| Hallo auto liefhebbers.
Ik ben al tijdje zoekende naar een een hatchback voor rond de 7K. Nu zat ik zelf al te kijken naar een Suzuki Swift MK6 1.3 of 1.5. Ook omdat ik nu een Suzuki Swift MK4 1.3 rij, En deze rijstijl bevalt mij zeker. (snel zuinig en heerlijk in de bochten)
Nu wil ik me niet kapot staren op 1 merk en wil ik natuurlijk ook wat verder kijken. Fiat en Franse auto's rij ik liever niet, Fiat om ze olie problemnen en Franse omdat ze vaak heel duur zijn in garage kosten. Mocht dit nou niet kloppen dan hoor ik het graag.
Goliathus
3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-05-2012 22:23 door Goliathus.
|
 | Dat Franse auto's vaak heel duur zijn in garage kosten klopt niet.
|
 | Olieproblemen van Fiat zijn van 30 jaar geleden.
|
 | Maar Italianen zijn dan wel weer duur in de garage.
Maar keus genoeg: polo, golf, a3, ibiza, Corolla, 323, Civic, Leon, Rover 25, et cetera.
Dus, misschien aanvullende wensen? En er zijn best wel argumenten voor bv een leuke 206.
|
 | Dat klopt niet.
|
 | Je kunt je natuurlijk best verder orienteren, maar een Swift is een prima auto die over het algemeen probleemloos is. Tussen de 1.3 en 1.5 vond ik qua prestaties niet echt veel merkbaar verschil zitten.
Extra tip: kijk ook nog even naar de Opel Corsa C of D.
|
 | Nadeel van de Corsa vindt ik de lelijke achterlichten. Verder zoek ik eigenlijk een auto net als mijn huidig Swift zuinig rijk uitgerust plus nog eens heerlijk smijt auto. Plus de Swift mk6 heeft een ketting en geen riem wat ook zeer mooi is bij een 2de hands.
De auto die ik nu zoek is voor een lange periode dus niet voor een jaartje of 2.
Groet
Goliathus
|
 | Ik zou wel voor een 1.3 Swift gaan. Zoals al gezegd zit er weinig prestatieverschil in, maar de 1.5 is erg onzuinig.
Heb zelf een Swift 1.5 Exclusive gehad, reed 1:12. Met veel moeite wel eens 1:14 gereden, maar dan moet je echt rustig aan doen.
Mijn Huidige Mitsubishi Colt 1.3 doet 1:16,5 bij normaal rijden, zou je met een Swift 1.3 ook bij in de buurt moeten kunnen komen.
|
 | Mitsubishi Colt zat ik ook een paar keer aan te denken.
Welk model is een mooie vergelijking met de Swift ?
|
 | Ford fiesta S , 1.6 met 100pk , sturen erg fijn , zelf rij ik een ST , maar dat is niet zuinig
|
 | Ik hoorde dat Ford kwa kwaliteit achteruit is gegaan. Verhalen over dat ze om de kosten te drukken slechtere bevestigings materiaal gebruikten, wat helaas los laat na een tijdje.
|
 | Is de Chevrolet Spark misschien iets?
Kwam wat foto's tegen en voor de prijs krijg je een zeer mooie auto. En de 1.2L is op papier niet echt traag volgens mij.
Kwam deze al tegen. [www.autoweek.nl]
|
 | Had ik liever een Colt
|
 | Kun je dat iets uitgebreider uitleggen 
|
 | Colt staat bekend als zeer betrouwbaar, is zuinig (1op 16/17) en redelijk waardevast. Colt rijdt ook goed.
|
 | Volgens autoweek valt de Spark onder het A segment met een verbruik van 1 op 23 op 80km wegen.
Ik augustus begint mijn bouwvak en dan ga ik de 3 autos (Spark Swift Colt ) bekijken en proberen. Spark zit nu wel op nr1 omdat ik bij die het meeste voor me geld krijg.
|
 | Wij hebben een Colt gehad 1 op 16/17 in de praktijk. Veel 80 km weg en bijna geen snelwegen.
|
 | Spark heb ik na wat zoeken weer direct van de lijst gehaald wat een drama verhalen hoor ik over de 1.2L
Welke Colt hadden jullie voor of na de facelift omdat die nog wat verschillen hebben. En heeft iemand ook ervaring met het Mitsubishi cleartec systeem ?
|
 | Was een 2008 1.3 pre facelift Colt.
|
 | Quote Goliathus Fiat en Franse auto's rij ik liever niet, Fiat om ze olie problemnen en Franse omdat ze vaak heel duur zijn in garage kosten.
Hahahahahahahahahahaha!
|
 | Aangezien je een auto zoekt voor langere tijd zou ik al je vooroordelen even je hoofd uitzetten om maximaal te kunnen orienteren. Het is zonde om een potentiele auto bij voorbaat al uit te sluiten. Een frans autootje dat vergelijkbaar is met je huidige Swift, de 106, is bijvoorbeeld een behoorlijk betrouwbaar en heerlijk rijdend doosje. (vind zelf dat de 107 er totaal niet aan kan tippen). Een late Peugeot 206 afgeladen met opties en een lage km-stand is misschien ook geen gek idee. Ook bij de Italianen is er genoeg te vinden. De FIAT Panda scoort hoog in bedtrouwbaarheids statistieken. Een Panda 100HP zal vast niet veel minder betrouwbaar zijn dan de doorsnee versies en zo'n 100HP is echt een leuk wagentje. Past ook binnen je Budget. [link.marktplaats.nl]
Als je je echter veel vertrouwder voelt in een Jappans gebakje moet je uiteraard daar gewoon voor gaan. Een Swift is gewoon een leuk wagentje waar niets mis mee is en ook de Yaris is natuurlijk een Jappanertje om over na te denken. De komende tijd zou ik gewoon zoveel mogelijk proefritjes maken in zoveel mogelijk verschillende auto's en ook de gebruikers reviews hier lezen over bepaalde modellen/motor uitvoeringen. Krijg je toch een beetje een beeld bij een bepaald model. Vooral omdat je langere tijd met de auto wil doen zou ik goed de tijd nemen en energie steken in de zoektocht naar de voor jou ideale auto. Succes alvast!
|
 | Eigenlijk moeten ze dus gewoon op nieuw beginnen en elke auto in de vergelijking nemen. Alle oude meningen van anderen negeren en op nieuw beginnen.
Fiat panda heb ik een jaartje in gereden. Dat was een 1.2L model reed zeer fijn maar ik was bang gemaakt met verhalen over olie problemen.
@ Elaste Reageer dan gewoon niet.
|
 | Als ik op zoek ga naar een auto in de autovergelijker van autoweek. Kom ik op de volgende autos uit.
[www.autoweek.nl]
Zoek manier
Handgeschakeld Benzine max 6L per 100km Max 14sec naar 100km/u max prijs 16000
Verder kijk ik nog naar de occasion prijzen want sommige vallen ver buiten mijn budget
Autos als de C2 Yaris trekken mij wel aan alleen ze hebben allle punten waardoor ik ze niet wil C2 omdat ze uiterlijk met de achterkant en de Yaris omdat ze het klokkenspel in het midden hebben geplaatst.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-06-2012 12:07 door Goliathus.
|
 | Ik heb meerdere 206sen gehad, nooit problemen, na 2 jaar ruilde ik ze in (omdat dat voor mij financieel het beste was dank zij een uitstekend inruilprijs).
|
 | Quote Goliathus @ Elaste Reageer dan gewoon niet.
Ok! Dank voor de tip!
Je bent hier op een forum, inclusief de sociale interactie, gezelligheid, langdurige gesprekken ιn expertise. In dat kader moet je mijn reactie zien. Dit is geen vraagbaak waar je 1 vraag stelt, alleen maar serieuze reacties van experts krijgt en dan weer verdwijnt in de anonimiteit.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-06-2012 16:57 door Elaste.
|
 | @Elaste: Iemand uitlachen om zijn (voor-) oordeel is niet echt gezellig, hoort niet onder sociale interactie, is geen langdurig gesprek en zonder degelijke argumenten al helemaal geen toonbeeld van expertise. Als we je reactie in dat kader moeten zien heeft de TS dus gewoon gelijk. Ook ik reageerde exact op dezelfde stelling maar probeer wel nog duidelijk te maken waarom ik het er niet mee eens ben. (en even helemaal offtopic, Wat een ontzettend leuke autogeschiedenis heb je!)
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-06-2012 09:55 door double fiat coupe.
|
 | Het kan me niet schelen in welk kader je mijn reactie ziet . Ik weet dat 'hahaha' misschien niet heel inhoudelijk is, maar er wordt niet uitgescholden of gediskwalificeerd oid. Overeind blijft staan dat het hier een community betreft en niet een vraagbaak. Ik reageer vanuit die community-gedachte. Ik zie het als een continue dialoog waarbij iedereen een bijdrage doet (waarbij die van mij dan misschien wat cryptisch was). Het is geen race wie het meest correcte antwoord heeft.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-06-2012 12:12 door Elaste.
|
|