2de hands auto 6k - 8k

Gepost door Lasovic 
Goedemiddag,

Ik ben me aan het oriŽnteren om op redelijk korte termijn een auto aan te schaffen. Hier wil ik 6000 tot 8000 euro aan besteden.
Qua model zat ik aan een hatchback te denken. Op dit moment rijden we deze namelijk ook (Ford Focus 2.0 centennial editie) en bevalt erg goed.
Wat zouden jullie aanraden. Ik maak niet veel kilometers, omdat ik hem voor mijn werk niet nodig heb. Kilometerstand max 140.000 en enigszins sportief kan ook geen kwaad.
Is een mini cooper een goede keuze of is dit af te raden. Wat zijn nog meer leuke mogelijkheden.
Als de Focus goed bevalt, een Focus ST170? Of het nieuwe model Focus?

Persoonlijk vind ik een Mini nogal 'vrouwelijk', dus zou niet mijn keus zijn. Rijdt echter wel sportief.

Misschien een leuke Coupť? Peugeot 406 Coupť/Opel Astra Coupť/Hyundai Coupť en dergelijken?
Inmiddels heb ik heel wat auto's op internet bekeken. De golf 5 of de Seat Leon maken op mij toch het meeste indruk.
De onderstaande is weliswaar iets boven het bedrag dat ik er aan wilde besteden, maar voldoet wel aan de wensen:

Redelijk sportief (Overdreven sportief houd ik niet van)
Kilometers rond de 140.000
Ruim voldoende vermogen
Interieur ziet er netjes uit en er zit een knap navigatie systeem in

Wat vinden jullie van het volgende exemplaar: [www.autotrack.nl]
Is de aanvullende Bovag-garantie iets dat jullie zouden aanraden. Op internet lees je hier namelijk wisselende berichten over.
Verder heb ik geen auto in te ruilen, hoeveel zou er denken jullie dan van de prijs af kunnen.
Ze geven ook aan 475 euro nodig te hebben voor het rijklaar maken van de auto. Is dit een redelijk bedrag of niet.

Ik hoor graag nog even van jullie
Wat is je argument om de Focus van de hand te doen?
De focus gaat niet weg. Maar wordt bij ons door meerdere personen gebruikt, hierdoor is voor mij niet altijd de auto beschikbaar. Dit is voor mij erg onhandig en daarom wil ik voor mijzelf een eigen auto aanschaffen
De golf en Leon zijn uiterst saaie 13 in een dozijn wagens en de geroemde betrouwbaarheid van VAG gaat al jaren niet meer op, ik zou voor Italiaanse flair gaan.
Een knappe 147 kost stukken minder en bied veel meer rijplezier en luxe.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2012 03:38 door Bofkont.
Bedankt voor je reactie.
Een alfa was niet een auto waar ik gelijk aan dacht. Natuurlijk gelijk even rond gekeken en ik vind dat inderdaad ook een leuke auto. Is de alfa qua betrouwbaarheid/onderhoud/prestaties gelijkwaardig aan een Golf. Voor een lagere prijs lijk je inderdaad meer te krijgen. Wat is jou/jullie mening van de volgende alfa en dan het liefst ook even zien in vergelijking met de hierboven genoemde Golf

[www.autoscout24.nl]
De seles speed zou ik persoonlijk niet overwegen, slome schakelgangen en soms tot wat gedonder met de pomp van de bak.
Maar een handgeschakelde 2.0 is een zeer fijne en betrouwbare wagen, zelf heb ik een 156 2.0 twinspark gehad, zeer vlot en uiterst betrouwbaar gebleken. ruim een ton op gas g3 gelopen bij mij, auto is weggegaan tegen de 2 ton.

Kwa betrouwbaarheid doet een 147 echt niks onder voor een golf.
Zoek een goed onderhouden net exemplaar, mijn voorkeur gaat uit naar een Alfa dealer of bovag bedrijf.
Is ietsje duurder maar zoveel meer betrouwbaar.
Lasovic
De focus gaat niet weg. Maar wordt bij ons door meerdere personen gebruikt, hierdoor is voor mij niet altijd de auto beschikbaar. Dit is voor mij erg onhandig en daarom wil ik voor mijzelf een eigen auto aanschaffen

Heb je dan wel een praktische hatchback nodig? Een leuke coupe of roadster is dan misschien leuker smiling smiley
Voor dat geld zou ik zeker eens kijken naar een Alfa Rome GT, vindt dit zelf een prachtige auto. Mocht je twijfelen aan een italiaan, dan lijken met andere leuke opties, als hatchback de Honda Civic en als coupe de Toyota Celica of MR2.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep