Kia of Ford??....kiezen is moeilijk

Gepost door dens 
Hallo autoliefhebbers,

Wij zijn bezig om een nieuwe auto te kopen. Na veel speuren en proefrijden zijn er 2 auto's die nog op mijn lijstje staan:

KIA Cee'd Sportswagon 1.6 Super Pack (NIEUW)

of

FORD C-max 1.6 Ecoboost (182pk) Titanium (8 maanden oud)

Mijn Cee'd voordelen/nadelen:
- goede garantie
- fijne, grote stoelen en eindelijke eens hoofdsteunen die hoog genoeg kunnen voor mij
- ruimste auto in z'n klasse, redelijke beenruimte achterin, grote kofferbak
- ik vind 'm erg mooi, binnen en buiten. Mooie materialen binnenin
- veel luxe voor je geld en leuke gadgets (zeker in Super Pack uitvoering)
- nieuw = zelf zaken kiezen (bijv. kleur)
- motor heeft minder trekkracht onderin, pas boven 4000 toeren trekt ie lekker door

Mijn C-Max voordelen/nadelen:
- erg fijne motor, veel trekkracht onderin
- echte rijdersauto
- met Comfort Seats veel ruimte achterin, auto wordt dan wel een 4-zitter en kofferbak wordt kleiner, kan echter snel omgetoverd worden naar 'normale uitvoering'
- kofferbak niet heel grootZonder reservewiel zakt de bodem een eind en dan heb je bijna 500 ltr. valt dus wel mee en is mooi vierkant
- minder luxe Als Titanium met een aantal pakketten juist zeer luxe!
- stoelen met ietwat korte zitting
- redelijk mooi maar binnenin wel wat veel hardere materialen, tikje saai Bij nader inzien mooi afgewerkt en met Sony dashboard zeker niet saai.

Met een gelijke bijbetaling kunnen we dus een nieuwe (kenteken 2013) KIA of een gebruikte (2012) C-Max rijden.

We hebben nu 4 Ford's gehad, zijn goed bevallen maar we vinden het ook leuk om eens een ander merk te rijden. Tips voor andere merken zijn welkom.

Help!

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-12-2012 14:23 door dens.
Ford uiteraard!!
Wees goed voor de EU winking smiley
Bofkont
Ford uiteraard!!
Wees goed voor de EU winking smiley

De Kia Cee'd wordt in TsjechiŽ gebouwd. Zover ik weet is TsjechiŽ ook lid van de EU.

Dus dat argument valt af. smiling smiley
Nou ja dat is dan een beetje pijn verlichting idd smiling smiley
Persoonlijk zou ik voor de de Ford gaan, met als doorslag de fijnere motor.
Wat een heerlijke keuze eigenlijk:-)

Als ik uw lijstje bekijk lees ik eigenlijk dat je de keuze al gemaakt hebt.
Tussen de regels door lees ik een voorkeur voor de Kia.
Maar.... ik kan niet helemaal zien hoe belangrijk de trekkracht / motorkarakter voor je is.
Is dat echt het laatste punt in het lijstje of is het meer doorslaggevend?

Zijn er andere zaken die je keuze misschien beÔnvloeden?
Vaste kosten? Verbruik?

De Kia wordt volgens mij in het Eurogebied geproduceerd (Slowakije) anders zou dat voor mij ook een argument zijn.
In Tsjechie (Frydek-Mistek) worden inderdaad ook Hyuandai en Kia's gebouwd.

Mijn voorkeur zou denk ik uitgaan naar de Ford. Ik vind hem wat mooier. Erg rationeel is mijn argument verder niet.
Bedankt voor de reacties!

@ Oranje bietje: Is inderdaad een heerlijke keuze. En ik heb inderdaad een lichte voorkeur voor de KIA. Vooral op lange termijn door de goede garantie. Ford is 2 jaar (A1-garantie voor gebruikte Ford's). We hebben de ervaring dat juist na die 2 jaar er weleens wat kapot gaat.

De trekkracht is op zich niet heel belangrijk, we hoeven geen caravan te trekken. Ik wil vooral zuinig(er) rijden. Maar die trekkracht geeft wel rijplezier. Aan de andere kant, die Ford motor zweept je meer op waardoor ik geneigd ben sportiever te rijden en dus meer brandstof door de aderen blaas. In de KIA rij ik veel rustiger. Dus welke zal in de praktij zuiniger zijn....?

Ter info: we rijden nu een Ford Mondeo Wagon met 5-cilinder 2.5T motor (met veeeel pk's en nog meer Nm's). Dus het wordt sowieso even wennen in een auto met een 'kleine' motor grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2012 21:26 door dens.
Kia vind ik een hele mooie auto en dat je er veel luxe en goede garantie bij krijgt is ook mooi meegenomen natuurlijk.
De Ford heeft weer het voordeel dat die een fijner blok heeft.
Moeilijke keuze maar ik zou toch voor de Ford gaan als het blok gewoon een stuk fijner rijdt, maar dat is persoonlijk als jij liever luxe dan meer trekkracht onderrin dan moet je natuurlijk voor de Kia gaan.

Moeilijke keuze zou ik het vinden...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2012 22:48 door Bmwlover1.
Waarom een C-Max en geen Focus Wagon?
Moeilijke keuze. Ik zou gewoon af gaan op je persoonlijke voorkeur: KIA. Staar je echter niet blind of de garantie, je zal net weer zien dat wat er kapot gaat niet gedekt is.

Maar om eerlijk te zijn, met het genoemde budget zijn er nog een heleboel andere auto's die aan de eisen voldoen... maar tussen de KIA en de Ford kan je eigenlijk niet fout gaan.
De naam Kia Zaad zou mij beslist tegenhouden. Een heel goed alternatief is de schitterend gelijnde Opel Astra Stationcar.

of

Tussen die 2 zou ik wellicht kiezen voor de Kia
Ik heb het niet zo voor die "kleinere" MPV's,
noch mossel noch vis,
doe mij maar een "doodgewone" station,
met als plus dat die Kia er schitterend uitziet thumbs up
Wouter82
Waarom een C-Max en geen Focus Wagon?

Focus Wagon is erg mooi maar helaas te klein op de achterbank. Echt krapper dan de Cee'd. De C-Max heeft verschuifbare Comfort Seats dus veeel beenruimte als je dat wenst.
Ford Versailles V8
De naam Kia Zaad zou mij beslist tegenhouden. Een heel goed alternatief is de schitterend gelijnde Opel Astra Stationcar.

Hahhaah, de naam interesseert me niet, laat 'm desnoods leveren zonder typeplaatje.

De Astra is een goede tip, ook mooi maar echt te krap op de achterbank. Is zo'n beetje de krapste in z'n klasse. De kinderen kunnen ook hun voeten niet goed onder de stoelen plaatsen. Verder vond ik de motor van de Astra niet fijn.
Twix
Moeilijke keuze. Ik zou gewoon af gaan op je persoonlijke voorkeur: KIA. Staar je echter niet blind of de garantie, je zal net weer zien dat wat er kapot gaat niet gedekt is.

Maar om eerlijk te zijn, met het genoemde budget zijn er nog een heleboel andere auto's die aan de eisen voldoen... maar tussen de KIA en de Ford kan je eigenlijk niet fout gaan.

Ik heb de garantievoorwaarden goed bekeken. Uiteraard zijn slijtageonderdelen uitgesloten. Techniek is echter echt 7 jaar met een kilometerbeperking van 150.000 (wij rijden 15.000 per jaar dus geen probleem voor ons). Audio is 3 jaar, lak 5 jaar (is ook al meer dan de concurrenten) en carrosserie is 12 jaar.

Ons budget laat inderdaad andere merken toe maar de KIA is in deze klasse echt de ruimste. De VW Golf is net zo ruim maar de Golf-7 is er nog niet als stationwagon. Verder is alles krapper op de achterbank. Maar tips zijn welkom, misschien zie ik iet over het hoofd :-)
@ British Racing Green: de Kia ziet er inderdaad schitterend uit. Qua uiterlijk en interieur zeker onze voorkeur!
Ford ken ik ,uit eigen ervaring, van degelijke wagens maar dure onderhoudsbeurten.
Kia bouwt ook mooie wagens en ik hoor er eigenlijk weinig negatief over.
Persoonlijk zou ik voor de Kia kiezen omdat deze wagen nieuw is en de ford reeds 8 maanden oud is.
Lekker voor die nieuwe Ceed gaan. 8 Maanden oud is vaak ex-demo of ex-huurauto.
aras
Lekker voor die nieuwe Ceed gaan. 8 Maanden oud is vaak ex-demo of ex-huurauto.

Ja, dat is waar! Zeker een ex-huurauto is niet altijd lekker bereden (ik heb zelf ooit bij een verhuurder gewerkt....wat daar af en toe terugkwam....)

Mmm....heb ik nu een keuze gemaakt? Neig wel steeds meer naar de Kia...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-11-2012 15:58 door dens.
Geef het nu maar toe, de keuze stond vast en je wou bevestiging hebben...
Als ik naar je eigen waarnemingen kijk zou ik zeker voor de Kia gaan! Alvast gefeliciteerd thumbs up
Haha ja inderdaad, die keuze had je al gemaakt voordat je dit topic opende. Alvast veel plezier met de Kia thumbs up
Okay, geen Astra, maar verlies de stoere V W Golf (=Jetta) Variant ook niet uit het oog. Chique bak !!
Nou, ik had in eerste instantie mijn keuze al gemaakt. De Kia, inderdaad. Maar toen maakte ik de fout door een proefrit te maken in een C-max. En toen ging ik twijfelen. En dan is dit forum zo fijn :-)
Ford Versailles V8
Okay, geen Astra, maar verlies de stoere V W Golf (=Jetta) Variant ook niet uit het oog. Chique bak !!

Tsja, inderdaad niet verkeerd. Maar met een beetje luxe (en dat wil ik) zomaar 10.000 duurder dan de Kia. En er komt een nieuw model binnen een paar maanden.
De C-Max heeft gewoon de betere motor en een verfijnder onderstel. Deze zal dan ook voor de liefhebber meer rijplezier bieden dan de Cee'd.

Waarom geen nieuwe C-Max met de 1.0 Ecoboost 125pk i.c.m. 6-bak? Deze is voordeliger dan de 1.6 en rijdt ook geweldig, bovendien zit er momenteel een inruilpremie van Ä 2.500,- op de C-Max, ook als deze pas in 2013 geleverd wordt. (moet dan wel een voorraadspecificatie zijn die uiterlijk in december geproduceerd wordt).
Puur kiezend tussen deze twee auto's: de Kia.

Waarom:
* Je geeft aan dat de stoelen van de Kia erg fijn zitten: Als je redelijk wat kilometers maakt is een stoel / goede zithouding van evident belang.
* De auto is ruimer geef je aan
* De auto is luxer dan de C-max
* Je kunt 'm geheel zelf samen stellen.

Deze punten die je zelf aangeeft zouden voor mij al genoeg zijn om voor de Kia te kiezen. Zelf vind ik de Kia ook fraaier dan de Ford. Dat de Ford een lekkerder motor heeft dat valt weg tegen de punten die voor de Kia spreken.

Een motor daar wen je aan, je weet op een gegeven moment niet beter. Van goede stoelen of een lekker ruime kofferbak daar profiteer je elke dag van. Je geeft zelf aan dat je verwacht met de C-max meer benzine te gaan gebruiken omdat de auto daartoe uitnodigt. Met de Kia doe je dit niet en draag je op die manier ook een steentje bij aan een beter milieu!

Succes met de keuze!
smarter
De C-Max heeft gewoon de betere motor en een verfijnder onderstel. Deze zal dan ook voor de liefhebber meer rijplezier bieden dan de Cee'd.

Waarom geen nieuwe C-Max met de 1.0 Ecoboost 125pk i.c.m. 6-bak? Deze is voordeliger dan de 1.6 en rijdt ook geweldig, bovendien zit er momenteel een inruilpremie van Ä 2.500,- op de C-Max, ook als deze pas in 2013 geleverd wordt. (moet dan wel een voorraadspecificatie zijn die uiterlijk in december geproduceerd wordt).

Bedankt, nu ga ik weeer twijfelen hahahah. Ik heb een proefrit in de 1.0-125 Focus gemaakt. Ik was zeer sceptisch ivm 3-cilinder. Maar, wauw, wat een leuke motor. Alleen vond ik de Focus te klein en er werd mij verteld dat de 1.0-125 nog niet in de C-max leverbaar was. Hebben ze dat fout?

Ik ga de Ford-configurator maar weer eens starten....
Ik ben geen Ford-fan, maar zou zelfs een gebruikte Ford verkiezen boven een nieuwe Kia.

Waarom? Ik wil niet beweren dat de Ford een toonbeeld is van dynamisch design of van spannende modellen, maar Kia staat -met alle respect en ondanks hun vooruitgang op design- nog wel een paar treetjes hoger op de burgertrutten-ladder, met gepaste achterstand op de Octavia.
Kan er niks aan doen, ik vind er gewoon niks aan.

Rationele argumenten? Neus. Heb je er iets aan? Waarschijnlijk niet. Maar dit is een openbaar forum en je vraagt om "mijn" mening, dus bij deze. Succes met je keuze!
@Bart81, bedankt voor je mening. Is heel duidelijk dat je niet van KIA houdt. Prima, ik hield er tot een jaarjte of 2 geleden ook niet van maar de nieuwe Cee'd vind ik mooi. En de Rio is ook een leuk ding, de Picanto mag er ook wezen. Maar smaak is heel persoonlijk dus respect voor je mening!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-11-2012 23:55 door dens.
ze knijpen 'm als een ouwe dief voor zuid korea die automakers in Europa[
want die landwin suf uit China konden 2x tegen de muur gooien en gevaar
geweken, maar met Kia en Hyundai is dat toch een andere sigarenwinkel.spinning smiley sticking its tongue out
De Cee'd haalt, heel saai, de volle 5 sterren.
dens
Ik ga de Ford-configurator maar weer eens starten....

Tsja, een nieuwe C-max 1.0 Ecoboost in de uitvoering zoals ik 'm wil komt toch op ruim 32.000 euro (rijklaar). De Kia komt op 27.000 (rijklaar). Scheelt toch 5.000 euro. Die 2.500 inruilpremie reken ik niet mee. De inruilprijs die ik bij KIA krijg is nml. veel hoger dan bij Ford (KIA wordt ook ondersteund door de inporteur en kan dus ook een leuke korting/inruilprijs weggeven). Dus onder aan de streep blijft het verschil rond de 5.000 euro.

Nieuwe C-max is dan geen optie, prijsverschil is me te groot.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-11-2012 08:12 door dens.
Je zou kunnen overwegen om een offerte te laten maken bij KIA en die dan naar de Ford dealer mee te nemen zodat die kan zien wat het verschil is. Misschien dat dat je toch net wat meer speelruimte geeft.
Voor diegene die dacht dat ik al een keuze heb gemaakt grinning smiley

Woensdag gaan we een proefrit maken in een C-max 1.6 182pk Titanium met bijna alle opties (behalve leer). De C-max heeft nog geen 9.000 op de teller.

Dus wie weet....
Ik zou de Kia nemen. De mooiere auto en kwalitatief denk ik ook beter. Zolang Ford iets simpels als de chroomlijsten om de ramen niet eens fatsoenlijk kan monteren zou ik er met een boog omheen lopen. Die zitten bij alle nieuwe Focus Wagons schots en scheef. Dat zoiets zo de fabriek uit kan rollen....
Ik zou voor de Kia gaan.thumbs up
Echt een mooie auto die er naar mijn idee een stuk beter uitziet dan de C-Max. Verder zou het feit dat de Kia nieuw is en de Ford mogelijk als demo of huurauto is gebruikt (aftrappen enzo) mij in het voordeel van de Kia laten besluiten. Daar komt nog eens bij dat je de Kia helemaal zelf kunt samenstellen. Daar komen nog eens de fijnere stoelen bij, en daar zit je de hele tijd op.

De 1.0 met 125 pk in een zware wagen als de C-Max vertrouw ik voor geen cent. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n kleine motor, die hard moet werken in een grote auto, lang meegaat. 125 pk uit een 1.0 liter motor zorgt ervoor dat je veel van het motortje vraagt. Dat downsizen door middel van een kleine motor met turbo klinkt leuk, maar ik hoor teveel problemen om er een fan van te zijn.

Overigens rijmt dit:
Dens
Ik wil vooral zuinig(er) rijden.
naar mijn idee niet met dit:
Dens
Woensdag gaan we een proefrit maken in een C-max 1.6 182pk Titanium...
Kristian
Ik zou de Kia nemen. De mooiere auto en kwalitatief denk ik ook beter. Zolang Ford iets simpels als de chroomlijsten om de ramen niet eens fatsoenlijk kan monteren zou ik er met een boog omheen lopen. Die zitten bij alle nieuwe Focus Wagons schots en scheef. Dat zoiets zo de fabriek uit kan rollen....

Is me eigenlijk nog niet opgevallen, zal er eens op letten. Zou natuurlijk niet mogen bij een nieuwe auto. Over de kwaliteit van Ford: wij hebben nu 4 jonge Ford's gehad en de kwaliteit was echt prima. Nooit gekke dingen gehad. Moet wel zeggen dat we de auto's nieuw of jong gebruikt hebben gekocht en nooit langer dan 3 jaar hebben gehad. Overigens is de kwaliteit an onze huidige Mondeo het minst van allemaal. Zeker gezien de nieuwprijs (48.000 euro) ben ik redelijk verbaasd over sommige dingen (krakende deurrubbers, krakende/rammelende middenconsole, tik in de B-stijl, torderen van carrosserie als je over drempels rijdt; meeste is wel opgelost maar verwacht je toch niet bij zo'n auto)

Over de kwaliteit van Kia kan ik niets zeggen, geen ervaring mee. Maar de lange garantieperiode geeft wel aan dat Kia er zelf i.i.g. in gelooft.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-11-2012 06:28 door dens.
@ bentley Arnage: dat van die kleine motoren heb ik ook wel een beetje. Geen idee hoe dat op de lange termijn gaat. Het is wel mooie techniek en rijdt super!

Ik snap je opmerking over zuiniger rijden en de 1.6 182pk C-max. Echter, deze motor is een stuk zuiniger dan onze huidige auto. De verbruikscijfers van die 182pk is gelijk aande 150pk versie. Het enige waar verschil in kan zitten is het gebruik van mijn rechtervoetsmiling smiley Maar het zal altijd een enorme verbetering zijn t.o.v. de 2.5T die we nu hebben.

Woensdag gaan we dus rijden en we hebben besloten dat we woensdag ook echt een beslissing gaan nemen: C-max of Cee'd....of de Mondeo houden....want ohoh wat rijdt die toch lekker....:-)

Deze gaan we rijden:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-11-2012 06:48 door dens.
Nog een toevoeging aan mijn 1e bericht:

Nadeel C-max: navigatiesysteem. Dit betreft een klein 5" scherm zonder touchscreen. Bediening via stuur, stem of centrale knop op het dashboard is niet heel gebruiksvriendelijk. Scherm is zoals gezegd vrij klein en zit ver weg (wel een veilige plek omdat je je ogen niet lang van de weg hoeft te houden)

Nadeel Cee'd: ik ken de kwaliteit niet. Ook al heb je goede garantie. Hoe zit het bijvoorbeeld met rammeltjes op de lange termijn? Daar kan ik me nml. enorm aan ergeren. Wat dat betreft hebben we goede ervaringen met Ford (ondanks een opgeloste rammelende middenconsole...)
Kia (en Hyundai) hebben in de laatste jaren zulke kwaliteitssprongen gemaakt bij elke modelwisseling, dat het inderdaad lastig is iets te zeggen over de kwaliteit op wat langere termijn. Ik heb kort gereden in de Hyundai i30 (zusje van de Kia Cee'd) van het vorige model. De auto die ik meekreeg was net een jaar oud en had iets van 40.000 km gereden. Die had al wel wat rammeltjes en gaf niet echt een solide indruk wat het interieur betreft. Het voelde allemaal aan als een auto van een jaar of 10 oud die ook wel al het een en ander had meegemaakt, terwijl het dus nog een vrij jonge auto was.

Kortgeleden heb ik echter ook proefgereden in de nieuwe i30 wagon en die voelde een heel stuk beter aan. Qua afwerking deed ie op de meeste punten niet echt onder voor de huidige Focus, bijvoorbeeld. Maar goed, de vraag is dan inderdaad: is het allemaal uiterlijke schijn of hebben ze ook op dat vlak ook echt een kwaliteitssprong gemaakt en blijft de auto de eerste jaren rammelvrij? Op sommige punten vond ik de i30 namelijk wel nog net niet bij de tijd qua afwerking: de hendeltjes om de deuren van binnenuit te openen voelden mij net wat te fragiel aan en zo waren er nog wel wat kleine puntjes waar ik me van afvroeg of ze na drie jaar nog steeds mooi zijn of functioneren.

Dat gezegd hebbende: ook Ford heeft wel zijn afwerkingspuntjes. Ik heb inmiddels een paar maanden in zowel de Focus III hatchback als wagon gereden. Bij de hatchback vond ik de aansluiting van de tankklep op de rest van de carrosserie ronduit slordig. En dat is niet exemplarisch, je ziet het gewoon vrij veel dat het niet goed aansluit. Ook vallen de kunststoffen in het interieur me tegen: het is allemaal wel degelijk, maar op veel plekken ook gewoon hard, waar in veel concurrenten op dezelfde plek wat aanraakvriendelijker kunststoffen worden toegepast. En zo zijn er nog wel wat puntjes te noemen.

Over het algemeen vind ik de Focus echter net wat degelijker aanvoelen als de nieuwe i30. De Cee'd heb ik alleen in de showroom bekeken maar kwam mij kwalitatief ongeveer hetzelfde over als het i30 zusje.
Kogel is door de kerk: het is de C-Max geworden. De auto is helemaal afgeladen met opties (alles behalve leer). Incl. de 182 pk Ecoboost. Rijdt echt super! Vind de motor zelf lekkerder oppakken / vermogen (geleidelijker) opbouwen dan onze huidig 2.5T. De 2.5T klinkt vooral lekkerder en doet alles wat 'dramatischer'.

Tijdens de proefrit zijn we langs de Kia dealer gereden. Beter vergelijken was niet mogelijk :-)
Gefeliciteerd met je keuze! Superspecificatie zo te lezen en de 1.6 EcoBoost is echt heel fijn.

Ik moet bekennen dat ik zelf ook een C-Max fan ben. Ik heb mijn mening in dit topic niet te duidelijk door willen drukken, omdat ik zelf werkzaam ben bij een Ford dealer. Ik rij sinds 2008 doorlopend in diverse C-Max'en. De laatste 3 company cars (die ik ook privť als gezinsauto gebruik) waren de nieuwe C-Max met de 1.6 150pk EcoBoost motor. Ik vind persoonlijk de C-Max een erg fijn rijdende auto met een hele mooie balans tussen comfort en rijplezier. Ook vind ik het een veel fijner formaat auto dan de Mondeo die ik nu tijdelijk rij totdat mijn nieuwe C-Max binnen is. Ik heb nu voor mezelf een 1.0 125 pk besteld omdat deze als demo auto meer aansluit bij de actuele vraag in de markt, ook 20% bijtelling i.p.v. 25% vind ik niet vervelend. Als de 1.0 driepitter net zo fijn rijdt als in de Focus komt het helemaal goed.

Ik heb deze keer gekozen voor een witte Titanium met o.a. privacy glass, 17" 5x2 spaaks Individual velgen en Bus. Pack 2 (o.a. Sony audio, nav en parkeerhulp rondom met camera).

Veel plezier met je nieuwe Ford.
Gefeliciteerd, ik had dezelfde keuze gemaakt 182pk en redelijk zuinig is natuurlijk perfect, laat even weten wat die in de praktijk verbruikt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-11-2012 00:31 door Bmwlover1.
smarter
Gefeliciteerd met je keuze! Superspecificatie zo te lezen en de 1.6 EcoBoost is echt heel fijn.

Ik moet bekennen dat ik zelf ook een C-Max fan ben. Ik heb mijn mening in dit topic niet te duidelijk door willen drukken, omdat ik zelf werkzaam ben bij een Ford dealer. Ik rij sinds 2008 doorlopend in diverse C-Max'en. De laatste 3 company cars (die ik ook privť als gezinsauto gebruik) waren de nieuwe C-Max met de 1.6 150pk EcoBoost motor. Ik vind persoonlijk de C-Max een erg fijn rijdende auto met een hele mooie balans tussen comfort en rijplezier. Ook vind ik het een veel fijner formaat auto dan de Mondeo die ik nu tijdelijk rij totdat mijn nieuwe C-Max binnen is. Ik heb nu voor mezelf een 1.0 125 pk besteld omdat deze als demo auto meer aansluit bij de actuele vraag in de markt, ook 20% bijtelling i.p.v. 25% vind ik niet vervelend. Als de 1.0 driepitter net zo fijn rijdt als in de Focus komt het helemaal goed.

Ik heb deze keer gekozen voor een witte Titanium met o.a. privacy glass, 17" 5x2 spaaks Individual velgen en Bus. Pack 2 (o.a. Sony audio, nav en parkeerhulp rondom met camera).

Veel plezier met je nieuwe Ford.

Thanks!

Misschien was de voornaamste reden ook wel dat we al een C-Max hebben gereden (nieuw gekocht in 2008 en helaas te water gegaan). Dat was een erg fijne auto. Maar je ziet wel een enorme stap voorwaarts nu met de nieuwe C-Max. En die Ecoboost motoren zijn super. Heb ook in een Focus 1.0 Ecoboost gereden en ik was erg onder de indruk van dat fijne kleine machientje voorin.

De nieuwe is in de kleur Midnight Sky. Zeker in de zon een prachtige kleur met een blauwe gloed erin. Onzekids vinden vooral het panoramadak geweldig. Ikzelf ben vooral gek op de snufjes zoals BLIS, keyless entry en automatisch parkeren :-)
Bmwlover1
Gefeliciteerd, ik had dezelfde keuze gemaakt 182pk en redelijk zuinig is natuurlijk perfect, laat even weten wat die in de praktijk verbruikt.

Zal ik doen!
Een paar betere foto's van de buitenkant:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-11-2012 20:57 door dens.
Haha, toch geen KIA dus. Verrassend gezien het begin van dit topic grinning smiley Veel plezier in je Ford en dat je met deze ook veilige kilometers mag maken, in plaats van ermee te water te raken smileys with beer
PauseBreak
Veel plezier in je Ford en dat je met deze ook veilige kilometers mag maken, in plaats van ermee te water te raken smileys with beer

Daar zal zeker de verzekeringsmaatschappij niet blij van worden :-) Nee, deze houden we droog!
dens
PauseBreak
Veel plezier in je Ford en dat je met deze ook veilige kilometers mag maken, in plaats van ermee te water te raken smileys with beer

Daar zal zeker de verzekeringsmaatschappij niet blij van worden :-) Nee, deze houden we droog![/quote

en kijk je wel uit op de A1 met al die paardenkrachten. cool smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep