Nieuwe auto zoeken op kleur en afmetingen

Gepost door Petra137 
Hallo,
Het valt me op dat ik op een aantal sites wel op zoek kan naar nieuwe auto's, maar een nieuwe auto vooral kan kiezen op voor mij in eerste instantie minder belangrijke features. Ik wil graag kunnen zoeken op kleur, lengte en gewicht van de auto en daarna pas op zaken als motorvermogen etc. Kan iemand me vertellen waar ik dat kan doen? Ook op sites van automerken lukt dit meestal niet.
Groet, Petra.
Wat betreft zoeksite's vind ik Autoweek prima. Elk recent model is te vinden.. Als je echt geen flauw idee hebt, kun je altijd een nieuwe post maken hier m.b.t. tot wat voor iets je zoekt.

Lengte en gewicht zijn op Autoweek ook te vinden. Kleuren moet je zoeken op de website van de fabrikanten, ook lengte en gewicht en andere boel zijn daar weer te vinden, hoewel de ene site makkelijker is dan de andere.
Hoi,
Autoscout24 is voor zover ik kan zien alleen voor gebruikte auto's. Ik wil graag een nieuwe, maar dan wil ik vrij de kleur kiezen en niet alleen de keuze hebben uit saai grijs, wit, zwart of een andere donkere kleur. Waar zijn de leuke gele, paarse en groene auto's?
Groet, Petra.
Die kun je op de site van de meeste automerken gewoon samenstellen via een Car Configurator. Natuurlijk is niet elke auto in paars, geel of groen leverbaar maar er blijft vaak nog genoeg leuks over.

Wat voor soort auto zoek je? Dan kunnen we je misschien beter op weg helpen...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-10-2012 00:34 door JW01 (vanaf een Appel).
No offence, maar toen ik de titel van dit topic zag dacht ik: "Dit moet een topic van een vrouw zijn!"

Op marktplaats kun je ook op kleur zoeken, dacht ik.
Joep83
No offence, maar toen ik de titel van dit topic zag dacht ik: "Dit moet een topic van een vrouw zijn!"

Dan moet dit de reactie van een man zijn. Oplossing geven zonder goed naar het probleem te luisteren.

grinning smiley
MikeM
Joep83

Dan moet dit de reactie van een man zijn. Oplossing geven zonder goed naar het probleem te luisteren.

grinning smiley

Hahaha! Ja, en het is maandagochtend spinning smiley sticking its tongue out

Sorry, had idd er overheen gelezen dat het over een nieuwe auto gaat.

Wat dat betreft weet ik mij nog te herinneren dat bij Peugeot het 10 jaar geleden mogelijk was om een 406, af fabriek, in elke PSA kleur gespoten te krijgen ook al stond dat niet in de 406 folder. Nu is het probleem van het zoeken nog niet opgelost, maar mogelijk kan dan de strategie aangepast worden: eerst model zoeken en dan de kleur zoeken?
Kleur is bij een nieuwe auto zoeken ook meestal niet zo'n enorm probleem, tenzij je iets van de de Duitse Drei op het oog hebt, dan kan je alleen maar kiezen uit nachtkleuren.
In mijn beleving zijn de meeste kleinere modelletjes wel in wat vrolijkere kleurtjes te krijgen? Vwb lengte (nog zeggen dat lengte niet belangrijk is winking smiley ), je hebt bepaalde categorieën auto's, auto's in dezelfde categorie verschillen niet zo gek veel van elkaar en op een paar cm of kilo meer of minder zal je toch niet kijken, lijkt me?
Zou eerst een auto zoeken en dan kijken welke kleuren beschikbaar zijn...
Hoi,
Bedankt mannen (althans, dat maak ik op uit de mails). Ik rijd nu in een groene citroen C2, zou het liefst dezelfde auto weer nieuw kopen, maar dit type bestaat niet meer (en de kleur was er zelfs al eerder uit). Vind makkelijk inparkeren handig, dus liefst auto met beperkte lengte (nu rond 3.65 m). En grappig dat jullie denken dat veel auto's in vrolijke kleuren te krijgen zijn, maar dat valt heel vies tegen. Met name een groene auto is erg lastig te vinden.
De site van Autoweek geeft geen mogelijkheid om op groen of lengte te zoeken.
Groet, Petra.
Petra137
Hoi,
Autoscout24 is voor zover ik kan zien alleen voor gebruikte auto's. Ik wil graag een nieuwe, maar dan wil ik vrij de kleur kiezen en niet alleen de keuze hebben uit saai grijs, wit, zwart of een andere donkere kleur. Waar zijn de leuke gele, paarse en groene auto's?
Groet, Petra.

Autoscout bevat veel advertenties van demo's, dus vrij nieuwe auto's.
Daar zoeken levert je in elk geval informatie op over welke auto's eventueel in een door jou gezochte kleur leverbaar zijn. Vervolgens ga je bij de site van het betreffende merk een nieuwe configureren.

Edit: Op basis daarvan kom ik uit op een Skoda Citigo of een Kia Picanto (groen).
Peugeot levert volgens mij paars op de 107.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-10-2012 11:46 door Rembrandt.

[www.autoscout24.nl]

Zoiets?tongue sticking out smiley

Of:

[www.autotrader.nl]

Ook leuk:

[www.autotrader.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-10-2012 11:52 door Basjc.
Suzuki Alto (nieuw) is ook in groen leverbaar.
wibi
Suzuki Alto (nieuw) is ook in groen leverbaar.

Da's meer een ouwe-lullen-kleur-groen.
Deze Alto's worden bv vooral door Staatsbosbeheer afgenomen.tongue sticking out smiley
Weet haar smaak niet. En trouwens...groen met cruise-control zijn er nog maar 2 mogelijkheden: de Seat Ibiza of de Skoda Citigo...
Ik snap het even niet meer...

Je bent op zoek naar een echt spiksplinternieuwe auto? Of naar een "nieuwe" 2e hands?

Als het om het eerste gaat: zie mijn eerdere post.
Misschien een suggestie. Zoek een auto naar smaak met een courante kleur, bijvoorbeeld het door jou zo gehate grijs. Laat de auto daarna wrappen in een kleur die helemaal naar jouw smaak is. Dan kun je later, bij inruil/verkoop, de wrap er weer afhalen en heb je een auto in een courante kleur om aan te bieden.
Kan inderdaad ook nog. Dan wel letten op prijs/kwaliteit verhouding.
Grappig, je lijkt mijn schoonmoeder wel! die wil ook altijd een groene auto.. Ze is voor een Opel Agila gegaan. De hyundai I20 is er als het goed is ook in een knal groen kleurtje. Paars lijkt helemaal hot op kleine autootjes. Niet alleen de Peugeot 107 maar ook de Renault Twingo is in dat kleurtje te krijgen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-10-2012 19:02 door haarr.
Opel Adam ? Is er zo te zien in 2 kleuren "groen" en nog in tig andere kleuren.

Kleine vrouwen autootjes in groen

Auto's die dit jaar op kenteken zijn gezet, en dus nieuw in groen leverbaar zijn.
De nieuwste citroen C1 leverbaar in de aparte kleur groen ( Tritium )big smile smiley
Op gaspedaal kun je wel op kleur zoeken, als je als bouwjaar vanaf 2012 intypt krijg je best wat opties. Een niet te grote auto heb ik gefilterd door de cilinderinhoud op 1400 te zetten en een prijs tussen 10000 en 25000 te kiezen.

Dit is het resultaat

Hier staan occasions, maar ook veel aanbiedingsmodellen. Ik denk dat je zo wel een indicatie krijgt van wat er mogelijk is.
[www.autoweek.nl] Nissan Micra ook in het groen leverbaar!

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-10-2012 08:12 door blox.
Hoi,
Dank voor alle tips, zie tussen de diverse foto's wel een aantal auto's in een mooie kleur groen (je hebt groen en groen). Hier kan ik wel mee verder. Hopelijk lezen enkele websites ook mee en wordt het in de toekomst makkelijker om op kleur en afmeting te zoeken, zodat dit soort zoekmachines ook voor vrouwen wat prettiger toegankelijke zijn.
Dank nogmaals,
Petra.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep