| hallo,
Ik heb een audi a4 3.0 tdi met tiptronic uit 2009 en 128.000 km gelopen op het oog.
Is de tiptronic een betrouwbare en soepel schakelde automaat?
Ik hoor het graag als er iemand meer over weet
|
 | Wat vond je er zelf van tijdens je proefrit?
|
 | Zal wel goed zitten qua soepelheid. Test het tijdens de proefrit. Maar als er iets mis mee raakt, wordt t zeer duur. Automaat vloeistof verversen is nooit een slecht idee. En er zijn ook bedrijven die de hele boel doorspoelen en verversen. Lijkt me de moeite waard, en het hoort nou eenmaal bij automaat rijden op wat hogere km standen.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-02-2013 23:17 door R389.
|
 | De multitronic kun je beter vermijden, zijn erg veel problemen mee. Maar vanaf bepaalde bouwjaren zijn ze stukken verbeterd, als je dit precies wilt weten moet je het audi forum even raadplegen.
Maar de tiptronic is volgens mij de gewone normale automaat, die is vrij betrouwbaar. Een oliewissel plus filter van de bak is altijd aan te bevelen en kan je veel ellende besparen.
Let er op dat hij vloeiend schakelt zonder bonken, niet te lang blijft hangen in lagere versnellingen hij als hij warm is.
|
 | Vriend van mij heeft de 3.0 v6 A4 uit 2004 . Ook automaat en die kocht hem met 90.000 km en nu inmiddels 275.000 km weg en nog nooit problemen of storingen in de automaat gehad. Zeer degelijk en schakelt heerlijk over, dus naar "mijn" ervaring is het een betrouwbare goeie en soepele automaat (rij erzelf ook weleens in).
|
 | Ik heb meerdere keren een A5 3.0TDI Tip. En A6 3.0TDI tip. mogen lenen, voor een paar weekjes. Het is een hele fijne motor, heel snel op de 100, en een gewoon goede automaat(je voelt de schakelmomenten niet, heel soepel). Een hele grote fan van deze motor! Eigenlijk de beste en snelste motor keuze buiten de S- en RS versies.
|
|