Auto nodig voor werk

Gepost door DJVG 
Auto nodig voor werk
12-10-2012 13:40
Een hele goedendag allemaal,

Afgelopen woensdag heb ik als 21 jarige mijn rijbewijs bemachtigd, hartstikke leuk natuurlijk maar nu sta ik voor een nieuw probleem: een auto kopen.

Mijn huidige werkgever geeft mij een standaard reiskosten vergoeding van €0.19 per k/m, vooraf bepaald zodat ik elke dag op mijn scooter op en neer kan puffen.
Op een scooter kan ik natuurlijk niet veel meenemen en dat is af en toe wel nodig voor mijn werkzaamheden (ook dingen die niet kapot mogen gaan) en dan heb ik het ongeveer over 1 keer per week.

Nu is mijn scootertje lekker zuinig en verbruikt weinig, maar ik wil nu met mijn rijbewijs ook weleens bij het clubje file rijders op de A10 horen (gelukkig een klein stukje voor mij ;-) ).

Is het voor mij slim om met mijn werkgever te praten over een lease auto, en zo ja, hoe pak je zoiets aan?
Als ik zelf een auto zal moeten kopen doe ik dat graag, maar ik heb geen monster bedrag te besteden.

En wat betreft het kopen van een occasion, is een k/m stand van boven de ton nou altijd slecht of kan een auto met ruim een ton op de teller nog steeds prima mee (mits goed onderhouden)?

Bij deze even mijn verhaal en vragen, ik hoor het graag.

Groet,
Daan

P.S. ik heb nog nooit eerder een auto gekocht en van de techniek heb ik basis verstand ;-)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-10-2012 13:42 door DJVG.
Re: Auto nodig voor werk
12-10-2012 13:47
Ik zou bij je werkgever er niet omheen draaien en gewoon je situatie uitleggen. Werkt het beste natuurlijk! Maar je moet je ook afvragen of een leasebak rendabel voor jou is. Een leasebak is altijd duurder dan het scootertje waar je nu mee rijd. Hoever moet je voor je werk rijden?

Je kan genoeg auto's krijgen voor geen 'monster' bedrag, maar de vraag is dan ook wat is een 'monster' bedrag.

Auto's boven de ton is geen probleem, mits ze goed onderhouden zijn. Het ene merk is natuurlijk degelijker dan het andere.
12-10-2012 13:48
Ga je eens op zoek naar vergelijkbare aankoop-advies-gevraagd-topics hier op het forum. Vwb leasen, doet je baas dat überhaupt en realiseer je je dat je ook dan moet betalen voor je auto (bijtelling bijv)?
12-10-2012 14:44
Bedankt voor de snelle reacties!

@blox: Ik snap dat een lease auto duurder is en dat ik daar zelf ook voor moet betalen, ik rijd ongeveer 24km heen en ook weer terug.
Een auto is vooral makkelijk als ik spullen moet ophalen, dingen waarvoor mijn werkgever anders vanuit het zuiden van het land moet komen, dus het is te begrijpen dat het voor hem ook voordelen heeft.

Persoonlijk had ik een bedrag van rond de 2500 euro in gedachten voor een eerste auto(tje?) misschien is dit veel te weinig of kan ik voor een eerste auto met minder af.

Mijn gevoel zegt dat auto's van Duitse makelaardij in goede staat zonder veel problemen boven de ton kunnen lopen, maar dat is enkel een gevoel.

@R-W: Ik ben inderdaad al aan het kijken naar andere topic's op het forum.
12-10-2012 18:03
Met een Honda Civic kun je makkelijk meer dan een ton rijden en zijn ook in jouw budget te krijgen.
Maar er zijn genoeg andere alternatieven. Zijn genoeg topics voor auto's tot 2500 euro! Gewoon even zoeken.
Mijn gevoel zegt dat een Japanner de beste keuze is voor 2500 euro.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep