2e auto, advies gevraagd, budget 5000,-

Gepost door injectx 
Hallo,

Omdat mijn (voor een prikje overgekochte) Ford Ka 1.3i uit 2002 aan vervanging toe is, ben ik aan het rondkijken voor iets nieuws.

Eisen:

- Liefst iets sportiever dan mijn huidige Ford Ka
- Meer 'auto'. In de Ka voel ik me soms als een koektrommel op de snelweg
- 3 deurs (5 deurs mag ook maar is vaak zwaarder=meer wegenbelasting)
- Kilometerstand vind ik moeilijk te zeggen maar ik rij per jaar zo'n 20k tot 25k kilometer
- Airco
- Heb altijd een zwak gehad voor BMW's maar ik denk dat ze -vooralsnog- wat buiten mijn budget vallen
- Verbruik mag in principe wel iets meer zijn dan mijn huidige Ka als ik er wat meer sportiviteit voor terug krijg maar het moet wel een beetje leuk blijven

Zelf had ik al het volgende gevonden:

FIAT STILO 1.6 16V DYNAMIC, CLIMA.Klik

SEAT IBIZA 1.4I 16V 20TH EDITION LMV STUURBEKRACHTIGING 92.275KMKlik

ALFA ROMEO 147 1.6 16V TS DIST.*NIEUW*MODEL**Klik

BMW 3-SERIE 316 TI COMPACTKlik

FIAT GRANDE PUNTO 1.4 EDIZIONE PRIMA 5DRS. AIRCOKlik

FIAT STILO 1.6 DYNAMICKlik

Graag jullie mening.
Ik vind persoonlijk een Grande Punto een mooie auto.
Hele mooie. Alleen echt een eind rijden vanuit hier (Heerlen).
@ -Timmie: Is dat je eigen Clio? Dit is het tweede topic waar je die bewuste Clio post, daarnaast post je in meerdere zoektochten dat je een PB gestuurd hebt, zeker ook met je eigen Clio? Beetje flauw hoor...

@ TS: Wat bedoel je precies met "sportiever" dan je huidige Ka? Uiterlijk? Vermogen? Onderstel?
@Sani, dat vermoeden heb ik ook... Best sneu om zo te leuren met die Clio en in ieder 'advies gevraagd' topic dat ding te spammen of te pm'en.
Ik zie niet wat het probleem is? De auto past toch erg goed binnen zijn wensen?
Probleem is dat het geen MP is hier.
@Saniarium: met sportiever bedoel ik het vermogen en uiterlijk

Verder is de Clio (alhoewel het misschien niet de bedoeling is om deze hier te posten) een leuke optie welke ik mee zal nemen in mijn overweging.
Uiteraard is het persoonlijk, maar ik vind veel van de opties die je in de OP post, niet echt sportief qua uiterlijk. Datzelfde vind ik ook gelden voor de Clio type 3. Daarnaast: 98 pk op 1110 kg Clio vind ik niet echt sportief eerlijk gezegd. Maar goed, ik kan me voorstellen dat iets meer vermogen al snel sportiever aanvoelt dan wat je nu in de Ka hebt.
Als je 20 tot 25000 km per jaar rijdt waarom dan geen diesel?
[www.autotrack.nl]

[www.autotrack.nl]

[www.autotrack.nl]

Marcel
De vraag is of je een diesel er wel uit gaat krijgen. Het omslagpunt ligt vaak wel hoger dan 25k.

Peugeot 307? Of is die te zwaar?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-02-2013 15:17 door de Wit (voorheen deWit).
Dat is niet waar.
Vaak ligt het omslagpunt al bij 16.000 km/j

Marcel
Doe eens gek en pak een Mercedes W-124. Die kun je nu voor weggeefprijzen vinden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep