Stationwagen Opel Vectra - financial lease - zzp'er
 | Hallo,
Graag zou ik wat advies hebben. Ik ben op zoek naar een stationwagen voor zakelijk en privé-gebruik.
Op finalease heb ik de volgende occassion gevonden: [www.finalease.nl]
Prijs: 9900 excl btw of 180 pm (60mnden)
Het viel me op dat deze auto niet al teveel kilometers op de teller heeft.. en voor de rest een ruime bak waar het één en ander in te vervoeren is.
Mijn voorkeur gaat nooit zo uit naar een Opel, maar deze ziet er op zich prima uit en is betaalbaar. Liever rijd ik een Volvo (wegens uitstraling en reputatie van degelijkheid), maar deze occassions hebben praktisch allemaal veel km gereden...
Ik zou graag horen wat de reputaties zijn van Opel en dan met name bovenstaand model. En of het uberhaupt een interessant aanbod is.
Bij voorbaat bedankt!
|
 | 9900 + BTW = 11.092 (volgens advertentie) 60 x 180 = 10.800 (geen BTW over maandbedrag)
Hoe kan dat?
edit: Geloof dat ik het al zie, het BTW-bedrag moet je in 1 keer aftikken. Dus termijnbedragen samen 10.800 voor een financiering van 9.900.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-09-2012 12:41 door meeuw.
|
 | Dat komt neer op een abnormaal lage 3,6%. Niet de rente die je op je spaarrekening krijgt maar wel veel lager dan gebruikelijk. Dan zit je zo tegen (of over) de 10%.
Het is geliëerd aan een autobedrijf. Ik denk dat je korting kan krijgen als je contant (in één keer) afrekent, terwijl dat met financial lease veel minder mogelijk is. Ik denk sowieso dat mensen die financieren minder geneigd zijn af te dingen.
|
 | Het is in ieder geval wel een erg mooie en goed aangeklede Vectra dat is wel een feit, jammer dat er geen navi op zit maar verder heb je niks te klagen, naar mijn idee dus ook best een scherpe prijs wat ze nu nog vragen, dit is nieuw echt geen goedkope auto geweest !
|
 | Ik zou nog vijf keer nadenken, voordat je in deze constructie stapt. De auto is niet van jou, totdat je hem hebt afbetaald. Maar alle risico's zijn wel voor jouw rekening.
|
 | Dit lijkt me aan de ene kant een ijzersterke aanbieding voor een degelijke auto qua reputatie en degelijkheid, maar om je aan de andere kant nu te gaan engageren voor 5 jaar voor een wagen uit 2007 met 100.000 km... 
|
 | Mooie auto, die Vectra! Over 3 maanden is hij zakelijk gezien, 6 jaar oud, en dan vind ik het toch nog een behoorlijk bedrag. Wat vind je van een Volvo Youngtimer? Ik zou als zzp-er de kosten zo laag mogelijk houden, je weet namelijk niet hoe het er over een paar jaar voorstaat; een kennis van me, die het jaren lang als zzp-er héél druk had met opdrachten zit nu zonder opdrachten(in de regio van Rotterdam), omdat blijkbaar de bedrijven ook aan het snoeien zijn in hun kosten. Nou kan hij zich gelukkig prijzen dat zijn vrouw een goede baan heeft, maar toch.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-09-2012 21:47 door speedtouch.
|
 | Bedankt voor de reacties. Tja, in 5 jaar kan inderdaad een hoop gebeuren..
Ik heb even gekeken naar de youngtimers.. vind ik wel interessant. Ik kan alleen weinig volvo's vinden met minder dan 200000km.. En dan met prijzen rond de 4 a 5000 kan je ook bedrogen thuiskomen lijkt me.
|
 | Heb nog even verder gekeken naar die youngtimers. Heb wel een leuke bmw station gezien, onder de 200000 voor 1250,- wel van een particulier..met een beetje vage omschrijving..
[www.autoscout24.nl]
|
 | Wat vind je van deze V70?
|
 | En vergeet niet de steeds weer cuppende achterbanden bij de Vectra-C... Dat loopt ook in het geld over die 5 jaar.
|
 | Wat casanova beweert klopt niet helemaal, de auto is weldegelijk van jou, staat gewoon op je naam en je moet hem zelf ook verzekeren. Geloof mij, als je geflitst wordt weten ze je ook heel makkelijk te vinden hoor. Komt gewoon op jouw naam binnen!
Je krijgt alleen geen overschrijvingsbewijs tot het einde van de looptijd. Bedenk wel dat je als zzp'er ook allerlei fiscale voordelen hebt bij financial lease. misschien moet je daar op de site van finalease ook eens naar kijken: http://www.finalease.nl/belastingvoordeel-financial-lease
|
 | Quote Fat Freddy
Wat casanova beweert klopt niet helemaal, de auto is weldegelijk van jou, staat gewoon op je naam en je moet hem zelf ook verzekeren. Geloof mij, als je geflitst wordt weten ze je ook heel makkelijk te vinden hoor. Komt gewoon op jouw naam binnen! Je krijgt alleen geen overschrijvingsbewijs tot het einde van de looptijd. Bedenk wel dat je als zzp'er ook allerlei fiscale voordelen hebt bij financial lease. misschien moet je daar op de site van finalease ook eens naar kijken: http://www.finalease.nl/belastingvoordeel-financial-lease
Casanova heeft wel degelijk gelijk. Als Mbaas de auto in elkaar rijdt, komt de LM direct bij hem om het resterende geld op te vragen. Als hij bij de betalingen in gebreke blijft, bijvoorbeeld omdat de opdrachtenrivier droogvalt, komen ze "hun" auto absoluut even ophalen.
Edit: Zie nu dat je een topic uit september naar boven hebt gehaald...  
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-02-2013 14:41 door Travelling ZEN.
|
|