Audi, BMW of Mercedes-Benz

Gepost door Jazzzo 
Peiling
Welk duits luxemerk?
Deze peiling is inactief. Stemmen is niet langer mogelijk.
Er zijn 43 stemmen ontvangen.
Audi6

14%
BMW23

53%
Mercedes-Benz14

33%

Ik ben mijn andere topics kwijt, hier een nieuw topic met een leuker onderwerp.

het oude riedeltje: Audi, BMW of Mercedes-Benz? (merken als volvo, infiniti, cadillac of lexus heb ik er expres niet bijgezet)

Ikzelf ga voor Mercedes, omdat ik de modellen hiervan verreweg het mooist vind.
Audi, BMW ťn Mercedes.. grinning smiley

Waarbij voorkeur toch wel uitgaat naar Audi en BMW. Van origine ben ik een BMW man, maar dat is uit de tijd van de E36, E39, etc.. Tegenwoordig neig ik meer naar Audi.
Ligt deels aan de tijdsperiode waarover je het hebt. Zo spreekt bijvoorbeeld het huidige Audi-gamma mij niet erg aan, maar de modellen uit het pre sfg-tijdperk weer wel. Maar overall gaat mijn voorkeur uit naar Mercedes-Benz.
Het is simpel denk ik. Iemand die van BMW houdt wil geen Mercedes en andersom. Een Audi is een 'Vagger' en mag niet eens meedoen.
Voorkeur is Mercedes. Heb een bloedhekel aan dat merk uit Beieren..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-02-2013 10:59 door wibi.
wibi
Het is simpel denk ik. Iemand die van BMW houdt wil geen Mercedes en andersom.

Ja
D-C
[www.autoweek.nl]
Voor al uw polls...

Dat topic is zo goed als dood...
Jazzzo
wibi
Het is simpel denk ik. Iemand die van BMW houdt wil geen Mercedes en andersom.

Ja

Onzin. Mijn vader heeft meerdere BMW's gehad (4x E34, E36, 3x E39) en is ook een grote BMW liefhebber, alleen wat rijdt hij nu? Juist een Mercedes W211 en een R129. En zijn volgende auto kan zomaar weer een BMW worden (F11 of F31)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-02-2013 12:27 door JoŽl D..
Het hangt er een beetje vanaf in welk segment je zoekt. In het topsegment is mercedes met de S-klasse heer en meester. Alles is mogelijk. In het middensegment zou ik voor bmw gaan (3- en 5-serie). In het lagere segment hebben bmw en mercedes niks te zoeken. Audi's zijn aardige auto's maar mijns inziens te zakelijk om begerenswaardig te zijn.
wibi
Het is simpel denk ik. Iemand die van BMW houdt wil geen Mercedes en andersom. Een Audi is een 'Vagger' en mag niet eens meedoen.
Wat een onzin. Lees even mee in het Teutonen topic. Allemaal BMW/Mercedes/Audi/Porsche rijders/liefhebbers die gebroederlijk naast elkaar reageren en bewondering hebben voor alle auto's die er toe doen.

Dus mis de keus voor alle 3.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-02-2013 12:45 door michel1975.
michel1975
wibi
Wat een onzin. Lees even mee in het Teutonen topic. Allemaal BMW/Mercedes/Audi/Porsche rijders/liefhebbers die gebroederlijk naast elkaar reageren en bewondering hebben voor alle auto's die er toe doen.

Maar je hebt toch wel met een van de drie het meeste mee? Qua uiterlijk, techniek, AMG, RS en M modellen etc, imago...
Jazzzo
michel1975
wibi

Maar je hebt toch wel met een van de drie het meeste mee? Qua uiterlijk, techniek, AMG, RS en M modellen etc, imago...
Imago zegt me geen drol. AMG geweldige machines maar ook een M3 is begerenswaardig en dan is een RS6 Avant als familieman toch ook wel erg handig.
D. Elzinga
Ligt deels aan de tijdsperiode waarover je het hebt. Zo spreekt bijvoorbeeld het huidige Audi-gamma mij niet erg aan, maar de modellen uit het pre sfg-tijdperk weer wel. Maar overall gaat mijn voorkeur uit naar Mercedes-Benz.

Hee, dat is mijn tekst! smileys with beer

Qua uiterlijk heeft BMW -imuo- na de E39 de boot gemist. Ofwel alles vanaf de entree van een zekere heer Chris B.!
Jazzzo
D-C
[www.autoweek.nl]
Voor al uw polls...

Dat topic is zo goed als dood...

Ja, en jij kan het nieuw leven in blazen. winking smiley Ik denk dat de moderator je vorige topics hebben weggehaald.
Ik heb uiteindelijk voor Mercedes gekozen. Audi doet mij (op een paar modellen na) eigenlijk helemaal niets.

BMW vs. Mercedes was lastig, maar als ik het overall bekijk vind ik Mercedes toch wel leuker dan BMW, al is het close.
De keuzen tussen bovenstaande 3 is makkelijk: BMW. Ik ben van jongs af aan geintrigeerd door dit merk. Waarom? Geen flauw idee.
Re: Audi, BMW of Mercedes-Benz
03-02-2013 13:21
D-C heeft de link al gegeven. Je kunt daar terecht met je polletjes.
Deze discussie is gesloten.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep