"slechtere" merken??

Gepost door ilonka 
"slechtere" merken??
25-10-2012 14:04
hoi allemaal.
Ze hebben m'n 20jaar oude autootje gejat. En nu ben ik op zoek naar een 2e hands karretje - iets minder oud (moet lukken winking smiley )
maar;

Ik heb totaal geen verstand van auto's en ik kijk dus voornamelijk wat ik wel "een leuk klein autootje" vind.

Nou heb ik een leuke peugeot 206 gezien en een fiat punto. Deze 2 vind ik wel leuk, maar volgens m'n man zijn dat nou niet de meest degelijke auto's???

We hebben ook een ford fiesta en een opel agila gezien. Deze 2 vind mn man "beter'. dan wel dat er makkelijker onderdelen voor te krijg zijn als er iets vervangen zou moeten worden.
De ford vind ik ook wel een leuke auto (ligt aan de kleur) maar de Agila.......hmmmm heb een beetje moeite met dat model....(model koektrommel/schoenendoos etc...)

Nou wil ik graag weten of er echt veel verschil in zit tussen de bovengenoemde merken/modellen.
Ik hoop er toch wel weer een tijdje in te kunnen rijden en ik wil niet dat ik heel snel weer een andere moet gaan kopen.
De auto's zijn allemaal zo van 2001-2003

Ik hoop op veel (en voor het gemak ook eenlijnige winking smiley reacties

alvast bedankt.
Re: "slechtere" merken??
25-10-2012 14:09
Kan je een Punto aanraden hoor ! Goede auto en onderdelen zijn niet te duur is mijn ervaring. Fordjes en Opels kunnen last van roest krijgen als ze wat ouder worden. Agila vind ik gevaarlijk (bij een botsing) en een seniorenauto..
Trouwens, bij wat oudere auto's moet je altijd een beetje geluk hebben. Ligt er ook aan hoe de vorige eigenaar met het verhikel is omgesprongen.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-10-2012 14:20 door wibi.