Seat Mii, stoer of not-done.

Gepost door lvdj 
Beste forumleden,

Kan ik mij als 25-jarige jongeman vertonen in een nieuwe Seat Mii of raden jullie mij dit af? Voordelen van deze auto is de prijs, hij is best wel goedkoop. Ook rijdt hij zuinig en heeft hij bijvoorbeeld wel cruise control en airconditioning. De review op de site van de ANWB is ook vrij positief, een ritje naar Zuid-Frankrijk wordt zelfs serieus overwogen.

Wat is jullie mening of ervaring? Een serieuze auto of meer een getuned 45-km uur wagentje? Ben benieuwd!
Je vraagt het dus dan krijgt je van mij een eerlijk antwoord. Belachelijke wagen voor een 25-jarige.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-02-2013 14:07 door JoŽl D..
Het gaat er toch om wat je zelf vindt? Jij betaalt hem immers lijkt me, niet je buurman bijvoorbeeld...

Om antwoord te geven op je vraag, ik zou niet weten wat er mis mee is, prima autootje met serieus en volwassen uiterlijk. Iig geen brommobiel uiterlijk oid.
Interesseert het je echt zoveel wat de buren of je vrienden van je auto vinden?
Prima auto mijn inziens niks mis mee mits je hem natuurlijk wel een beetje leuk aankleed mocht je budget dit natuurlijk toelaten winking smiley
Ga dan wel lekker voor een knal kleur er zijn genoeg grijs/zwarte auto's op de weg
Nee, natuurlijk niet, wat denk je eigenlijk zelf? Tweederangs goedkope kopieŽn van the real deal, de Up. Echt, zo'n Mii of Citigo straalt de goedkoopte vanaf en dat wil je niet! En dan die namen...
Sta sterk in je schoenen en maak je eigen afwegingen. Het wordt tenslotte jouw auto en jij moet hem financieren/betalen. Met een Mii / Up of Citigo heb je een compact autootje, milieuvriendelijk, zuinig en redelijk compleet. Laat je oren niet hangen naar wat anderen vinden maar kies zelf! Mijn mening: met een paar leuke velgjes, de juiste kleur en de juiste accesoires staat er een kek karretje. Wel vind ik het dahsboard zeker als het in het geheel zwart is uitgevoerd behoorlijk bedrijfsautoachtig overkomen. Maar dat is weer een (individuele) mening.

Overigens won in Autobild de Citigo (=Mii) een vergelijkingstest met de Kia Picanto, de Renault Twingo, de Opel Adam en de Mini Minimalist. Dat geeft wel wat aan over de kwaliteiten van het karretje!
Zo'n doos op wielen niks aan maar ook niks mis mee.
Doe wat je zelf leuk vindt en zeker niet voor een ander. Als je je happy voelt in een UP! dan moet je dat gewoon doen.
Boeiend wat anderen er wat van vinden, het gaat er om wat je zelf het leukst vind !

Persoonlijke keuze: Neem een 3 deurs, zien er toch wel wat vlotter uit en je kan lachen om je vrienden op de achterbank te zien klimmen.
Bovendien kan je ze nog best wel opleuken, de witte en gele Mii's zien er in mijn ogen het stoerst uit. Dat in combinatie met lichtmetalen velgen, 3 deurs en eventueel nog een spoilertje, is gewoon prima voor een vent van 25 winking smiley

De Skoda Citogo heeft trouwens ook wel een stoer front in het geel.

Hij mist alleen nog een rode grille.
Eigenlijk vind ik zo'n kleintje wanneer hij 'gepimpt' is met racestrepen een stuk kinderachtiger dan een standaard exemplaar.
Ik ga mijn keuze absoluut niet laten afhangen van andere mensen, wees maar niet bang smiling smiley. Ik ben gewoon benieuwd naar ervaringen met deze auto. Het valt mij namelijk op dat hij in verschillende reviews erg goed wordt beoordeeld terwijl ikzelf niet snel zo'n auto zal aanschaffen. Door middel van deze vraagstelling hoopte ik wat verschillende reacties uit te lokken. Iemand die zelf een Mii, UP of Citigo rijdt? Hoe bevalt het?
D. Elzinga
Eigenlijk vind ik zo'n kleintje wanneer hij 'gepimpt' is met racestrepen een stuk kinderachtiger dan een standaard exemplaar.

Eens.
Of als je hem in het zwart neemt, met de standaardvelgen, is het best een stoer bakkie.

Tja ik word er zelf niet echt warm van, maar da's persoonlijk. Maar als het om de combinatie prijs/luxe gaat, kun je dan niet beter een occassion overwegen? Een Ibiza bijvoorbeeld (om maar even bij SEAT te blijven). Voor de rest snap ik dit topic niet zo eigenlijk, blijkbaar vind je het zelf wel wat. Dan ga je er toch voor? Op elke auto is wel wat aan te merken...
Omdat je erom vraagt dan. Ik zou er zelf niet graag in rijden, het is niet mijn type auto. Zou 'm zelf in het zwart kiezen, juist niet in lichte, felle kleuren. En verder ook precies wat D. Elzinga zegt.

Voor zo'n kleine auto schijnt 'ie wel aangenaam te rijden.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-02-2013 15:27 door R389.
R389
Zou 'm zelf in het zwart kiezen, juist niet in lichte, felle kleuren. Precies wat D. Elzinga zegt.

Waar zegt D. Elzinga dat dan?
Een witte Up 3-deurs vind ik het mooist. Naar mijn idee kan je je er prima in vertonen! Je lacht al je leeftijdsgenoten uit, vanuit je nieuwe, zuinige auto!
Ik heb 3 jaar (van mijn 21e tot mijn 24e) met een lease C1 gereden. Het was dat er reclamestickers op zaten, maar een zwarte C1 op 5-spaaks lichtmetaal ziet er toch best leuk uit. Weinig kinderachtigs aan. En ook ben ik daarmee een paar keer op vakantie geweest. In ťťn ruk vanaf de Worthersee naar huis: geen probleem! Kampeerspullen mee voor twee personen ging ook prima.
Re: Seat Mii, stoer of not-done.
05-02-2013 15:15
Wat boeit het nou wat een ander vindt? Jij koopt de auto die jij wilt van jouw centen. Wat een ander vindt zal je dan toch aan je @#$%& oxideren? Op elke auto is wel aan te merken en op elke auto is wel commentaar. Bij de minste commentaren heb je de meest saaie auto...

Mijn mening: (relatief)Dikke wielen eronder, eventueel paar cm verlagen en je hebt een dik, klein, zuinig autootje.
Rob076
R389
Zou 'm zelf in het zwart kiezen, juist niet in lichte, felle kleuren. Precies wat D. Elzinga zegt.

Waar zegt D. Elzinga dat dan?

Scherp hoor. Is aangepast. winking smiley
lvdj
Beste forumleden,

Kan ik mij als 25-jarige jongeman vertonen in een nieuwe Seat Mii of raden jullie mij dit af?

Alleen jij kan dat voor jezelf bepalen, het wordt jouw auto!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-02-2013 15:41 door speedtouch.
Ik vind de Mii de leukste van de drie. In het wit, met een paar leuke wieltjes en dat panoramadak maakt de auto best een stoer karretje. Dat je als kerel in zo,n auto rijd is niks mis mee. Genoeg die in een Picanto, Panda of 500 rondrijden. Je kasn natuurljk ook nog kiezen voor een Panda 100HP. En stoer en lekker snel, maar dat is je eigen keuze natuurlijk.

Dat gezeik over mannen en vrouwen auto's kansloos!!
Is gewoon een volwassen auto die qua rijden niet onderdoet voor een klasse groter , is een prima keuze thumbs up en ook nog eens voordelig omdat dit model de hoogste inruilwaarde van alles op de markt schijnt te hebben . Als je er zin in hebt : doen !
Als je dan evt. kiest voor een Mii, Citigo of Up! adviseer ik voor een vijfdeurs te gaan, veel praktischer maar wel wat duurder!

Verlaagd + verbreed staal.
Het wordt alleen maar 'sneuer' als je 'm verlaagt en brede wieltjes erop zet. Alsof je een sok in je onderbroek stopt, want het is alleen maar uiterlijke schijn. Dat geldt overigens ook voor racestreepjes of spoilers. Benadruk liever z'n sterke kanten en schaf 'm aan in een lekker frisse kleur, met mooie (grote) velgen. Je laat dan zien niet voor de goedkoopste te zijn gegaan, maar pretendeert ook niet meer te zijn.

Overigens vind ik de gehele discussie vrij zinloos. Als je zo bewust bezig bent met je omgeving dan kun je beter een Audi aanschaffen.
Rob076
Het wordt alleen maar 'sneuer' als je 'm verlaagt en brede wieltjes erop zet. Alsof je een sok in je onderbroek stopt, want het is alleen maar uiterlijke schijn. Dat geldt overigens ook voor racestreepjes of spoilers. Benadruk liever z'n sterke kanten en schaf 'm aan in een lekker frisse kleur, met mooie (grote) velgen. Je laat dan zien niet voor de goedkoopste te zijn gegaan, maar pretendeert ook niet meer te zijn.
Daar ben ik het mee eens. Je vermindert de praktische bruikbaarheid en je verlaagt de waarde van de auto doordat er veel minder mogelijke kopers zijn. Aan de andere kant: koop een oud, goedkoop exemplaar van een ander model (Pollo, Fox), neem wat kwaaltjes voor lief en probeer het allemaal eens uit: verlagen, bespoileren, brede sloffen, booskijkers, brulpijp en audiosetje voor optimale gehoorbeschadiging. Je bent maar een keer jong.

Overigens vind ik de gehele discussie vrij zinloos. Als je zo bewust bezig bent met je omgeving dan kun je beter een Audi aanschaffen.
Wat is er mis met een Betaald Met Wiet of Merk-e-dess?
Rob heeft wel gelijk, dit is geen bolide om je vrienden mee te imponeren. Dit is een handige, goedkope, praktische auto waar je heel veel plezier van kan hebben. Het is de verstandige keuze, niks stoers aan.
Goedkoop koekblik, niks meer of minder. In deze prijsklasse zou ik zonder twijfel voor de Picanto gaan, ziet er tenminste lang niet zo kaal, fantasieloos en armoedig uit.
Ik weet niet wat een Mii moet kosten, maar persoonlijk zou ik een oudere auto kopen met wat meer ruimte, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.

Maar een Mii is niets om je voor te schamen. Ik zou niet weten waarom. Koop gewoon wat je zelf mooi vind.
Twix
Koop gewoon wat je zelf mooi vind.

+t
Laat ik het zo zeggen, voor een Metroman is het de perfecte wagen heheheheheh

In alle eerlijkheid.....al die kleine hokken vind ik geen echte kerel wagens....

Dan rij ik liever in een stukje penisverlenging grinning smiley
@V8: Je taalgebruik komt op mij ook zo over. grinning smiley

@lvdj: Zelf heb ik geen ervaring met deze auto's, maar wat ik erover gelezen heb geeft mij de indruk dat je geen miskoop zult doen.

Of ze mooi zijn en of het een auto voor een 25-jarige is? Ik denk het wel. Hangt misschien ook een beetje van jou als persoon af. Een Johnie met petje is geen gezicht in een Mii, maar een jongeman in pak vind ik er wel goed bij passen.
Total Loss
Goedkoop koekblik, niks meer of minder. In deze prijsklasse zou ik zonder twijfel voor de Picanto gaan, ziet er tenminste lang niet zo kaal, fantasieloos en armoedig uit.
vond ik eerst ook, maar hoe vaker ik een Up zie, hoe geweldiger ik 'm vind! De Mii vind ik minder: zo'n zielig samengedrukt neusje.

Ps: waar is de topicstarter trouwens gebleven?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-02-2013 10:14 door Barri.
Leuk om alle verschillende reacties te lezen! Ik ga zelf niet voor een Seat Mii, ik vind hem persoonlijk net iets te klein maar blijf van mening dat het een zeer interessante auto is. Dit trouwens alleen gebasseerd op de verschillende reviews die ik heb bekeken en gelezen. Ik heb er zelf nog niet in gezeten.
lvdj
Ik ga zelf niet voor een Seat Mii, ik vind hem persoonlijk net iets te klein

Waarom begin je dan je post met de Mii of je daar in gezien wilt worden? Nu breng je opeens een ander beeld naar voren.
Waar wil je nou in geadviseerd worden door ons?
speedtouch
lvdj
Ik ga zelf niet voor een Seat Mii, ik vind hem persoonlijk net iets te klein

Waarom begin je dan je post met de Mii of je daar in gezien wilt worden? Nu breng je opeens een ander beeld naar voren.
Waar wil je nou in geadviseerd worden door ons?
Te klein, prima. Koop dan een Twingo, klaar!

Slotje
Geweldig alle VAG haters/liefhebbers hebben zich inmiddels ook in de discussie gemengd.

Mijn mening?
Ik vind het een hardstikke leuk autootje. Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar de 5 deurs Up!. Maar dat is slechts mijn voorkeur.
Heb laatste het genoegen gehad een dagje in een Up te rijden en bij vrienden van ons een aangeklede Mii te aanschouwen.
In zijn klasse een van de leukere auto's en daarnaast rijdt het ook nog eens erg volwassen. Integendeel van de hier al een paar keer opgerakelde Picanto. Leuk. Voor als je 50+ bent.

Kortom lekker doen wat je zelf wilt.

Edit: ik lees net dat je hem te klein vindt en er nog nooit in gezeten hebt. Waarom start je zo'n topic dan?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-02-2013 23:26 door michel1975.
Is een leuke auto voor een 25-jarige jongeman. Met de Mii heb ik geen ervaring, maar hij schijnt lekker te rijden thumbs up
lvdj
Leuk om alle verschillende reacties te lezen! Ik ga zelf niet voor een Seat Mii, ik vind hem persoonlijk net iets te klein maar blijf van mening dat het een zeer interessante auto is. Dit trouwens alleen gebasseerd op de verschillende reviews die ik heb bekeken en gelezen. Ik heb er zelf nog niet in gezeten.

Zucht...
lvdj
Beste forumleden,

Kan ik mij als 25-jarige jongeman vertonen in een nieuwe Seat Mii of raden jullie mij dit af? Voordelen van deze auto is de prijs, hij is best wel goedkoop. Ook rijdt hij zuinig en heeft hij bijvoorbeeld wel cruise control en airconditioning. De review op de site van de ANWB is ook vrij positief, een ritje naar Zuid-Frankrijk wordt zelfs serieus overwogen.

Wat is jullie mening of ervaring? Een serieuze auto of meer een getuned 45-km uur wagentje? Ben benieuwd!

Bij de ANWB krijg ik meer en meer het gevoel dat ze heel erg pro-VW zijn.

Maar dat daargelaten: je moet zelf een goed gevoel hebben bij een auto. Als iemand een andere mening heeft, wat boeit jou dat. Maar trek je je het toch aan wat anderen zeggen, dan ga je jezelf niet prettig voelen bij een Mii. Blijkbaar heeft iemand een negatieve opmerking gemaakt over deze auto in relatie tot een persoon van 25 jaar. Anders had je deze vraag niet gesteld, lijkt mij.
Joep83
lvdj
Beste forumleden,

Bij de ANWB krijg ik meer en meer het gevoel dat ze heel erg pro-VW zijn.
Zucht.....

(Ik weet dat het jouw tekst is Rob winking smiley)
Ik zal dit keer niet moeilijk doen over het copyright winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep