bmw 3-serie e46 (post-facelift)
 | Ik zal het kort houden zodat mijn adviesvraag toch snel te lezen is:
Aangezien ik zeker voor de automaat ga en deze in het pre-facelift model voor de 4 cilinders maar 4 versnellingen gaat mijn voorkeur uit naar het nieuwe model gebouwd tussen 2001 en 2005. Overigens is de 320i uitvoering model 1998-2001 wel met 5 versnellingen zag ik.
Hoewel het tegenstrijdig klinkt zoek ik een luxe executive uitvoering van de e46 die qua verbruik op provinciale weg en snelweg niet te dorstig is en toch echt het BMW rijgevoel kan geven. Overigens vind ik comfort belangrijker dan snelheid aangezien je toch bijna nergens meer hard kunt rijden  Maar vraag is dus eigenlijk zeer kort, welke motoruitvoering zouden jullie kiezen voor deze auto.
316i / 318i of de 320i qua verbruik zie ik dat de 316i wel 1:15 kan halen (zal dan wel een handgeschakelde zijn) Misschien is het qua verbruik ook verstandiger om een diesel te overwegen?
Ofwel verschillen de types erg in verbruik en rijdt een 3-serie 4 cilinder icm automaat ook zo heerlijk smooth?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-02-2013 21:02 door fabia combi1.2tsi.
|
 | Of diesel verstandiger is hangt natuurlijk ook af van hoeveel kilometer je gaat rijden.
Als je voor 4 cilinder gaat zou ik voor de 318 gaan. Net wat meer pit en qua verbruik zal het niets uitmaken tov 316. 320 is wel veel lekkerder natuurlijk!
|
 | Ik lees trefwoorden als comfort, zuinigheid, nergens meer hard kunnen rijden.
Weet je wel zeker dat je in de juiste hoek zoekt? Een veel goedkopere Citroen Xantia aut. niks?
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-02-2013 22:58 door R389.
|
 | 318 en 320 zuipen nagegenoeg hetzelfde, alleen de 320 rijd veel en veeeeeel beter, 6 cilinders is heerlijk om mee te rijden.
Ga wel voor een schakel dat hoort gewoon bij zo'n auto.
|
 | U vermeldt het aantal te rijden kilomters per jaar niet. Uit kostenoverwegingen zou ik de BMW links laten liggen en gaan voor de meer exclusieve en onverwoestbare Fiat Croma.
|
 | Quote Ford Versailles V8
U vermeldt het aantal te rijden kilomters per jaar niet. Uit kostenoverwegingen zou ik de BMW links laten liggen en gaan voor de meer exclusieve en onverwoestbare Fiat Croma.
Bmw links laten liggen voor een Fiat Croma
A.u.b zeg me dat dit een grap is, hij zoekt een Bmw en je probeert hem italiaanse rotzooi aan te smeren?
|
 | Srry, zo'n Croma doet mij helemaal niks. Ik kies sowieso een merk van het VAG-concern of in ieder geval duits.
@bmwpower & ford versailles ik rijd zo'n 25000km per jaar
|
 | BMW is nog geen VAG, maar los daarvan is een VW Bora vaak gekarakteriseerd als een mini 3-serie. Full-loaded zijn er interessante exemplaren te vinden op de diverse sites. Om te zien en te rijden een machtig mooie auto. Zelf zou ik voor het laatste productiejaar 2005 gaan. Mooi chroom lijstwerk en velours bekleding.
|
BMW is nog geen VAG, maar los daarvan is een VW Bora vaak gekarakteriseerd als een mini 3-serie. Full-loaded zijn er interessante exemplaren te vinden op de diverse sites. Om te zien en te rijden een machtig mooie auto. Zelf zou ik voor het laatste productiejaar 2005 gaan. Mooi chroom lijstwerk en velours bekleding.
Een VW een mini BMW noemen, en een Croma met een Lancia vergelijken.......................... , die is niet helemaal lekker en vooral niet als een TS om aankoopadvies voor een E46 vraagt...................
Maar ontopic, buiten het feit dat de R6 hoort in een BMW hoef je je voor de 4-cilinders niet te schamen daarom zou ik proefritten gaan maken in de voor jou passende 3 series dan kun je je ook een beeld vormen over de auto zelf en al dan niet het gemis van een R6 ervaren En zuinigheid heeft ook met de stand van je rechtervoet te maken zolang je die in bedwang kunt houden komt het met je verbruik wel goed
|
BMW is nog geen VAG, maar los daarvan is een VW Bora vaak gekarakteriseerd als een mini 3-serie. Full-loaded zijn er interessante exemplaren te vinden op de diverse sites. Om te zien en te rijden een machtig mooie auto. Zelf zou ik voor het laatste productiejaar 2005 gaan. Mooi chroom lijstwerk en velours bekleding.
Beter zeg je niks meer in dit topic want alles wat je zegt slaat werkelijk nergens op.
|
 | Je komt er nog wel achter.
|
 | Wij hebben een 2001 E46.. 316i (wel op LPG) Maar die komt prima mee hoor, tuurlijk is een 320 of hoger sneller, vlotter, maar met een normale rijstijl kom ik niets te kort.
|
 | Met 25k km per jaar zou ik voor een 320D gaan. Hartstikke fijne motor en redelijk zuinig.
|
 | @riceau,
Wat kun je zeggen over het verbruik van de diesel variant? Kun je hiermee in de buurt van 1:17 komen zodra je van rustig cruisen houd?
|
 | Quote fabia combi1.2tsi
@riceau,
Wat kun je zeggen over het verbruik van de diesel variant? Kun je hiermee in de buurt van 1:17 komen zodra je van rustig cruisen houd?
Nee. Lijkt me sterk eerlijk gezegd.
|
 | Ik haal met mijn 320d als ik erg, erg rustig rij 1 op 14,5 maar dan doe ik ook echt rustig aan. Ik denk dat je voor een 320i met automaat moet rekenen op 1op 12 a 13. heb zelf overigens wel een touring automaat, dus die is zwaarder.
|
Ik haal met mijn 320d als ik erg, erg rustig rij 1 op 14,5 maar dan doe ik ook echt rustig aan
Dat haal ik ook, maar dan met een 330d automaat... 
|
Nee. Lijkt me sterk eerlijk gezegd.
320D met handbak 1 op 16-17 gemiddeld. Automaat gaat richting de 1 op 14.
|
 | Quote Bmwlover1
Quote Ford Versailles V8
U vermeldt het aantal te rijden kilomters per jaar niet. Uit kostenoverwegingen zou ik de BMW links laten liggen en gaan voor de meer exclusieve en onverwoestbare Fiat Croma.
Bmw links laten liggen voor een Fiat Croma  A.u.b zeg me dat dit een grap is, hij zoekt een Bmw en je probeert hem italiaanse rotzooi aan te smeren?
De croma is absoluut geen troep!! Is een zeer onderschatte wagen, De fiat auto groep bouwt sinds 99 absoluut zeer betrouwbare wagens.
|
 | Ik heb zelf 2 maal een E46 gehad een 328i en een 328ci, echt heerlijke wagens en vrij betrouwbaar gebleken altijd. Altijd veel op bmw forums rond gehangen en daar kwam het topic verbruik ook vaak naar voren. Nou ik ken daar mensen die met een 316i ook niet verder kwamen dan 1 op 10/11.
Verbruik van mijn 328i/328ci was altijd rond de 1 op 10/11. Als je met een 316i/318i veel in de stad rijdt en voor de rest ook stevig door rijdt neemt hij net zoveel als de zes in lijn in de praktijk.
|
 | Quote Bofkont
Quote Bmwlover1
Quote Ford Versailles V8
Bmw links laten liggen voor een Fiat Croma  A.u.b zeg me dat dit een grap is, hij zoekt een Bmw en je probeert hem italiaanse rotzooi aan te smeren?
De croma is absoluut geen troep!! Is een zeer onderschatte wagen, De fiat auto groep bouwt sinds 99 absoluut zeer betrouwbare wagens.
Ja oke troep is het niet, maar die gozer zoekt een Bmw.
Het is een beetje hetzelfde als een Mini cooper aanraden bij iemand die een Hummer h2 zoekt.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-02-2013 17:40 door Bmwlover1.
|
 | Ford Versailles V8 heeft er een handje van om totaal irrelevante opties aan de man te brengen..
|
 | Valt me wel op, heb al bij 3 verschillende Fiat rijders/aanraders een aanvaring gehad ( flinke meningsverschillen ), toevallig of toch niet
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-02-2013 14:05 door Bmwlover1.
|
|