Welke Peugeot 206 zouden jullie nemen en waarom?
 | Beste forummers,
Na een aantal jaren de bestuurder te zijn geweest van een Opel Astra 1.6 16V Sport uit 2000 ben ik toe aan een nieuwe auto. Omdat ik mijn Astra in kan ruilen bij een garage hier in de buurt ga ik morgen kiezen tussen de volgende twee auto's:
[www.avh-autos.nl]
[www.avh-autos.nl]
Welke auto zouden jullie mij aanraden?
Voor mijn werk maak ik gemiddeld 1500 kilometer per maand. Een zuinige auto heeft dus wel mijn voorkeur, daarnaast heb ik natuurlijk het liefst zo weinig mogelijk onderhoud aan mijn auto. Welke vragen zou ik morgen verder moeten stellen aan de verkoper? (bijvoorbeeld distributieriem, enz?)
Alvast bedankt voor de reacties!
|
 | een auto inruilen op een auto die even oud is ?? dan betaal je wel heel erg veel voor een beetje zuinigheid..... overigens: de 1.1 is officieel het zuinigst, maar moet wel hard werken, ik zou voor een 1.4 gaan
|
 | Ja klopt. De Astra moet gerepareerd worden voor ongeveer 500 euro. Daarnaast staan er al 185.000 kilometer op de Opel Astra. Omdat de lak ook al aan het vervellen en er ooit iemand achterop is gereden(lichte schade achterkant) is heb ik maar besloten om een nieuwe auto te kopen.
|
 | Zie ook de logica even niet, je gaat nu een paar duizend Euro uitgeven om in eerste instantie 500 Euro en wellicht daarna een paar tientjes per maand te besparen.
Weet niet hoe de Astra bevalt en hoe betrouwbaar hij gebleken is maar een auto terugkopen van 12 jaar oud geeft ook kans op dure reparaties.
|
 | Duidelijk verhaal. Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar de 1.4. Die heeft weliswaar wat meer kilometers op de teller, maar het is ook weer niet zo schokkend dat dat een reden zou moeten zijn om ervan af te zien. Bovendien is dat een XS, die is iets luxer dan de 1.1. die een XR is.
Let wel op of het regulier onderhoud netjes is uitgevoerd en inderdaad: vraag ook even wanneer de distributieriem voor het laatst vervangen is (en wanneer dat weer moet).
Ach: en je moet ze natuurlijk ook zien. Misschien is de 1.1 wel een plaatje vanbinnen, terwijl de 1.4 duidelijk uitgeleefd is.
|
 | De XS is luxer dan een XR (basisversie): elektrische ramen voor en mistlampen. En misschien zitten de stoelen van de XS beter?
De XS heeft meer kilometers, maar is weer wat goedkoper. 1.4 is een lekkere motor voor deze auto, 1.1 is wat licht. Qua verbruik zullen ze elkaar weinig ontlopen (zeg maar 1 op 14 en 1 op 14,5).
Ze ontlopen elkaar dus bijna niks. De 1.1 XR is wat kaler, maar een goede prijs.
Er zit in beide geen airco overigens!
|
 | Bedankt voor de reacties. Dat het verbruik maar zo weinig van elkaar verschilt wist ik dus niet. Ik ga morgen in beide auto's een rondje rijden om inderdaad te ondervinden welke stoelen lekkerder zitten en welke auto het meest comfortabel aanvoelt.
Het verschil in kilometerstand was inderdaad iets waardoor mijn oorspronkelijke voorkeur richting de 1.1 XR ging. Al is 124.000 ook niet heel schokkend bij de 1.4 XS.
|
 | Als je voor echte betrouwbaarheid gaat zou ik de Peugeot niet kopen. Ga dan voor een Japanner, Honda civic of een Daihatsu YRV. Mijn vriendin heeft een Honda civic VTEC-E van 2001 1.5 16v 115pk, doet moeiteloos 1 op 16 a 17. En zo goed als onverwoestbaar is een Honda bij normaal gebruik en onderhoud.
|
 | Een vriendin van me heeft een 1.1 en ze klaagt steen en been dat hij te traag is ( vooral op de snelweg) en ook dat hij best veel zuipt... Ik zou dus voor de 1.4 gaan.
|
|