Zuinige occasion voor max 9.000,- haalbaar?

Gepost door SanneN 
Hoi,

mijn vriend en ik zijn sinds een tijdje op zoek naar een "nieuwe" auto. Aangezien we beiden enkele gammele autootjes hebben versleten en te veel geld in de APK's van deze bolides hebben gestopt, willen we nu wat meer geld neerleggen voor een goede occasion.
Alleen ik zie door de bomen het bos niet meer.
Kunnen jullie mij advies geven?
Waar we naar op zoek zijn:
- een liefst zo zuinig mogelijke auto, richting 1:18 zou ik heel fijn vinden (ik rijd 50/50 snelweg/kortere stukjes)
- redelijk jonge auto aangezien we er de komende tig jaren mee vooruit willen
- b-segment auto (de 107, C1 etc zijn leuk, maar daar kan ik niet 3 weken mee kamperen in Italie)
- en een uiterste!! prijs van 9000,-
- oh en qua ijdelheid.. geen bejaardenauto, we zijn net 30 winking smiley

Iemand goede ingeving, tips?

Sanne
Hoeveel km's per jaar rijden jullie? Een B-segmenter die 1:18 doet is niet echt te vinden.. Of je moet dieselen smiling smiley

Anders zou je evt hier naar kunnen kijken:

[link.marktplaats.nl]

[link.marktplaats.nl]
Zuinig, praktisch. 1:17 moet te doen zijn.

[link.marktplaats.nl]
Voorlopig wegenbelastingvrij, maar na 2014 (dacht ik?) zal die niet heel hoog zijn.

Succes.
Hmmz nou vooruit.. 1:18 misschien wat te optimistisch, maar kon het proberen.
Maar we rijden max 20.000 per jaar.
Had nog gekeken naar Toyota Yaris 1.0 die claimt zuinig te zijn, alleen tussen claimen en zijn zit nogal eens wat verschil..
Over smaak valt niet te twisten, maar een gebruikte Toyota Prius is voor dat geld volop verkrijgbaar. Zuiniger en betrouwbaarder vind je niet.
SanneN
Hmmz nou vooruit.. 1:18 misschien wat te optimistisch, maar kon het proberen.
Maar we rijden max 20.000 per jaar.
Had nog gekeken naar Toyota Yaris 1.0 die claimt zuinig te zijn, alleen tussen claimen en zijn zit nogal eens wat verschil..
Die IS zuinig. Op de snelweg, OK, ik heb een zuinige rijstijl, kom ik op 1:21,5.
Rijd ik meer bebouwde kom dan haal ik de 1:18 nog steeds.

En een Yaris van een jaar of 3 koop je makkelijk voor je budget.

(Als je op zoek bent naar een driedeurs exemplaar, basic uitgerust, in Grayish Blue, laat het weten smiling smiley )

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-10-2012 20:24 door deWit.
Zo'n Fiat Grande Punte 1.3 diesel is inderdaad een goede optie en momenteel nog belastingvrij.

Dit zou ook een optie kunnen zijn:
Honda Civic Hybrid: Maart 2008 met 81.000 km

Skoda Fabia Combi 1.4 TDI: April 2008 met 100.000 km
Honda Jazz is ook erg zuinig. Maar kijk behalve naar het plaatje, ook naar de rest. En auto die 100 euro meer brandstof verbruikt, maar 1000 euro goedkoper is, kan best interessant zijn.
Kijk eens naar de Honda Insight. Iets boven je budget, en een fractie groter, maar uitstekend om mee te kamperen.
" - oh en qua ijdelheid.. geen bejaardenauto, we zijn net 30 "

bejaarden betalen de rekeningen zelf dus die weten vaak wel het beste wat een goede koop is, jongeren kiezen iets te vaak met het hart, dure km's tot gevolg hebbende...

dus de nieuwe Mitsubishi Mirage: de zuinigste benzine auto (niet-hybride) in het B-segment, en dus al nieuw voor minder dan 9000
heb je 3 jaar garantie
Ik zou je een Jazz 1.2 Cool van de vorige generatie voorstellen; heb ik zelf gehad, superpraktisch (juist voor 30-ers big smile smiley), veel keuze bij de merkdealert, superbetrouwbaar, lage kosten en zo kan ik nog wel even doorgaan (zie ook mijn review van mijn 1-na-vorige auto); die 1 op 18 is haalbaar.

Mochten jullie als 30-ers kleine kids hebben, of over een paar jaar wensen: Dan is de Jazz nog steeds voldoende door o.a. die magic seats!

Alleen.... ik kan me voorstellen dat je over het uiterlijk wel van mening zult zijn dat het niet je ding is. Maar ga rijden, en je bent verkocht! Ik rijd inmiddels weer in een Jazz uit 2010 (zie oko daarvan mijn review, en uitleg waarom ik van een Accord Tourer naar een Jazz terug ging!)

Zie bijvoorbeeld: [www.autotrack.nl] Bijna mijn eigen Jazz qua kenteken en je houdt nog €2700 over ook!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-10-2012 11:40 door Jazzy Cool.
Ben je al verder met je zoektocht?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep