Auto aanschaffen: wie helpt?
 | Heren,
Ben op zoek naar een eerste auto. Reis nu met het openbaar vervoer richting werk maar wil hier eigenlijk voor de winter wel vanaf zijn.
Eisen: liefste wel een auto waarmee je een beetje voor de dag kunt komen. Hecht waarde aan het bouwjaar (hoe nieuwer hoe beter) en hou van een strak interieur met veel mogelijkheden. Auto mag best een beetje uitstraling hebben.
Budget zon 10K. Indien het verstandig is om voor een paar K meer bijvoorbeeld een nieuwe auto aan te schaffen ala een Rio of 208 verneem ik dit graag.
Wie heef tips waar ik het beste kan beginnen?
Segment wat ik mooi vind is Polo, Rio, Focus, Fiesta, Ibiza, 208 etc etc etc
Rij overigens niet veel Km per jaar schat ik: denk zon 1000km per maand.
MVG
Johannes Derksen
|
 | Wat dacht je van een Punto Evo? [www.autoweek.nl] of deze Fiesta [www.autoweek.nl]
Ik persoonlijk zou niet snel een nieuwe auto kopen. Zou ik eerder kiezen voor een jong ''gebruikte'' auto.
|
 | Ik vraag me af waarom je zo'n waarde hecht aan het bouwjaar? Misschien heb je nu even het nieuwste nummerbord van de wijk, maar dat genoegen is gauw voorbij hoor... En zeker als je niet zoveel rijdt ligt bij een nieuwe auto de afschrijving per km op een behoorlijk niveau...
Je moet er van houden: Colt
|
 | @ deWit: gaat me niet om het nummerbord (woon bovendien buitenaf dus zoveel bekijks trek ik niet in de wijk ) maar hou wel van een beetje nieuwheid en mogelijkheden op het dashboard.
Interieur van die Punto ziet er niet gek uit maar liever een 5 deurs..
|
 | Nieuwe Clio?

|
 | Quote Johannes Derksen
@ deWit: gaat me niet om het nummerbord (woon bovendien buitenaf dus zoveel bekijks trek ik niet in de wijk  ) maar hou wel van een beetje nieuwheid en mogelijkheden op het dashboard. Interieur van die Punto ziet er niet gek uit maar liever een 5 deurs..
Is ook te met 5 deuren te krijgen.5 deurs. Even zoeken en je vind er vast een met een lagere km-stand!
|
 | Voor dit budget kun je een heel rijkelijk uitgeruste Swift kopen: deze bijvoorbeeld. En dan heb je een auto die zuinig, vlot en zeer betrouwbaar is.

|
 | De nieuwe Clio is een beetje leuk aangekleed wel ver boven budget...
Je kunt wel kijken of je nu een leuke oud model Clio kunt krijgen voor een redelijke prijs.
|
|