Ervaringen met BlueOne95?

Gepost door verlichting 
Peiling
blueone95 goed alternatief voor euro95?
Deze peiling is verlopen. Stemmen is niet langer mogelijk.
Er zijn 15 stemmen ontvangen.
ja, ik ga dit ook proberen2

13%
nee, mijn auto doet niet mee aan experimenten11

73%
het is lood om oud ijzer2

13%

Om de uitstoot van broeikasgassen te verminderen heeft Europese milieuregelgeving voorgeschreven dat moderne motorbrandstoffen voor een deel uit biobrandstoffen bestaan. Blue One 95 bevat net als Euro 95 ethanol. De aan Blue One 95 toegevoegde ethanol is echter bijzonder. Het bevat een hogere concentratie water dan gewone ethanol en de productie ervan vergt veel minder energie.

Aldus de site van blueone95. Deze nieuwe benzine zou geschikt zijn voor auto's vanaf 2001. De benzine zou beter zijn voor het milieu (door de hogere concentratie water?). De motor zou betere prestaties leveren tegen een lager verbruik en als klap op de vuurpijl kost een liter van dit goedje 2 eurocent minder dan een gewone liter euro95.

Dus ik denk: dat gaan we proberen. Nu heb ik de eerste tank leeg gereden. Mijn bevindingen zijn niet louter positief. De auto heeft kort geleden een grote servicebeurt gehad en of die nu lekkerder presteert daardoor of door de benzine die die nu krijgt weet ik niet maar qua prestaties lijkt deze benzine niet slechter dan de gewone euro95. Een beter verbruik (zou tot 3% moeten schelen) dat heeft deze benzine nog niet waar kunnen maken. Momenteel zit ik over alle tankbeurten gemiddeld op 6,8 liter op 100 kilometer en de eerste tank met blueone95 heb ik een gemiddelde gehaald van 7,33 liter op 100 kilometer. Dat is geen verbetering van 3% maar een toename van 7,5%.

Nu is één enkele tankbeurt natuurlijk geen goede graadmeter en kun je pas iets daarvan zeggen als je zo'n vijf tankbeurten hebt volbracht dus ik hou jullie hiervan op de hoogte. Zijn er nog anderen die al ervaring (positief dan wel negatief) hebben met blueone 95? Ik heb een peiling aan dit topic gekoppeld om inzichtelijk te krijgen wat de forumbezoekers er zo al over denken.

Mijn dagelijkse vervoer is overigens een Getz 1,3 Dynamic van maart 2004, met een huidige kilometerstand van net iets meer dan 87duizend. Zie hiervoor ook mijn review en verbruiksmonitor.
Geen idee en nog nooit van gehoord ook, wat op zich ook wel iets zegt. Maar brandstof met meer water gebruiken, klinkt mij niet meteen als erg goed voor de (onderdelen van de) motor in de oren. Waarom pas vanaf 2001, euro 95 E10 kan soms bij veel oudere auto's al getankt worden maar bij sommige jongere auto's is het dan weer niet bepaald een succes.
R-W
Geen idee en nog nooit van gehoord ook, wat op zich ook wel iets zegt. Maar brandstof met meer water gebruiken, klinkt mij niet meteen als erg goed voor de (onderdelen van de) motor in de oren. Waarom pas vanaf 2001, euro 95 E10 kan soms bij veel oudere auto's al getankt worden maar bij sommige jongere auto's is het dan weer niet bepaald een succes.
In plaats van plofkip, plofbenzine dus?
he dat is vervelend
is er een brandstof die 2 cent goedkoper is
is het weer niet geschikt voor mijn motorblokken uit '92 en '80

achja dat hele broeikas effect is toch een overdreven gezeik (er zit een kleine kern van waarheid in iedereen die er alles van gelooft is een ........ [vul zelf maar wat in])
dus ik blijf wel gewoon lekker doorrijden met euro 95
In welk opzicht zou je met minder benzine verder moeten kunnen rijden?
Water verbrandt niet, dus zal ook niet zorgen dat je verder komt op een liter van dat water/alcohol/benzine-goedje. Als dat anders is was zou je ook bij elke tankbeurt euro 95 een liter water extra in je tank kunnen mikken eye rolling smiley
Ik denk dan ook dat je van deze benzine een slechter verbruik krijgt, want het water (waar je dus niks aan hebt) wordt aan de pomp wél meegerekend bij een liter benzine, terwijl je feitelijk minder dan een liter benzine krijgt.

Dat de productie minder schadelijk is voor het milieu zou wel kunnen, maar mij persoonlijk zal dat een worst wezen...
In mijn auto's gaat gewoon euro 98, omdat je niet heel die water/ethanol-zooi hebt. Bovendien levert dit een beter verbruik op, waardoor ik onder aan de streep nog maar een paar cent per liter duurder uit ben.
Deze benzine is 95HE15, oftewel 15% gehydrolyseeerd ethanol in gewone RON95 benzine. Dit laatste komt er op neer dat in de ethanol nog een paar procent water zit. Dat is makkelijker te maken als pure ethanol, omdat ethanol vanzelf water opneeemt tot een paar procent (en je dus veel moeite dus energie erin moet steken om die laatste paar procent eruit te halen.)

Ethanol heeft al een calorische waarde die ca 30% lager ligt als benzine, dat kost je dus al 4,5% , daar komt nog een half procentje bij voor het water wat erin zit. Dus totaal 5% minder. Zonder meer zou dit leiden tot een 5% hoger brandstof verbruik.

Nu heeft deze brandstof wel een 2-tal einenschappen die hier weer voor zouden kunnen compenseren:
1: ethanol heeft een hoger octaan => motoren met hoge omressie of turbo kunnen hier een hoger rendement op halen door meer ontstekingsvervroeging zonder pingelen. Als inderdaad de brandstof RON95 met 15% HE is tenminste. Dan kom je op ca 97 octaan uit (zelfde als vpower). Als men laagwaardiger benzine gebruikt om gemiddeld op RON95 uit te komen is dit effect er niet.
2: Waterinjectie kan rendementsverhogend werken door verlaging van de verbrandingstemperatuur.

Of 1) en 2) inderdaad compenseren kun je alleen proefondervindelijk vast stellen. Als ik E10 in mijn tank gooi door RON95 aan te lengen met E85 heb ik inderdaad een positief effect op brandstofverbruik (THP motor)
@exroosje: bedankt voor je stukje extra info. Blijf het verbruik van mijn Getz monitoren. Van het weekend heb ik een lekker lange rit (Almere-Voorschoten-Almere). Kijken of ik dan weer gemiddeld rond de 1 op 14,5 uit kom.
Laatste tankbeurt: gemiddelde gedraaid van 1 op 14,6. Dat ligt op het gemiddelde dat ik met de Getz draai. Het is nog steeds koud. Blijf nog doorgaan met het tanken van blueone95. Je kunt pas na een goede vijf tankbeurten iets over het gemiddelde zeggen.
Ik heb een mailtje naar de fabrikant gestuurd met de vraag wat het octaangetal is en het antwoord dat terug kwam is 95. Dat zou betekenen dat het dus een wat inferierue benzine is toegevoegd om op RON95 gemiddels uit te komen.
Het enige nuttige effect is dus het toevoegen van water met als gevolg een verlaagde verbrandingstemperatuur. Nu is het verlagen van deze temperatuur eigenlijk alleen gebruikelijk om wat meer topvermogen uit een motor te halen, bij zeer zware belasting dus. Voor efficiency verbetering gaat het natuurlijk om motor fuctioneren tijdens deellast en of water daar wat nuttigs bijdraagt betwijfel ik.

Als je een ongever gelijk blijvend verbruik realiseert op deze brandstof is dat denk ik omdat je bewust bezig bent met je verbruik. Dit placebo effect is bekend, elk gadget werkt doordat zijn eigenaar na montage bewust bezig is met zijn verbruik en daardoor onbewust zuiniger gaat rijden.
Ik heb een vermoeden dat het gemiddelde verbruik iets minder gunstig zal zijn dan bij de reguliere Euro95. Laatste verbruik was 1 op 13,7. Afgelopen zaterdag getankt. Daarna in het weekend een retourtje België gedaan wat zowel zaterdag als zondag een rit van 235 kilometer opleverde vanuit Almere. Nog niet getankt maar mijn schatting is dat ik 1 op 15 heb gereden. Vier man met wat bagage. Lijkt me een nette score.
Nou, hier dan maar een update. Ik heb nu vijf tankbeurten met Blue One 95 gedaan. Hierboven gaf ik al aan dat ik een retourtje Belgie had gedaan (tot iets onder Brussel). Met 3 volwassenen en 1 kind en een volle bagageruimte leverde dat retourtje een gemiddelde op van 1 op 15,6. Niet getreuzeld maar over het algemeen snelheden van 110 tot 120 kilometer per uur aangehouden. Voorwaar een knappe prestatie. Mede door dat fraaie resultaat kom ik gemiddeld met Blue One 95 heel iets gunstiger uit dan met de normale Euro 95. Het gaat om 1:14,4 voor de vijf tankbeurten met Blue One 95 om 14,25 voor de vijf tankbeurten die daarvoor lagen met Euro 95.

Hiermee maakt Blue One 95 waar wat ze zeggen: het is goedkoper en geeft gemiddeld een iets lager brandstofverbruik. Mijn conclusie: ik blijf voorlopig op deze brandstof rijden.
Lijkt mij dat dit geen goede brandstof is voor korte ritten. Als de motor niet volledig op temperatuur komt zal een deel van dat water in de ethanol achterblijven in de motor, en dat is niet goed voor een motorblok. Bij langere ritten zal het wel via de uitlaat het blok verlaten.
Hier in Zwolle tank ik meestal bij een tankstation waar je korting opbouwt met je ANWB Wegenwachtpas. Tsja, korting dus, je bent Nederlander of je bent het niet smiling bouncing smiley

Voorheen was dat een Shellstation, maar sinds enige tijd gaat het door het leven onder de naam Haan Tankstation.

Nou wil het geval dat ze daar naast alle gebruikelijke brandstoffen ook Blue One 95 verkopen. Een benzine met een bepaalde ethanol/wateroplossing erin. Klik hier voor een bericht dat ik vond op de AMT-site. Dit geeft wat meer uitleg.

Ik heb begrepen dat deze benzine nog te kort op de markt is om lange termijnervaringen mee op te doen. Tankt iemand dat spul al? Het is door heel Nederland hier en daar verkrijgbaar. Al positieve of negatieve ervaringen ermee?
Hmm, heb het 1x getankt, ben daarna wat op onderzoek uit gegaan.

Het is een benzine waar 15% ethanol inzit, ipv 5 of 10%. Daardoor is die goedkoper dan gewone benzine. Ik merkte dat tankje niet zoveel raars of anders aan de auto. Hij kan iets onzuiniger lopen, maar dat is marginaal.
Waar vooral de pas op de plaats moet worden gemaakt is, je zegt het zelf al, wat dit doet op langere termijn. Zorgt het hogere ethanol percentage voor meer slijtage aan leidingen? (rubber etc) Zorgt dit voor meer interne vervuiling van je motor? Is het goed voor de bougies / inspuitingssysteem?

Allemaal vragen waar nog geen antwoord op is gegeven. Ik heb het éénmalig getankt, maar na het lezen van meerdere berichten op internet, ben ik er wat wantrouwender tegen. Liever iets meer voor mijn benzine betalen dan straks de motor in de soep...

Toyota raadt het af..
[blog.toyota.nl]
Ik waag de gok ook niet. Liever eerst een uitgebreid onderzoek waar alle gevolgen op tafel worden gelegd. Sowieso gooi ik er niet zomaar een nieuwe soort brandstof in omdat mijn auto van 1999 is. Denk niet dat zo'n oud motortje tegen al die nieuwerwetse dingen is opgewassen..
Blitz
Hier in Zwolle tank ik meestal bij een tankstation waar je korting opbouwt met je ANWB Wegenwachtpas. Tsja, korting dus, je bent Nederlander of je bent het niet smiling bouncing smiley

Voorheen was dat een Shellstation, maar sinds enige tijd gaat het door het leven onder de naam Haan Tankstation.

Nou wil het geval dat ze daar naast alle gebruikelijke brandstoffen ook Blue One 95 verkopen. Een benzine met een bepaalde ethanol/wateroplossing erin. Klik hier voor een bericht dat ik vond op de AMT-site. Dit geeft wat meer uitleg.

Ik heb begrepen dat deze benzine nog te kort op de markt is om lange termijnervaringen mee op te doen. Tankt iemand dat spul al? Het is door heel Nederland hier en daar verkrijgbaar. Al positieve of negatieve ervaringen ermee?

He, Haan, die ken ik ook, die staat hier ook. Ook met die Blue-one-zooi. Ze beginnen er steeds over als ik er tank. Prima tankstation hoor en aardige medewerkers. Niks mis mee. maar ik ben niet zo happig op ethanol in je benzine. Ik begin er niet aan. Jammer voor alle reclamepraatjes en foldertjes, maar ik doe het niet.
Heb mijn motormaaier gesloopt met die ethanol-rommel. Kwam ik pas achter in een ander topic op dit forum: Als je de maaier lang niet gebruikt (winter) stolt het en raakt de hele motor + leidingen verstopt. Nu dus maar een tank met 98 gevuld.
Niet aan beginnen met die bio brandstof, het verneukt je motor op lange duur.
De kans bestaat dat de ethanol in deze brandstof zorgt voor beschadiging aan afdichtingen, keerringen en pakkingen.
Kijk, daar was ik al bang voor. Iets zei in mijn hoofd: niet doen!
Mijn ervaringen zijn tot nu toe louter positief. Vlak voor km.st 87.000 ben ik Blue One 95 gaan tanken, de kilometerstand nadert nu kilometerstand 97.000. 10.000 zorgeloze kilometers. De Getz start nog altijd netjes en de motor klinkt net zo goed als eerst. Ook zijn de prestaties niet achteruit gegaan. Heb zelfs het idee dat de auto vlotter is geworden in het hogere toerengebied. Dat hoeft niet te maken te hebben met de brandstof maar met het feit dat de auto wat losser is geworden in mijn bezit. De vorige eigenaresse was een vrouw van tussen de 60 en de 70. Heb het idee dat ze, laten we zeggen: "een voorzichtige en behoudende rijstijl" had.

Dus Blue One 95? Gewoon doen!
De meeste klachten ontstaan na 25000km.
Ethanol tast het aluminium van de motor/brandstofpomp aan bij langdurig gebruik, keerringen en pakkingen gaan lekken.

Al is bleu one 95 wel een stukje veiliger dan E10 brandstof, die is nog agressiever!!

Mijn tip begin niet aan bio brandstoffen, de besparing van enkele centen kan nooit alle ellende vergoeden die je mogelijk te verwachten staat.

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-07-2013 12:37 door Bofkont.
@Bofkont: ik heb een mail gestuurd richting blueone95 om mijn keuze voor deze brandstof te heroverwegen. Ben toch wat aan het twijfelen gegaan. Ben benieuwd naar hun antwoord. Als het is in de trant van: "Wij van WC-eend adviseren WC-eend" dan weet ik genoeg en dan stop ik met deze brandstof.
.....

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-07-2013 23:23 door Brandstofbesparing met Less.
Reclame mag toch niet op het forum?
het nu verwijderde bericht van mr. Brandstofbesparing met Less
Ha, Ha: de reclame is al verwijderd. Keek nog even in het profiel van "Brandstofbesparing met Less". Hij had zich speciaal voor dit topic aangemeld. Hij heeft weinig eer van zijn werk gehad: Nog geen half uur!
Ach ja sommige figuren...

Nog even On-topic:
Ik heb het nog steeds niet gebruikt, 2 redenen: 1; ik doe niet aan zulke proeven met mijn auto's. 2; Volgens hun eigen gegevens zijn mijn blokken er te oud voor

Verder ben ik het eens met Bofkont, een standaard verbrandingsmotor is niet gemaakt voor dit Bio-materiaal
...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-07-2013 00:10 door ,.,..
Brandstofbesparing met Less
voor het eerst even tijd.... zag dit bericht en bedoelde er verder niks mee kwa reclame... had daar even niet aan gedacht, daarom had ik het verwijderd. excuus.

Ik denk dat het handig is dat je je nickname verandert. Dat is al reclame op zich. Ik sta er van te kijken dat daar nooit iets over is gezegd.
En natuurlijk de avatar.

Dus ik snap de reacties van de anderen. En nog een (brandstof)toevoeging: dat je zo naief kunt reageren, dat is knap.
Voor wie werk je?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-07-2013 23:58 door Soloman.
Zag dat de avia het hier nu ook verkoopt.
Collega van mij rijd met BlueOne tot op heden probleemloos.

Echter ga ik mijn auto er niet aan wagen.
De schade die ethanol aanricht is volgens mij alleen maar groter als er water bij zit (Aluminium corrosie).
Ik ben nog in afwachting van een reactie! Hou jullie op de hoogte!
Onderstaand de mail die ik heb gestuurd naar Blue One 95:

Beste lezer,

Met mijn Hyundai Getz 1300 Dynamic Sky (bouwjaar 2004) rijdt ik al 10.000 kilometer tevreden rond op BlueOne 95. Onderstaand topic heb ik geopend op de site van AutoWeek.

[www.autoweek.nl]

Nu gaan er stemmen op dat de brandstof op langere termijn (vanaf zo’n 25.000 kilometer) schadelijk zou zijn voor de motor. Keerringen en pakkingen zouden gaan lekken en de brandstof zou het aluminium van de brandstofpomp en/of de motor kunnen beschadigen.

Zelf denk ik dat de brandstof goed is getest voordat deze in de markt is gezet. Echter deze verhalen doen mij toch twijfelen. Ik heb geen dikke portemonnee en kan dure reparaties aan mijn autootje missen als kiespijn. Doe ik er verstandig aan om zo af en toe bijvoorbeeld een tank Euro Super (RON98) te tanken (bijvoorbeeld 1 keer in de 4 tankbeurten)?

Als het fout zou gaan zullen jullie altijd ontkennen dat het aan de brandstof ligt maar aan normale slijtage van de auto. Je hebt als het ware geen poot om op te staan. Echter Hyundai’s zijn uitermate betrouwbare auto’s die moeiteloos 250.000 kilometer op de klok zetten. Zo ver is die van mij nog lang niet met 97.000 kilometer op de teller. Dus als er motorschade zou ontstaan vanaf 112.000 kilometer zou BlueOne95 wel degelijk de boosdoener kunnen zijn.

Mijn vraag: Neem mijn ongerustheid weg en toon aan dat deze brandstof helemaal veilig is. Dit kan bijvoorbeeld door te komen met de resultaten van een onderzoek. Tevens zie ik graag uw advies hoe ik verder moet omgaan met jullie brandstof.

Met vriendelijke groet,

Blido Willemze
Almere

Hieronder de reactie die ik vandaag kreeg van Blue One95:

Beste heer Willemze,

Allereerst dank voor uw interesse in Blue One 95. De brandstof is veilig en u kunt deze, ook op de lange termijn, probleemloos gebruiken in uw Hyundai Getz. Het introduceren van een nieuwe brandstof gaat gepaard met uitgebreid onderzoek. Ons besluit om deze brandstof in de markt aan te bieden is gebaseerd op dit onderzoek en het vertrouwen dat wij in de kwaliteit van dit product hebben.

De standaard (droge) ethanol die in Europa gebruikt wordt om in benzine te blenden bevat slechts sporen water (maximaal 0,3% water). Om de ethanol zo droog te krijgen is een duur, energieverslindend droogproces noodzakelijk. Bovendien is bewezen dat te hoge percentages (>10%) droge ethanol leiden tot zogenaamde droge-ethanol corrosie van met name aluminium onderdelen in de motor. In Duitsland is in 2010 door de ADAC (Duitse ANWcool smiley een test uitgevoerd met een Opel Signum op E10 (dus benzine met 10% droge ethanol), waarbij al na 27.000 km lekkages in het brandstofsysteem optraden. De publiciteit hieromtrent heeft bij veel automobilisten een aversie voor ethanol doen ontstaan. De 25.000 km grens die wordt aangehaald lijkt hiermee direct verband te houden.

Blue One 95 is echter fundamenteel anders dan benzine met droge ethanol. Blue One 95 bestaat voor ca. 15% uit natte (bio-)ethanol (engels: hydrous ethanol). Wij gebruiken natte ethanol die (in de pure ethanol) nog tot 6% water kan bevatten. Deze natte ethanol is goedkoper om te produceren, doordat het niet gedroogd hoeft te worden en is duurzamer, doordat het minder energie kost om te produceren. Bovendien heeft het water in de ethanol een fantastisch effect: het voorkomt corrosie. Het water beschermt (aluminium) motoronderdelen tegen droge-ethanol corrosie. Dit blijkt uit verschillende internationale onderzoeken, waaronder Japans onderzoek van de JARI (Japan Automobile Research Institute).

Uit diverse andere onderzoeken blijkt dat er bij hogere ethanolconcentraties geen corrosie optreedt indien er gebruik gemaakt wordt van natte ethanol. Door de conclusies uit deze onderzoeken, zijn wij overtuigd dat ook het langdurig gebruik van Blue One 95 niet tot schade aan de motor leidt.

Met betrekking tot uw vraag of het verstandig is om af en toe Euro Super (RON98) te tanken kunnen wij bevestigen dat dit niet nodig is. Door een hoger ethanol aandeel kan het RON getal van Blue One 95 zelfs hoger liggen dan van Euro Super (RON98).

Wij hopen dat we u op deze manier voldoende hebben geïnformeerd en wensen u nog veel plezierige, veilige en voordelige kilometers op Blue One 95 toe.

Met vriendelijke groet,

Karin Fakkers
Blue One 95

Voor mij is dit een gedegen antwoord. Mijn autootje blijft lekker op deze benzinesoort rijden. Hoop dat het voor wat mensen die twijfelen over deze brandstof dat het ook voldoende antwoord is om over te gaan op deze (goedkopere) brandstof. Qua benzineverbruik maakt het bij mijn Getz nauwelijks uit welke benzinesoort ik tank. Bij jongere auto's (heb ik gehoord van de pompmedewerkers) dat het kan resulteren in een tot 10% gunstiger verbruik.
Ik heb met de Avantime in Frankrijk steeds op E10 gereden, geen enkel probleem, ook geen verhoogd brandstof verbruik
Nu de auto weer terug in NL is, tankte ik eergisteren toevallig BlueOne aan een pomp, dit was voor het eerst.
Als ik nu kijk naar mijn brandstofverbruik na een rit van 450 km, dan wordt ik daar niet vrolijk van. Met een vergelijkbare rijstijl, alhoewel, in Frankrijk vaak nog harder dan in NL, kelderde ik van 1 : 9,7 km naar 1 : 8,3 km.
Voorlopig ga ik gewoon weer naar mijn vaste Shell pomp!
@Verlichting: Wat mij betreft een hoog "Wij van WC-Eend adviseren WC-Eend-gehalte."
@Blitz, 12-07-2013 11.02u.
Hoe kun je dan precies korting opbouwen met een ANWB Wegenwachtpas? Dat is iets waar ik nog nooit van gehoord heb eerlijk gezegd!
isla
Ik heb met de Avantime in Frankrijk steeds op E10 gereden, geen enkel probleem, ook geen verhoogd brandstof verbruik
Nu de auto weer terug in NL is, tankte ik eergisteren toevallig BlueOne aan een pomp, dit was voor het eerst.
Als ik nu kijk naar mijn brandstofverbruik na een rit van 450 km, dan wordt ik daar niet vrolijk van. Met een vergelijkbare rijstijl, alhoewel, in Frankrijk vaak nog harder dan in NL, kelderde ik van 1 : 9,7 km naar 1 : 8,3 km.
Voorlopig ga ik gewoon weer naar mijn vaste Shell pomp!

1x tanken zegt natuurlijk niets. Dan zijn de afwijkingen bij het vullen mogelijk groter dan verschillen in verbruik. Miscchien tankte je in Frankrijk wel minder vol omdat die pompen eerder afsloegen.

Aan de andere kant, er zit in blueone95 nu eenmaal minder absolute energie als in een liter benzine zonder ethanol en water. Bij zware belasting kan je dat nekken. In duitsland merkte ik dat E10 mij een paar kms topsnelheid kostte. Hangt sterk af of je auto in staat is de lagere verbrandingstemperatuur en hogere octaan kan benutten met een rendementsverhoging.

Met betrekking tot uw vraag of het verstandig is om af en toe Euro Super (RON98) te tanken kunnen wij bevestigen dat dit niet nodig is. Door een hoger ethanol aandeel kan het RON getal van Blue One 95 zelfs hoger liggen dan van Euro Super (RON98).

Ik heb een mailtje naar de fabrikant gestuurd met de vraag wat het octaangetal is en het antwoord dat terug kwam is 95. Dat zou betekenen dat het dus een wat inferierue benzine is toegevoegd om op RON95 gemiddels uit te komen

Tegenstrijdige info. Het eerste statement klinkt leuk , maar is geen belofte ("kan"winking smiley. Het 2e statement was de concrete vraag "wat is het octaangetal van blueone95" Hoger dan RON98 lijkt me overigens onzin, ik kom met 15% ethanol niet hoger dan RON97

Enfin, ik heb het laatst uitgeprobeerd in mijn THP en een goed verbruik gescoord. Met de 2ct korting toch weer meegenomen. Ik heb dan ook een turbo motor en die houden wel van wat octaan.

Overigens , een lagere verbrandingstemperatuur leidt ook tot minder NOx

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-05-2014 14:13 door exroosje.
Leuk dat dit Topic een schop heeft gekregen!

Kan ik meteen mijn ervaringen met BlueOne 95 met jullie delen: Mijn Getzje rijdt er nog steeds puik op en dat al 43.000 kilometer lang.

@Bofkont: Hyundai maakt sterke motoren, ik zit al 18.000 kilometer boven de grens die jij aangaf, dat ik problemen zou krijgen door het veelvuldig tanken van deze brandstof. Wanneer houdt mijn 1300 12klepper er mee op?
Het verbruik over alle tankbeurten ligt zeer stabiel op een nette 1 op 15. Laatste tankbeurt weer 1 op 15.4 gereden, het record staat momenteel op 1 op 16,2, allemaal met BlueOne 95.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep