Eerste auto, graag advies/hulp

Gepost door zxcv 
Beste mensen,

Ik heb me op dit forum aangemeld omdat ik me aan het orienteren ben op de aanschaf van mijn eerste auto. Ik ben 25 jaar, vannochtend mijn theorie gehaald en hoop over twee maanden af te rijden. Uiteraard ga ik pas een auto kopen nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald en een proefrit heb gehad maar ik vind het leuk om nu al te kijken wat ik wil. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, tips geven.

Ik heb wel wat voorwaarden voor een nieuwe auto:

- Betrouwbaar, ik verwacht zo' n 25.000 - 30.000 km per jaar te gaan rijden. In de zomer waarschijnlijk meteen een retourtje Zuid Frankrijk
- Zuinig, ik denk dat ik een zuinige rijder word, ik hoef niet per se een sportieve auto te hebben
- Hatchback, 5-deurs
- Budget tussen de 4.000 en 5.000, alleen bij een erg goede deal uitloop naar maximal 6.000
- Cruise control, airconditioning en radio/cd speller
- Handgeschakeld
- Technische autokennis heb ik niet, dus ik denk uitsluitend bij officiele (merk)dealer aanschaffen? (Of vinden jullie dat niet per se noodzakelijk voor iemand zonder technische autokennis?
- Maximaal 75.000 km op de teller, alleen bij een erg goede deal maximal 100.000 km

De Citroen C3 valt af, deze vind ik niet mooi smiling smiley.

Ben ik nu te veeleisend of kan ik op basis van deze voorwaarden wel slagen?
Als je kijkt op Autotrack.nl of Autotrader.nl dan kun je daar al jouw criteria ingeven (bijv. max 75.000 km, cc, airco etc.)en dan komt er een resultaat te voorschijn.
speedtouch
Als je kijkt op Autotrack.nl of Autotrader.nl dan kun je daar al jouw criteria ingeven (bijv. max 75.000 km, cc, airco etc.)en dan komt er een resultaat te voorschijn.

Precies, wat heb je zelf zoal gevonden?
Ik zou je aanraden om gewoon eens te beginnen met zoeken via bijv. gaspedaal.nl. Die zoekt voor jou allerlei sites als autotrack e.d. af binnen de door jou gestelde criteria. Dan krijg je een goed beeld van wat jij voor dat geld kunt krijgen. Dat is heel veel kan ik je vertellen, maar wat je wilt is toch vooral afhankelijk van wat je mooi vindt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep