Lage kmstand of jongere leeftijd
 | Wij willen tussen twee auto s kiezen. Het zijn twee dezelfde auto s. De een is van juli 2010 en heeft maar 10000 km op de teller en een jaar merkgarantie, de andere is van januari 2011 met 30000 km op de teller en een jaar BOVAG-garantie. Voor de auto met de minste km vragen ze 300 euro meer. Heeft iemand het advies welke we dan het beste kunnen kopen?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-10-2012 13:37 door Sem18.
|
 | Is het een Fiat Panda of een BMW 5-serie? En hoeveel km denk jij er jaarlijks mee te gaan rijden? + Hoe lang wil je de auto houden?
Vragen die dus van belang zijn.
|
 | Ik persoonlijk zou voor de auto met 30 k op de teller gaan. zoals Ketelapper al zegt 10k op de teller en 2 jaar oud.. Of er klopt iets niet of het is een auto geweest voor korte ritjes.
Om wat voor auto gaat het?
|
 | Het gaat om een Skoda Fabia. We rijden zelf ongeveer 15000 km per jaar. We willen de auto in ieder geval vier jaar houden. De auto bij de BOVAG-garage staat er al wel vanaf mei. Is dat normaal met de crisis of moeten we dan onze bedenkingen hebben?
|
 | Quote Sem18
Het gaat om een Skoda Fabia. We rijden zelf ongeveer 15000 km per jaar. We willen de auto in ieder geval vier jaar houden. De auto bij de BOVAG-garage staat er al wel vanaf mei. Is dat normaal met de crisis of moeten we dan onze bedenkingen hebben?
Ik vind dat zelf vrij lang voor zo'n jonge auto. Maar kan aan de uitvoering liggen, crisis etc. Misschien is die van iemand van de garage geweest.. Je kan altijd vragen natuurlijk hoe het kan dat die al zolang te koop staat!
|
 | Als de auto zo lang te koop staat zullen ze eerder een laag bod accepteren.
|
 | 10.000 kilometer in 2 jaar of 30.000 in 1 jaar tijd wat maakt het uit? Wat een geëmmer hier die adviezen. Tis in beide gevallen peanuts en te weinig kilometers sowieso om echt van invloed te zijn op een auto.
Wat zou er moeten slijten in die korte tijd?? Enige slijtage die ik kan bedenken is wellicht vastroesten remmen of iets dergelijks.
Beide zijn nog niet eens echt ingereden!!
En een auto die vanaf Mei te koop staat in de huidige economische cirsis......ik denk dat zo'n beetje het gros van het tweedehands wagenpark langer dan een maand of 4 a 5 te koop staat. Als je bij zo'n jonge auto al achterdochtig ben, koop een lekkere fiets, desnoods met hulpmotor.
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-10-2012 15:13 door -MGM-.
|
 | Tja, niet iedereen is zo heel ervaren in het kopen van auto s en als je dan op internet gaat snuffelen, dan lees je dat het verdacht is als er een lage kmstand is, maar als iemand hem goedkoop aanbiedt en er graag van af wil, is het ook weer verdacht. Vandaar de vraag om advies. Ik ben blij met de reacties die ik krijg.
|
 | Ik zou voor die nieuwere gaan. Als je er zelf 60 bijdraait maakt het haast niks meer uit 90 tegen 70. En dat jaar nieuwer scheelt toch.
Des te meer alternatieven er zijn, des te meer onderhandelingskracht je hebt. Je kunt ook proberen diensten erbij te regelen. bijvoorbeeld gratis onderhoud. Dat scheelt jou een aantal dure uren en is voor hen niet zo'n aderlating als korting geven.
|
 | De garage had de auto net afgeprijsd. I.p.v. korting kan ik er een trekhaak onder krijgen en een jaar BOVAG-garantie. Is dat reëel of moeten we nog meer afdingen?
|
 | Quote Sem18
De garage had de auto net afgeprijsd. I.p.v. korting kan ik er een trekhaak onder krijgen en een jaar BOVAG-garantie. Is dat reëel of moeten we nog meer afdingen?
Zeggen ze dat of weet jij dat? Er zit toch nog gewoon nu fabrieksgarantie op de Fabia uit januari 2011? Dan zou ik vragen om het jaar bovag pas na januari 2013 in te laten gaan.
Als je wat aan de trekhaak hebt kan je die natuurlijk nemen, maar ik zou hier gewoon eens de prijzen neerzetten. Kijken we meekijken wat reëel is.
|
 | Deze garage vraagt 10750 euro. Wij hebben zelf om de trekhaak gevraagd. Een andere garage kon zien dat ze de prijs net hadden laten zakken. Die zei dat deze auto heel scherp geprijsd was en dat hij daar niet onder kon.
|
 | Als ik zo vrij mag zijn hebben we het dus over deze: [www.autotrack.nl]
- Heeft deze de modificatie van de kettingspanner al gehad? Bij koude start hoor je hem waarschijnlijk ratelen als de distributieketting niet meer goed is. Is overigens garantie. - Je hebt dus al van 6 maanden naar 12 maanden bovag gekregen. - Trekhaak erbij is toch ook weer wat moois.
Lijkt mij persoonlijk een prima deal, zeker omdat deze een van de goedkoopste is.
|
 | Waarom zo'n VAG probleemmonster aanschaffen?
|
 | Redelijk zuinig, niet te duur, komt aardig uit de test, met airco en cruisecontrol ... Maar waarom is dit een probleem auto? Dat voorvoegsel ken ik niet.
|
 | Omdat het een 1.2 tsi is, roept men waarschijnlijk gelijk 'probleemauto' Ik zou de modificatie van die kettingspanner wel mee onderhandelen. Dan heb je er volgens mij een goeie auto aan voor een scherpe prijs.
|
 | Quote Def
Omdat het een 1.2 tsi is, roept men waarschijnlijk gelijk 'probleemauto' Ik zou de modificatie van die kettingspanner wel mee onderhandelen. Dan heb je er volgens mij een goeie auto aan voor een scherpe prijs.
Er zijn genoeg betere altenatieven, waarom afhankelijk worden van Pon als je nog anders kunt kiezen?
|
 | Quote Sem18
Redelijk zuinig, niet te duur, komt aardig uit de test, met airco en cruisecontrol ... Maar waarom is dit een probleem auto? Dat voorvoegsel ken ik niet.
Hierom: [www.autoweek.nl]
|
 | 10.000 of 30.000 km. Het zou me mijn reet roesten. Je gaat er in 4 jaar tijd 60.000 mee rijden? Heeft ie 70.000 of 90.000 gelopen....kortje stukjes gaan dan het verschil nooit of te nimmer maken. Kijk naar wat de meest luxeen nette wagen is.
|
 | Korte stukjes is inderdaad niet heel erg goed, vooral de olie vervuild er heel erg door. Voor de rest maakt het niet zo gek veel uit als je jaarlijks de olie maar ververst, dus het verhaal van Ketellapper vind ik persoonlijk wat overdreven. Zelf in het verleden ook altijd veel kleine stukjes gereden jarenlang en nooit wat gehad, en dat zelfs met een Alfa  Maar de 1.2 TSI van vag zou ik absoluut niet overwegen!! is idd een probleem motor.
|
 | @bofkont: 1.000km was inderdaad overdreven. Was 'van horen zeggen' maar ik heb even gegoogled. 300km lijkt wel reëel om te roepen: [www.besparenvanenergie.nl]
|
 | Als door veel korte ritjes de levensduur van de motor daalt van 540.000km naar 320.000km (bij wijze van spreken), dan merk je daar niks van als je zelf de auto weer verkoopt bij zeg 120.000km. Ik zou de auto kopen die er het mooist uit ziet, en bij de dealer die het best overkomt.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-10-2012 23:33 door up!.
|
 | Tijdens de proefritten was de auto met 10000 km stiller voor ons gevoel dan de andere, zowel de motor als de bijgeluiden. Maakt dat nog wat uit?
|
 | Ja, die bijgeluiden maken natuurlijk uit. Die kunnen namelijk erger worden, terwijl die andere juist stil kan blijven gedurende de hele levensduur.
Maar eh... zijn de auto's verder helemaal identiek? Vind je misschien de ene kleur mooier dan de andere? Of zit er een extra op de een dat de ander niet heeft? Ik zou gezien de kleine verschillen in prijs, leeftijd en km-stand ook dat soort dingen laten meewegen. En zelfs wie de aanbieder is (of staan ze allebei bij hetzelfde bedrijf, dat is mij niet duidelijk?), je kunt eens googlen op de namen van de aanbieders en kijken wat je vindt. En dan gaat het er niet alleen over of het een BOVAG-bedrijf is of niet, maar ook hoe ze met jou omgaan, etc. Uiteindelijk moet je er straks ook op kunnen vertrouwen dat ze je evt. garantieclaims goed behandelen.
|
 | Ik zelf zou voor de jongere gaan, bij inruil na zeg 5 jaar is het een verschil tussen 70k en 90k kilometers, dat maakt voor de inruil prijs niets uit, terwijl een jaar jonger wel net wat kan uitmaken. Verder hebben ze het in het laatste autoweek nummer erover dat de probleem 1.2 TSI's uit 2010 komen, dus nog een reden om de 2011 te nemen. Ik zou me daar echter niet al te grote zorgen om maken, deze meesten ketingen worden al vervangen bij een regulier onderhouds beurt, verder zou het maar om 250 skoda's gaan in totaal, valt dus wel mee. Maar ik zou dit, zoals al eerder gezegd, in iedergeval nog wel even noemen en eventueel er bij bedingen dat hier naar gekeken wordt.
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-10-2012 10:14 door drugarth.
|
 | Bedankt voor het meedenken allemaal. We hebben onze keuze gemaakt. De merkgarage gaf ons het beste gevoel, de auto had weinig gereden, reed stiller, zag er van binnen netter uit en als we alles hadden verrekend, kwamen we maar 50 euro duurder uit. Het leek ons een goede deal.
|
|