Autoreclames op TV

Gepost door MCW 
Autoreclames op TV
01-01-2008 23:56
Ik was zondag bij vrienden en de TV stond aan en ik zag toen voor het eerst de Audi R8 reclame. Wat duurde die lang! Oftewel; dure reclame winking smiley Maar echt een geslaagde reclame als je het mij vraagt. En de muziek is geweldig gekozen. Simone White met The Beep Beep Song

De R8 reclame: [www.youtube.com]

Deze R8 reclame kwam ik ook tegen. Goeie marketing ook; duidelijk laten merken waar je roots liggen: [www.youtube.com]

Welke reclames staan jullie nog meer bij? Kan natuurlijk zowel positief als negatief zijn. Dit is geen filmtopic dus een link naar dat topic in fun stuff hoeft niet winking smiley Filmpjes in dit topic is om gewoon je mening te verduidelijken.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-01-2008 00:25 door MCW.
die reclame laat altijd irealistische situaties zien, bij citroën transformeren de wagens in robots en vice versa, bij nissan fungeren de wagens als skatebord, bij Subaru rollen de sinaasappelen over de bergweggetjes/haarspeldbochten, ...

aangezien het wegennet dichtslibt, thuiswerken gestimuleerd wordt moet je je als fabrikant/verkoper/importeur van wagens wel creatief zijn om te blijven verkopen ...

die van Kia vindt ik wel goed "sorry voor de 7 jaar garantie" !!! smileys with beer

maakt men reclame omdat de R8 voor geen meter verkoopt?
als ik moest kiezen tussen een R8 of een Porsche Carerra, zou ik persoonlijk de R8 kiezen.

R8 vs GT3

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-01-2008 14:10 door ECO RACER.
Re: Autoreclames op TV
02-01-2008 00:08
Ik snap die ene R8 reclame niet, waar hij zeg maar gebouwd wordt en dan op het einde staat er: the slowest car we ever built.
Ik vind die van de R8 een verspilling van mijn tijd en de 'grap' niet geslaagd.
Dat kan VW véél beter.
De slechtste reclames komen van Toyota, met die standaard bedrijfspromofilmpjes en een avontuurlijke RAV4 aanprijzen als zakenauto...
Hyundai kan er ook wat van om de i30 aan te prijzen als het beste vriendje voor je hond. Dat was altijd de Volvo 240 estate: niet de meest trendy auto.
02-01-2008 00:13

Ik snap die ene R8 reclame niet, waar hij zeg maar gebouwd wordt en dan op het einde staat er: the slowest car we ever built.

Ik denk zelf dat ze ermee bedoelen dat de auto met veel liefde wordt gemaakt (door robots.. jaja) en dat ze daarom hem zogenaamd rustig bouwen

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-01-2008 00:13 door MCW.
02-01-2008 00:14
Ja dat dacht ik ook, maar dan zou 'the slowest we ever built a car' toch veel meer sense maken?
02-01-2008 00:16
De R8 is de snelste auto ze ooit gebouwd hebben (toch?) dus dan is die woordspeling leuker
02-01-2008 00:17
Nee, ik vind die zin echt nergens op slaan, maar goed het werkt wel want daarom praten we er nu over.
MCW Schreef:
-------------------------------------------------------
> De R8 is de snelste auto ze ooit gebouwd hebben
> (toch?) dus dan is die woordspeling leuker

Woordspelingen zijn niet leuk sinds Seth Gaaikema. En dan ook nog bijna 4 minuten moeten kijken naar die reclame... Geef me dan in die tijd een stel VW Polo GTI, T1 (ijsjes voor 50cent) en andere leuke reclames.
02-01-2008 00:28
De reclame is dan ook niet te vergelijken met een Polo GTI reclame. Die is snel en lollig, deze moet vooral mooi zijn
MCW Schreef:
> De reclame is dan ook niet te vergelijken met een
> Polo GTI reclame. Die is snel en lollig, deze moet
> vooral mooi zijn

Ik vind een fel TL-verlichte bedrijfshal niet mooi of gezellig. Zet die auto dan inelkaar bij gezellig kaarslicht.
haha, lekker droog gttongue sticking out smiley
MCW snapt naar mijn mening hoe de R8-commercial in elkaar zit. Het stuk is behoorlijk langdradig, waardoor het wat begint te irriteren. Ik denk echter wel dat de woordspeling op het eind pakkend is en door het beetje ergernis wordt de reclame door het grote publiek wel onthouden. Dit terwijl het bij de Audifans (die zo'n reclame prachtig vinden) het merkgevoel alleen maar versterkt. Dus wat mijn mening betreft een knap stukje marketing. Ik denk sowieso dat deze commercial meer is bedoeld om de merkwaarden (vakmanschap, techniek, etc) van Audi in zijn algemeen verder bij de doelgroep in het geheugen te griffen, dan de schare niche te prikkelen voor deze wagen.

Ik vind verder de reclames van Alfa Romeo erg slim. Alfarijders worden vaak al bestempeld als autorijders met een gevoel voor emotie, stijl, anders dan de degelijke typetjes die in de gangbare merken rijden. Alfa speelt hier mooi op in door haar commercials te overspoelen met emotie, passie.

Commercial 159
Persoonlijk vind ik deze klassieker trouwens écht een kippenvelreclame. (volgens mij niet in Nederland op tv geweest?)

BMW e39 M5
Sorry voor de hoogte/grootte van de image ...

SM/OORZAKELIJK VERB[R]AND grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-01-2008 21:19 door ECO RACER.
02-01-2008 01:18

Het stuk is behoorlijk langdradig, waardoor het wat begint te irriteren. Ik denk echter wel dat de woordspeling op het eind pakkend is en door het beetje ergernis wordt de reclame door het grote publiek wel onthouden

Dat idee heb ik er totaal niet bij. Ja hij is lang(dradig) maar het muziek is gewoon erg mooi. Past er perfect bij. Merk je ook wel aan de reacties op het filmpje in de link
Ik ga er in ieder geval geen Audi van kopen. Als ik het al van plan was: van deze reclame ga ik zeker geen Audi kopen. Handwerk = prutswerk. Een standaard Audi gemaakt door robots zal veel betrouwbaarder zijn.
MCW
Dat idee heb ik er totaal niet bij. Ja hij is lang(dradig) maar het muziek is gewoon erg mooi. Past er perfect bij. Merk je ook wel aan de reacties op het filmpje in de link

Klopt, maar die reacties zullen ook voornamelijk gegeven worden door auto/audi-liefhebbers. Heel toevallig zat ik onlangs met wat vrienden tv te kijken toen deze reclame voorbij kwam. Twee vrienden die niets met auto's hebben begonnen meteen te klagen over de lengte van de reclame, toen een VAG-liefhebber die de reclame al had gezien daar meteen op inging dat ie het juist een prachtige reclame vond.

Soms kan het ook wel een opzet zijn om deze gedachten los te maken. Wasverzachterfabrikanten bijvoorbeeld maken hun reclames expres wat overdreven en irritant, omdat door de irritaties de merken wel meteen terug opvallen in de schap (denk aan Cillit Bang). Ik zeg niet dat Audi expres irritaties wil opwekken, maar ik denk wel dat ze met opzet in ieder geval de constatering willen opwekken dat het stuk lang duurt. Met hun woordspeling spelen ze vervolgens weer in op dit gevoel.
02-01-2008 01:36
GT
Ik ga er in ieder geval geen Audi van kopen.

Crisis in Ingolstadt, GT gaat ondanks hun mooie commercial nog steeds geen Audi kopen, ik vrees dat de commercial snel van de buis zal verdwijnen.

Goed dan mijn meest memorabele reclames:

1: Citroen Visa met Peter Sellers......onovertroffen natuurlijk.

2: Fiat Panda, met de lachende motoragent

3: De springende kaboutertjes van Mazda
Ik vind de reclame van de peugeot 107 ook wel grappig smiling smiley

107 reclame
02-01-2008 01:45
Mijn vrienden (die niks met auto's hebben) vonden het juist wel een mooie reclame big smile smiley En iemand die auto/Audi-gek is hoeft nog niet automatisch het liedje mooi te vinden, lijkt me. Wel tof als je liedje gebruikt wordt voor een reclame big smile smiley Die Simone White is volgens mij nog erg onbekend. Ze reageert ook gewoon op reacties op haar liedje thumbs up

Ik vind de R8 reclame een beetje in de trant van de Mondeo reclame: [www.youtube.com] En die Sony reclame: [www.youtube.com] Vrij langdradig maar door de muziek krijgen deze drie commercials wel een bijzonder sfeertje
worden die commercials uitgezonden na middernacht als de meesten al zat of stoned zijn, niemand hoeft zich aangevallen te voelen hé, ambiance in/en trance ... scholsmileys with beer

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-01-2008 01:59 door ECO RACER.
02-01-2008 01:58
Zat..? Ja volgens mij ben je een beetje zat/dronken. Je bent iig totaal niet te volgen
Ik kende haar muziek ook nog niet inderdaad, al klonk het nummer me wel al meteen bekend. Haar nummers doen me op een of andere manier een beetje denken aan Morcheeba (ja van oa. dat Brand-reclame deuntje).
ik heb geen TV en al maar goed ook, met al die zever en z**k, moet je nog voor betalen ook en dan krijg je van die irritante k*treclames om de haverklap voorgeschoteld !!! ze zouden een "anti-reclame-knop"/instelling moeten implementeren op het kaske van den tv of in de tv zelf. ik zie het al voor mij BCC-reclame "TV standaard met Antivirus en AntiSpam-spyware" grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-01-2008 02:14 door ECO RACER.
Heh confused smiley En nu in het Nederlands en met hoofdletters en leestekens op de correcte manier gebruikt graag smiling smiley
begrijpt u het niet goed of kan u niet lezen/nederlands winking smiley
02-01-2008 02:34
Je bent maar een raar mens jij nut smiley
Ik snap niet waarom mensen zich aan de lengte van de audi reclame ergeren. Persoonlijk vind ik hem prachtig, ookal heb ik niks met audi, maar ik zie liever 1x deze lange reclame, dan 4 van frisia of becam. Reclame is vaak toch al irritant, en duurt een x-aantal minuten... wat maakt het uit dat de audi reclame langer duurt?
Die reclame van de Volkswagen Golf GT met dat jochie dat meegetrokken wordt, is ook subliem.
yvoke Schreef:
> Ik ga er in ieder geval geen Audi van kopen.
>
> Crisis in Ingolstadt, GT gaat ondanks hun mooie
> commercial nog steeds geen Audi kopen, ik vrees
> dat de commercial snel van de buis zal
> verdwijnen.
>
> Goed dan mijn meest memorabele reclames:
>
> 1: Citroen Visa met Peter
> Sellers......onovertroffen natuurlijk.
>
>
> 2: Fiat Panda, met de lachende motoragent
>
> 3: De springende kaboutertjes van Mazda
>

Kan iemand mij een linkje geven van de Mazda-reclame?

Ik hoor van meerdere mensen dat deze leuk is, maar in tegenstelling tot de Panda-reclame heb ik deze nog nooit gezien.
02-01-2008 11:24
Alstu: [www.youtube.com] MX-3 V6 reclame. Hier een jaren 70 reclame van de Mazda RX-3: [www.youtube.com] big smile smiley
02-01-2008 11:29
De Audi reclame is inderdaad meesterlijk.

Ik had ehm een tijd terug al gezien (via persbericht) nog voor dat deze op tv kwam.
En ja, het liedje houdt je aan het kijken.

De R8 is dan wel de snelste auto uit de Audi stal, het is ook de 'slowest car we've ever built' aangezien de R8 compleet met de hand in elkaar gezet wordt.

Er is ook een 'making of' video van, dat is ook de moeite waard om te bekijkenthumbs up

Kort gezegd, ja, mooie reclame van Audi, al zullen de meeste mensen die niet snappen.
Het zet ze in ieder geval wel aan het denkenthumbs up
Tijdje terug stonden er op Volkswagen.de ook nog meesterlijke reclames over DSG.
@ECO RACER, wat was nou de oorzaak van die in de brand gevlogen R8?
---GT--- Schreef:
> De slechtste reclames komen van Toyota, met die
> standaard bedrijfspromofilmpjes en een
> avontuurlijke RAV4 aanprijzen als zakenauto...

Ik vind die van de RAV4 juist meesterlijk: RAV4

Ook deze van een tijdje geleden is leuk: Corolla
Het liedje bij de R8 reclame vind ik zelf erg mooi erbij passen.
De reclame zelf is ook mooi en lang tongue sticking out smiley.
02-01-2008 14:56
De R8 reclame is gewoon mooi, that's it smiling smiley
centurion Schreef:

> Ik vind die van de RAV4 juist meesterlijk: RAV4

Da's niet de Nederlandse versie, waarbij je een RAV4 ziet rijden en dat een saaie voice-over de auto aanprijst voor de zakelijke markt.
Die reclame van de R8 werkt, want er wordt over gepraat en er wordt aandacht aan besteed. Er wordt zelfs een topic voor geopend op AW (en op andere fora). winking smiley

En dat is uiteindelijk toch het einige doel: (media)aandacht.

Over zo'n dom filmpje van Ford bijvoorbeeld, waar papa zogenaamd opgevouwen in het dashboardkastje van zijn C-Max ligt, hoor je niemand.
was zelfs net al bij 3fm, ze hadden naar paul rabbering verschillende mailtjes gestuurd van wat de titel van die audi reclame was.
Moet trouwens ook elke keer weer "lachen" om die reclame van de Nissan Note, waar je eerst vader de kofferbak tot de nok toe ziet volstouwen en waar je in het volgende shot ziet hoe de kinderen op de achterbank zonder problemen de achterbank een centimeter of 15 naar achteren schuiven! nut smiley
02-01-2008 16:08
De R8 commercial is natuurlijk prachtig, bijna kunst. big smile smiley

Deze vind ik ook wel aardig, zeker omdat de auto an sich niet zo gek spannend is natuurlijk. winking smiley smiling smiley
[youtube.com]
02-01-2008 16:10
De mooiste (lees slechtste) reclame waarin aangezet wordt tot het kopen van een auto is die van Lenen.nl met die Volvo v70.

Wat kijken die gasten dom en onnozel van zich af zeg! nut smiley
02-01-2008 16:55
Ben ik dan de enige die de R8/audi reclame slap en simpel vind? Te voor de hand liggende muziek, langzame beelden. Net als lexus reclames. Te steriel (past overigens wel goed bij het merk, niet negatief bedoeld).

Wat ik veel leuker gevonden vind en ook betere muziek is de reclame van de renault avantime (dit is niet omdat ik renault liefhebber ben, maar ik vind het gewoon origineel):

[www.youtube.com]

Lekkere electronische muziek en mooi twee ontwerpprocessen in beeld gebracht in verschillende richtingen.
02-01-2008 17:55
Voorbeeldje van een Lexus reclame, waar Dickey op doelt:
[www.youtube.com]
02-01-2008 18:33
[www.youtube.com]

zeer leuke reclame. Ik denk dat zelfs de liefhebbers van de concurrentie hier ook wel om kunnen lachen.

Groeten Tim
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep