Twijfels tussen keuze BMW 3-serie en Ford Mondeo

Gepost door rico26777 
Allen,

Ik ga binnenkort een andere auto aanschaffen. Ik ben het twijfelen tussen een BMW 3 serie en een Ford Mondeo station.

Kunnen jullie mij helpen een goede keuze te maken. Ik twijfel nl nogal.

- Welke is veiliger?
- Welke is beter?

Als vergelijk heb ik beide internet links erbij gezet.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

[www.marktplaats.nl]

[www.marktplaats.nl]
De auto's zijn net zo veilig, Ford heeft in tegenstelling tot BMW wel een beetje werk gemaakt van de voetgangersveiligheid. Veiligheid zal dan ook vast geen doorslaggevend argument zijn om voor een van de twee te kiezen.
[www.euroncap.com]
[www.euroncap.com]
De karakters van beide auto's zijn nogal verschillend waarom juist deze 2? Enige overeenkomst is de prijscategorie voor de rest zijn de verschillen enorm.
Het ligt een beetje aan de eisen die je aan een auto stelt. Qua ruimte-aanbod zal de Mondeo het net iets beter doen denk ik. De 3-serie staat niet bekend als de ruimste auto. Wel als een heerlijke rijdersauto, maar volgens mij doet de Mondeo het qua weggedrag niet veel minder.

Ikzelf zou zonder meer de BMW kiezen, maar ik ben bevooroordeeld en mijn eisen op het gebied van ruimte zijn misschien anders dan die van jou. Wel jammer dat de BMW geen navigatie heeft. In combinatie met de I-drive heb je dan een mooi systeem te pakken.
vectrafan
De karakters van beide auto's zijn nogal verschillend waarom juist deze 2? Enige overeenkomst is de prijscategorie voor de rest zijn de verschillen enorm.

Er zit geen gedachte achter. Beide auto's vind ik mooi.
Als je nou eens in allebei een proefrit gaat maken, dan heb je al een indruk.
Denk dat je aan de Ford in dit geval een completere auto hebt.
Die Mondeo is vrij luxe uitgevoerd met half leder/half alcantara bekleding en navigatie, de 3-serie is nogal een basicmodel en 2 jaar ouder. Het 3-serie interieur zonder navigatie vind ik zelf wel kaal ogen. Tussen deze twee zou ik voor de Mondeo gaan. Beide sportieve auto's, hoewel de BMW natuurlijk wat compacter is. Ik zou ze inderdaad eens beide gaan proefrijden, hoewel ze wel ver uit elkaar liggen (Overijssel en Zuid-Holland), of woon je er net tussenin?
Hier een tevreden Mondeo Wagon rijder, met een broer die een E91 BMW heeft.

De auto's hebben beide een goede reputatie op gebied van rij-eigenschappen, de BMW staat door de achterwielaandrijving nog net even hoger. De navigatie op de Mondeo met Converse+ (Eigenlijk het schermpje bij de teller) werken goed, alleen kan je de navigatie niet updaten, dus rijdt je met oude kaarten rond.

De Mondeo is best een stuk groter dan de BMW, heeft voor hetzelfde geld meer luxe, BMW heeft een 6 bak en zal zuiniger zijn.

Persoonlijk zou ik voor de BMW kiezen(ondanks mijn persoonlijke Ford voorkeur), behalve als je vaak met meerdere personen langere ritten doet of veel doe het zelf klussen hebt, dan zal je de ruimte van de Ford waarderen.

Wel gewoon twee hele goede auto's.

Freez
De BMW heeft een 6-bak, de Mondeo een 5-bak. Als je verwacht veel op de snelweg te rijden is dat wel een belangrijk punt. Mee eens dat de Beamer nogal basic overkomt. Je zou kunnen overwegen een 3-serie uit Duitsland te halen. Deze zijn bijna altijd voorzien van de zwaardere motoren en hebben meer opties.
Weet niet of je open staat voor alternatieven, maar toch een paar suggesties:
Subara Legacy Touring:
[www.marktplaats.nl]
[www.marktplaats.nl]
Als ruimte niet echt belangrijk is een alternatief voor de 3-serie; Lancia Delta. Is een beetje het midden tussen een hatchback en een stationwagen. Veel ruimte op de achterbank, kofferruimte variabel door verschuifbare achterbank. Zuiniger en lagere belasting dan 3-serie en Mondeo:
[www.marktplaats.nl]
[www.marktplaats.nl]
Renault Laguna Estate:
[www.marktplaats.nl]
Saab 9-3 Sport Estate:
[www.marktplaats.nl]
[www.marktplaats.nl]
Freez
... alleen kan je de navigatie niet updaten, dus rijdt je met oude kaarten rond. ...

wtf, serieus?
Relaxed als je een dergelijk ding koopt van 5 jaar oud, heb je mooi ingebouwde navigatie, moet je alsnog een tomtom tegen het raam plakken.
Ziet er mooi uit toch en twee jaar nieuwer dan de BMW en ook nog eens minder kilometers.
[www.autotrack.nl] Ford Mondeo 2.0 16V Ghia met 140.000 km rijervaring uit 2008

Hoe mooi wil je het hebben?
[www.autotrack.nl] Mondeo uit 2009 met 143.000 km ervaring.

Hier 1 met slechts 106.000 km
[www.autotrack.nl] Mondeo uit 2008

Hier 1 bij een officiŽle merkdealer
[www.autotrack.nl] met 145.000 km ervaring

Wat een mooie auto's zeg die Mondeo. Ook maar eens naar kijken als ik een andere auto wil.
Marcel
Freez

De navigatie op de Mondeo met Converse+ (Eigenlijk het schermpje bij de teller) werken goed, alleen kan je de navigatie niet updaten, dus rijdt je met oude kaarten rond.

Freez

Hoezo geen updates? Volgens de dealer zijn deze updates gewoon verkrijgbaar.
rico26777
Freez

De navigatie op de Mondeo met Converse+ (Eigenlijk het schermpje bij de teller) werken goed, alleen kan je de navigatie niet updaten, dus rijdt je met oude kaarten rond.

Freez

Hoezo geen updates? Volgens de dealer zijn deze updates gewoon verkrijgbaar.

Klopt inderdaad, ik had mijn collega hier op z'n woord vertrouwd, maar blijkt inderdaad toch wel redelijk simpel mogelijk. Zelfs op Youtube een filmpje gevonden waar de DVD moet worden ingevoerd. Excuses voor deze mis-informatie. Ik heb inmiddels mijn 6e Mondeo Wagon (echter wel diesels) waarvan mijn 2e MKIV. De vorige 2009 Mondeo heeft het tot 205.000 kilometer zeer goed gedaan. De Navigatie en TMC module functioneren dusdanig goed dat mijn collega (diezelfde) die inmiddels een Volvo V70 rijdt, erg graag de "oude" navigatie van de Mondeo terug zou willen.

Freez
Als je dan toch 2 topics wil aanmaken, zeg ik een Mazda 6 als alternatief.
De Ford Mondeo is alweer van marktplaats verwijderd. Een zorg minder. big smile smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep