Autosalon van Brussel 2013

Gepost door Daewoo-Chevrolet 

De AutoRAI 2013 gaat niet door? Als alternatief is er het Autosalon van Brussel 2013, dat van 10 tot en met 20 januari plaatsvindt.

Nu het Autosalon van Parijs de deuren gesloten heeft, kunnen we onze blik richten op het volgende grote evenement op onze kalender, en dat is het Autosalon van Brussel 2013. Zoals steeds tijdens oneven jaren is dat een ‘klein' salon al wordt editie na editie liberaler omgesprongen met de formule. Wat oorspronkelijk een bedrijfsvoertuigenbeurs was, biedt inmiddels ook plaats voor vrijetijdsvoertuigen, terreinwagens, cabrio's en breaks. Automerken mogen van organisator Febiac steeds een percentage voertuigen tonen dat niet aan die regels voldoet, en zelfs uitzonderingen aanvragen. Daardoor zal het eindresultaat erg dicht aanleunen bij dat van afgelopen jaar. Ook de droomwagens zullen weer van de partij zijn, volgens een formule die vergelijkbaar wordt met die de afgelopen editie. Tijdens het tweede weekend van de beurs (18-20 januari) verzamelen die in een aparte hal die enkel toegankelijk wordt voor wie een surplus betaalt op de normale toegangsprijs. Hoe dat er vorig jaar uitzag kan je nog eens nakijken in onze uitgebreide dreamcars-fotospecial.

Bron: [www.auto55.be]

Over het algemeen vinden de kleinere nieuwtjes die na de autobeurzen van Parijs/Frankfurt wel hun weg naar het autosalon, maar ook enkele grote primeurs. Vorig jaar was de nieuwe BMW 3-serie bijvoorbeeld één dag na de wereldpremière in Detroit al in Brussel te zien. Voor 2013 zijn er ook weer een aantal primeurs te verwachten: denk aan de Opel Cascada, de vernieuwde Seat Ibiza Cupra en Renault Fluence, de Volkswagen Beetle Cabriolet en exoten als de Jaguar XFR-S, Porsche Cayman en Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster. Over 1,5 maand zal daarover meer bekend zijn.

Editie 2012: [www.autoweek.nl]
Meer info: [autosalon.be]
Het mooie van de Rai is dat die net na Geneve valt. Brussel zal niet zoveel primeurs hebben. Als ik volgend jaar naar een Beurs ga, dan zal het Geneve worden. Ben ook nog nooit in Zwitserland geweest.
Altijd al een veel beter alternatief geweest voor de RAI. De intreeprijs is veel lager, parkeren doe je voor de deur en de beurs is gericht op de consument dus je mag bijna overal op en in zitten. Bijkomend voordeel is ook nog dat er niet alleen auto's staan maar ook motoren.
Daewoo-Chevrolet
het Autosalon van Brussel 2013

Het autosalon?

kornfed
Altijd al een veel beter alternatief geweest voor de RAI. De intreeprijs is veel lager, parkeren doe je voor de deur en de beurs is gericht op de consument dus je mag bijna overal op en in zitten. Bijkomend voordeel is ook nog dat er niet alleen auto's staan maar ook motoren.

Veel beter inderdaad! Stukken goedkoper (13 euro in Brussel en 14 euro in A'dam), parkeren is uiteindelijk net zo ver lopen en waarop is de RAI dan gericht? Bij mijn weten mocht je op de RAI ook bijna overal op en in zitten... En dat bijkomende voordeel is heel persoonlijk. Ik zie dat namelijk als nadeel.

Nee, niet bepaald ijzersterk je betoog...
Rob076
Daewoo-Chevrolet
het Autosalon van Brussel 2013

Het autosalon?

ja.
eenvoudsiert
HET, HET, HET autosalon van Parijs. Nederlanders hebben geen enkele voeling met Franse leenwoorden. Ik gruwel van elke Autoweek-verwijzing naar 'de' salon.

Ik heb die voeling overigens ook niet, vrees ik tongue sticking out smiley
Van Dale Online

nl-nl
Betekenis ' salon '

U heeft gezocht op het woord: salon.

sa·lon (de, het; m en o; meervoud: salons; verkleinwoord: salonnetje)
1ontvangkamer; mooie kamer
2zo'n vertrek als plaats van geregelde samenkomst

Beide kunnen dus.
Bevestigde primeurs

Abarth
• Abarth 500 Elaborabile, 595 Turismo, 595 Competizione, 695 Edizione Maserati

Alfa Romeo
• Alfa Romeo MiTo Turismo; Super Premium; Sportiva; SBK; SBK Limited Edition QV
• Alfa Romeo Giulietta Turismo; Premium; Sportiva

Audi
• Audi A3 Sportback
• Audi SQ5 TDI

BMW
• BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring (wereldprimeur)
• BMW M6 Gran Coupé (Europese primeur)
• BMW Z4 facelift (Europese primeur; vanaf 15 januari na lancering Detroit)
• BMW Concept Active Tourer
• BMW i3 Concept

Citroën
• Citroën DS3 Cabrio
• Citroën Berlingo Electric
• Citroën DS3 WRC
• Citroën Tubik Concept

Dacia
• Dacia Sandero (Stepway)
• Dacia Logan

Fiat
• Fiat Panda Trekking; Natural Power
• Fiat 500S (wereldprimeur)
• Fiat Punto SportLine
• Fiat Bravo SportLine
Fiat Professional
• Fiat Strada facelift

Ford
• Ford Fiesta facelift; ST; Van
• Ford Kuga
• Ford Transit/Tourneo Custom

Honda
• Honda Civic 1.6 i-DTEC

Hyundai
• Hyundai i30 3-deurs
• Hyundai ix35 City Limited Edition
• Hyundai Santa Fe
• Hyundai H-1 update
• Hyundai i20 WRC

Jaguar
• Jaguar F-Type

Jeep
• Jeep Compass S-Limited; Limited #200
• Jeep Wrangler Moab
• Jeep Grand Cherokee S-Limited

Kia
• Kia pro_cee'd
• Kia Carens

Lancia

Land Rover
• Land Rover Freelander update
• Range Rover

Lexus
• Lexus LF-CC Concept

Mazda
• Mazda6 sedan & Sportbreak
• Mazda MX-5 facelift

Mini
• Mini Paceman; Paceman John Cooper Works All4 (Europese primeur; vanaf 15 januari na lancering Detroit)
• Mini Clubvan

Mitsubishi
• Mitsubishi Space Star [Mirage]
• Mitsubishi ASX facelift

Nissan
• Nissan Micra 30th Anniversary
• Nissan Juke Nismo
• Nissan Qashqai 360°
• Nissan NV200 London Taxi
• Nissan e-NV200 Concept
• Nissan TeRRA Concept

Opel
• Opel Adam
• Opel Astra sedan

Peugeot
• Peugeot 208 GTi
• Peugeot RCZ facelift
• Peugeot Partner Electric
• Peugeot 2008 Concept

Renault
• Renault Clio Grandtour (Estate); Clio RS
• Renault Fluence facelift

Seat
• Seat Ibiza Cupra facelift (wereldprimeur)
• Seat Toledo
• Seat Leon

Škoda
• Škoda Rapid

SsangYong
• SsangYong Rexton W facelift

Subaru
• Subaru Forester (Europese primeur)

Suzuki
• Suzuki Jimny facelift
• Suzuki Grand Vitara facelift

Toyota
• Toyota Auris; Auris Touring Sports Hybrid
• Toyota Verso facelift

Volkswagen
• Volkswagen up! EcoFuel
• Volkswagen Golf VII
• Volkswagen Jetta Hybrid
• Volkswagen Beetle Cabriolet
• Volkswagen CrossCaddy
• Volkswagen Transporter Rockton
• Volkswagen eT! Concept

Volvo
• Volvo V40 R-Design; Cross Country

Afwezig:
Chevrolet
Overzicht: [autosalon.be]

15 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-01-2013 17:32 door D-C.
De Fluence is geen wereldprimeur, die stond al in Istanbul.
A110-50

Dan mag ik het niet eens een Europese primeur noemen smiling smiley
Net als de i3 coupé overigens, die stond al in LA.
Daewoo-Chevrolet
A110-50

Dan mag ik het niet eens een Europese primeur noemen smiling smiley
Wel een primeur in de beneluxdrinking smiley
A110-50
Net als de i3 coupé overigens, die stond al in LA.

Daar staat dan ook geen wereldprimeur of Europese primeur achter, het betreft trouwens de oudere 5-deurs i3 Concept.
Hier ga ik zeker heen!smiling smiley

Maar wat bedoel je precies met : nissan qashqai 360graden?
Weet iemand toevallig of isuzu ook komt?
Ismhet verstandig te doen om deze beurs in 2 dagen te doen met een hotel erbij?
Jazzzo
Weet iemand toevallig of isuzu ook komt?

Vorig jaar in ieder geval wel. Aangezien het ook een bedrijfswagensalon is in de oneven jaren, zullen de D-MAX en N-serie weleens gebroederlijk naast elkaar kunnen staan.

Jazzzo
Maar wat bedoel je precies met : nissan qashqai 360graden?

Uitvoering met camera (Around View Monitor).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-12-2012 21:21 door Daewoo-Chevrolet.
Overzicht Salon Brussel 2013
paleis 1
moto's
paleis 2
Fiets&Zo
paleis 3
moto's
paleis 4
Citroën
Hyundai
Isuzu
Mazda
Mia Electric
Suzuki
paleis 5
Audi
Fiat
Mercedes-Benz
Renault
Smart
paleis 6
Ford
Mitsubishi
Nissan
Ssangyong
Volvo
paleis 7
BMW
Iveco
Jaguar
Kia
Land Rover
Mini
Renault Trucks
Subaru
paleis 8
Alfa Romeo
Honda
Jeep
Lexus
Peugeot
Toyota
paleis 9
Dacia
Opel
Seat
Skoda
Volkswagen
patio
Volkswagen
paleis 10
lichte vliegtuigen (ULM)
paleis 11
Dream Cars for Wishes (18-20/01)

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-12-2012 19:20 door autofreakske.
Als je mij zoekt: ik ben in paleis 7smiling bouncing smiley
Donderdag a.s. openen de Brusselse autosalondeuren, de dag erop ook voor publiek. De Belgische/Benelux-primeurlijst heb ik aangevuld met de primeurlijst van autosalon.be. Blijkbaar staan er in de oneven jaren geen sedans, alleen als het om een primeur gaat zoals in het geval van de Opel Astra sedan. Helder concept nut smiley

Twee dagen lijkt me voor Brussel overdreven. Ik ben er geloof ik één keer geweest en in een dag kun je alles 2 keer bekijken. Het is ook dichtbij genoeg om gewoon op en neer te rijden trouwens, Brussel is nou niet echt een exotische verweg-plaats smiling smiley.
Harm78
Twee dagen lijkt me voor Brussel overdreven. Ik ben er geloof ik één keer geweest en in een dag kun je alles 2 keer bekijken. Het is ook dichtbij genoeg om gewoon op en neer te rijden trouwens, Brussel is nou niet echt een exotische verweg-plaats smiling smiley.

Tenzij je op Schiermonnikoog woont lijken twee dagen mij ook wat overdreven smiling smiley
En voor de babes moet je ook al niet (meer) naar Brussel!!! sad smiley

DS Online

Extra kledij voor Suzuki-babes en hun collega's
Zedigste autosalon ooit

BRUSSEL - Wie vanaf vrijdag naar het autosalon wil voor de schaarsgeklede dames, mag zijn plannen opbergen.

Vorig jaar stond het autosalon op zijn kop toen er op dag één al een masturberende man betrapt werd terwijl hij op de stand van Suzuki zat te gluren naar een meisje.

Na twee andere incidenten was de maat vol voor minister van Gelijke Kansen Joëlle Milquet (CDH). Ze liet weten dat ze in het vervolg een salon wou zonder sexy outfits. Enkele maanden geleden schreef ze daarover nog een brief aan Febiac, de organisator van het salon.

‘We hebben de deelnemers van het salon op de hoogte gebracht van de bezorgdheid. En de meeste constructeurs hebben er wel oren naar', klinkt het daar.

Suzuki heeft alvast andere plannen. ‘Donderdag maken we de nieuwe outfits bekend', zegt woordvoerder Bart Hendrickx. ‘Die zullen zediger zijn dan vroeger. We willen niet opnieuw meemaken wat er vorig jaar gebeurd is.'

Hetzelfde geluid bij de Italiaanse autoconstructeur van Alfa Romeo, Fiat en Lancia, waar je bij eerdere edities telkens bloedmooie dames vond. Vorig jaar lieten ze de babes echter voor wat ze waren en ook dit jaar kiezen ze er niet meer voor. ‘Onze meisjes staan er enkel en alleen om informatie te geven aan de klanten', zegt woordvoerder Dominique Fontignies.

Dit mag je dus voortaan verwachten...

Maar er zullen wel dreamcars te zien vallen...

Auto55.be
Dream Cars for Wishes
Dossier: Autosalon van Brussel 2013

Op een beurs die officieel over bedrijfs- en vrijetijdsvoertuigen gaat, sturen de meeste luxemerken (met uitzondering van volumespelers als pakweg Jaguar) hun kat. Maar op vrijdag 18, zaterdag 19 en zondag 20 januari, zijn de meeste blikvangers wél van de partij. Meer dan 50 exclusieve droomwagens worden dan in Paleis 11 tentoongesteld. Dat is dan voor de gelegenheid in een extra klassevol kader gestoken.

Het evenement is eigenlijk een benefiettentoonstelling, waarvan de naam al verraadt dat de opbrengst wordt geschonken aan de Make a Wish foundation. Let wel op, met je gewone ticket kan je niet binnen in deze hal. Hiervoor betaal je een supplement van € 7. De opbrengst gaat integraal naar het goede doel.
Harm78

Bij mij op de planning:

We komen een dag voordat we de beurs gaan bezoeken rond 4 uur aan in brussel en die avond gaan we brussel wat verkennen enzo en daarna slapen in een hotel, wat op loopafstand van de beurs is.

Zijn er nog meer forummers die gaan?
Op de site wordt je platgegooid met advertenties die het hebben over "salon condities".

Kan iemand uitleggen wat dat moet betekenen?![
Dat DE salon van Brussel vooral een autoverkoopbeurs is, waar mensen naartoe gaan om daadwerkelijk een auto te kopen.
Harm78
DE salon

O, toch niet weer hè. eye rolling smiley
Geintje hoor, de salon of het salon, het maak me niet uit smiling smiley
Recordaantal bezoekers voor het kleine autosalon: [www.auto55.be]
Kijk RAI Vereniging, zo kan het ook...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

Klik hier om in te loggen

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep