Grande Punto 1.4 16v of 207 1.4 Vti?

Gepost door Remi-k 
Hallo allemaal

Ik rij momenteel een BMW 318i E46 en ben op zoek naar wat nieuwers / goedkopers. De maandelijkse kosten van mijn auto zijn toch vrij hoog en voor de kilometers die ik rij vind ik het dat niet waard.

Ik zit nu te kijken voor een auto uit 2007/2008 voor +/- 6000,- met maximaal 120.000km op de teller. Mijn oog is gevallen op een Fiat Grande Punto 1.4 16v 95pk maar ook een Peugeot 207 1.4 VTI is goed vergelijkbaar alleen spreekt deze auto mij wat minder aan. Het uiterlijk van de Fiat vind ik erg geslaagd maar uiterlijk is natuurlijk niet het belangrijkste. Ook het verbruik en de veel voorkomende problemen / kosten vind ik belangrijk voor mijn besluit.

Nu de vraag of jullie mijn kunnen adviseren voor welke auto ik zou moeten gaan. Mochten er alternatieven zijn dan hoor ik dit natuurlijk ook graag.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Remi
Misschien dat je ook hier kunt rondkijken voor tips/adviezen?

[www.autoweek.nl]
Met beide auto's is niet zo veel mis, beide hebben zo hun zwakke en sterke punten. Die kun je inderdaad wel uit de reviews halen. Als je de auto (voorzien van historie) koopt bij een aanbieder die betrouwbaar is, ontlopen ze elkaar niet veel. Als je de Punto mooier vind, zou ik daar gewoon voor gaan. En als je toch twijfelt, ga dan eens een proefrit maken in beide auto's en kijk welke je het best bevalt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep