| Hallo,
Ik heb onlangs mijn pechhulp bij de ANWB opgezegd en een nieuwe (goedkopere) afgesloten van/via Autoweek. Momenteel ben ik nog steeds in het bezit van "mijn rampauto aller tijden" (Renault) en heb helaas afgelopen maandag voor de 1e keer gebruik moeten maken van deze "nieuwe pechhulp". Het begon al "vreemd" bij de telefoniste. Zij profileerde zichzelf als een soort "vakman" door allerlei vragen te stellen welke erop konden duiden dat het sturen van de hulpdienst niet per se noodzakelijk zou zijn. Zij vroeg of ik de reservesleutel al geprobeerd had en of ik de CV al een paar keer "aan en uit" had geschakeld. Uiteraard lag het niet daaraan waarop toch de hulp ingeschakeld werd. Na ± 1.15 uur kwam er een wagen van Leerentveld aanrijden. Schijnbaar gaat men er vanuit dat gestrande auto's niet gerepareerd kunnen worden en naar garage's versleept dienen te worden. De "monteur" hing er eerst een accu noodhulp generator aan (zwakke accu) en keek daarna (auto sloeg dus nog niet aan) of er uberhaupt wel spanning op het onstekingscircuit stond (middels bougie). Nu heb ik dit soort storingen eerder gehad bij één van mijn vorige auto's en waarbij ik onderweg ook de hulpdienst moest inschakelen (ANW , maar na een constatering als deze zocht de monteur van de ANWB altijd uit wat de oorzaak was én repareerde het euvel indien dit uiteraard mogelijk was. Maar nu ruimde de "monteur" van Leerentveld meteen zijn spullen op en vroeg naar welke garage hij de auto naartoe moest verslepen (hij kon het niet repareren werd mij verteld). Enfin, dat was dus mijn eerste kennismaking met de "pechhulp" van Autoweek na jaren lid te zijn geweest van de ANWB. Nu staat er overigens op de website van autoweek dat zij gestopt zijn met het verlenen van deze dienst en dat een vergelijkbare pechhulp ook afgesloten kan worden bij www.alliance-assistance.nl. Mijn pechhulp abonnement is overigens geregeld via Mondial assistance wat in feite hetzelfde is. Maar wat is dit een drama zeg. Ik heb dan ook een bericht verstuurd dat ik het abonnement per ingang van de volgende maand wil opzeggen. Ik weet alleen niet of dit zal lukken gezien de voorwaarden welke ....assistance gesteld hebben, terwijl dit dagelijks opzegbaar was via autoweek. Althans, als ik de voorwaarden goed begrepen heb destijds. Zijn er misschien anderen die soortgelijke ervaringen hebben met deze autoweek pechhulp?
|
 | Tsja, goedkoop is duurkoop. Deze werkmethode komt overeen met die van Route Mobiel. Je bespaart een paar centen per maand, maar dit is de keerzijde. Niet verrassend.
|
 | Het is toch vrij algemeen bekend dat alleen de Wegenwacht échte monteurs heeft die je auto zo repareren zodat je weer verder kunt? Alle andere pechhulpen, of dat nou Route Mobiel, merkservice of andere alarmcentrales zijn, zijn niet meer dan een soort pooiers met een netwerk van afsleepbedrijven en lokale garages.
|
 | Precies daarom blijf ik bij de Anwb, kost wat meer maar je wordt wel vaak weer op weg geholpen. Wegenwachters zijn in de regel sympathieke mensen die hun vak verstaan. Tenminste, zo heb ik het ervaren.
|
 | De 'namaak'-pechhulpen zijn allemaal slechts wegsleepdiensten. Hoorde net trouwens op RTL4 dat je de ANWB zelfs kunt laten komen voor een defecte verlichting. Kost idd een beetje meer, maar ze helpen je wel echt.
|
 | Quote meeuw
De 'namaak'-pechhulpen zijn allemaal slechts wegsleepdiensten. Hoorde net trouwens op RTL4 dat je de ANWB zelfs kunt laten komen voor een defecte verlichting. Kost idd een beetje meer, maar ze helpen je wel echt.
Bij SBS6 ook. Als de politie je aanhoudt wegens een defect lampje, bellen ze de ANWB.
|
 | Quote Soloman
Ik heb ook een Toyota-hulpdienst standaard bij mijn auto gekregen (mensen hebben waarschijnlijk niks te doen  ) Ik heb het pasje ergens weggestopt, was gratis. Maar geef mij de Wegenwacht maar. De rest vertrouw ik voor geen meter. En blijkbaar heb ik het juiste gevoel dus. Ik heb trouwens geen ervaring met de wegenwacht. Ik rij Toyota, geen Renault.  geintje... sorry kon het niet laten.
Niks mis met Renault, wij rijden thuis al 16 jaar Renault en nog nooit 1 probleem mee gehad, nou ja eentje, maar dat is vervangen onder garantie, en vervolgens is het niet meer teruggekomen. Daarbij heeft mijn opa zonder noemenswaardige kosten zijn Laguna I naar de 460.000 km gereden totdat hij een nieuwe Peugeot kocht.
Bij ons standen, Clio II 360.000 weg vanwege zeer groot onderhoud. Clio III 298.000 (smet op blazoen, waarschijnlijk probleem met de turbo, klein probleemmotortje, 1.5 Dci) Clio IIII 180.000 weg vanwege komst Volvo V60
Kangoo 200.000 (weg vanwege aankomend groot onderhoud) Kangoo family 2008 momenteel 100.000 km, waarschijnlijk pas weg over min. 7 jaar. . Geen problemen mee gehad.
En ik wil een Laguna I als eerste auto, nou wil ik best wel erkennen dat renault ten tijde van mijn vaders Clio III wat problemen heeft gehad. waar de 1.5 Dci een goed voorbeeld van was.
Maar tegenwoordig kun je de Tce-serie niet echt makkelijk stuk krijgen, zeer goede motoren. En de 1.8 8v in mijn wanna-bee first auto, is ook onverwoestbaar.
Toyota is heus niet de enige. Wel jammer dat je zoveel problemen hebt met je Renault, wat voor een heb je?
|
 | Jaja GT-R, dat weten we nu wel. Soloman zet er letterlijk bij dat het een geintje is... 
|
 | Ja, het was een geintje. Ik ben niet voor niets lid van de ANWB (goldmember!!! ). Mij kan ook iets overkomen, net als ieder ander. Ik ga nooit zonder ANWB-pasje of zonder mobieltje in mijn auto de deur uit. Ook al staat er een Toyota-logo op het stuur.
|
 | Hier in het verleden ook goede ervaringen met de ANWB. Ook in het buitenland.
|
 | Soloman is zo onzeker over zijn Toyota, dat hij niet alleen lid van de ANWB/WW is, maar ook nog eens de hulptroepen van Toyota op afroep beschikbaar heeft
Overigens, ook ik ben zeer tevreden over de ANWB, zowel in binnen- als in buitenland.
|
 | Quote Soloman
Ja, het was een geintje. Ik ben niet voor niets lid van de ANWB (goldmember!!!  ). Mij kan ook iets overkomen, net als ieder ander. Ik ga nooit zonder ANWB-pasje of zonder mobieltje in mijn auto de deur uit. Ook al staat er een Toyota-logo op het stuur.
Goldmember? Heb even op mijn kaartje gekeken: Platina! (lid sinds 1975) Heb hier nog een tegeltje liggen voor mijn vader (kado bij 50 jaar lidmaatschap).
Denk dat ik de WW in al die tijd 3 keer nodig heb gehad: 1x met een Renault 6 (aandrijfas gebroken), 1x met een geleende Volvo (accu) en 1x vorig jaar in de winter met de Panda (accu).
|
 | Het blad dat je gratis krijgt is ook leuk om te lezen. Beetje over Italie of over Frankrijk en die beroemde Nederlanders die opnieuw examen doen. Naast de My Toyota (die ik ongevraagd krijg waarin allerlei oude Toyota's staan uit de jaren 70 en hemelprijzende verhalen over de Pruis) is het leuke ontspanning.
|
 | @Meeuw: ja, dan ben je platina. Meer dan tien jaar ben je goldmember. Het was me niet opgevallen, maar het stond in de brief.
|
 | He Solo, bij Toyota komt toch ook gewoon iemand langs van het Toyota netwerk?
Iig bij VW/Audi komt er iemand van de VW/Audi garage.
|
 | Quote Terence
He Solo, bij Toyota komt toch ook gewoon iemand langs van het Toyota netwerk?
Iig bij VW/Audi komt er iemand van de VW/Audi garage.
Is dat zo? Nou, ik heb nog nooit iemand langsgehad.
|
 | Quote Nissan GT-R, awesome
Niks mis met Renault, wij rijden thuis al 16 jaar Renault en nog nooit 1 probleem mee gehad, nou ja eentje, maar dat is vervangen onder garantie, en vervolgens is het niet meer teruggekomen.
Wat een onzin-zin zeg. Wat nou 'nog nooit 1 probleem' en de zin erachter al zetten dat die er wel waren. En dan verderop zeggen dat de auto's eruit geknikkerd zijn als er groot onderhoud dreigt te komen. Ja, zo kan ik ook geen problemen hebben nee...
Frappant ook dat je al sinds je eerste levensjaar in een auto rijdt. Hier in Nederland moet je daarvoor 17 of 18 zijn.
|
 | OT: ik neem aan dat Routemobiel en Autoweek's pechhulp je bij 'basispech' wel ter plekke op weg helpt i.p.v. af te slepen? Bijv. helpen starten bij lege accu, een paar liter brandstof vullen bij lege tank, wiel verwisselen bij lekke band, etc.
Van de RM website: "In 80% van alle gevallen kunnen onze monteurs uw auto direct repareren. Lukt het niet, dan zoeken we een andere oplossing. In overleg met de pechhulpverlener bepaalt u naar welke garage in de buurt uw auto gebracht kan worden. Als uw auto niet binnen 24 uur gemaakt kan worden, mag dat ook uw eigen garage zijn. In de tussentijd regelen wij een andere auto, waarin u zonder extra kosten tot twee dagen mag rijden. Zo heeft u alle tijd om uw auto te laten repareren - en kunt u gewoon verder."
Frappante zin van een andere pagina: "Als u pech heeft, wilt u snel hulp. Niet meer, niet minder. Dat is dan ook precies wat we u bieden. Belt u ons, dan proberen we u via de telefoon op weg te helpen. Lukt dat niet, dan is onze monteur binnen een uur bij u."
Lijkt op wat de TS meemaakte...
|
 | Quote Rob076
Quote Nissan GT-R, awesome
Niks mis met Renault, wij rijden thuis al 16 jaar Renault en nog nooit 1 probleem mee gehad, nou ja eentje, maar dat is vervangen onder garantie, en vervolgens is het niet meer teruggekomen.
Wat een onzin-zin zeg. Wat nou 'nog nooit 1 probleem' en de zin erachter al zetten dat die er wel waren. En dan verderop zeggen dat de auto's eruit geknikkerd zijn als er groot onderhoud dreigt te komen. Ja, zo kan ik ook geen problemen hebben nee... Frappant ook dat je al sinds je eerste levensjaar in een auto rijdt. Hier in Nederland moet je daarvoor 17 of 18 zijn.
Ik kan mij (inderdaad) niet herinneren dat toen ik 16-17 jaar oud was mijn vader elke garagerekening even onder mijn neus duwde om te laten zien wat er allemaal aan de auto was gedaan. Mijn kinderen weten nu ook niet welke reparaties aan de auto's worden gedaan.
|
 | Quote meeuw
Quote Rob076
Wat een onzin-zin zeg. Wat nou 'nog nooit 1 probleem' en de zin erachter al zetten dat die er wel waren. En dan verderop zeggen dat de auto's eruit geknikkerd zijn als er groot onderhoud dreigt te komen. Ja, zo kan ik ook geen problemen hebben nee... Frappant ook dat je al sinds je eerste levensjaar in een auto rijdt. Hier in Nederland moet je daarvoor 17 of 18 zijn.
Ik kan mij (inderdaad) niet herinneren dat toen ik 16-17 jaar oud was mijn vader elke garagerekening even onder mijn neus duwde om te laten zien wat er allemaal aan de auto was gedaan. Mijn kinderen weten nu ook niet welke reparaties aan de auto's worden gedaan.
Slechte opvoeding 
|
 | @Robo: valt idd iets voor te zeggen 
|
 | Ik ben na een korte overstap naar een autoverzekering met pechhulp, toch weer terug bij de ANWB. Het blaadje interesseert me geen biet, behalve dan de column van de Wegenwachter. Ik sta ook niet altijd achter de standpunten van de ANWB en ik vind het dan ook jammer dat de Wegenwacht per se aan de ANWB verbonden is. Maarja, wel de beste pechhulp, dus dat moet dan maar.
Quote meeuw Hoorde net trouwens op RTL4 dat je de ANWB zelfs kunt laten komen voor een defecte verlichting. Kost idd een beetje meer, maar ze helpen je wel echt.
En ik las gisteren in de Kampioen dat je zelfs de Wegenwacht kan bellen om langs te laten komen om de acuu door te meten. Je kan het service noemen, ik noem het onzin, want zoiets kun je ook bij een garage laten doen. En datzelfde geldt voor het vervangen van een lamp wat mij betreft.
|
 | Ik vind dat ook wel onzin. Moet een ander die echt pech heeft een uur wachten omdat ergens een accu van een (werkende) auto wordt doorgemeten.
|
 | Die van mij zo ongeveer wel, alleen de financiële kant gaat ze niets aan.
|
 | Quote Rob076
Quote meeuw
Quote Rob076
Slechte opvoeding 
Dat ik weet wat er mis met de auto is, is niet vreemd toch?  Hoeveel euro's het heeft gekost weet ik ook niet.
En inderdaad er waren wel een paar problemen, maar ik vind het altijd leuk om Renault te verdedigen. Heb alleen het probleem dat ik mezelf wel eens in een hoek praat.
Ik snap alleen niet hoe jullie erbij komen dat ik al vanaf mijn eerste levensjaar auto rijdt. 
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-01-2013 22:48 door Nissan GT-R, awesome.
|
 | Quote Profiel Nissan GT-R, awesome
Leeftijd: 17 jaar
wij rijden thuis al 16 jaar Renault
17 - 16 = 1
|
 | Quote Rob076
Quote Profiel Nissan GT-R, awesome
17 - 16 = 1
Hij geeft ook aan WE rijden al 16 jaar Renault, als in de familie.
duh.....
best wel een klus, iedere poster screenen op geschiedenis en correcte weergave......
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-01-2013 08:29 door -V8-.
|
 | Misschien een stomme vraag, maar 'CV aan en uit geschakeld'. Dit staat in het verhaal van de topicstarter. Is dat als zijnde Centrale Deurvergrendeling oftewel de auto open klikken, vervolgens weer dichtklikken etc. of zit ik nu in een hele verkeerde hoek te denken?
|
 | Quote -V8-
Quote Rob076
17 - 16 = 1
Hij geeft ook aan WE rijden al 16 jaar Renault, als in de familie. duh..... best wel een klus, iedere poster screenen op geschiedenis en correcte weergave...... 
Ja, onder 'we' valt hijzelf dus ook, terwijl hij waarschijnlijk nog geen meter gereden heeft. Beetje vreemd om dan van 'we' te spreken lijkt me.
|
 | Quote Rob076
Quote -V8-
Quote Rob076
17 - 16 = 1
Hij geeft ook aan WE rijden al 16 jaar Renault, als in de familie. duh..... best wel een klus, iedere poster screenen op geschiedenis en correcte weergave...... 
Ja, onder 'we' valt hijzelf dus ook, terwijl hij waarschijnlijk nog geen meter gereden heeft. Beetje vreemd om dan van 'we' te spreken lijkt me.
Nou ja, het wordt bij ons vaker gebruikt als we over de familie hebben, en sommige mensen worden dan niet meegerekend. ik had er misschien thuis bij moeten zetten, maar goed.....
|
 | Jongens, wat een muggezifterij.
Menig oudere hier mag een voorbeeld aan deze 17 jarige nemen.
|
 | Quote Rob076
Quote -V8-
Quote Rob076
17 - 16 = 1
Doe even niet zo vreselijk moeilijk zeg, de strekking is toch meer dan duidelijk?  Zeker in dit geval weet zoonlief, ernstig geïnteresseerd in auto's, echt wel of papa/mama regelmatig met zijn/haar kar naar de garage moet en of dat ze (speciaal voor Rob: de familie/het gezin) regelmatig met hun auto/auto's op de vluchtstrook zijn beland.
|
 | Als we dan ook regelmatig de auto's wassen zou ik er wel blij mee zijn 
|
 | Mag ik wel...zuiderlijk temperament van onze "Renault-verdediger"... OT: pechhulp zit bij mijn verzekering. Weet absoluut niet wat ik kan verwachten als ik ze nodig heb...heb ze namelijk nooit nodig gehad...(afkloppen op tropisch hardhout.. )
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-01-2013 21:52 door wibi.
|
 | Is dat niet wat gevaarlijk wibi? Oh ja en dank je. 
Haat het hierover te beginnen maar ik neem de ANWB ook gelijk mee in mijn berekeningen, zit nu ook te kijken of ik niet beter een autoverzekering bij de ANWB kan nemen. Kost wel 120 euro voor een sedan uit 1994, maar dan zit pechhulp daarbij, dus misschien is dat ook wel slim. En de kortingen zijn ook wel redelijk goed.
|
 | Pff, 120 euro per maand... Als ik alleen al op independer wat gegevens in jouw richting invul kom ik goedkopere tegen, en dat hoeft nog niet eens het goedkoopst te zijn (via clubs o.i.d. zijn vaak ook voordelen te krijgen).
|
 | Quote Nissan GT-R, awesome
Is dat niet wat gevaarlijk wibi?
Afkloppen op tropisch hardhout ? Zolang je dat niet met al teveel geweld doet valt het wel mee...
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-01-2013 10:50 door wibi.
|
 | Als mijn auto kapot gaat maak ik het zelf of pak ik de fiets en maak ik het later. Ik rijd al bijna 25 jaar oudere auto's en ik heb pas één keer pech gehad (1989). Die auto heb ik door de sloper op laten halen. Ik denk dat je verzekeren voor pechhulp een beetje is doorgeslagen in Nederland, de ANWB bellen voor een kapot lampje......................pffffff. Binnenkort verzinnen ze nog dat je tegen betaling je banden voor de deur op spanning kunt laten brengen. Ik neem het risico wel. Ik ben eigenlijk een waaghals, ik rij een Stilo zonder pechhulp. Het enige risico is dat je ooit eens een keer te laat komt, so what?
|
 | Quote MWH
Pff, 120 euro per maand... Als ik alleen al op independer wat gegevens in jouw richting invul kom ik goedkopere tegen, en dat hoeft nog niet eens het goedkoopst te zijn (via clubs o.i.d. zijn vaak ook voordelen te krijgen).
Ja klopt, dan kom je op 60 tot 65 euro voor de goedkoopste, en ik kan met pechhulp waarschijnlijk nog bij mijn vader. Die ik dan vervolgens oversluit naar mijn eigen pechhulp. Dus het is eigenlijk een no-brainer.
@techlo 2, gelijk heb je, als je een beetje een goede auto uitkiest lukt dat prima, maar dat is een kwestie van techniek vergelijken. En kan ontzetten leuk zijn
|
 | Quote wibi
Is dat niet wat gevaarlijk wibi?
Afkloppen op tropisch hardhout ? Zolang je dat niet met al teveel geweld doet valt het wel mee... 
, je weet wel wat ik bedoel.
|
 | Quote techlo2 de ANWB bellen voor een kapot lampje......................pffffff.
Het was de pechservice van de leasemij, maar ik heb het een keer gedaan. Ik kreeg het lampje zelf met geen mogelijkheid los van de stekker. Zelfs de hulp (die kwam met een flinke sleepwagen) heeft er nog een stief kwartier over gedaan.
|
 | Ik heb bij mijn vorige auto 3x de wegenwacht nodig gehad en 3x goed geholpen. Het kost je iets van 80 euro per jaar, maar als je 's avonds laat in het donker in de kou op de vluchtstrook staat en je wordt goed geholpen, is het dat je dubbel en dwars waard.
(voor de liefhebbers: het ging om een Alfa 146 die ik zes jaar heb gehad. 1x "iets" met de versnellingsbak, 1x kapotte ruitenwissers en een kapotte waterpomp. Toch was het een fijne auto)
|
|