Mening over deze Peugeot 307

Gepost door Scoop1 
Wat is jullie mening hierover:

[vernieuwd.marktplaats.nl]

Laatste Grote beurt is van 25 Oktober 2012
Hij zegt, alleen de spiraal van achter moet vervangen worden. Peugeot zegt totale kosten €106

€2950 mag hij weg. Nemen of niet? spinning smiley sticking its tongue out
Klinkt als een leuk aanbod! Het is wel zo dat 307's niet van de beste bouwkwaliteit zijn. Dat zou kunnen betekenen dat je wat extra kosten krijgt, maar hoeft niet persé. Denk met name aan elektronische storingen (sensoren die kapot gaan, soms zelfs gehele boordcomputer door waterschade), slijtage ophanging/besturing en achterremmen.

De 1.6 is niet de meest betrouwbare dieselmotor. Door een te klein oliecarter ontstaat er vrij snel roetdeeltjes. Door de sterk teruglopende smerende werking van de olie ontstaat er snel verstopping van de zeefjes in de olieaanzuigbuis in het carter, de banjobout naar de turbo en in vacuumpomp.

Daardoor gaat vaak de turbo, inlaatsysteem, zeefjes, oliepomp, etc. stuk. Een dure reparatie voor een particulier. Er wordt zelfs geadviseerd om de olie om de 15.000km te verversen. En de juiste olie gebruiken! 5W30 INEO: die heeft een toevoeging zodat roetdeeltjes niet klonteren.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2012 13:59 door Elaste.
@ Scoop1:

Had dit niet in je andere topic gekund waarin je vraagt om aankoopadvies?

Verder lijkt me dit vragen naar de bekende weg. In je andere topic geef je min of meer aan dat je op zoek bent naar een duurzame auto, in het andere topic is al aangegeven dat je een Peugeot 307 dan beter kunt laten staan.

Desondanks wil je schijnbaar zo graag een Peugeot 307 dat je hier "blind" voor bent (ik ken het gevoel), maar vraag dan geen advies.

Verder is een 307 natuurlijk wel een mooie en fijn rijdende auto, en ze zijn inderdaad gunstig geprijsd tov andere occasions, maar dat is niet voor niets. Al kun je ook een probleemloze 307 treffen uiteraard, maar de kans dat je een kostbare auto treft qua onderhoud en reparaties is wel (aanzienlijk) groter dan bij bepaalde andere modellen. Aan jou de keuze. smiling smiley
Naast de zaken die de forummers hierboven noemen: de aanbieder heeft de auto zelf amper 8 maanden in bezit gehad. Dat hoeft niet per se iets te betekenen, maar ik word er altijd wat achterdochig van.
je hebt gelijk..

maar zijn verhaal was, hij heeft m gekocht omdat hij in Heerenveen ging werken. Moest hij dagelijks 100km naar werk.
Hij zou de auto rijden totdat hij het opgaf, daarom gekocht.
Maar hij is zn baan kwijt geraakt, geen contract verlening. Vandaar de snelle verkoop eye popping smiley
Netjes bijgehouden onderhoudsboekje = een plus!

Als het een auto met storingen is geweest, zullen deze er nu wel uit zijn.

3500 is in mijn ogen aan de hoge kant. Denk dat je 'm voor 3000 mee moet kunnen nemen. Zeker aangezien er nog een klein defectje is zoals je zegt.

Is. b.t.w. wel een uitvoering met extra's die wel prettig zijn i.m.o.
Let op of de bestuurdersstoel niet is doorgezakt (aan de zijkant). Was bij onze 307 al vóór 50.000 km het geval.
meeuw
Let op of de bestuurdersstoel niet is doorgezakt (aan de zijkant). Was bij onze 307 al vóór 50.000 km het geval.

Ik heb nu een 308 van nog geen jaar oud met 46000km. De kwaliteit is niet echt super, een beetje slijtage aan de wang van de stoel waar mijn arm zit. Schijven en blokken voor door het vele stads verkeer. Verder een prima auto, op zijn debiele uiterlijk na. Ik vraag mij af wat jou personeel met die auto destijds heeft uitgevreten.
Het uiterlijk van de 307 vond ik wel meevallen. De kwaliteit helaas niet.
Tsja, het interieur van "mijn" 307 was na 175.000 km juist nog als nieuw. Technisch was er toen echter al wel het een en ander voorgevallen.
Het was niet alleen de doorgezakte stoel. Ook een interieurpaneel onder het stuur liet steeds los + wat delen in de achterbak. Daarnaast ook wat matige techniek, zoals de reeds door Aras genoemde remmen.
meeuw
Het uiterlijk van de 307 vond ik wel meevallen. De kwaliteit helaas niet.

307 is idd best een fraaie auto. Woensdag krijg ik een Megane tot in week 1 de V40 geleverd wordt.
Nu verplaats ik mij in dit kadaver:
Vorige eigenaar heeft er in 8 maand tijd ruim 35000km mee gereden.
Wel even opletten dat de distributieriem bij 240.000km vervangen moet worden.
Als ze een gebroken veer laten zitten, kan het zo maar zijn dat de distributieriem bij de laatste beurt ook niet is vervangen.....

v.d.Heyden
Is het al gelukt met de aanschaf?
De 1.9 HDI 90pk is de betrouwbaarste van het stel.
1.9 HDi?

Het is 1.4, 1.6 of 2.0 w.b.t. de HDi's.

De 1.9 is een ouderwetse diesel al dan niet met turbo.

Die ouderwetse is onverwoesbaar.
Inderdaad Joep je hebt gelijk.
Ik bedoel ook de 2.0 HDI 90pk.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-11-2012 15:44 door Bofkont.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep