Advies gevraagd in zoektocht betrouwbare metgezel
 | Condensor een zwak punt? Denk dat ie in elk geval wel zijn beste tijd gehad heeft na 10 jaar. Nou en? 100 euro materiaal, half uurtje arbeid, afvullen en je kunt weer 10 jaar vooruit. Ik denk dat de Civic wat meer rijplezier geeft dan de Toyota, maar het zijn beide, in dit geval ook letterlijk, grijze muizen. Maar met beide is het natuurlijk prima tokkelen.
|
 | Ik dacht even dat het om een contactadvertentie ging... 
|
 | Quote Pivavar
Condensor een zwak punt? Denk dat ie in elk geval wel zijn beste tijd gehad heeft na 10 jaar. Nou en? 100 euro materiaal, half uurtje arbeid, afvullen en je kunt weer 10 jaar vooruit. Ik denk dat de Civic wat meer rijplezier geeft dan de Toyota, maar het zijn beide, in dit geval ook letterlijk, grijze muizen. Maar met beide is het natuurlijk prima tokkelen.
Ik denk dat gebruik en kilometerstand meer doet qua slijtage dan de leeftijd eerlijk gezegd.
Ik heb gelezen dat de condensor bij de Honda Civic een zwak punt is, maar deze kunnen al na enkele jaren of bij zeer lage kilometerstand problemen geven schijnbaar. Maar over het algemeen lees ik over beide modellen dat zij na 10+ jaar en honderdduizenden kilometers nog altijd redelijk storingsvrij rondrijden en alleen de standaard onderhoudsbeurten noodzakelijk zijn.
Dus mijn inschatting / verwachting is dat je niet kunt zeggen dat "na 10 jaar onderdeel X wel z'n beste tijd zal hebben gehad" bij deze modellen. Ze kennen gewoon hun specifieke zwakke puntjes.
Of is dit toch wat te kort door de bocht? 
|
 | Wat betreft de Civic. Echt een mooie uitvoering vind ik de Sport (1.4 of 1.6). Dit is even een voorbeeld, iets te duur, maar voor de foto's: KLIK
Dat olieverbuik v/d Corolla komt me bekend voor, maar heb me er nooit in verdiept en/of hoe vaak het voorkomt. Wat dat betreft is Google je/zijn handige vriend.
|
|