yahoo finance

Gepost door bertbuijs 
yahoo finance
03-10-2012 23:30
hallo allemaal
ben net nieuw hier, en heb een vraag
ben bezig een vw t1 te kopen in amerika
nu wil de verkoper het doen via YAHOO FINANCE
ik moet het bedrag storten bij YAHOO FINANCE, dan stuurt verkoper de t1 naar nederland.
ik krijg 5 dagen de tijd om de t1 tebekijken, als hij ok is geef ik het door aan YAHOO FINANC E en die stort dan het geld naar verkoper
heeft iemand ervaring met YAHOO FINANCE
hier zijn bericht
Hi Bert,
I already created a new case for our deal by Yahoo Finance. You will receive an invoice and there you will find all details to complete the payment. The transaction will be fully under Yahoo Finance's surveillance, giving us both security and insurance that nothing will go wrong. This way you will actually pay for the bus after you will receive and test it, because Yahoo Finance will hold the funds and release it to me only after you accept and confirm the delivery. After the bus reaches your address you will have 5 days to test it. Within this period you have to decide if you purchase it or not. If you decide to take it you will have to contact Yahoo Finance and let them know that, so they can release the payment to me. If you won't like it you will have to ship it back to me within the 10 days and Yahoo Finance will refund you. The shipping back will be done on my own expense, but I am sure this will not be the case.

For complete the deal you have to do your job and must to start the bank transfer to the Yahoo Finance (you should have the bank details in your invoice), then you have to send a fax (you will find it in your invoice) to them with the bank transfer receipts.
Please let me know when you will be able to make the payment.
Thank you
mvg bert
Re: yahoo finance
04-10-2012 01:17
Om een lang verhaal kort te maken; Niet doen, is een (hele oude) oplichtingstruuk. thumbs up

[www.telephone-support.net]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-10-2012 01:20 door Sinner_.
04-10-2012 01:23
Waarom zijn hier twee topics over? Is het zo erg belangrijk?
Bovendien is het wel erg kiddy-english, zelfs voor een Amerikaan.

Niet doen, dat geld ben je kwijt. Men kent nu de Western Union route, dus hebben "ze" wat anders bedacht.

Maar.... je kunt zoiets best in één topic doen hoor!
04-10-2012 08:19
De Duitsers zeggen "Doppelt gemoppelt hält besser", ik neem aan dat dit een topic is in dezelfde strekking....
04-10-2012 10:11
ok
bedankt
mvg bert
03-10-2012 23:40
bertbuijs
hallo allemaal
ben net nieuw hier, en heb een vraag
ben bezig een vw t1 te kopen in amerika
nu wil de verkoper het doen via YAHOO FINANCE
ik moet het bedrag storten bij YAHOO FINANCE, dan stuurt verkoper de t1 naar nederland.
ik krijg 5 dagen de tijd om de t1 tebekijken, als hij ok is geef ik het door aan YAHOO FINANC E en die stort dan het geld naar verkoper
heeft iemand ervaring met YAHOO FINANCE
hier zijn bericht
Hi Bert,
I already created a new case for our deal by Yahoo Finance. You will receive an invoice and there you will find all details to complete the payment. The transaction will be fully under Yahoo Finance's surveillance, giving us both security and insurance that nothing will go wrong. This way you will actually pay for the bus after you will receive and test it, because Yahoo Finance will hold the funds and release it to me only after you accept and confirm the delivery. After the bus reaches your address you will have 5 days to test it. Within this period you have to decide if you purchase it or not. If you decide to take it you will have to contact Yahoo Finance and let them know that, so they can release the payment to me. If you won't like it you will have to ship it back to me within the 10 days and Yahoo Finance will refund you. The shipping back will be done on my own expense, but I am sure this will not be the case.

For complete the deal you have to do your job and must to start the bank transfer to the Yahoo Finance (you should have the bank details in your invoice), then you have to send a fax (you will find it in your invoice) to them with the bank transfer receipts.
Please let me know when you will be able to make the payment.
Thank you
mvg bert
Ik gok een enkeltje Nigeria. Gebruik google even.
Ik heb altijd geleerd dat als iets te mooi klinkt om waar te zijn het dit ook vaak is.
Bovendien is het wel erg kiddy-english, zelfs voor een Amerikaan.

Niet doen, dat geld ben je kwijt. Men kent nu de Western Union route, dus hebben "ze" wat anders bedacht.

Maar.... je kunt zoiets best in één topic doen hoor!
04-10-2012 07:40
Als je een auto wilr halen uit het buitenland moet je óf zelf er naar toe, óf het door iemand laten regelen die je 100% vertrouwt. Een auto importeren die je nooit gezien hebt en zonder er zelf heen te gaan is vragen om problemen.

Helemaal zeker zijn dat dit zuivere koffie is of niet kan je nooit, maar alleen al het risico dat je opgelicht kan worden zou voor mij genoeg zijn er vanaf te zien. Bovendien: hoe "onzelfzuchtiger" de andere partij is, hoe groter de kans dat het oplichting is. Men wil je vertrouwen én je hebzucht prikkelen. Zo is er het bekende "dokter" verhaal waarbij iemand aanbied ongezien je auto te kopen voor de vraagprijs, maar hij laat dan wel de auto ophalen door een "betrouwbare" transporteur en betaalt per PayPal. In jouw geval vind ik het erg "onzelfzuchtig" dat de andere partij zonder meer de auto naar de andere kant van de wereld wil sturen. Ik ken Yahoo Finance niet, maar als je er al mee in zee gaat, zou ik eerst heel erg goed op zoek gaan naar informatie en voorwaarden, zodat je zeker kan zijn dat ze niet je geld doorschuiven zolang jij het niet vrijgeeft.

Maar beter nog is er gewoon vanaf blijven, te vaag, te groot risico. Maar dat moet je zelf beslissen, het zijn jouw centen...
04-10-2012 10:12
ok bedankt
mvg bert
04-10-2012 10:26
michel1975
Ik heb altijd geleerd dat als iets te mooi klinkt om waar te zijn het dit ook vaak is.

In Engels (kan je terugmailen): if it sounds too good to be true...it is not true....
04-10-2012 11:19
Aangezien beide topics reacties hadden heb ik ze samengevoegd en één openingspost weggehaald. Zo zou het overzichtelijker moeten zijn.

Ivanov
AutoWeek Moderator
05-10-2012 10:57
Het is een soort bankgarantieconstructie. Niet heel vreemd. Het enige wat je dus moet doen is uitzoeken of het betrouwbaar is.
Dat zou ik niet op een forum doen, maar bijvoorbeeld bij je bank.

Als je het niet vertrouwd kun je altijd nog een dergelijke constructie voorstellen via je eigen bank.
05-10-2012 11:03
Taan
Het is een soort bankgarantieconstructie. Niet heel vreemd. Het enige wat je dus moet doen is uitzoeken of het betrouwbaar is.

Als je het niet vertrouwd kun je altijd nog een dergelijke constructie voorstellen via je eigen bank.

Haha ja je vind een willekeurige bankmedewerker betrouwbaarder dan dit autoforum?
05-10-2012 14:54
Ze zouden er in ieder geval meer verstand van moeten hebben.
06-10-2012 01:26
Taan

Geloof me. bij de bank werken gasten zonder enige kennis (blijkbaar zoals jij) van dit soort "zaken".
(niet vervelend bedoeld hoor, maar de meeste mensen zijn gewoonweg te goeder trouw)

Klik maar eens op de link welke ik plaatste, dat zal het je meteen duidelijk zijn.
06-10-2012 01:27
Taan

Geloof me. bij de bank werken gasten zonder enige kennis (blijkbaar zoals jij) van dit soort "zaken".
(niet vervelend bedoeld hoor, maar de meeste mensen zijn gewoonweg te goeder trouw)

Klik maar eens op de link welke ik plaatste, dat zal het je meteen duidelijk zijn.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep