Vraag over Ford Fiesta

Gepost door eerste-opel 
Oké, even wat duidelijker aangepast omdat het nogal wazig was zoals ik zelf ook zag.

Ik ben me langzamerhand (kan zomaar nog even duren voor mijn huidige auto eruit gaat) aan het oriënteren op een andere auto.
Ik werk op dit moment op 6 kilometer van huis enkel en daarvoor voldoet mijn huidige Corsa nog goed genoeg. Echter werk ik sinds 1 jaar bij een bedrijf waar al vanaf het begin (lees half 2011, toen eerste gesprek maar er ging iemand reintegreren waardoor ik een half jaar in de wachtkamer kwam te zitten) sprake is van een evt. Verhuizing. Nu gaan geruchten (weet dus niet wat er van waar is) dat 'we' zeer binnenkort met het bedrijf gaan verhuizen naar Arnhem. Ik weet dat het na jaren wachten ineens vlot kan gaan omdat ik dit op de opleiding ook heb meegemaakt. Eerst 7 jaar roepen, en dan gebeurd er niets en dan vanuit het niets moet het in 2 a 3 maanden geregeld zijn dat een nieuw pand wat er ineens is is betrokken.
Dat wil zeggen dat er per dag zo'n 70 kilometer heen en terug verreden zou moeten worden, met voornamelijk snelweg en ik merk met mijn huidige Corsa C (in de volksmond met de hoge achterlichten) dat die niet zo stevig op de snelweg ligt. Geruchten zijn er om ontkracht te worden, dus wie weet is er niets van waar en hoeft de auto niet vervangen te worden maar om het straks niet eventueel allemaal overhaast te moeten doen ben ik nu wel links en rechts al aan het kijken wat er is.
Het moet een automaat zijn omdat ik daarin ben afgereden en ik geen geld/zin/tijd heb om eerst lessen te nemen bij een rijschool in een schakelauto om vervolgens bij het CBR weer opnieuw examen te doen wat tegenwoordig verplicht is.
Ik heb zelf de onderstaande auto gevonden. Wat zeggen jullie hiervan?

[www.autowereld.nl]

Deze auto heeft een kleine 80.000 kilometer op de teller staan, maar volgens Zomoto al 7 eigenaren gehad.
Zomoto rekent hier bedrijven, particulieren en alles bij.
Wat mij echter opviel op de site van Zomoto is dat de auto met uitzondering van 2 eigenaren (beiden particulier) nergens langer dan 90 dagen ofwel 3 maanden geweest is, zowel bij bedrijven als particulier niet. De laatste 2 particulieren hebben de 60 dagen niet eens gehaald.

Daarbij moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat deze auto van 2005 is waar mijn eigen auto op dit moment van 2001 is. Je zou zeggen een groot voordeel, maar mijn 4 jaar oudere auto heeft 'maar' 50.000 kilometer meer op de teller. 127. nog wat (weet het niet precies) tegenover 78.000 en dan al zoveel eigenaren gehad hebben.
Ter illustratie, mijn huidige Opel Corsa heeft 6 eigenaren gehad met mezelf op dit moment meegerekend en is van 2001. 1 eigenaar meer en een auto die 4 jaar jonger is.
Wat zeggen jullie van deze auto?

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-01-2013 23:07 door eerste-opel.
Dubbel post!
Per ongeluk gequote ipv gewijzigd. Is al laat!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-01-2013 23:03 door eerste-opel.
Als de Corsa je verder bevalt, zou ik daar lekker in blijven rijden, doorrijden is altijd goedkoper. Het alternatief dat je nu geeft is niet groter, dus mijns inziens niet comfortabeler of steviger op de snelweg. Wel wat meer vermogen, dat kan wel lekker zijn. Daarbij komt dat je nu weet wat je hebt aan je Corsa en dat weet je met die Fiesta niet en de eigenaarshistorie van de Ford klinkt nog niet heel echt vertrouwenwekkend.
hoi

eerst een kleine rekensom voor je : 70km per dag x 47 weken per jaar keer 5 dagen per week = iets minder als 17d km per jaar. zit je al dicht bij het omslagpunt naar een kleine diesel volgens mij, en daarbij dan ook nog je privé kilometers.

dus diesel of benzine zou ook nog een vraag kunnen zijn voor jouw.

daarbuiten vind ik bijna 7000 nogal aan prijs

[www.autotrack.nl]

[www.autotrack.nl]

iets meer kilometers maar dan ook gelijk een 1000 euro er vanaf dus als je twijfelt aan deze auto, zeg ik ook even verder zoeken want er zijn meer opties, of minder kilometers en jongere auto. zelfs nog gevonden.

ook denk ik dat je in eerste instantie misschien gewoon het woon en werk verkeer met je Corsa zou moeten proberen want wie weet valt het allemaal wel mee uiteindelijk.
127.000 km op de teller is nu niet schokbarend veel en het zou je zo 6000 euro uitsparen.

met vriendelijke groet

Arthur
arthurvdlinden
hoi

eerst een kleine rekensom voor je : 70km per dag x 47 weken per jaar keer 5 dagen per week = iets minder als 17d km per jaar. zit je al dicht bij het omslagpunt naar een kleine diesel volgens mij, en daarbij dan ook nog je privé kilometers.

dus diesel of benzine zou ook nog een vraag kunnen zijn voor jouw.

daarbuiten vind ik bijna 7000 nogal aan prijs

[www.autotrack.nl]

[www.autotrack.nl]

iets meer kilometers maar dan ook gelijk een 1000 euro er vanaf dus als je twijfelt aan deze auto, zeg ik ook even verder zoeken want er zijn meer opties, of minder kilometers en jongere auto. zelfs nog gevonden.

ook denk ik dat je in eerste instantie misschien gewoon het woon en werk verkeer met je Corsa zou moeten proberen want wie weet valt het allemaal wel mee uiteindelijk.
127.000 km op de teller is nu niet schokbarend veel en het zou je zo 6000 euro uitsparen.

met vriendelijke groet

Arthur

Die kleine rekensom kun je eigenlijk wel weg laten. Ik werk geen 5 dagen in de week, maar 'maar' 3 dagen wat per week dus al 140 kilometer scheelt. In Maart is er kans op een 1e uitbreiding ivm met 1 dag erbij, en in Juni de 2e kans, maar wat dat betreft moet ik het eerst zien en dan geloven. Misschien is het volgend jaar nog wel 'maar' 3 dagen maar je moet op dit moment blij zijn met alles wat je hebt.
Privé kilometers rijdt ik nou ook niet geweldig veel omdat ik nog onder vleugels woon (woon nog thuis). Het is niet voor niets dat mijn Corsa maximaal 4.000 kilometer per jaar rijdt op dit moment.

De prijs schrok ik in het begin ook van, maar is inmiddels gezakt. Eerst stond deze auto te koop voor 7.250 euro en inmiddels is er 500 euro afgehaald en staat de auto voor 6.750 euro te koop. De auto staat overigens te koop bij de garage waar mijn eigen auto, en die van mijn ouders trouwens ook al langer als die van mij (heb bijna 3 jaar het rijbewijs) in onderhoud is en waar we voor reparaties naar toe gaan.

Het gaat mij ook niet zozeer om de 127.000 kilometer, maar meer om het feit dat je bij een echte herfststorm met zijwinden niet graag in een Opel Corsa zit. Ik ben er wel eens mee op de snelweg geweest a 60 kilometer met die weersomstandigheden en tijdens het inhalen van andere auto's had ik het idee dat de wind je tegen die andere auto (die je aan het inhalen bent) aanblies, en dat met 2 handen aan het stuur. Ofwel lag de auto niet bepaald super stevig op de weg en zit je er met een herfststorm met 120 niet lekker in.
Mocht het doorgaan, want zoals de beginpost al zegt gaan de geruchten en is er nog niks officieel is het misschien wel lente en kan ik het nog rustig met de Corsa doen. Als het dan niet bevalt kan ik altijd nog kijken wat ik dan doe.
Met een andere kleine(re) auto heb je die problemen met de wind ook. Wat jij beschrijft doet mijn C3 ook. Gewoon proberen er rekening mee te houden. De auto is zwaar genoeg en zal niet wegwaaien. In die situaties het stuur wel goed vasthouden.
Ik zou lekker in de Opel doorkarren...die is betaald, en herfststormen zijn voor iedere auto vervelend. Dat zijn omstandigheden waarbij je even rustig aan moet doen. Of je moet heel graag een andere wagen willen, maar uit economisch oogpunt is doorrijden verstandig, het Opeltje ken je en de Ford is totaal onbekend. En qua rijwind....een Fiesta zal het verschil niet maken.
En wat wind kan doen......met mijn Celica met dakkoffer ( is nog niet heel hoog) ben ik eens in Frankrijk in de buurt van Millau een meterof wat opzij gezet. Zomaar.

In Duitsland ging ik een vrachtwagen inhalen, zij het niet dat ik hem al langzaam zag rijden en zijn wipkar niet heel stabiel stond op zijn wilen...en het ding schaarde een paar seconden later door een zeer harde windvlaag....hetzelfde gebeurde ook in tegengestelde richting, ook daar lag een combinatie dwars op zijn zij. Wind kan gewoon heel naar uit de hoek komen, en daar helpt soms maar weinig tegen behalve alert zijn.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep