Renault Grand Scenic 2010 met 150000 km, doen?

Gepost door dikkydik 
Ik heb een Renault Grand Scenic van 1-2010 op het oog.
Het is een ex-lease auto, met 150000km op de teller.
Ik twijfel of dit een te hoge km stand is, aangezien er 50.000km per jaar
mee is gereden.
Ik zou zeggen, liever deze dan eentje van 12 jaar oud met 150.000km.
Deze zal ongetwijfeld steeds zijn onderhoud gehad hebben.
Niet onbelangrijk zijn ook de vraagprijs en de garantievoorwaarden etc.

Maar wat gezegd is: een jonge auto met veel kilometers is eerder positief dan negatief te noemen.
Op zich is zo'n kilometrage misschien wat veel voor een auto van drie jaar oud, maar zoals gezegd betekent dat waarschijnlijk dat er veel snelwegkilometers gereden zijn. Dus waarschijnlijk minder koude starts, dus een motor die waarschijnlijk in een conditie verkeert die beter is dan gemiddeld.

Ik zou wel even checken of er groot onderhoud aan zit te komen en of ie inderdaad wel de beurtjes netjes heeft gehad.

Of ik een Renault Grand Scenic überhaupt zou aanraden is een ander verhaal. Ik weet ook niet wat er in die 150.000 km allemaal stuk geweest is.
Vraagprijs is 12.750 euro, dit is de meeneemprijs, garantie kan je erbij kopen.
Het is een ex lease auto, dus je zou zeggen dat hij z'n onderhoud wel heeft gehad...
Vaak gaan die dingen eruit, net voordat er groot onderhoud aan zit te komen. Goed nakijken dus, distributiewissel e.d. zorgen zo voor 1k onderhoudskosten. Mooiste zou zijn als je het onderhoudsadres kan achterhalen, informeren naar de geschiedenis en de berijder, leaserijders zijn niet altijd even zuinig op 'hun' auto.
dikkydik
Vraagprijs is 12.750 euro, dit is de meeneemprijs, garantie kan je erbij kopen.
Het is een ex lease auto, dus je zou zeggen dat hij z'n onderhoud wel heeft gehad...

Zonder garantie?
Lijkt me wel een risico.
En inderdaad,
vaak wordt de laatste grote beurt op het einde van het leasecontract gewoon overgeslagen want de wagen gaat er toch uit...
Dus toch even op onderzoek naar onderhoudsintervallen en zo...

En hij lijkt zo te zien zelfs een beetje aan de dure kant...
Het is nog een benzineversie ook eye popping smiley

Beetje vaag om dik 50k per jaar te rijden op benzine, niet echt de meest economische oplossing lijkt me.
Als het die auto van Santing is, zit er als regel de onderhoudgeschiedenis bij.
Kijk de onderhoudsboekjes goed na en bel met de garage waar de auto in onderhoud geweest is.
Op die manier kun je een redelijk kompleet beeld krijgen over het verleden.
British Racing Green
150.000km
12.750 EUR...

Deze toevallig?

Ja, deze is het!
'Autoeuro' en 'Vaassen' hebben wel een wat vervelende bijsmaak...
Ik zou dan minstens 10.000 bieden met zo mee neem garantie.

Kun je 2000 gebruiken om de boek flink te verspijkeren
R-W
Vaak gaan die dingen eruit, net voordat er groot onderhoud aan zit te komen.
Niet persé, ze gaan er uit wanneer het contract afgelopen is. Het is eerder zo:

British Racing Green
vaak wordt de laatste grote beurt op het einde van het leasecontract gewoon overgeslagen want de wagen gaat er toch uit...
De leasemij geeft vaak geen toestemming voor die laatste onderhoudsbeurt, of alleen voor het hoognodige. Gaat de auto er 2 weken later uit en moet de distributieriem toevallig volgens de onderhoudsvoorschriften, dan gebeurt dat dus niet. Mijn auto moest net voor het einde van het contract voor de APK en kwam daar niet doorheen. Auto mocht niet gerepareerd om de apk-punten op te lossen, eventuele boete kwam voor rekening van de leasemij (zwart op wit).

Dus inderdaad: onderhoudsgeschiedenis opvragen en dealer van de laatste beurt bellen of ze echt de volledige beurt hebben gedaan.

Voor 150k in 3 jaar zou je inderdaad ook een diesel verwachten, maar in de praktijk willen omstandigheden wel eens veranderen. Een benzineauto gaat er doorgaans naar 150k uit (en meestal is dat na 4-5 jaar), een diesel bij 180k (meestal na 3-4 jaar). Je kan met een net onderhouden exemplaar dan vaak nog gerust 100k er bij rijden.
@bat, resultaat is hetzelfde, jij mag betalen winking smiley Het is overigens van maatschappij afhankelijk, de Altea van destijds kon de laatste beurt wel gewoon krijgen, ook al moest hij vlak daarna ingeleverd worden.
Ik zou sowieso een aankoopkeuring laten doen. Op de foto's ziet de auto er van binnen ook nog netjes uit, trouwens.
Nog een puntje van aandacht: het is een CVT automaat. Rijdt fantastisch, maar check het onderhoud! Op tijd nieuwe (en de juiste?) olie in de CVT-bak?
Op zich hoeft de kilometrage geen probleem te zijn. Ik vind dat het uitgangspunt is dat garantie in de vraagprijs zit verdisconteerd en je deze logischerwijs kunt afkopen.
Zelf koop ik liever zonder garantie en wil ik dat terug zien in de prijs.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-01-2013 10:44 door Vlinderstrik.
R-W
'Autoeuro' en 'Vaassen' hebben wel een wat vervelende bijsmaak...

Dat is zo te lezen een andere dan de Auto Euro waar deze Scénic te koop staat.
Ik zou zo'n wagen absoluut niet zonder garantie durven kopen.
Ga eens wat renault dealers bij langs, voor 12.5k is er vast wat te vinden naar uw smaak.
Dat geeft veel meer rust en zekerheid.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep