De beste 14% bijtelling auto

Gepost door PeterJ 
Aangezien de 14% bijtelling auto's steeds populairder worden, leek me dit wel een leuk topic om te starten.

Wat is jullie favoriet: Een hybride, diesel of benzine. En groot of klein.

Het is natuurlijk een beetje appels en peren vergelijken tussen een bijvoorbeeld de Ford Focus wagon en een Volkswagen Polo Bluemotion maar er zijn vast wel catogorieen te maken in deze groep...

Ik ben benieuwd!
0%-Opel Ampera...kost iets, maar dan heb je ook wat !
Anders de VW Polo Bluemotion.
Doe mij maar een 6 cyl. benzine-auto.
meeuw

Dat dus voor erbij en daarnaast een V8.
R-W
meeuw

Mmm, geloof dat Audi geen V8 cabrio heeft.
Polo bluemotion is inderdaad een goede auto, ik zou dan eerder voor de Ford Focus gaan, die is ietsje duurder maar dan heb je meteen veel meer auto..
Betreft het hier de huidige 14%'ers of die vanaf 01-01-2014?
PeterJ
Aangezien de 14% bijtelling auto's steeds populairder worden, leek me dit wel een leuk topic om te starten.

Je hebt het over 14% auto's, en daarmee bedoel je (misschien onbedoeld) zakelijke auto's. Ik denk dat er ook een groot verschil is tussen prive rijders en zakelijke rijders.

De zakelijke rijders zullen zoeken naar een iets grotere / duurdere auto die bij voorkeur oliegestookt moet zijn, terwijl prive rijders meer zoeken naar een kleinere / goedkope auto. Bovendien zijn de hybrides en plug-in hybrides een beetje een buitenbeentje binnen deze groep. Deze auto zullen zakelijk heel interessant zijn, terwijl ze binnen de prive markt eigenlijk alleen als tweedehandsje verkoopcijfers van belang zullen neerzetten.

Daarnaast is het ook van belang of je de 2012 of 2013 norm wil aanhouden...

Affijn, de Fiat Panda twin air heeft mijn voorkeur (als prive autobezitter). Leuk model, ruim, niet te duur, niet te groot en een motortje wat lekker rijdt.
meeuw
R-W
meeuw

Wat ligt er in de s5 of s4? V10 mag ook best? winking smiley
Mijn topic start was gewoon algemeen, om een discussie op gang te laten komen.. Ik vind het namelijk altijd wel interessant om te horen hoe iedereen zijn keuze bepaald voor een auto..

Als je inderdaad kijkt naar de 14% bijtelling in 2014 dan blijven er maar verdompt weinig auto's over..

Dus je kan het vanaf alle hoeken bekijken, maar het meest voor de hand liggend is de situatie nu, woor welk model zou jij gaan als je nu een auto wilt kopen. Zou je voor een voordelige 14% gaan of niet? Zo ja, welk model?
Mijn keuze is een zakelijke keuze die ook prive gebruikt gaat worden.
Ik wil daarbij een ruime auto (station).
Een prius is dus niet voldoende. En diesel of benzine maakt mij niet zo veel uit. Al is benzine vaak goedkoper in de lease voor mij.

Ga ik kijken wat er dan te kiezen is:
Prius wagon: vind ik lelijk
Ford Focus: vind ik lelijk en met 475liter bagage ruimte ook niet de ruimste
Renault megane: Ziet er goed uit. Is al wel wat ouder en mist wat nieuwe gadgets. Maar verder wel kompleet te krijgen voor een leuke prijs.
Auris wagon: Ziet er goed uit. Interieur echter niet (op de fotos komt het erg plastic over). Verder denk ik wel een lease topper.

Dan hoop ik dat VW en/of Skoda met een 14% versie komen van de golfVII/Octavia combi III.

Als ik een 14% zou moeten kiezen op dit moment zal het de renault worden.
R-W
meeuw
R-W
meeuw

S5 Cabrio heeft een 6 cilinder. S4, RS4 en de nieuwe RS5 cabrio hebben wel een V8. cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-12-2012 14:50 door Joël D..
14% auto's zijn er voor de consumenten om zo goedkoop mogelijk rond te tuffen. Een beste hierin aanwijzen lukt dan ook niet in mijn ogen, geen van allen zijn ze echt slecht.

Ik zou dan ook voor de variant gaan die onderaan de streep het minste kost.

En daarnaast gewoon een benzine slurpende/aarde opwarmende/een door Groen Links gehate auto nemen waarbij je wel plezier aan het rijden beleeft drinking smiley
Alsof je in een 14% auto geen plezier aan het rijden beleeft. Natuurlijk, veel mensen verstaan onder plezier minimaal 150pk en 18" velgen, maar een 105pk diesel Ford Focus is heus geen straf om in te rijden. Zeker niet als ie ook nog eens lekker aangekleed is.

Ik vind het geweldig dat ik voor eenzelfde soort auto als waarvoor ik 5 jaar geleden nog 25% bijtelling betaalde, straks maar 14% bijtelling ga betalen. Voor netto 100 euro per maand minder, rij ik dan ook nog eens in een veel luxer aangeklede auto ook nog. En geen concessie aan een automaat die ik gewoon belabberd vind werken, zoals destijds mijn enige 14% optie was (de Prius).

De beste 14% bijtellingsauto? Dat is degene die jezelf het leukst vindt, het prettigst vindt rijden, het best op je wensen aansluit. Zo simpel is het dan ook weer.
Joël D.
R-W
meeuw
R-W
meeuw

S5 Cabrio heeft een 6 cilinder. S4, RS4 en de nieuwe RS5 cabrio hebben wel een V8. cool smiley

Voor meeuw dan winking smiley :
R-W
Joël D.
R-W
meeuw
R-W
meeuw

Voor meeuw dan winking smiley :

Ja die.. Als 14% bolide met 200 pk diesel....
Toen (S4) nog wel met een V8. Maar de S5 niet. Maar ik had idd niet naar de RS5 gekeken.
Strontziek wordt je van al die reclame's met steeds weer die "bijtelling"...gelukkig houdt die onzin na 2013 op te bestaan !
Ik heb ook een tijdje een Insight Hybride gehad als tijdelijk vervoermiddel maar wat is mijn volledige bijtellings Accord dan een verademing thumbs up
Als je er niets voor over hebt om auto te rijden ( iemand zonder leasebak betaalt altijd veel meer !!) kun je net zo goed met de trein gaan of nog beter pak de fiets....0% bijtelling !

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-12-2012 19:24 door Kizashi.
Dan zet je je televisie uit.
Rob076
Dan zet je je televisie uit.

Én je radio , je krant , je tijdschriften , je internet....het gaat nergens anders meer over.......thumbs down
Wat mij betreft is de Citroën DS5 Hybrid 4 de ideale 14% auto. Diesel hybride, gecombineerd 200pk, luxe én in mijn ogen een zeer fraaie verschijning!
Het hangt allemaal af van je wensen als je een leaseauto mag uitzoeken. Natuurlijk is 0% leuk, maar van een Prius Plug In word ik niet blij. De Ampera/Volt heb ik nog niet getest dus over het rijden kan ik geen oordeel geven. Ik vind de Mégane zeker geen verkeerde auto en ook met een Focus word je niet gestraft. Maar echt leuke auto's in de 14% categorie zitten er wat mij betreft niet bij. De Lexus CT200h was voor mij de enige optie in de categorie 14% (Megane en Focus waren toen nog 20%). De vering vond ik onaangenaam en de CVT beviel mij totaal niet. Dus werd het 'm niet.

Ik ben bereid iets meer te betalen voor een leuke auto die veel rijplezier biedt. Dus ben ik voor een 20% bijtellingsbolide gegaan en kwam op een 1-serie uit.
Ik heb geen idee hoe jullie 14%-regeling er precies uitziet,
maar mocht hij in aanmerking komen,
doe mij dan maar een CR-Z met leder, een leuke velg en open dak thumbs up

Die levert 20% bijtelling op smiling smiley
@BRG: Wel een beetje een auto voor kinderen winking smiley
Ik mocht begin dit jaar een leaser uitkiezen. Het moest een diesel zijn. De ruimte heb ik niet nodig, maar een trekhaak vind ik wel erg handig.
Het is de DS3 geworden. Het is niet helemaal duidelijk of de 1.6 nu wel weer, of nog niet 14% bijtelling heeft. De Megane is natuurlijk een topper met 14% bijtelling, en ook die heeft een prima trekgewicht. De Focus mag helaas niets trekken.
Een klasse hoger vind ik de DS5 fantastisch. Ik heb het eigenlijk niet zo op Franse auto's, maar Citroën is geweldig bezig met de DS3 en de DS5! thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-12-2012 20:40 door Barri.
De DS5 ben ik helemaal vergeten. Dat is een bijzondere auto. Ik zou er graag eens een blokje in sturen. De berichten over de bak zijn niet al te positief en ook lees je kritiek op de vering die niet "des Citroëns" is en eigenlijk te stevig. Ik zou dat graag zelf willen ervaren. De bak in de C4 1.6 HDi vond ik in ieder geval absoluut onprettig.
Ik rijd met veel plezier een Alfa Romeo Mito 1.3 JTD (14% bijtelling). Zeer fijne dieselmotor, rijdt fantastisch ook op de lange afstanden (>1.000 km) is praktischer dan je er in eerste instantie vanaf ziet. En qua geschatte onderhoudskosten lager dan een VW Polo !
MiTo is ook leuk inderdaad! In de test in AW (daar heb ik toen als lezer aan deelgenomen) vond ik 'm zelfs leuker dan de DS3. Driekwart jaar later toch zelf voor een DS3 gekozen.
Kizashi
Strontziek wordt je van al die reclame's met steeds weer die "bijtelling"...gelukkig houdt die onzin na 2013 op te bestaan !
Oh? Dat is groot nieuws! Geen bijtelling meer voor leasewagens! Of wat bedoel je?

Kizashi
Als je er niets voor over hebt om auto te rijden ( iemand zonder leasebak betaalt altijd veel meer !!) kun je net zo goed met de trein gaan of nog beter pak de fiets....0% bijtelling !
Wat een onzinredenering. Voor het merendeel van de automobilisten (en dus ook leasers) is het een praktisch vervoermiddel om van A naar B te komen, kun je het de mensen kwalijk nemen dat ze dat zo goedkoop mogelijk proberen te doen? Waarom zou je in vredesnaam minder plezier hebben aan een 14%-Focus dan aan een 20%-Focus bijvoorbeeld? Echt je reinste onzin die je hier uitkraamt.
Exoten:

Fisker Karma
Tesla Roadster

Realistischer:

Peugeot 508
Toyota Prius Wagon

Wat een onzinredenering. Voor het merendeel van de automobilisten (en dus ook leasers) is het een praktisch vervoermiddel om van A naar B te komen, kun je het de mensen kwalijk nemen dat ze dat zo goedkoop mogelijk proberen te doen? Waarom zou je in vredesnaam minder plezier hebben aan een 14%-Focus dan aan een 20%-Focus bijvoorbeeld? Echt je reinste onzin die je hier uitkraamt.
Inderdaad. Ik vind 14% bijtelling ook bizar weinig (zeker met een tankpas is het dus gewoon loon in natura), maar zolang het kan geniet ik daar graag van! Ik heb nog zitten twijfelen tussen wat auto's, maar ben voor een leuke, goedkope, maar krappe leaser gegaan, in plaats van een saaiere ruimere en duurdere leaser (bijv. Golf, Polo 5d 1.6 TDI, Leon).
§anitarium
Kizashi
Oh? Dat is groot nieuws! Geen bijtelling meer voor leasewagens! Of wat bedoel je?
Ik verbaasde me er al over...

Kizashi
Natuurlijk heb ik er wel wat voor over om auto te rijden. Maar als de mogelijkheid bestaat om voor een laag bedrag een leuke compacte middenklasser te rijden, dan is dat zeker een optie. Ik rij straks voor 170 euro netto per maand een auto die een stuk luxe-er is uitgerust dan een zelfde soort auto (c-segment station met vergelijkbaar pk/nm diesel) die ik vijf jaar geleden reed, maar waarvoor ik toen bijna 100 euro meer kwijt was.
Nou, dat is wat mij betreft niet zo moeilijk, ik ga mee met Barri.
Heb sinds een paar weken een DS3 1.2 3-cilinder in Business-uitvoering als lease-auto en ik ben er erg blij mee.
Een heerlijk rijdende en erg mooie auto met echt alles erop en eraan voor €85,- per maand netto bijtelling; niemand die het gelooft.

De Megane die ik sinds een week of 6 heb bevat me na een duidelijke afkickperiode van mijn C5 erg goed.
Lekker stil, uitstekend uitgerust, voldoende comfortabel en naar mijn mening ook mooi.
@Jorit: ah, de benzine-uitvoering heeft dus ook die wieldoppen. Fijne motor: mijn moeder heeft een C3 met die motor. De motor viel mij erg mee!
Is dat trouwens een nieuwe kleur, of vertekent de foto?
@Barri,

Ja, is de nieuwe kleur Rouge Rubi, kan verkleuren van bordeauxrood tot bijna oranje naargelang de lichtinval.
De 3D LED-achterlichten zijn ook erg gaaf.
Ik mag een nieuwe auto vd zaak uitzoeken ivm andere functie. Rij nu leaser zakelijk en prive een Auris Hybride Executive. Van de week proef gereden in de DS5 Hybrid4 Business Executive. Het rijden is heel goed bevallen, straffer geveerd dan citroen normaal, maar dit vind ik wel prettig. DS5 is stil ook bij een dot gas geven, dit is bij de Auris wel anders, die is zeer rumoerig bij gas geven. Als je op snelweg rijdt en gas geeft dan houdt de auto wel in, om vervolgens te acceleren. Dit is wel apart en ik weet niet of het gaat wennen.

De nwe auto ga ik ook prive rijden en heb een max. bedrag in mijn hoofd wat ik aan auto vd zaak kwijt wil zijn en ik daarvoor zoveel mogelijk opties wil hebben. Deze auto moet automaat zijn ivm een zeer slechte linkerheup (veel koppelen is echt niet prettig). Een hybride heeft niet veel kofferruimte, zo ook de DS5, maar wij hebben alleen veel (ook relatief natuurlijk, kan ook minder meenemen) ruimte nodig voor vakantie. Dakkoffer is dan ideaal. Voor de overige 49 weken vh jaar wordt de kofferbak minimaal gebruikt (familie met 2 kids van 10 en 7). 80% vd kilometers zit ik alleen id auto.

Dat interieur van de DS: WAUW! Uiterlijk: WAUW. Ok smaken verschillen anders zouden we allemaal zelfde auto rijden. Voor mij wordt het een witte DS5 met bruin leren bekleding. DE perfecte auto bestaat voor mij niet (iig niet die ik kan betalen). De ene auto heeft dit, de ander dat.

Auto is ook niet bedoelt om te scheuren, maar op een comfortabele manier te rijden, met zoveel mogelijk leuke dingen ih interieur. Dit zit bij de DS5 wel snor! Prive laat ik ih weekend de auto van mijn vrouw (Twingo RS) altijd even uit voor het kind in mij :-)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-12-2012 22:21 door Red RS.
VW Jetta Hybrid!
14% en toch erg goeie prestaties..
Ik vind een Fisker Karma nog steeds erg mooi.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep