Eerst auto kopen..

Gepost door Sportlife 
Eerst auto kopen..
17-10-2012 13:51
Hallo,

Ben van plan om me eerste auto te kopen maar heb niet zo veel kennis.
Ik weet al dat het een 107/aygo/c1 automaat gaat worden.
Ik zag op internet een Citroen c1 maar ik twijfelde omdat hij geïmporteerd was en hij vertelde me dat de koppeling 3 dagen geleden stuk is gegaan en pas heeft laten maken en ik zelf vind het raar dat de koppeling zo snel stuk is gegaan of heb ik het verkeerd?
Voor de rest ziet de auto er mooi uit met velgen, airco etc.
En vroeg me af of de automaat veel meer verbruikt dan de schakel versie.

alvast bedankt voor de reacties.
Re: Eerst auto kopen..
17-10-2012 14:05
Ben blij dat hij zo eerlijk was (en is) !thumbs up Dat had veel geld kunnen kosten. Dat de koppeling kapot gaat ligt meestal aan de gebruiker en komt (bij nieuwere auto's) niet vaak voor.
Automaat gebruik ongeveer 10% meer aan brandstof...
oke bedankt en geïmporteerde auto's wat zijn daar de grootste nadelen van?
En ik vroeg af wat beter zijn standaard doppenset velgen of aluminium velgen?
Een vriendin van me rijdt sinds een half jaar in een C1 halfautomaat en die verbruikt 1 op 18 volgens haar.
17-10-2012 14:17
Nadeel importauto is de kilometerstand. Die is haast niet te controleren. Vergeet ook de BPM niet om af te dragen. Kan er goedkoop uitzien, maar dat hoeft niet zo te zijn. Vaak zitten in Duitse auto's wel meer optiies dan in Nederland.
Betreffende de velgen ligt het eraan welk seizoen het is. Aluminium velgen kunnen niet goed tegen strooizout en zijn niet best voor de winter. Met 'doppen' zijn het meestal stalen velgen (bijna altijd) en kunnen heel het jaar gebruikt worden...
17-10-2012 14:21
@Wibi, BPM afdragen? Ding is al geimporteerd en juist Duitse auto's hebben vaak minder luxe of vreemde combinaties.
oke heel erg bedankt iedereen en wat ik ook apart vond is dat de auto al bijna een maand op marktplaats staat maar nog niet is verkocht daardoor krijg ik mijn twijfels want het is een van de goedkoopste c1's (automaat).
17-10-2012 14:41
Niet kopen is mijn advies. Er zijn auto's rond de grensstreek te koop waar de betalen BPM niet in de prijs verrekend is...
Ondanks wat de reclame van Marktplaats je wil doen geloven, een auto verkoopt niet altijd binnen één dag. Dus een maand op Marktplaats vind ik niet echt vreemd.

Hier een Aygo automaat uit 2008 voor 4,5 mille. Er zijn dus zelfs nog goedkopere.
klopt ik had hem gemaild en gebeld maar ik kreeg een advocaten bureau aan de lijn?
dat is de auto die ik wil kopen tongue sticking out smiley
17-10-2012 14:52
Sportlife...die isvan een particulier en geen import...
nee maar ik bedoelde dat die geïmporteerd was in 2011
17-10-2012 14:55
Ik snap het ! Dan is die veel te duur (met een kapotte koppeling) i.v.m. deze: [www.autotrack.nl]
17-10-2012 14:58
Kijk maar eens op deze [www.gaspedaal.nl] link. Dan heb je ze allemaal, behalve marktplaats. Die had je toch al gezien...
oke bedankt koppeling is wel gemaakt zegt hij dus dan heb ik 1 zorg minder.
17-10-2012 15:03
Dan zou je het er op kunnen gokken door deze te bekijken. Echter verwacht ik dat de stand van de teller hoger is dan waar hij mee adverteert. Dat hoeft niet, maar een (gerepareerde) koppeling duidt daar wel op...succes !

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-10-2012 15:11 door wibi.
17-10-2012 15:17
Als je voor een auto van boven 4,5k euro kijkt, hoor je bij een BOVAGbedrijf garantie te krijgen. Als je er verder geen verstand van hebt, zou ik niet voor de goedkoopste van MP gaan.
@Wibi, wie roept hier ook steeds weer dat men goed moet lezen?
17-10-2012 15:21
Ik dacht dat de auto nog geïmporteerd moest worden...(en dat is niet meer het geval).
17-10-2012 16:23
Pin je niet vast op één auto. Het land staat vol goede occassions.
Helemaal met de C1/Aygo/107, die is zo vaak verkocht dat je altijd wel een goede kan vinden voor een redelijke prijs.

En probeer ook andere auto's. Pas als je ze probeert weet je of het wat voor je is. Een Renault Twingo rijdt een stuk beter en het huidige model (facelift niet meerekenen) is er ook al vanaf 2007 ofzo. Een Cuore is tuttig maar is een stuk pittiger vanwege het gewicht van 740kg, daar kan een Audi A3 1.6 TDI niet tegen trekken. Een Colt is meer auto en voor het zelfde geld ook wel te vinden.

Maar vooral. NEEM JE TIJD!
17-10-2012 18:39
wibi
Ben blij dat hij zo eerlijk was (en is) !thumbs up Dat had veel geld kunnen kosten. Dat de koppeling kapot gaat ligt meestal aan de gebruiker en komt (bij nieuwere auto's) niet vaak voor.
Automaat gebruik ongeveer 10% meer aan brandstof...

Niet bij deze auto (Aygo en 107 idem) Deze automaat schakelt zelf en zal waarschijnlijk nog iets zuiniger zijn dan de schakelversie.
17-10-2012 18:46
Heb het even nagekeken Haarr en volgens onze beruchte carbase verbruiken ze gemiddeld precies hetzelfde...
17-10-2012 19:26
Hmm, CO2 uitstoot van de automaat is 5g/km meer. (99 om 104) Had je wel gelijk dus, maar dan 5% meer.
Dat zijn Sensodrives, die gaan standaard snel kapot... Die van ons (C3 Pluriël) was na 45.000 km al hemelen... Ik raad je die automaten dus ook ten stevigste af!!
Het probleem van auto's die al geïmporteerd zijn uit Duitsland, is dat je de KMstand lastig zelf kunt controleren. Importeren hoeft geen slecht idee te zijn, maar zorg er dan voor dat je de auto zelf in Duitsland gezien hebt en deze zelf importeert of laat importeren. Import stappenplan zie: [www.automotiveimport.nl]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep