| ik heb een kia gekocht van 12 jaar dus bouwjaar 2000 en heeft 84000 km . Nu is mijn vraag is dit een betrouwbare auto van dit bouwjaar ? het is een diesel . De auto heeft niet veel kilometers omdat hij voornamelijk in t stad heeft gereden . Er zit speling op de embrayage maar de garagist zei dat dat geen kwaad kon dat er zelfs een beetje speling moet op zitten. Heeft iemand hier ervaring mee en vooral van dit bouwjaar ?
Annemie
|
 | Het enige wat er tot nu toe over gezegd kan worden, is dat 84.000 km in 12 jaar erg weinig is. Met de opmerking erbij dat er voornamelijk in de stad gereden is, lijken me dit erg korte ritjes geweest te zijn voor een diesel. Lang leve het Belgische (gezien je schrijfstijl vermoed ik een Belgische wagen) systeem van autotaksen!
Overigens, had je niet beter vóór aankoop advies kunnen vragen?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-10-2012 12:23 door §anitarium.
|
Er zit speling op de embrayage
Dat een koppeling in België embrayage heet snap ik nog, maar hoe bedoel je precies dat er speling op zit?
|
 | D.w.z. dat het lang duurt voor ze pakt...
|
 | dat ze los zit ale ja als de auto gewoon in neutraal staat en stilstaat en je beweegt eens de koppeling ale ja dat zit zo vast niet of van een nieuwe auto da bedoel ik
|
 | heb ik gedaan er is een garagist meegegaan maar wie kun je nog betrouwen en ze zeggen allemaal iets anders hoe moet je daar nog aan uit geraken als leek ik weet het niet we er zijn zelfs garagisten die de remblokken kunnen zien zonder dat ze de wielen afhalen hallo zeg !!!!
|
 | Quote shadyzara
dat ze los zit ale ja als de auto gewoon in neutraal staat en stilstaat en je beweegt eens de koppeling ale ja dat zit zo vast niet of van een nieuwe auto da bedoel ik
Huh? Wat?
En ja, remblokken zijn heus wel te zien zonder de wielen eraf te halen.
|
 | Misschien is het handig om voortaan zo'n dingen te bedenken VOORDAT je de auto aanschaft.
|
 | dat heb ik gedaan hoeveel keer moet ik het nog zeggen , ik kan toch maar een garagist meedoen he , als zij zeggen dat het een goede auto is wie ben ik om hen in twijfel te trekken , dit zijn mensen die al 20 a 25 jaar aan auto s werken en daar bij met jullie wordt ik ook niet echt veel wijzer he mijn gedacht is dat niemand het echt juist weet want een auto kan altijd breken en er is niemand die een glazen bol heeft he
|
 | Het is dan ook zo'n incourante auto, denk niet dat hier op het forum ook maar één iemand zelf ervaring heeft met een Sportage van deze modelserie.
|
 | 1. Schrijf eerst eens wat duidelijker, dit is niet te lezen en te begrijpen. 2. Ik lees ergens iets dat er een garagist mee is gegaan, maar die vertrouw (betrouw is geen woord) niet, maar nu opeens weer wel? 3. Als je die garagist wel vertrouwt en gelooft, waarom kom je hier dan alsnog vragen of die auto goed is of niet? Dát had je dus beter vóór aankoop kunnen doen.
|
 | En dan vragen Belgen zich af hoe ze aan hun imago van 'domme Belgen' komen...
|
 | Quote §anitarium
1. Schrijf eerst eens wat duidelijker, dit is niet te lezen en te begrijpen. 2. Ik lees ergens iets dat er een garagist mee is gegaan, maar die vertrouw (betrouw is geen woord) niet, maar nu opeens weer wel? 3. Als je die garagist wel vertrouwt en gelooft, waarom kom je hier dan alsnog vragen of die auto goed is of niet? Dát had je dus beter vóór aankoop kunnen doen.
1. Dit is Vlaams, perfect te verstaan voor een mede-Belg. 2. "Betrouw" is ook Vlaams ; ik vermoed dat deze garagist de verkopende garagist is. 3. Ja, dan valt dit forum helemaal dood...
|
 | Quote Rob076
En dan vragen Belgen zich af hoe ze aan hun imago van 'domme Belgen' komen...
De verkoper was wellicht een Hollander... "os nen Ollander ui nie gekluut eet, dan es 't em da vergete" 
|
 | Hahah, lol!
Maar leuk en aardig dat dit voor een Vlaming prima te verstaan is (voor een Nederlander met goodwill ook overigens), dit neemt niet weg dat er haast fonetisch geschreven moet worden... Maar goed, daarvoor is het taalneuzelaarstopic al!
|
 | Quote shadyzara
dat heb ik gedaan hoeveel keer moet ik het nog zeggen , ik kan toch maar een garagist meedoen he , als zij zeggen dat het een goede auto is wie ben ik om hen in twijfel te trekken , dit zijn mensen die al 20 a 25 jaar aan auto s werken en daar bij met jullie wordt ik ook niet echt veel wijzer he mijn gedacht is dat niemand het echt juist weet want een auto kan altijd breken en er is niemand die een glazen bol heeft he
Wij van WC-eend adviseren WC-eend......................
|
 | Quote British Racing Green
Quote §anitarium
1. Schrijf eerst eens wat duidelijker, dit is niet te lezen en te begrijpen. 2. Ik lees ergens iets dat er een garagist mee is gegaan, maar die vertrouw (betrouw is geen woord) niet, maar nu opeens weer wel? 3. Als je die garagist wel vertrouwt en gelooft, waarom kom je hier dan alsnog vragen of die auto goed is of niet? Dát had je dus beter vóór aankoop kunnen doen.
1. Dit is Vlaams, perfect te verstaan voor een mede-Belg. 2. "Betrouw" is ook Vlaams ; ik vermoed dat deze garagist de verkopende garagist is. 3. Ja, dan valt dit forum helemaal dood...
1+2: dit is een Nederlands forum, beetje leesbare tekst maken is wel handig als je reacties wil krijgen en ik neem aan dat zelfs het Vlaams wel leestekens kent? Denk dat de gemiddelde OP in het Fries ook weinig (nuttige) reacties zal krijgen bijv. 3: niet echt, of je vertrouwt degene die je meeneemt en hoef je diens mening niet in twijfel te trekken of je vertrouwt hem niet maar waarom neem je hem/haar dan überhaupt mee?
|
 | @ BRG en Rob076: Dit zal dan wel Vlaamse spreektaal zijn, ik vind het erg moeilijk te begrijpen. En om het topic een beetje leesbaar te laten zijn, kaart ik dat even hier aan en niet in het taaltopic.
|
 | @ BRG: Hoe weet jij dat ze een Hollandse is en geen Nederlandse? 
|
 | @brg, kennen ze in België ook het woord 'excuusTruus'? 
|
 | Quote R-W
@brg, kennen ze in België ook het woord 'excuusTruus'? 
Moeten dat geen twee woorden zijn... "Excuus Truus"?
|
 | NoPe 
|
 | Laten we het weer even over de auto hebben: een Sportage uit 2000 lijkt mij een redelijk doorontwikkeld model. Volgens mij stond ie ook niet echt slecht bekend.
|
 | barri, daar zijn veel reviews het anders niet met je over eens 
|
 | Ik vind dit persoonlijk een overbodige topic. Ze heeft antwoord op haar vragen gekregen van de garagist die ze vertrouwd. Dus waarom hier die vragen stellen?
|
 | mensen in groep kunnen zich toch echt niet gedragen !!! ik sta er nog elke dag versteld van hoe onvolwassen ze zijn . Honden doen het beter , topic afgesloten ik laat mij hier niet beledigen
|
 | Quote shadyzara
mensen in groep kunnen zich toch echt niet gedragen !!! ik sta er nog elke dag versteld van hoe onvolwassen ze zijn . Honden doen het beter , topic afgesloten ik laat mij hier niet beledigen
Erg lange tenen volgens mij! Laat je niet zo gek maken
|
 | denk je echt dat dat mij een reet scheelt zeg ik denk dat andere mensen met meer problemen zitten dan ik neen normale tenen mooie voeten ook trouwens
|
 | Quote shadyzara
mooie voeten ook trouwens
lol.
p.s. nu kun je wel normaal typen. Maar trek je nergens iets van aan. Het is een forum, en dan gaat het vaak zo.
|
|