2e handse auto. Welke merk en model adviseer jij?

Gepost door roshb24 
Ik wil graag een 2e handse auto halen...

Welke Merk en Model is betrouwbaar?

Op jaarbasis rijd ik zeker 30.000km.
Diesel is de voorkeur.
ik heb €3500 max.
De KM stand bij aankoop moet niet hoger dan 225.000km zijn van deze occasion.
Ik wil wel graag indien mogelijk een auto met Airco, Centrale Deurvergrendeling, Cruise Controle, Midden Arm steun en Stuurbekrachtiging.
Onderhoudkosten moeten niet te hoog zijn... smiling bouncing smiley

Hebben jullie ideen?

ik kijk al dagen rond op Marktplaats en Autoscout24. Wordt er echt niet wijzer van. spinning smiley sticking its tongue out
Of ben ik gewoon moeilijk? angry smily
Nee, je bent alleen niet echt duidelijk

Ik wil graag een 2e handse auto halen...
Dat is niet bijzonder, 95 procent op dit forum kart gebruikt

Welke Merk en Model is betrouwbaar?
Daarover zijn de meningen sterk verdeeld

Diesel is de voorkeur.
ik heb €3500 max.

Dat is de enige duidelijke uitspraak die je doet

De KM stand bij aankoop moet niet hoger dan 225.000km zijn van deze occasion.
Ik wil wel graag indien mogelijk een auto met Airco, Centrale Deurvergrendeling, Cruise Controle, Midden Arm steun en Stuurbekrachtiging.
Onderhoudkosten moeten niet te hoog zijn... smiling bouncing smiley

Als je nou eens zegt of je een kleine auto wil, een coupe, sedan een SUV of een busje....

Hebben jullie ideen?
Onbegrijpelijk dat je zelf geen idee hebt
Ik dacht aanvankelijk dat je randvoorwaarden onmogelijk waren maar na even kijken op gaspedaal blijkt er best wat aanbod te zijn.
Een van de moeilijker zaken is natuurlijk: lage onderhoudskosten. Het is bij zo'n km stand etc. altijd een onzekere factor. Het kan je altijd gebeuren dat een brandstofpomp of turbo de geest geeft en dan loopt dat echt in de papieren. Ook de staat van onderhoud lijkt mij belangrijker dan de km stand. Is bijvoorbeeld de distributieriem onlangs vervangen, remschijven en blokken etc etc. Dat relativeert meteen een vraagprijs.
Hoe groot moet de auto zijn? Ik denk dat je veel value for money krijgt als je zoekt naar een goeie 1.9 TDI van het volkswagen concern. In een Skoda Octavia is die minder prijzig dan dat je een Golf zoekt. Of bijvoorbeeld de 1.4 HDI van Peugeot (Peugeot 206) die ook in de Citroen C3 ligt. In principe goede motoren maar kijk vooral ook naar de rest. Ook kwam ik een Yaris 1.4 d4d tegen voor minder dan 3.500 en relatief weinig km. Maar eerst een beetje voorkeur voor model, aantal deuren, etc. is wel handig zoals ook hier boven opgemerkt:-)
Goed, een schot voor de boeg dan maar.

2 voorbeelden die uitstekend in het geschetste profiel passen:

Een Toyota Corolla (model van 1997 tot en met 2002) en een Opel Astra (type G, model van 1998 tot en met 2004). Beide modellen zijn in talloze varianten verkrijgbaar (3 deurs, 5 deurs, station) en er zijn prima exemplaren binnen je budget te vinden.

Ook een Tdi van Volkswagen is een prettig en uitstekend alternatief. Echter zijn deze over het algemeen wat duurder. Zo'n Corolla of Astra kun je binnen je budget nog met gunstige kilometerstanden vinden.
Schoten voor de boeg is leuk. Maar we weten nog steeds niet wat de smaak is van de TS.
- Geef je meer voorkeur aan een betrouwbare auto dan het uiterlijk?
- Vind je een achterklep handig?
vragen, vragen. Dat bedoelde ik met mijn bericht hiervoor. Ik snap het niet. Als ik een auto ga kopen ken ik mijn eisen: moet me geen problemen geven, ik hou niet van een achterklep, ik moet lekker kunnen zitten, etc etc etc.

dat mis ik hier.
Renault Megane, van 1999 tot 2003.

De RXE is vaak verkocht, heeft el. ramen, el. spiegels verwarmd, c.v. met ab, airco handmatig, regelbare interval op de ruitenwisser, board computer. Uiterlijk is minder, maar je rijdt met een 1.4 makkelijk 1:14. Aanbod is ruim. Met jouw budget moet je makkelijk een nette kunnen vinden met niet teveel kilometers.
Sorry Sorry Sorry mensen.. Mijn welgemeende excuses...
Ben een buitenlander toch, dus slik veel woorden in spinning smiley sticking its tongue out

Diesel is de voorkeur.
ik heb €3500 max budget.
Daarnaast graag een Hatchback 3 deurs of 5deurs en sedan is ook goed..
ALs ik kijk op MP en Autoscout komt veel de Golf 4 naar buiten... 1.9TDI.. ook de Peuget 307 2.0Hdi springt naar voren.
De Ford Focus 1.8 TDI is ook niet te missen... Dit is max aan grote... Polo of Peugeot 206 vind ik weer te klein.
Onderhoudskosten moeten betaalbaar zijn (niet te hoog).. Als ik 2.5jaar kan rijden dan ben ik happy....

Ben ik nu iets duidelijker eigenlijk? smileys with beer

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2012 22:18 door roshb24.
Deze heeft alles wat je wilt, mogelijk iets te groot?
[www.autoscout24.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2012 22:39 door haarr.
ja haarr...

thnX voor je reactie. Maar veels te grooot spinning smiley sticking its tongue out
Was ik al bang voor, maar de prijs is 1900 euro; ver onder je max. en verder voldoet ie aan al je wensen. Of mist de armsteun? Achter zit er wel één. big smile smiley
Toevallig exact dezelfde modellenvoorkeur, wensenlijstje én taalgebruik als user Scoop1 die al 2 topics met exact dezelfde zoektocht heeft geopend. Toeval of... ?
hahahaa, je hebt gelijk.
Bedankt...

auto is ook niet zo mooi drinking smiley

hehe
[www.autotrader.nl]
Lijkt me geen rare auto, en bij een bovag bedrijf.

[www.gaspedaal.nl]

Goede zoek site!
wel leuke auto.
Maar BMW is duur in onderhoud toch? eye popping smiley
Ik vind deze een leuke auto..

Wat denken jullie? grinning smiley

Gaspedaal Golf 4

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2012 23:55 door roshb24.
Is wel 10.000 km. meer dan je wilde, hè? grinning smiley
Edit: Verder een prima auto, denk ik.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-11-2012 00:03 door JW01 (vanaf een Appel).
tja soms moet je opofferen drinking smiley

Hij is recentelijk APK gekeurd, 13/11/2012... Is meestal wel goed toch big smile smiley
Is zo'n auto misschien iets voor jou. Je rijdt dan zeker niet in dertien in een dozijn auto en Fiat diesels zijn erg goed.
[www.autotrader.nl]
Doe maar een hele mooie Toyota Corolla ! Het rijdt heerlijk !!
haarr
Dit is mooier? Geen cruise control.

[www.autoscout24.nl]

De 318TDS is absoluut niet betrouwbaar volgens de ADAC heb ik een aantal jaren geleden gelezen.
En kwa prestaties is hij niet bmw waardig.

Voor een vlotte betrouwbare diesel zou ik absoluut de JTD overwegen, heb ik ook gehad in een 156.
Echt een fijn ding.
Maar ook de TDI oude pompverstuivers zijn zeer robuust en vlot.
Met de pompverstuiver TDI loop je wel gehoorbeschadiging op.
Ik wil morgen deze dieseltje halen...
Any tips waarop ik moet letten?!?!

Ten eerste Motorolie dop/deksel openen en dan de auto starten. Hij mag dan niet roken of motorolie mag niet spatten/spetteren in hoge mate...

Tijdens het rijden testen op gevoel of hy lekker rijdt en in elk geval niet happert of stottert....
Ook tijdens het gassen of remmen of schakelen dat er geen rare geluiden te horen zijn....

En verder nog iets anders?!
Staat van de banden, roest rondom wielkasten, even stationair laten lopen en motorkap open of je geen rare bijgeluiden hoort.

Let vooral op tikkende geluiden een tikkend geluid is meestal iets ernstigs, dat de v snaar ofzo piept tja dat is op te lossen voor weinig geld.
En let er ook even op of je de turbo niet overdreven hoort fluiten, dat hoort namelijk niet.
Van die Golf, is die echt net APK gekeurd? Een matte koplamp is nl. APK afkeur...
Joep83
Van die Golf, is die echt net APK gekeurd? Een matte koplamp is nl. APK afkeur...

ik heb de nieuwe apk keuring in handen gehad net... Hij is echt 13/11 apk gekeurd.
tot dec 2011 is hij Dealer Onderhouden.
Daarna 1jaar lang door een Autogarage in Utrecht. Recentelijk heel veel vervangen....

Hij rijdt super lekker. Geen enkel rare/krakend/piepend geluid! Ik zien rondom wielkast enzo geen verroest...

Ik wil wel andere cd speler.. Dayton crying smilie

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-11-2012 11:57 door roshb24.
Zitten de verwarmingsknoppen en radio altijd zo laag bij een Golf?
Bij een Golf IV wel, al kun je de radio ook makkelijk hoger plaatsen.
Uhm, in de advertentietekst staat 150 pk, onder de foto's staat 101 pk...
Op kenteken heeft hij ook 100pk als je 'm opzoekt via de RDW.
Inderdaad 101 pk is ook logischer! Of de golf moet gechipt zijn of het is een verkoopmisleiding!
blox
Inderdaad 101 pk is ook logischer! Of de golf moet gechipt zijn of het is een verkoopmisleiding!

Klopt je hebt gelijk! Hij is Gechipt.
Optrekken gaat heel snel.
Zelfs op z'n 5, heeft die jongen Kracht om heel snel op te trekken :-)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-11-2012 17:40 door roshb24.
Als die met een matte koplamp afkeur had moeten hebben is die dus bij een APK station gekeurd die er schijt aan heeft.
APK wil niet zeggen dat de auto deugt, ken zat mensen/garages die hem zo door de apk gooien zonder er goed naar te kijken.

Mijn auto had ook een nieuwe apk, ik dacht dus dat alles goed was, maar zo bleek toen ik thuis was dat er gewoon een aansluiting van de achterlamp miste ( waar je het lampje indraait ) deze had dus ook nooit door de apk gekund, gelukkig was dit makkelijk op te lossen en was het verder wel een goeie auto dus dat scheelt.

Let dus niet teveel op de APK.
En denk er ook aan, een gechipte auto is meestal afgetrapt, tenminste als ik mijn auto wil chippen wil ik dat vermogen ook gebruiken dat betekend dus meerendeels volgas rijden.

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-11-2012 18:01 door Bmwlover1.
Nou heb de auto hele dag gereden. tot nu toe geen enkel probleem op paar kleintjes na....
in de week van kerst/ midden jan zal ik merken of er echt problemen zijn ofniet...

Euhm wat me wel opviel is dat ik wel Motorolie en Koelvloeistof moest bijvullen...
Voor de rest was alles bijgevuld.

Zag ook dat de achter-asbak die net onder de armsteun zit, is gebroken. Het klepje gaat niet dicht.
De frame van de voor leeslampjes (midden voor van de auto) mist er..
De Elektrische spiegels doen het niet. Volgens de VW Dealer is iemand de stekkertje vergeten in de te zetten (zeker de binnen kant van de deur frame weggehaald (bij glas reparatie ofzo) en dan is hij de stekkertje vergeten te zetten, want het lampje brand daar ook niet)

Dat waren de kleine puntjes....

EDIT: ik heb ook gemerkt dat de Tijd(digitale klok) en KM teller (de dagelijkse teller) resetten (op 00:00 en 0.0km)
Dit gebeurt alleen indien de auto langer dan een uur uit is.
ALs ik binnen 55min, nadat hij is uitgemaakt, weer aanmaak dan is alles nog goed. Maar exact na een uur is alles 00:00.
(BEHALVE DE TOTALE KM TELLER, DIE BLIJFT WEL GOED)
Weet iemand wat dat is? confused smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-11-2012 18:33 door roshb24.
Heb je de Golf al aangeschaft? Aangezien je zegt dat je in de week van kerst tot midden januari wel zult merken of er echt problemen zijn of niet?

Te weinig olie en koelvloeistof zijn zeker geen kleinigheden namelijk, en ook het resetten van de klok en dagteller lijkt me niet een kleinigheidje.

Ik zou deze Golf lekker laten staan.
Ben je nu zonder onze goede adviezen af te wachten al aan het kopen geslagen? Dat meen je toch niet?

Aiaiai, ik hoop voor je dat het dan niet te duur uitpakt, als ik het zo lees.

En als je nog niet gekocht hebt, dan heb ik maar één tip: Koop hem niet. Golfjes? Niet een hand vol maar een land vol!
Wat betreft de ramen: 't lijkt mij heel sterk dat dit een vergeten stekker is.

Wat betreft de dagteller: teruggedraaide km-stand? Massa-probleem?

Wat betreft 't olieverbruik en koelvloeistof: afgetrapte Golf?

Laten staan deze!
Deze 1.9 101pk TDI is niet zomaar naar 150pk te chippen.
Het zal max op de 130pk bijven steken ongeveer, of ze moeten met de injectors/turbo aan de slag zijn geweest.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep