Auto inbeslag genomen ..

Gepost door BundyVR6 
Hey beste autoweek forum gebruikers,
Ik ben nieuw hier en had een vraag.
Mijn auto is in beslag genomen en ik wou jullie vragen of jullie wat weten over dit onderwerp smiling smiley.
M'n auto is in beslag genomen omdat het chassisnummer niet overeen zou komen met de autopapieren ( ik zelf heb dit nog niet gezien ) het is geen gekloonde auto maar wat het wel is weet ik niet. Op de auto papieren staat : GOLF III VR6 2.8 HIGHLINE 1996, Paars. Wat ook overeenkomt met de uiterlijk van de auto.
Ik heb de politie gevraagd om naar het chassisnummer te kijken wat op de auto staat en mij te zeggen of dit gestolen opgegeven staat, en het blijkt dat die niet gestolen opgegeven staat of vernietigd is, maar het zou om de zelfde model auto gaan, zelfde kleur ect.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn... foutje van RDW? Het is een ingevoerde auto, ingevoerd in 2005 en tijdens het invoeren gaat er wel het een en ander fout heb ik begrepen ? :-(

Groetjes E
De politie denkt dat de auto dus is omgekat?
Maar heb jij zelf naar het chassisnummer gekeken in de auto en op je papieren? Zijn die anders?
Dan hebben de APK keurmeesters ook niet hun werk goed gedaan, die moeten standaard het chassisnummer controleren eye rolling smiley
Heb je de auto zelf ingevoerd of heb je de auto via een handelaar gekocht?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-12-2013 16:21 door Guus Leferink.
De autopapieren met daarop volgens de politie een onjuist chassisnummer, komen van de RDW. Informeer eens bij de RDW. De RDW registreert ook de chassisnummers (officieel: het VIN: voertuigidentificatienummer). Je volledige eigen gegevens kun je inzien (al dan niet tegen betaling). Bel eerst eens op naar de RDW. Misschien is er bij de kentekening in Nederland een lees- of typefout gemaakt (dan hoort de apk-keurmeester dat te zien). Wat stond in de oorspronkelijke buitenlandse autopapieren? Maar misschien leest de politie wel verkeerd. 't Zijn ook maar mensen.

Je kunt ook de politie vragen te laten zien wat er aan de auto verkeerd zou zijn. Je hebt er uiteraard recht op te weten waar het om gaat. Anders is het lastig je te verdedigen. De auto staat er voorlopig voor technisch onderzoek. Men moet je kunnen vertellen wat er staat te gebeuren.

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Informeer anders eens bij het Juridisch Loket (is gratis).
BundyVR6
Ik heb de politie gevraagd om naar het chassisnummer te kijken wat op de auto staat en mij te zeggen of dit gestolen opgegeven staat, en het blijkt dat die niet gestolen opgegeven staat of vernietigd is, maar het zou om de zelfde model auto gaan, zelfde kleur ect.
Dus bij de Politie is dit chassisnummer wel bekend als zijnde een paarse Golf VR6? Zou ook kunnen dat er dan een andere identieke auto rondrijdt met de papieren die bij jouw auto horen, omdat ze (RDW of verkoper) dit in het verleden per ongeluk hebben verwisseld.
Re: Auto inbeslag genomen ..
05-12-2013 14:50
BundyVR6
...het is geen gekloonde auto maar wat het wel is weet ik niet. Op de auto papieren staat : GOLF III VR6 2.8 HIGHLINE 1996, Paars. Wat ook overeenkomt met de uiterlijk van de auto...

Euh, hoe weet je dat? Dit duidt op een gekloonde auto namelijk. Jij kunt zelf (helaas) niet weten of de auto gekloond is. Hopelijk valt het mee, maar zou best eens een flink staartje kunnen hebben als de auto inderdaad gekloond blijkt te zijn...
Chassisnummer heb je zelf ook deels moeten checken. Je hebt immers de meldcode door moeten geven aan je verzekeraar.
En als die gegevens gewoon overeenkomen, dan kan er toch niks mis mee zijn?
Ben wel benieuwd wat je nu moet doen eigenlijk.
Heb je een foto van de auto? Het moet een facelift Golf III zijn, in een specifieke tint paars. Is het geen 92-er pre-facelift in Dusty Mauve? Dan is het voor de kenners wel duidelijk namelijk.
Barri
Chassisnummer heb je zelf ook deels moeten checken. Je hebt immers de meldcode door moeten geven aan je verzekeraar.
En als die gegevens gewoon overeenkomen, dan kan er toch niks mis mee zijn?
Ben wel benieuwd wat je nu moet doen eigenlijk.
Tsja, ik heb de meldcode ook doorgegeven aan de verzekering, gewoon op basis van de autopapieren (sterker nog: op basis van een mailtje van de dealer, ik moest de auto nog ophalen namelijk). Ik heb echt niet gecontroleerd of daar hetzelfde chassisnummer op staat als in de auto.

Ik denk dat het overgrote deel van de mensen hier nog nooit heeft gecontroleerd of het chassisnummer in de auto overeenkomt met dat op de papieren.

Moet Vectrafan gelijk geven: je zou verwchten dat na 8 keer APK het toch wel een keer een keurmeester opgevallen had moeten zijn

@BundyVR6: vraag inderdaad na wat het nummer op beide is. Als het een vrijwel gelijk nummer is met een hele kleine afwijken (1 cijfertje verkeerd of omgedraaid) is het niet ondenkbaar dat er inderdaad wat mis is gegaan bij de invoer. ZOu ook kunnen verklaren waarom het bij de APK nooit opgevallen is.

Hoe lang heb je de auto overigens zelf? Als dat nog maar kort is, is er toch een mogelijkheid dat je een probleem hebt...
Barri
Dat kun je toch gewoon van het papiertje aflezen?
@Guus Leferink

Ik weet niet welke je bedoeld maar het is wel een paarse vr6 highline en heb hem ook nog niet zo lang , heb 'm zelf niet ingevoerd nee :x

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-12-2013 15:17 door BundyVR6.
Kong
De politie denkt dat de auto dus is omgekat?
Maar heb jij zelf naar het chassisnummer gekeken in de auto en op je papieren? Zijn die anders?

Ik heb er niet naar mogen kijken, maar ik heb wel nog uit het onderhoudsboekjes de chassisnummer staan, daar staat als ik 'm controleer dat het een paarse Golf III VR6 is
@Pre Fouettard

Ja.. ik moest zelfs van 04:00 tot 15:00 vast zitten -,- nadat ik was vrijgelaten had ik gevraagd waar de auto stond kreeg ik een 0900 nummer, en die heeft mij verteld dat de auto in beslag genomen is door de zee politie, ik zou binnen 48 uur gebeld worden en die 48 uur zijn zo voorbij dan ga ik weer bellen crying smilie

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-12-2013 15:19 door BundyVR6.
Guus Leferink
Heb je de auto zelf ingevoerd of heb je de auto via een handelaar gekocht?

Toen de auto werd ingevoerd was TS negen jaar oud. Ik gok dus van niet. winking smiley
@Dakloos

Het is iniedergeval wel een Paarse Golf III VR6 2.8 Highline wat op de auto chassisnummer staat, wat op de kentekenpapieren staat is ook hetzelfde.. Ik heb gevraagd of het gekloond is en zij gaan eruit van niet en meer wouden ze niet zeggen omdat ze het nog onderzoeken..

@Barri

Nee heb helaas geen foto, binnen 2 dagen als ik m'n spullen uit de auto ga halen maak ik er wel eentje voor je tongue sticking out smiley het is iniedergeval een Golf 3 VR6 2.8 Highline en hijs verlaagd XD

@Bat

Ja heb hem nog kort maar als ze 'm afpakken ben ik dus echt een goeie VR6 kwijt alles deed het goed sad smiley :@
BundyVR6
@Guus Leferink

Ik weet niet welke je bedoeld maar het is wel een paarse vr6 highline en heb hem ook nog niet zo lang , heb 'm zelf niet ingevoerd nee :x

**

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-12-2013 16:22 door Guus Leferink.
Re: Auto inbeslag genomen ..
05-12-2013 15:27
BundyVR6
... het is iniedergeval een Golf 3 VR6 2.8 Highline en hijs verlaagd XD

Guus Leferink

Is het deze?

[i886.photobucket.com]

Nee dus smiling smiley
@Guus Leferink

Nee mijnes is met zwarte velgen, verlaagd, 3deurs :P
Ik postte hem toch even, zoveel zijn er niet van

Mooie auto trouwens
BundyVR6
@Pre Fouettard

Ja.. ik moest zelfs van 04:00 tot 15:00 vast zitten (...)

Je bent uit je bed gelicht hiervoor?
Jaa ik laat je wel een foto zien wanneer ik er na toe ga, mijnes is nog getuned :P
der Magistrat
BundyVR6
@Pre Fouettard

Nee lang verhaal maar we zijn in iedergeval klemgereden en aangehouden voor valsheid in geschrifte en ik heb een boete voor het rijden zonder rijbewijs en onverzekerd haha XDS
Wat ben je dan ook voor pauper om rond te gaan rijden zonder rijbewijs en verzekering. Ik krijg steeds minder medelijden...
Was wel verzekerdd ! Maar omdat ik geen rijbewijs heb ben ik sowieso niet verzekerd
Is mijn auto maar staat op iemand anders de naam :C
BundyVR6
der Magistrat
BundyVR6
@Pre Fouettard

Nee lang verhaal maar we zijn in iedergeval klemgereden en aangehouden voor valsheid in geschrifte en ik heb een boete voor het rijden zonder rijbewijs en onverzekerd haha XDS

Ok, ik was aandachtig het topic aan het lezen om ook een reactie te geven, maar nadat ik dat las ben ik er wel klaar mee.
Ja, wel een reactie, maar geen inhoudelijke waar je wat aan hebt.
Zonder rijbewijs, onverzekerd, wat een h*fter ben je dan. En dan nog even 'haha' en 'XDS' thumbs down

Nee laat maar, zulke gevallen wil ik niet helpen.
BundyVR6
Was wel verzekerdd ! Maar omdat ik geen rijbewijs heb ben ik sowieso niet verzekerd

Ik geloof dat ik het niet eens belangrijk meer vind waarom de auto in beslag is genomen, applaus voor de politie.
Geen rijbewijs en onverzekerd....

l*l de behanger

thumbs down
BundyVR6

Lu.l

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-12-2013 15:55 door Wouter82.
............... -____________-
Lekker laag niveau .. :C
Ik ben blij dat je in ieder geval nog wel wat zelfkennis hebt. thumbs up
Had je serieus verwacht dat we dat zonder rijbewijs rijden geen probleem zouden vinden?
Ik hoop niet dat je jezelf zielig vind ofzo. Je hebt nog geen rijbewijs, dus je kan nog niet veilig deelnemen aan het verkeer. Dat je jezelf in gevaar brengt zal me een zorg zijn, maar mij en vele andere weggebruikers... Wat mij betreft mogen je ze rijbewijs op het moment dat je het haalt ook in beslag nemen en samen met je golf recht voor je neus door de shredder halen.

Misschien vind je wel van jezelf dat je prima kunt rijden, maar je IQ is daar duidelijk te laag voor om zoiets te beoordelen!
Mag hier een slotje en een ban op?
Naja ik prefereer de nuance: nee, het is niet handig om zonder verzekering/rijbewijs/... rond te rijden. Jammer ook dat je dan 'haha' zegt, het is namelijk vrij zorgwekkend. Ondanks dat autorijden inderdaad leuk is, je rijdt met gemak iemand dood of gewond. Het is niet voor niets dat er rij-opleidingen bestaan en dat mensen er vele uren voor nodig hebben om het rijden (enigszins) onder de knie te krijgen.
Naar inderdaad dat je nu problemen met de politie hebt, maar mijns inziens waren die goed te voorzien en vooral te voorkomen.
Laat ik het maar zo zeggen: de combinatie jonge bestuurder - potente auto staat niet voor niks hoog op de attentielijst van de politie. En verzekeraars (daarom was die premie zo duur als je hem wel op je eigen naam had verzekerd). Het gaat bovengemiddeld vaak mis. Om dan ook nog zonder rijbewijs en midden in de nacht met de auto te gaan rijden oeioeioei. Je mag eigenlijk blij zijn dat je dit gebuerd is. Het had echt veel erger af kunnen lopen. Lifechanging zogezegd.
Toptopic, eikol en kampbak van de weg, helemaal prima wat mij betreft.
R-W
Toptopic, eikol en kampbak van de weg, helemaal prima wat mij betreft.

+1. Nu nog een groot hangslot op dit topic en ik ben helemaal tevreden.
Vanwaar al dat gehaat? Ik vraag toch iets normaals? Doen jullie nooit iets wat illegaal is ofzo, als ik zonder rijbewijs rij is dat mijn keus niet dat van jullie, als ik iemand of mezelf dood rij is dat ook mijn probleem? Als jullie geen normaal antwoord hebben hoef je niet eens te reageren met jullie onzin praatjes

als ik iemand of mezelf dood rij is dat ook mijn probleem?

Het is jouw probleem als je iemand dood rijd?
Wat dacht je van degene die je dood rijd, waarvan de nabestaanden niets krijgen omdat jij niet verzekerd bent?

Jarenlange procedures, beslaglegging op salaris en een levenslang rijverbod zou dan idd jouw probleem zijn.
Denk echter ook eens aan een ander.
BundyVR6
Vanwaar al dat gehaat? Ik vraag toch iets normaals? Doen jullie nooit iets wat illegaal is ofzo, als ik zonder rijbewijs rij is dat mijn keus niet dat van jullie, als ik iemand of mezelf dood rij is dat ook mijn probleem? Als jullie geen normaal antwoord hebben hoef je niet eens te reageren met jullie onzin praatjes

Als jij iemand in een rolstoel rijdt terwijl jij onverzekerd rond rijdt moet jij alle schade betalen. Met een beetje "mazzel" kost dat een paar ton. Dat kan je niet betalen. Dus je verkloot niet alleen je eigen leven maar ook het leven van iemand anders (nog erger....).
Omdat je te stom bent om dat te begrijpen kennelijk en daar heb ik het persoonlijk niet zo op. Dat jij een boom kopt, moet je zelf weten, al zullen je nabestaande dat erger vinden dan ik waarschijnlijk en is het zonde van de boom maar neem je iemand mee in je stupide gedrag, is het net meer alleen jouw probleem.
Toch ben ik het met de meeste mensen hier eens.
Godzijdank hebben ze je auto in beslag genomen
De boete voor het rijden zonder rijbewijs kan ook niet hoog genoeg zijn
Ik heb niet het idee, dat je de ernst van de overtreding inziet.
Maar daar zal de rechter dan wel voor zorgen, een geldelijke schikking kan je wel vergeten

Een fazant schieten b.v. is ook illegaal, maar van een totaal andere orde.
Ik word niet vervolgd ofzo.. Is maar een boete wat ik krijg niet zo erg maar jullie stellen je aan over iets wat jullie helemaal niet aangaat.. xD
BundyVR6

Kerel serieus... thumbs down Ik wens je veel succes met het vinden van een antwoord.
Ik ben al gestopt met het hopen op een redelijk antwoord van hier
Deze discussie is gesloten.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep