Zuinige auto

Gepost door JTNKoning 
Zuinige auto
30-10-2012 22:25
Hallo iedereen,

Ik wil graag advies voor een zuinige auto met een budget van rond de 5000 euro na afdingen vraagprijs.
Ik rijdt ongeveer 20.000 km per jaar dus het wordt denk ik een diesel. Ik heb gekeken voor een Honda Civic IMA maar durf het niet aan qua battery pack. Ik ben 1,95 m dus een te kleine auto wordt het in ieder geval niet. Ik denk aan een Toyota Corolla 1.4 uit 2005 met sequentiele versnelling of misschien een VW Polo.

Heeft iemand een goed advies?

Alvast bedankt!

Groet, Hans
Re: Zuinige auto
30-10-2012 23:43
Toyota Yaris 1.3 is zuinig, betrouwbaar en relatief groot.
01-11-2012 07:40
Een Yaris lijkt mij iets te klein. En in mijn prijsklasse is er niet veel aanbod. Alleen met veel Km's.
01-11-2012 07:54
Compacte auto's zijn niet per definitie ook kleine auto's. Het lijkt me wat voorbarig om de Yaris bij voorbaat af te strepen, terwijl de Polo uit hetzelfde segment komt. Een Panda JTD is niet alleen betrouwbaar, maar ook ruim vanbinnen.
01-11-2012 15:05
Bedankt voor de opties.
Ik denk meer in de lijn van Fiat Grande Punto, Ford Focus of Toyota Corolla. Dat is, voor mij in ieder geval, iets meer auto. Iets minder zuinig ook...
01-11-2012 16:37
JTNKoning
Een Yaris lijkt mij iets te klein. En in mijn prijsklasse is er niet veel aanbod. Alleen met veel Km's.
Uit ervaring kan ik je zeggen dat een Yaris qua grootte erg meevalt (ben 2.00 meter en zit er prima in). Als hij te klein is, is een polo ook niet aan te bevelen.
01-11-2012 21:39
Een Yaris (150 cm hoog) is van binnen een stuk groter dan een Polo en heeft altijd een geavanceerde motor (variabele kleptiming). Daihatsu Sirion zou ook kunnen, maar je moet het natuurlijk wel een leuke auto vinden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep