Advies Toyota Celica

Gepost door FoCuSs 
Advies Toyota Celica
21-10-2012 12:28
Aankomende donderdag kan ik mijn rijbewijs ophalen bij het gemeentehuis en wil dus zo snel mogelijk mijn eerste auto. Mijn keuze is gevallen op een Toyota Celica, eentje van tussen het bouwjaar 2000-2002. Mijn budget is max 5000. Ik heb bijna geen verstand van auto's dus ik heb geen idee waar ik op moet letten bij een Celica. Moet ik een bepaald model vermijden of zijn er bekende mankementen. En jullie mening over een Celica rond bouwjaar 2001.
Re: Advies Toyota Celica
21-10-2012 14:00
Een collega van mij heeft er een, toevallig ook te koop. 7000 euro dat is helaas wel een beetje boven je budget.
Zijn strakke auto's met een goede wegligging, en de mrb valt mee vanwege het gewicht. Ze zijn al wel te vinden vanaf ongeveer 4000 euro met hoge kilometerstanden.
Problemen waren er wel met de Toyota VVT-i blokken, de eerste hadden een hoog olieverbruik. Ik weet niet welke bouwjaren dat waren dat zou je dan even moeten uitzoeken.
Is zo'n Celica een beetje te verzekeren als beginnend bestuurder?
Wouter82
Is zo'n Celica een beetje te verzekeren als beginnend bestuurder?

Bij Centraal Beheer bijna 100 euro per maand.
Ik zag ook deze auto en het is een serieuze optie voor mij. Iemand die zijn mening over dit exemplaar wil mededelen: [auto.marktplaats.nl]
Ik heb deze Celica van het type T23 ook gehad. Het is een fijn sturende auto die ook nog een heel behoorlijke bagageruimte heeft. Zoals XSI al aangaf moet je goed naar de motorblokken kijken. Want deze VVT-I en VVTL-I motoren kunnen een nogal hoog olieverbruik hebben. Vanaf de facelift schijnt dit opgelost te zijn. Maar zeker de bouwjaren 99-02 hebben er last van. Die van mij had het ook, maar keurig door de dealer (na garantieperiode!) opgelost. Let ook goed op de remschijven, is een duur grapje. Verder een prachtige auto, heb af en toe nog heimwee als ik er een zie rijden. :-)
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep