Tweedehands auto tot 3000 euro

Gepost door eepj1975 
Beste forumleden,ik wil binnenkort een andere auto kopen en heb graag wat advies nodig gezien ik niet zo technisch ben,ik rij momenteel een vectra van 1997 nooit problemen mee gehad gekocht met 84000km nu 170000km en wil het nu graag vervangen,ik zit te denken an de onderstaande modellen,met name zuinigheid vind ik belangrijk hoef niet perse een snelle auto te zijn,ook het gewicht,betaal nu 44,- voor mijn vectra p/m vind het een hoop geld,mijn voorkeur gaat naar een opel corsa/astra vw polo,ik heb even rondgekeken op marktplaats en en autoweek en vond de onderstaande modellen bij een aantal garages,wat is vlgen jullie de meest betrouwbare van de onderstaande modellen,alvast bedankt

Opel Astra 1.6 Club 5 DEURS 1998 108000 voor de prijs van 2300,-euro

Volkswagen Polo 1.4, 5 deurs 103.675 km, bj. 2000. prijs 2600,-euro

honda civic 1.5 Vtec-e 5drs bj 1999 km 64000 km 2400,-

Toyota corolla1.6 1999 3drs 130000 km prijs 2500,-euro

Opel Corsa 1.0-12V Stuurbekr. 119000 Km! bj 2001 3000,-euro
Tsja, wat voor jou het beste is hangt af van een aantal factoren. Hoeveel goedkoper wil je het hebben? Hoeveel rij je? Wat voor wensen heb je qua uitrusting? Heb je geen advertentielinkjes van de betreffende auto's?

Zo'n Corsa 1.0 is ongetwijfeld het meest voordelig, maar dan is de stap terug tov je Vectra wel een stuk groter dan wanneer je bijvoorbeeld voor de Astra zou gaan.
Link naar advertenties:

[link.marktplaats.nl]

Advertentie: Zr mooie!!!5 Deurs Polo 1.4, 103.675 km, bj. 2000.

Advertentie: honda civic 1.5 Vtec-e 5drs m'00 km 64d. N.A.P zie foto!!

voor de rest rij ik 10000 p/j ,ik vind de prijzen deze redelijk ,

punt is dat je nooit weet van het verleden van deze autos en hoe betrouwbaar de garages zijn,

en hoe betrouwbaar de garages zijn,

Zoek eens naar dealerreviews op deze site, wellicht staan daar ervaringen bij.

Rode Astra's hebben de neiging om te verkleuren, het exemplaar in de advertentie lijkt daar ook al een beetje last van te hebben. Opzich goede auto's, maar ik zou persoonlijk voor een andere kleur gaan.
Misschien is een Mitsubishi Colt iets voor je?

[www.autoweek.nl]
Koop altijd iets NET onder je budget, zo hou je nog geld over voor onverwachte zaken, die altijd, bij elke tweedehands, op zullen duiken.
De honda civic spreek me wel aan gezien de lage km stand,alleen weet niet of dit echt klopt een auto van 1999 met zo een km stand,dit zou betekenen dat de vorig eigenaar tussen de 4 a 5 duizend km per jaar heeft gereden,
eepj1975
De honda civic spreek me wel aan gezien de lage km stand,alleen weet niet of dit echt klopt een auto van 1999

Ik ook niet, maar als die Civic als 2e auto is gebruikt zou het kunnen, toch?
Die Corsa, een 1.0 liter, zou ik niet doen, ik wil er niet aan denken hoe je daarmee aangenaam op de snelweg meekomt.

De rest lijkt me beetje kwestie van de indruk v/d garage; denk aan googelen/ eventueel bovag/NAP/ indruk v/d garage, en de staat van de auto zelf.

Civic en Corolla heb ik goeie ervaringen mee, maar dat wil niet zeggen dat de anderen niet in goede staat zijn. Blijft natte vinger werk.
Bowtie
Koop altijd iets NET onder je budget, zo hou je nog geld over voor onverwachte zaken, die altijd, bij elke tweedehands, op zullen duiken.

Onzin.

Colt (1998) is een goede, die van mij staat op 2 ton en heeft werkelijk nooit wat.

Civic (1998) ook goede ervaringen mee.

Opel en VAG meuk mindere ervaringen mee, maar niet die specifieke modellen.
ik heb mijn oog laten vallen op een fiat punto
Fiat Punto 1.2 16V HLX bouwjaar 2001 met 118.000 km prijs 2950 ,het verbruik bevalt me wel 1 op 16,heb alleen altijd duitse autos gereden en altijd tevreden,ben niet zo bekend met italiaanse auto's,heeft iemand hier ervaringen mee,betrouwbaar??

deze leek me ook wat,alleen de fiat is zuiniger, Opel Corsa 1.2i 16V bj 2001 org 106000km 5 drs! (bj 2001)
Volgens mij geen verkeerde auto (al moet je bij een 2e hand altijd ook wat geluk hebben). Deze Fiats hebben naar mijn weten minder euvels dan vroeger, al is 10 jaar voor zo'n Fiat misschien toch wel een leeftijd. Aankoopkeuring kan nooit kwaad (kost je zo'n 8 tientjes) en ook de historie controleren en bij een betrouwbaar adres kopen scheelt.

Van de andere kant is een japanner doorgaans wel betrouwbaarder denk ik. Naast een Colt is een Lancer station ook erg goed bijvoorbeeld.
Als je een Punto overweegt, kun je ook een Starlet overwegen. Rijdt een stuk leuker, en niet kapot te krijgen..en zien er best leuk uit smiling smiley laatste generatie Starlet dan.
Zo'n Civic rijdt lekker, is prima. Aanrader.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep