2e hands stationwagon

Gepost door sjvdl 
2e hands stationwagon
07-10-2012 11:19
Hallo,
We rijden al 10 jaar rond in een vreselijk slome Nissan Sunny die allerlei kleine gebreken begint te vertonen, als het flink regent zitten we in de drup en we willen een 2e hands station kopen. Budget: 4.500 - 6.000,-, niet meer dan 140.000km, liefst minder, en liefst jonger dan bouwjaar 2002, airco en abs zijn harde eisen.

Veiligheid is erg belangrijk en het zou ook fijn als een beetje zuinig is, het mag ook best een iets kleinere SW zijn, we zijn met z'n drieen.

Gebruik : gezinsauto, werk ,vakantie in Frankrijk en windsurfen. Het zou ook fijn zijn als er een redelijk geprijsde goed functionerende dakdrager verkrijgbaar is.

- Ford Focus(roest?)
- Renault Megane
- Citroen Xsara
- Mazda 626
- Opel Astra
- Peugeot 307SW
- Mitsubishi Lancer SW
- Skoda Fabia
- Kia Carens

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2012 11:48 door sjvdl.
Hoeveel km per jaar rij je?

In je lijstje - en zonder verdere informatie - zou ik een voorkeur hebben voor eerst de Fabia en dan de Focus. De Lancer is een goede outsider en qua betrouwbaarheid waarschijnlijk de beste keus.
De Megane en de 307 zou ik laten vallen (scoren niet hoog qua betrouwbaarheid), de Xsara is daar juist een uitzondering op. De Mazda is altijd een goede keus maar is de grootste auto uit je lijstje (enige D-klasse) en valt daarom qua kosten af lijkt me.

Ik heb iets tegen Opel, dus laat ik daar verder niets over schrijven.

Tot zover mijn geheel subjectieve mening.
Even afhankelijk van de kilometers:

Ik vind zo'n Renault Megane geen eens zo'n gekke optie na de facelift (vanaf 2006):
[link.marktplaats.nl]
MikeM
Hoeveel km per jaar rij je?
In je lijstje - en zonder verdere informatie - zou ik een voorkeur hebben voor eerst de Fabia en dan de Focus. De Lancer is een goede outsider en qua betrouwbaarheid waarschijnlijk de beste keus.

We rijden zo'n 12 tot 15.000 km per jaar.
Nieuw lijstje:

- Ford Focus (roest?) (1.6 motor?)
- Renault Megane (vanaf 2006)
- Citroen Xsara
- Opel Astra
- Mitsubishi Lancer SW (1.6 of 2.0 ?)
- Skoda Fabia Is de 1.4 sloom?
- Kia Carens Misschien beter een 2007 met meer kilometers?
probeer eens te zoeken met gaspedaal.nl en een wat grotere straal rond je postcode.
Een Lancer Station zou mijn voorkeur hebben. Érg betrouwbaar (zo uit m'n hoofd is de lamdasonde het enige wat nog wel eens kapot wil, maar vervangen is niet zo duur.) En rijdt gewoon lekker, wel wat sportief, waardoor de 2.0 er wel goed bij past, maar die doet 1 op 10 tot 12,5. De 1.6 is zuiniger, maar die is voor je budget alleen van voor de facelift (eind 2005) verkrijbaar, tenzij je de instapversies kiest. Niks mis mee, maar zien er wel erg suf uit.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep