Afname auto's B-segment maar toename Small SUV's?

Gepost door Nuvolarii 
Heeft iemand een verklaring voor het volgende:

Bij het analyseren van de productiecijfers van de EU+EFTA markten van Oktober 2012, is het mij opgevallen dat de productie-aantallen van auto's uit het B-segment flink afnemen (YTD), maar dat bijvoorbeeld de SUV's enorm aan aandeel hebben gewonnen.

Hoe kan dit?

Komt het omdat veel mensen een B-segmenter als 2e hands kopen? En mensen die een SUV kopen niet genoeg middelen hebben voor bijv. een VW Touareg en dus voor de Tiguan kiezen?

Alvast bedankt voor de commentaren! thumbs up
De winst zit niet in de Tiguan, CR-V, Q5, maar in de klasse daaronder. Sportage en consorten.
Zit het dan in de zuinigheid van de auto's? De consument rijdt langer met hetzelfde voertuig?

M.a.w. van gebruik naar verbruik en de kleine auto verliest haar USP als zuinige auto en de consument wil meer ruimte, beter prijs/kwaliteit verhouding?
Volgens mij gaan in deze zware tijden ook steeds meer mensen over naar een goedkopere auto in het kleinere A segment die de laatste jaren stukken volwassener zijn geworden , kijk maar eens rond hoeveel Upjes , Pikanto's en Twingo's je onderweg tegenkomt .
De mini Sufjes zijn zeker leuk maar zijn naast duurder ook veel zwaarder en hoger dan een B klasser met daardoor een stuk hoger verbruik en weinig meer ruimte , ik denk dat dit een modeverschijnsel is .
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep