station diesel

Gepost door Nissanman 
station diesel
21-09-2012 20:31
Hoi,

Ik ben op zoek naar een station diesel. Tot nu toe heb ik mijn hele leven auto's gekocht voor een budget tot een paar duizend euro's. Toch merk ik wel dat je dan veel gelazer kan hebben en daar heb ik een beetje genoeg van. Ik wil nu dus in principe best wat meer voor deze auto uittrekken.

Wensen: ruim ivm twee jonge kinderen en zuinig en een paar jaar geen gezeur. Heeft iemand ideeen?
Re: station diesel
21-09-2012 20:44
@haarr

Ik heb altijd geleerd: als je goed wil en je hebt geld dan koop je duits en als je goed wil en je hebt geen geld dan koop je japans......
21-09-2012 20:54
Zo'n Renault zou ik met een gigantische boog omheen lopen. De Ford heeft nog een ouderwetse inspuitpomp. Geen gezeur garandeert niemand je met auto's ouder dan 5 jaar. Maar zo'n Ford is geen gekke keus. Maar je zou ook eens naar een Skoda Octavia kunnen kijken.
21-09-2012 20:59
Mag het budget iets duidelijker?
22-09-2012 10:13
Budget is normaal gesproken tot € 5000. Toch als zou blijken dat je voor een paar duizend euro een veel betere koop kunt doen, is dat ook een optie.

Ik heb het idee dat outo's sinds de eeuwwisseling minder betrouwbaar zijn geworden, er kan veel meer kapot gaan. In het verleden heb ik auto's gekocht voor een appel en een ei waarin ik vervolgens jaren zonder grote kosten reed. De laatste jaren lukt me dat niet meer, maar misschien heb ik gewoon pech gehad.
22-09-2012 10:13
Nissanman
@haarr

Ik heb altijd geleerd: als je goed wil en je hebt geld dan koop je duits en als je goed wil en je hebt geen geld dan koop je japans......

Wie leerde je dat? IMO weet die persoon er weinig van.
22-09-2012 10:24
Mijn persoonlijke tip in die situatie blijft de Mondeo III TDDI.

- Enorm ruime auto.
- Redelijk bulletproof TDDI, met een distributieketting
- Stationair rumoerig maar op snelheid wel een prettige motor

Vooral de 90 pk versie mist bijvoorbeeld een Duall mass vliegwiel, weer een onderdeel wat voor problemen kan zorgen.

Ik heb 250.000 kilometers met een dergelijke bak gereden, probleemloos, goede herinnering aan.

Alleen de felsranden van de deuren (onderkant) op roest in de gaten houden.

Freez
22-09-2012 14:54
Toyota Avensis

Familieleden rijden in zo'n auto rond en hebben er veel plezier en weinig mot mee.

[EDIT: had even over de diesel heengelezen. Met die voorwaarde zit je bij een Avensis wel meteen aan gigantische kilometerstanden vast...]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-09-2012 15:36 door deWit.
haarr
Zoiets?

[www.autoscout24.nl]

Duizend euro voor drie maanden garantie?
Freez
Mijn persoonlijke tip in die situatie blijft de Mondeo III TDDI.

- Enorm ruime auto.
- Redelijk bulletproof TDDI, met een distributieketting
- Stationair rumoerig maar op snelheid wel een prettige motor

Vooral de 90 pk versie mist bijvoorbeeld een Duall mass vliegwiel, weer een onderdeel wat voor problemen kan zorgen.

Ik heb 250.000 kilometers met een dergelijke bak gereden, probleemloos, goede herinnering aan.

Alleen de felsranden van de deuren (onderkant) op roest in de gaten houden.

Freez

Sluit ik me helemaal bij aan. De onze ging met 263.000 de deur uit vanwege overstap naar leaseauto maar die had nog makkelijk de 300.000 of meer kunnen halen.
22-09-2012 15:44
quote blackvolvo(nu blackskoda?)
haarr
Zoiets?

[www.autoscout24.nl]

Duizend euro voor drie maanden garantie?)"
Dat lijkt me idd erg duur. Maja, wel op een Renault natuurlijk................winking smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-09-2012 15:56 door haarr.
23-09-2012 18:04
Een Mondeo is inderdaad een hele goeie. TDDI/TDCI motoren, top. TDCI is net wat fijner. De auto zelf is verder ook erg goed, ruim en rijdt lekker.

De getoonde Primera is dan weer bout. Model ervoor is duizend keer beter.

TS; je kan ook gewoon voor een oudere auto kijken. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een oudere wagen. Volvo TDI/2.5D station, Mercedes W124 200-300D. Als je een goed onderhouden exemplaar hebt zit je goed. Mijn 520d touring heeft in de historie ook nooit wat schokkends gehad en gaat gestaag naar de 3 ton.
S-J
Een Mondeo is inderdaad een hele goeie. TDDI/TDCI motoren, top. TDCI is net wat fijner.

Maar volgens mij zijn/waren er met de TDCI meer problemen. (verstuivers)
23-09-2012 20:01
Wat is er mis met de primera? Ik vind hem voor een Japaner heel mooi en ze zijn ook goed betaalbaar.

Los van de primera overweeg ik inmiddels een octavia, V50 of mazda 6.
Nissanman
Wat is er mis met de primera? Ik vind hem voor een Japaner heel mooi en ze zijn ook goed betaalbaar.

Los van de primera overweeg ik inmiddels een octavia, V50 of mazda 6.

ken iemand die had een Primera diesel, op zich betrouwbaar, maar:

hele dure banden (i.v.m. afwijkende maat)
heel vaak wel kleine dingetjes die toch weer redelijk forse rekeningen bezorgden...
feit is dat Japan en diesel niet altijd de beste combinatie is en was....

trouwens, ook de VAG Tdi is niet vrij van smetten...., maar wel zeer zuinig

probleem is dat in deze prijsklasse je mazzel kan hebben, en pech...hoewel zeldzaam in deze prijsklasse: onderhoudsgeschiedenis !
23-09-2012 21:04
JW01; de TDDI zijn inderdaad betrouwbaarder. Wat er mis is met de Primera?

In December 2001, Nissan introduced the third-generation Nissan Primera, its first all-new car since the alliance with Renault was formed two years earlier.

Een Mazda 6 station is bijvoorbeeld stukken beter.

Rover 75 Tourer (BMW diesel) of de Omega (ook BMW diesel) zijn vaak goedkoop, goed uitgerust en doen het qua betrouwbaarheid prima.
23-09-2012 21:18
Ik ga kiezen uit een skoda octavia, mazda 6, volvo v50, vw golf, vw passat.

Primera valt af en ik heb eens een oude mondeo gehad en die was heeeeel slecht en de focus vind ik zo lelijk.

Alle kun je vanaf 2002 krijgen vanaf € 4500. Vraag is wat wijsheid is: km-stand ondergeschikt maken en gaan voor onderhoud en prijs of toch iets nieuwer met lagere km-stand.

Ik wil er eigenlijk wel drie jaar in kunnen rijden met 30.000 per jaar.
24-09-2012 13:07
Nissanman
Primera valt af en ik heb eens een oude mondeo gehad en die was heeeeel slecht en de focus vind ik zo lelijk.

Ik wil er eigenlijk wel drie jaar in kunnen rijden met 30.000 per jaar.

Als dat een MK I/II Mondeo (tot 2001) was kan ik mij daar iets bij voorstellen (Hoewel ik daar zelf ook jarenlang probleemloos mee heb rondgereden). Een Mondeo MK III (vanaf 2001) is echt een volledig andere auto.

Qua betrouwbaarheid schat ik die fors hoger in dan bijvoorbeeld de Volvo V50 met 1.6 PSA diesel.

Freez
Zelf zoek ik dus iets soortgelijks.. (topic over V50 diesel). Zelf ben ik nu op de Honda Accord gekomen. Ietsje duurder maar schijnt een echt ontzettend goede en fijne auto te zijn. (lees de revieuws maar eens). Wel stukje zwaarder dan de V50. Iets minder zuinig en duurder in mrb. Ik Verwacht echter dat je er met 30.000km per jaar ook nog wel 6jr in kan rijden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep