Wat zouden jullie kiezen? De 3 serie lijkt met name van achteren erg op een 5-serie en is helemaal fris, bovendien is hij ook groter dan z'n voorganger. Aan de andere kant is een 5 groter en comfortabeler en bewezen goed. Let wel; Deze twee samengestelde auto's hebben een vrijwel identieke opties. Ik vergelijk in dat opzicht dus appels met appels. Waarschijnlijk moet een 5-serie nog metallic lak hebben, wit staat 'm mijns inziens niet zo goed als bij de 3-serie.
Wit vind ik alleen goed staan bij kleinere auto's. Bij de 3 o.k., bij de 5 liever niet. Ben ook een fan van wit, hoewel ik nu met de recent gekochte A1 merk dat je wel heel erg snel vuil ziet. Dus vaker wassen helaas. (zal met zwart ook wel zo zijn)
Verder hangt de keuze af van je eigen omstandigheden. Moet je met gezin op vakantie, dan kan de 5 handiger zijn. Zelf heb ik ervoor gekozen om niet meer in een formaat BMW-5 of Audi A6 te rijden. Liever kleiner omdat ik toch >95% van de km's alleen in de auto zit of samen met Meeuwin. Liever kleiner, vind ik handiger en prettiger.
Een leuk aangeklede 335i is in het wit zeker mooi, bij de 5 stast het minder. Persoonlijk zou ik voor de 3 gaan als je niet veel ruimte nodig hebt. Ik denk trouwens dat (donker)rood ook erg mooi zou staan, heb je dat al eens bekeken?
Ken die rode kleur van een Z4 die ik regelmatig zie. Erg mooie kleur, maar het nadeel van een opvallende kleur is dat iedereen altijd weet waar je uithangt.
Zo dan, dat zijn aardige bedragen om te besteden voor een auto. Is het lease of niet?
Waar ik trouwens wel geruime tijd nieuwschierig naar ben: stel je hebt minder te besteden en gaat bijv. voor een 318/320. Je laat deze vervolgens chippen tot het maximale. In hoeverre bereik je dan de prestaties, al is het maar gevoelsmatig, van zo'n 335i? Zou bijv. een 116i voldoen of maakt die auto bij 120/130 veel toeren waardoor je beter een 118i kan kiezen?
In ieder geval hoop ik iemand te treffen die met verschillende motoriseringen heeft gereden en mij het kan uitleggen. Ik bedoel een 1.4tfsi met 125 pk is dat voldoende "power" (gewoon vlot) of is dan een 1.8tsi (is dat nog vlotter of heel rap?) beter?
Mij rest u nog een leuke bestelling en veel rijplezier toe te wensen.
Re: In ieder geval hoop ik iemand te treffen die met verschillende motoriseringen heeft gereden en mij het kan uitleggen. Ik bedoel een 1.4tfsi met 125 pk is dat voldoende "power" (gewoon vlot) of is dan een 1.8tsi (is dat nog vlotter of heel rap?) beter?
Bij vergelijkende testst valt mij op dat bij de ene auto (bijv) 125 pk heel wat meer prestaties geeft dan bij de andere (let ook op het koppel).
Maar daarnaast is het gewicht van de auto erg belangrijk: 125 pk is leuk bij een Audi A3 / BMW1, maar voor een A4 / BMW3 is 160/170 pk (1.8TFSI) wel prettiger.
Quote meeuw
Bij vergelijkende testst valt mij op dat bij de ene auto (bijv) 125 pk heel wat meer prestaties geeft dan bij de andere (let ook op het koppel).
Maar daarnaast is het gewicht van de auto erg belangrijk: 125 pk is leuk bij een Audi A3 / BMW1, maar voor een A4 / BMW3 is 160/170 pk (1.8TFSI) wel prettiger.
Ok. Dank voor de informatie. Ja voor een grotere auto zou ik ook een grotere motor nemen. Alhoewel ik mezelf wel af vraag hoe een Skoda Octavia 1.2 tsi bluemotion technology rijd? En een Passat 1.4tfsi. Is het trouwens nou tfsi of tsi want mijn buurman die rijdt een Passat model 2009 en daar staat toch echt tsi achterop!
Bij VW is het TSI, bij Audi TFSI (of bij oudere modellen FSI). Zit trouwens wel een technisch verschil tussen.
Ik heb vroeger trouwens nog een BMW520 met 2.0 6 cilinder gehad (dacht 160-170 pk) en daarna een 320 met dezelfde motor. Bij de 520 was het net voldoende, bij de 320 een heerlijke motor.
Quote Val
Zo dan, dat zijn aardige bedragen om te besteden voor een auto. Is het lease of niet?
Waar ik trouwens wel geruime tijd nieuwschierig naar ben: stel je hebt minder te besteden en gaat bijv. voor een 318/320. Je laat deze vervolgens chippen tot het maximale. In hoeverre bereik je dan de prestaties, al is het maar gevoelsmatig, van zo'n 335i? Zou bijv. een 116i voldoen of maakt die auto bij 120/130 veel toeren waardoor je beter een 118i kan kiezen?
In ieder geval hoop ik iemand te treffen die met verschillende motoriseringen heeft gereden en mij het kan uitleggen. Ik bedoel een 1.4tfsi met 125 pk is dat voldoende "power" (gewoon vlot) of is dan een 1.8tsi (is dat nog vlotter of heel rap?) beter?
Mij rest u nog een leuke bestelling en veel rijplezier toe te wensen.
Het gaat hier niet om een leaseauto, ik koop de auto. De nieuwe generatie 1.6 Turbo's zullen altijd snel genoeg aanvoelen. Door de turbo heb je bij lage toeren al genoeg kracht om dit als prettig te ervaren. Ik denk dat een 116i in tegenstelling tot de vorige zonder turbo een enorm verschil is. Een 318i is dezelfde motor maar dan met iets meer vermogen. Dit komt door een software-aanpassing.
@speedtouch,
Een 328i is een 2,0 liter 4 cilinder en een 335i is een 3,0 liter 6 cilinder. Qua prestaties ontlopen ze elkaar niet veel maar het geluids-verschil is enorm.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-12-2011 19:52 door MT@.
Een 328i is een 2,0 liter 4 cilinder en een 335i is een 3,0 liter 6 cilinder. Qua prestaties ontlopen ze elkaar niet veel maar het geluids-verschil is enorm.
Leuk om de verschillen tussen mensen te zien. Als ik zo'n nieuwe auto zou kopen, moet-ie juist zo min mogelijk geluid maken. Als geluid zo'n overtuigend aankoopargument is, zou de radio dan ook een optie moeten zijn in deze klasse?
Als ik zo'n nieuwe auto zou kopen, moet-ie juist zo min mogelijk geluid maken.
Is de A4 trouwens nu al aan vervanging toe?
Aan je reactie te zien ben jij geen autoliefhebber. Uitleg heeft dus weinig zin. Sorry.
Als ik zo'n nieuwe auto zou kopen, moet-ie juist zo min mogelijk geluid maken.
Is de A4 trouwens nu al aan vervanging toe?
Aan je reactie te zien ben jij geen autoliefhebber. Uitleg heeft dus weinig zin. Sorry.
Hij kan best een liefhebber van auto's zijn, maar de middelen daartoe niet hebben! 245 PK in de 328 I vind ik toch heel wat overigens, hoeveel PK's heeft je huidige auto?
Ik heb eergisteren de nieuwe 3 mogen aanschouwen bij BMW Nederland. Wat een mooie bak. Goed in balans, niet kleiner dan mijn E39 volgens mij. En zeker in de 335i uitvoering met sportline een brute bak! Ook de achterkant met aan weerszijden een verchroomde uitlaatpijp, het smoelt lekker. Dan ook nog de 6-in-rij met dat machtige geluid... skip de 5, ga voor de 3. Maar dan wel in kleur, niet in wit...
Quote Speedtouch
Hij kan best een liefhebber van auto's zijn, maar de middelen daartoe niet hebben! 245 PK in de 328 I vind ik toch heel wat overigens, hoeveel PK's heeft je huidige auto?
Ik zei al dat het qua prestaties niet veel scheelt. Boven de 200pk zijn de verschillen zoiezo klein. Mijn huige auto heeft 211pk en dat is ook meer dan genoeg maar daar is het mij niet om te doen. Dat extra vermogen is mooi meegenomen zullen we maar zeggen. Zoals Ptr al schreef; Ook de achterkant met aan weerszijden een verchroomde uitlaatpijp, het smoelt lekker. Dan ook nog de 6-in-rij met dat machtige geluid
Ptr weet precies wat ik bedoel. Davidoff is dé klant voor een elektrische auto, hij geeft niks om een mooie sound. Althans dat maak ik op uit z'n reactie. Correct me if 'm wrong ...
Als je de ruimte van een 5 niet nodig hebt zou ik mooi voor een 3 gaan, een veel leukere rijders auto.
Misschien is het eens geinig om deze twee topic's door te lezen: F10 535i F30 335i
Dat zijn topics van iemand die momenteel 1,5 jaar een 535i rijdt, maar deze in Februari gaat inruilen op een nieuwe 335i.
Ik heb het idee dat een 528i jou snel gaat vervelen. Volgens mij begint de A4 jou al een beetje te vervelen. De GTI was meer een rijders auto met meer DF. Het zal me niks verbazen dat een 528i je net zo snel gaat vervelen als een A4, omdat jij wat anders zoekt in een auto.
Quote MT@
Ptr weet precies wat ik bedoel. Davidoff is dé klant voor een elektrische auto, hij geeft niks om een mooie sound. Althans dat maak ik op uit z'n reactie. Correct me if 'm wrong ...
Wederom die veronderstellingen. Ik heb een Ampera gereden en die viel bepaald niet tegen. Maakt mij dat dé klant voor elektrisch rijden? Neen. Andere prioriteiten.
Als het vermogen niet uitmaakt MT, en de ruimte blijkbaar ook niet anders zet je geen 3 en 5 naast elkaar, ga dan voor een 320 of 325i, scheelt je ook een hoop geld.
Als je voor de 3er kiest, en dan voor 31Maart bestelt,dan kun je gratis de 8trapsautomaat krijgen. Kost normaal iets van €2000. Dat heet dan de Innovation Edition.
Quote TYN
Zonder twijfel de 335i! De F10 vind ik geweldig, maar de F30 zal er weinig voor onder doen. Daarnaast is 6 vs 4 cilinder eigenlijk een no-brainer
Dit is toch heel persoonlijk? Wil je ruimte en comfort of sportiviteit. Ik vind het wel heel raar dat je bij een auto van 60k de uni-lak kiest, verkeerde zuinigheid waar bij komt dat wit gewoon een heel lelijke "kleur" is voor een auto.
Is inderdaad een moeilijke keus, eigenlijk is het geen keus 335i moet het zijn.
De 328i is zeker vlot genoeg, is zuiniger en lichter dit zou de rationele keus moeten zijn. Ik heb onlangs gereden in de nieuwe 5 serie met 520i met 2 liter turbo lekker blok hoor.
Ik heb zelf gekozen voor de 335i high exec., Luxury line en Havana.
Eigenlijk vreemd, de 328I heeft een 4-cyl. motor en de 528I een 6-cyl., er zit dus geen logisch systeem (meer) in!
Ik weet niet waar jullie dan kijken maar zowel Carbase als de site van BMW geven de correcte info: 528i is een geblazen twee liter viercilinder met 245 pk, de 530i is een ongeblazen drie liter zescilinder met 272 pk..
Ik zou gewoon gaan rijden en kijken waar je je het meest in thuis gaat voelen. Heb zelf ook net een grotere auto gekocht omdat hij lekkerder "zat". En een flinke korting omdat er over een jaar een nieuw model aan gaat komen. Ik ging voor een Mercedes E en kwam voor iets meer met een S thuis. Met de oude was niets mis maar een beetje ruimte is wel lekker. Maar als je vaak volwassenen op de achterbank moet meenemen dan zou ik voor de 5 gaan.
Quote TYN
Ik weet niet waar jullie dan kijken maar zowel Carbase als de site van BMW geven de correcte info: 528i is een geblazen twee liter viercilinder met 245 pk, de 530i is een ongeblazen drie liter zescilinder met 272 pk..
Ik heb hem door. Ik zat naar de 528i te kijken zoals die tot 9/2011 geleverd werd.
Dat is meer grijs.... je gaat toch niet echt zo'n verlaging overwegen he? Vind ik echt patserig worden, opleuken of een setje prima, maar dit vind ik té. Velgen zijn wel zeer strak op die tweede foto zeg! Die velgen zullen ook al een stuk beter staan op die 1e foto Mat is ook zeker niet verkeerd zeg, prachtig zo!
De bovenste foto is gesjopt, kijk maar naar de achtergrond. Zo'n verlaging zou ik nooit doen, het is idd te patserig en in de dagelijkse praktijk te onhandig.
De 5 is mooier, maar de 3 lijkt mij fijner. Gewoon sneller en wat kleiner.
Mocht je de 5 zoals op de foto verlagen en er bling-bling te grote wielen onder gooien maak je er imo een sjonnie-bak van. Maar ik weet natuurlijk niet in welke branche je werkt
Zo'n matgrijze 5-serie met die grote geshopte velgen van het plaatje erboven rijdt er bij ons in de buurt ook rond. Wel mooi, maar ook wel erg patserig. Mat met kleine velgen is in mijn ogen geslaagder dan.