Ervaringen R&T Auto's in Zwanenburg

Gepost door Dirk.vd.B 
Beste forummers,

Ik was van plan een auto te kopen bij R&T Auto's in Zwanenburg. Nu kon ik over deze handelaar nergens informatie vinden op internet. Dus ik dacht misschien dat hier iemand deze handelaar kent? Misschien iemand uit de buurt? In de dealer reviews kwam ik deze handelaar ook niet tegen.

Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen smiling smiley.

Alvast bedankt,

Dirk
speciaal aangemeld voor deze vraag? crying smilie
1 vraag moet de eerste zijn toch?
NIET DOEN!!!!! wij hebben 3 jaar geleden een fiat gekocht bij hem, we hebben er naar laten kijken door een vriend (automonteur)van ons, en wat bleek 1 groot drama. er lekte van alles en niets was in orde zelfs de airbag werkte niet hij had het lampje eruit gehaald die normaal gesproken gaat branden als hij niet werkt wij hebben uiteraard direct contanct opgenomen met tino maar deze was niet voor rede vatbaar. hij zei dat hij geen rotzooi verkoopt. ook nog bij het verzekeren van de auto kwamen wij erachter dat het jaartal niet klopte, na een aantal auto's van hem op marktplaats te hebben gecheckt bleek dit geen eenmalige foutje te zijn maar een vooropgezet iets, hij deed dit dus met alle auto's.een lang verhaal kort is dat het ons uiteindelijk 600 euro bovenop de aanschafprijs heeft gekost en een hele hoop irritatie. laat dit een waarschuwing zijn!!!!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-06-2011 23:32 door nnz.
Waarschijnlijk is die auto inmiddels al gekocht... of niet natuurlijk.
heb net zijn advertenties gecheckt op marktplaats en hij dit dus nog steeds met zijn bouwjaren......
niemand verder ervaring met r&t?
Ik heb er twee keer een auto gekocht. ook toen ze nog op de zwanenburgerdijk zaten. was er erg tevreden over. Hadden een mooie alfa 156 van 11 jaar oud. was niet duur maar ze hadden hem net en vertelde dat ik terug kon komen als er wat mis was. Had er wat problemen mee en werden zonder gezeur gerepareerd. De oudere man van de twee (geloof ik vader en zoon) is een held met reparaties.

heb daarvoor twee jaar een alfa 145 diesel gehad. twee kleine reparaties aan gehad en twee keer zeer goedkoop geregeld.

Ben in tegenstelling tot bovenstaande klager zeer tevreden.

Ik snap niet veel van techniek, dus het enige wat ik wil is goed en goedkoop blijven rijden en dat lukt dus prima (behalve het benzineverbruik van de 156 smiling smiley)
R&T AUTO,S(Niet doen)las ik in een review.
Ik heb dat wel gedaan en naar volle tevredenheid.Mooie en goede auto voor een
nette prijs.Ben keurig behandeld trekhaak
stekker over drempel stuk gereden werd direct geregeld,radiocode was eruit na mijn
eigen fout/accu losgemaakt/werd direct geregeld,Schade gereden aan de voorbumper
was aan linkerkant los,werd direct gemaakt.
En alles met een glimlach en koffie.
Dus wat mij betreft,
/R&T AUTO,S wel doen/
Zeg R49 kun jij niet eens heel hard weglopen (laat ik het maar netjes houden)? Wat een megafaalbedrijf als je je speciaal moet aanmelden om wat positieve aandacht te krijgen; hetzelfde geldt voor de prutsers die zich speciaal aanmelden om iemand af te branden. Het komt wel zo geloofwaardig over...
Meneer R is gewoon salesmanager van uuhhh, een autobedrijf eye rolling smiley
Wij hebben sinds 1,5 week een slechte ervaring met dit bedrijf uit Halfweg/Zwanenburg.

Hier ons relaas:

We zagen via MP een leuke (andere) auto een seat cordoba.
We deden een voorstel om onze eigen auto in te ruilen.
De seat van R&T auto's was een jaar ouder maar groter dan de onze.
Afegsproken werd om 200 euro bij te betalen en dat leek ons redelijk.
Tijdens de testrit kwamen we stil te staan want de benzine was op.........!
De radio werkte niet en moest gerepareerd worden! Koste ons een 1,5 uur wachten.
Toen was er maar één sleutel bij (later zeiden ze dat de sleutel zou komen en opgestuurd.

Gaandeweg de dagen thuis bleek er van alles mis met de auto, ik resumeer even:
Startmotor versleten.
centrale vergrendeling werkt niet
uitlaat rammelde
mistlampen werken niet!
temperatuurmeter werkt niet
koppelingskabel is niet oke.
schakelaar verlichting zit los.

DIT IS DOOR 2 GARAGE'S WAARONDER EEN SEATDEALER GECONSTATEERD.

Kortom veel mis mee.

In de contacten daarna werden we afgewimpeld,
we moesten ons niet druk maken.........
we moesten gaan leven...............
en maar zien hoe we het oplosten.............!
en onze ingeruilde auto (die er top uitzag, had gladde voorbanden.....!

We hebben hen een brief geschreven en de kosten opgegeven en wilde deze verhalen bij hen. In de brief ook gezegd dat we voor onkosten staan en hij voor de verkoop zei dat er niets mankeerde.
Vandaag belde ik de baas (T dus) en deze zei, het kon hem niet interesseren en ik moest me niet te druk maken. Toen gooide hij de haak erop.

Let wel we zijn geen muggezifters en geen mensen die geld willen als het onterecht is maar dit kunnen we niet toelaten. Hun zijn de handelaren en geven zich uit als goed. Wij zijn niet de kenners.

Ons advies GEEN AUTO KOPEN BIJ R&T AUTO IN HALFWEG
Even een vraagje: u heeft toch een proefrit gemaakt voor aankoop?

Zo ja, waarom heeft u toen de gebreken niet geconstateerd?

Zo nee, zuur maar dan is het helaas uw eigen schuld... Een auto moet men laten keuren voor men besluit de auto te kopen. U geeft zelf al aan geen kenner te zijn, dan moet u iemand mee nemen die wel kenner is...

Bij de aankoop van mijn auto stond er ook op de overeenkomst "zoals gezien en goed bevonden door kopende partij". Stond er bij u zoiets op?

Over de afhandeling van de verkoper: zeer onvriendelijk. Maar dit komt helaas vaker voor. U staat ben ik bang niet sterk. Mogelijk dat andere forum leden u verder kunnen bijstaan met juridische kennis.

P.S.: Waarom alles vetgedrukt typen?
Joep83
Even een vraagje: u heeft toch een proefrit gemaakt voor aankoop?

Zo ja, waarom heeft u toen de gebreken niet geconstateerd?

Zo nee, zuur maar dan is het helaas uw eigen schuld... Een auto moet men laten keuren voor men besluit de auto te kopen. U geeft zelf al aan geen kenner te zijn, dan moet u iemand mee nemen die wel kenner is...

Bij de aankoop van mijn auto stond er ook op de overeenkomst "zoals gezien en goed bevonden door kopende partij". Stond er bij u zoiets op?

Over de afhandeling van de verkoper: zeer onvriendelijk. Maar dit komt helaas vaker voor. U staat ben ik bang niet sterk. Mogelijk dat andere forum leden u verder kunnen bijstaan met juridische kennis.

P.S.: Waarom alles vetgedrukt typen?

Excuus voor het vet gedrukte?

Ik had iemand mee kunnen nemen maar neemt niet weg dat deze handelaar precies weet wat ie wel en niet doet.
Hij kan communiceren maar niet alles afhouden.
Dat is waar we over vallen, als hij het goed afhandelde dan oke maar nu is het geen handelaar maar een slecte handelaar. Die mensen benadeeld.

Bovendien ben ik niet de enigste zie ook Tros Radar met veel klachten

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-08-2012 09:42 door Leaks.
Ja, dat is zuur en vind het heel erg vervelend voor u. Ze weten idd hoe ver ze kunnen gaan en waar ze mee weg kunnen komen. Het blijkt dat handelaren hier vaak mee weg kunnen komen...

Eerste wat mijn vader zei toen ik mijn auto bij een handelaar te koop zag staan: let op het is geen garage maar een handelaar, die wil zo snel mogelijk geld verdienen en zo snel mogelijk voor een goed bedrag van z'n auto's af zijn.

Ik heb toen ook eerst internet doorzocht of er al iets bekend was over de handelaar. Was niks bekend.

Het was toen zelfs zo erg dat de handelaar niet wist dat de auto een K&N filter heeft. Hij wist eigenlijk niks over de auto. Dat is mijn geluk geweest dat ik 'm voor veel te weinig (na onderhandelen) heb kunnen kopen met in het achterhoofd dat er nog reparaties aan zouden komen (koppeling en remmen).

Bij een handelaar denk ik meestal (soms onterecht): prijs is erg laag maar komen nog kosten aan. Bij een dealer: prijs is hoog maar er het risico op kosten is kleiner of er is garantie.
Leaks

Balen dat u dat nu pas ziet natuurlijk (of zag u dit voor aankoop al?). Maar geef hier ook uw klacht door. Des te meer mensen dit doen, des te groter de kans dat er iets aan gedaan wordt.
Joep83
Leaks

Balen dat u dat nu pas ziet natuurlijk (of zag u dit voor aankoop al?). Maar geef hier ook uw klacht door. Des te meer mensen dit doen, des te groter de kans dat er iets aan gedaan wordt.

Joep? Ik weet niet of je het ziet maar de klacht staat hierboven van ons...............................!
Eigenlijk moeten we die mensen die niet vooraf zoeken naar de reputatie maar pas als er problemen zijn - zoals o.a. Leaks hierboven - dankbaar zijn. Immers, als iedereen van tevoren zou kijken koopt er na de eerste paar problemen geen hond meer een auto en komen er dus ook geen waarschuwingen en probleemgevallen meer bij. En dan is het lang zo duidelijk niet dat er iets niet in de haak is... Dus dank voor die onvoorbereide aankopen, dankzij jullie slechte voorbereiding zijn wij, de wel-voorbereiders, gewaarschuwd!

Waarmee ik overigens niets wil zeggen over het genoemde bedrijf - goed noch slecht - want ik ken ze niet.

Wat me wel opvalt is dat veel mensen tegen problemen aanlopen die bijna altijd vóór aankoop al duidelijk zijn - als je maar oplet. Natuurlijk heb je het bekende "conformiteitsbeginsel" dat zegt dat je naar redelijkheid mag verwachten dat je koop in orde is, maar achteraf problemen oplossen is natuurlijk alrijd lastiger dan ze meteen uit de weg gaan...

Edit: P.S. Leaks: blijf eens van die "VET" knop af....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-08-2012 07:21 door LoveMyJeep.
Leaks
Joep83
Leaks

Joep? Ik weet niet of je het ziet maar de klacht staat hierboven van ons...............................!

Ja hier op AW. Maar op Tros Radar (link graag), was u daar dan de eerste met een klacht? Zo ja, dan heb ik niks gezegd. Zo nee, dan blijf ik bij bovenstaande.

Ben het ook met LoveMy Jeep eens.
Ook fijn voor je medemens: maak een dealerreview aan. Daar gaat men meestal eerst zoeken naar ervaringen.
R49
R&T AUTO,S(Niet doen)las ik in een review.
Ik heb dat wel gedaan en naar volle tevredenheid.Mooie en goede auto voor een
nette prijs.Ben keurig behandeld trekhaak
stekker over drempel stuk gereden werd direct geregeld,radiocode was eruit na mijn
eigen fout/accu losgemaakt/werd direct geregeld,Schade gereden aan de voorbumper
was aan linkerkant los,werd direct gemaakt.
En alles met een glimlach en koffie.
Dus wat mij betreft,
/R&T AUTO,S wel doen/

hahaha, prutser
Heb je echt zo'n waardeloze wagen afgeleverd?
Als al die reparaties met koffie gedaan zijn, dan zal het geen koffiedik kijken zijn hoelang die auto het uit gaat houden.
Zou er überhaupt één mankement aan een auto met koffie te verhelpen zijn?
deWit
Zou er überhaupt één mankement aan een auto met koffie te verhelpen zijn?

Vieze luchtjes?
Dat is maar een zeer tijdelijke oplossing...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep