Audi a3 / a4 / volvo v50<15000 euro

Gepost door Petpet 
Dag hier, ben op dit moment op zoek naar een andere auto en ik denk aan een audi a3, a4 of volvo v50.
Nu heb ik een audi a3 gezien maar vraag me af af waar ik op moet letten bij aanschaf, en waar moet ik op rekenen bij aanschaf van A3

Wat vinden jullie van deze auto, voor en nadelen?

Alvast bedankt

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-04-2012 15:29 door Petpet.
Petpet
Dag hier, ben op dit moment op zoek naar een andere auto en ik denk aan een audi a3, a4 of volvo v50.
Nu heb ik een audi a3 gezien maar vraag me af af waar ik op moet letten bij aanschaf, en waar moet ik op rekenen bij aanschaf van http://www.pouwoccasions.nl/399125.html]A3[/url]

Alvast bedankt

Link doet 't niet. Zo beter?

Verder begrijp ik 2 jaar garantie, en het betreffende bedrijf lijkt me ook okee.

Tja, de auto zelf.. De restwaarde zal wel goed zijn, de 1.6 is een oudgediende en zeer mogelijk betrouwbaarder dan de nieuwere 1.2/1.4 TSI's.

Verder weet ik je motivatie niet om voor dit model te kiezen, maar als je het dan toch vraagt en er 15K voor over hebt?.. Ik vind het een erge doorsnee auto. Je ziet ze overal. Verder geen leren bekleding of iets extra leuks. De 1.6 met 102 Pk op 1220 Kg zal voldoen voor de meeste mensen, maar ook hier word ikzelf niet vrolijk van. Op spritmonitor.de kun je een realistisch gemiddeld verbruik bekijken.
Advertentie:
opmerkingen
Deze zeer sportive Audi A3 Sportback Ambition wordt

Dat lijkt me nogal overdreven.
Ik vind het model mooi, de prijs is redelijk normaal te noemen.
je buurvrouw
Petpet
Nu heb ik een audi a3 gezien maar vraag me af af waar ik op moet letten bij aanschaf, en waar moet ik op rekenen bij aanschaf van http://www.pouwoccasions.nl/399125.html]A3[/url]

Alvast bedankt

Link doet 't niet. Zo beter?

Verder begrijp ik 2 jaar garantie, en het betreffende bedrijf lijkt me ook okee.

Tja, de auto zelf.. De restwaarde zal wel goed zijn, de 1.6 is een oudgediende en zeer mogelijk betrouwbaarder dan de nieuwere 1.2/1.4 TSI's.

Verder weet ik je motivatie niet om voor dit model te kiezen, maar als je het dan toch vraagt en er 15K voor over hebt?.. Ik vind het een erge doorsnee auto. Je ziet ze overal. Verder geen leren bekleding of iets extra leuks. De 1.6 met 102 Pk op 1220 Kg zal voldoen voor de meeste mensen, maar ook hier word ikzelf niet vrolijk van. Op spritmonitor.de kun je een realistisch gemiddeld verbruik bekijken.

Dank voor je reactie, de motivatie...tja in principe ben ik op zoek naar een 5 deurs auto, en zelfs eerst een station. Maar gezien ik minder dan 12000km in het jaar rijd, is een station misschien te veel van het goed (verz+belasting).De Audi A3 en A4 en de volvo V50 vind ik wel mooie modellen waar ik denk ik jaren plezier van kan hebben, ook gezien de km's die ik per jaar ermee ga rijden. Als ik kijk naar he bouwjaar en km-stand zijn er weinig vergelijkbare A3's.
Nou weet ik niet of het onderhoud van een Audi heel anders is met andere auto's wat betreft de prijzen.
haarr
Advertentie:
opmerkingen
Deze zeer sportive Audi A3 Sportback Ambition wordt

Dat lijkt me nogal overdreven.
Ik vind het model mooi, de prijs is redelijk normaal te noemen.
En toch vind ik weinig vergelijkbare A3's.
De 1.6 is de basisuitvoering. Dus niet de vlotste, maar wel een zeer betrouwbare motor.

Onderhoud zou ik mijn geen zorgen over maken. Misschien is een beurt wel een paar tientjes duurder dan bij sommige andere merken, maar bij de A3 zijn sommige onderdelen pas bij 100.000 km aan de beurt terwijl je die bij andere merken (ervaring met Peugeot en Fiat) al bij 50.000 moet vervangen. Daarnaast waren de Peug en Fiat tarieven niet echt veel lager dan die bij Audi. Ik heb 4 A3s gehad en de reparaties waarvan waren bijna mininaal. De betrouwbaarheidsoverzichten bevestigen de kwaliteit van de A3. Met een A3 reed ik duidelijk voor minder geld dan met een Peug 307.

De Pouw-advertentie is idd 1 van de goedkoopste voor dat jaar, maar hou er ook rekenign mee dat je bij anderen wellicht nog 10% van de prijs af kunt krijgen. Dus staar je niet blind op de vraagprijs.

De Ambition is de sportiefste uitvoering, en ook de duurste. De Ambiente is een luxe uitvoering en doorgaans iets goedkoper. Je kunt ook een Attraction nemen (basisversie) met een Prolinepakket. Dan heb je alle noodzakelijke accessoires, maar wel voor minder. De mooie 17 Ambition-velgen kun je op internet kopen voor een paar 100 €.

De Ambtion is wel harder geveerd en heeft harde sportstoelen. Ik vond de Attracionstoelen prettiger.
Heb je trouwens als bij Audi.nl onder occasions gekeken? Anders Gaspedaal.nl (verzameling van diverse verkoopsites).
meeuw
De 1.6 is de basisuitvoering. Dus niet de vlotste, maar wel een zeer betrouwbare motor.

Onderhoud zou ik mijn geen zorgen over maken. Misschien is een beurt wel een paar tientjes duurder dan bij sommige andere merken, maar bij de A3 zijn sommige onderdelen pas bij 100.000 km aan de beurt terwijl je die bij andere merken (ervaring met Peugeot en Fiat) al bij 50.000 moet vervangen. Daarnaast waren de Peug en Fiat tarieven niet echt veel lager dan die bij Audi. Ik heb 4 A3s gehad en de reparaties waarvan waren bijna mininaal. De betrouwbaarheidsoverzichten bevestigen de kwaliteit van de A3. Met een A3 reed ik duidelijk voor minder geld dan met een Peug 307.

De Pouw-advertentie is idd 1 van de goedkoopste voor dat jaar, maar hou er ook rekenign mee dat je bij anderen wellicht nog 10% van de prijs af kunt krijgen. Dus staar je niet blind op de vraagprijs.

De Ambition is de sportiefste uitvoering, en ook de duurste. De Ambiente is een luxe uitvoering en doorgaans iets goedkoper. Je kunt ook een Attraction nemen (basisversie) met een Prolinepakket. Dan heb je alle noodzakelijke accessoires, maar wel voor minder. De mooie 17 Ambition-velgen kun je op internet kopen voor een paar 100 €.

De Ambtion is wel harder geveerd en heeft harde sportstoelen. Ik vond de Attracionstoelen prettiger.

Dank voor je reactie. Heb ook gekeken bij audi.nl en ga nu kijken bij gaspedaal.nl, die kende ik niet.
Heb nog een A3 gezien, wel hetzelfde type, iets minder km, en iets ouder maar bijna dezelfde prijs: A3

Maar deze heeft een FSI motor en dus iets meer PK's, is de standaard motor nou beter dan de FSI motor?
Wat betreft de type's A3, attraction/ambiente en ambition, is dat alleen het luxe wat betreft styling of heeft het ook andere rijeigenschappen? De ambition waar ik dan in heb gereden wat dan het sportieve type is, rijd dat anders? (verlaagd ofzo?)
Heb zelf ook overigens ervaringen met peugeot en fiat en die waren niet al te best.
Je (laatste) link werkt niet, dus kan ik niet beoordelen.

De Ambition is inderdaad het sportieve type. Verlaagd en harder geveerd + hardere voorstoelen (daarnaast ook wat extras die niet standaard in de Attraction zitten, dus ook luxer/mooier). De Ambiente is een luxere uitvoering dan de (basis) Attraction, zonder de sportieve aanpassingen.

Onze A3 SB Ambition van 2005 vond ik een beethje te hard geveerd. Ik heb van andere forummers begrepen dat het harde bij latere versies wat is afgezwakt, maar weet niet vanaf welk jaar (2007?).

De 1.6 FSI is wat sterker/moderner dan de gewone 1.6. Ik had een 2.0 FSI (150 pk) en dat was een betrouwbare rustige motor met wel een beetje geluid (brommerig). Meer geluid dan de nieuwe 1.4 TFSI. Het fijnste is de 1.8 TFSI (170 of 180 pk), echt een heerlijke felle motor, maar dan zal je wel wat meer moeten betalen. Je kunt het best proberen om eens een proefrit in verschillende versies te maken. Er zit behoorlijk verschil tussen de diverse motoren. Het vebruik verschilt ook behoorlijk. De pittige 1.8 TFI gebruikt duidelijk minder dan de oudere 2.0 FSI (ervaring, ik heb niet nagekeken hoe de officiele cijfers zijn).
meeuw
Je (laatste) link werkt niet, dus kan ik niet beoordelen.
[www.autotrack.nl]
Ziet er netjes uit. Nieuwprijs zal circa € 34.000 zijn geweest. De vraagprijs ligt fors onder de richtprijs van zowel de ANWB als Carbase (een beeje eronder is normaal), dus lijkt mij zeer redelijk. Vanwege de radio/cd en automatische airco denk ik dat het een Proline-uitvoering is.

De kleur vind ik mooi (heb ik ook eens gehad), ook de donkere kleur stoelen (eens een lichte kleur gehad en dan bleef je schoonmaken).

Op de foto's zien de stoelen er ook netjes uit, dus de km-stand zal dan wel kloppen.

Volgens het RDW is deze auto nog in november van eigenaar gewisseld. Dus zal die al 5 maanden te koop staan? Dan kun je vast wel afdingen. [www.autoweek.nl]

De garage ken ik niet, is dus geen dealer (maar daar zou je zeker € 1.500-2.000 meer betalen). Je kunt in het onderhoudsboekje vinden waar de auto in onderhoud is geweest. Dus daar kan je ook navragen naar de historie en eventuele schade.

Ik zie wel op een foto stoeprandschade op een velg. Nu is dat met deze velgen snel gedaan, maar als er meer velgen zijn met (forse) schade dan weet je dat er niet zorgvuldig met de auto is omgegaan.

Ik vind het een interessante aanbieding. Wel te doen:
NAP (Km-stand) controleren
Betrouwbaarheud van de garage nagaan (reviews?)
Serviceboekje controleren en navragen bij de dealer die het onderhoud deed
Velgen op schade nakijken
Uiteraard Proefrit en normale controles naar de staat

Er zijn forummers die meer info kunnen opvragen op basis van het kenteken. Dus: Schade en aantal eigenarenwisselingen. Misschien kunnen die nog wat doorgeven?
Zwaar zonde van je geld. Temeer omdat je niet aangeeft wat je fijn vind qua rijden. Voor 7.500e kun je een even fijne, ruimere, en betrouwbare auto kopen.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-04-2012 22:29 door je buurvrouw.
meeuw
Ziet er netjes uit. Nieuwprijs zal circa € 34.000 zijn geweest. De vraagprijs ligt fors onder de richtprijs van zowel de ANWB als Carbase (een beeje eronder is normaal), dus lijkt mij zeer redelijk. Vanwege de radio/cd en automatische airco denk ik dat het een Proline-uitvoering is.

De kleur vind ik mooi (heb ik ook eens gehad), ook de donkere kleur stoelen (eens een lichte kleur gehad en dan bleef je schoonmaken).

Op de foto's zien de stoelen er ook netjes uit, dus de km-stand zal dan wel kloppen.

Volgens het RDW is deze auto nog in november van eigenaar gewisseld. Dus zal die al 5 maanden te koop staan? Dan kun je vast wel afdingen. [www.autoweek.nl]

De garage ken ik niet, is dus geen dealer (maar daar zou je zeker € 1.500-2.000 meer betalen). Je kunt in het onderhoudsboekje vinden waar de auto in onderhoud is geweest. Dus daar kan je ook navragen naar de historie en eventuele schade.

Ik zie wel op een foto stoeprandschade op een velg. Nu is dat met deze velgen snel gedaan, maar als er meer velgen zijn met (forse) schade dan weet je dat er niet zorgvuldig met de auto is omgegaan.

Ik vind het een interessante aanbieding. Wel te doen:
NAP (Km-stand) controleren
Betrouwbaarheud van de garage nagaan (reviews?)
Serviceboekje controleren en navragen bij de dealer die het onderhoud deed
Velgen op schade nakijken
Uiteraard Proefrit en normale controles naar de staat

Er zijn forummers die meer info kunnen opvragen op basis van het kenteken. Dus: Schade en aantal eigenarenwisselingen. Misschien kunnen die nog wat doorgeven?

Dank weer, je geeft goede tips voor me om straks een goede koop te doen. In eerste instantie zie ik geen verschil met de de grijze, alleen dan de motor. Maar als het om een proline versie zou gaan dan is dat weer wat extra's. De grijze is wel echt van een audi dealer, maar goed het is wel even de moeite waard om beide auto te bekijken. Ik dacht in eerste instantie hoe zie je dat zo snel van die velgen...ben ook even gaan zoomen en inderdaad. En dat zegt dan inderdaad wat over het gebruik van de auto door de vorige eigenaar. Thanks voor de tips
je buurvrouw
Zwaar zonde van je geld. Temeer omdat je niet aangeeft wat je fijn vind qua rijden. Voor 7.500e kun je een even fijne, ruimere, en betrouwbare auto kopen.

Zwaar zonde nog wel? De prijs van de auto zegt toch wel wat over de kwaliteit van een auto, voor 7500 euro vnd ik denk ik geen vergelijkbare auto met hetzelfde bouwjaar, km stand en betrouwbaarheid, en die ook nog redelijk waardevast is.

Natuurlijk is he uiterlijk ook van belang, vind dat audi's gewoon mooie auto heeft, waar je misschien inderdaad iets meer voor betaald dan voor een vergelijkbare auto. En de volvo v50 vind ik gewoon een mooi model.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep