Xenon verlichting aanpassen voor linksrijdend verkeer.

Gepost door Jochiehans 
Op het Internet wordt beweerd dat je Xenonverlichting via een schakelaar zou kunnen omzetten van asymmetrisch recht (rechts rijdend verkeer) naar asymmetrisch links (links rijdend verkeer).

Als dat al zo is dan zou ik toch heeeeeeeeeeeeeeel graag weten waar die schakelaar bij mijn auto zit. Het gedoe met koplamp stickers bevalt niet goed.

Ik rijd een Audi A3 SB advance van 2012.

Hans
Het is doorgaans geen schakelaar maar een hendel.

Alleen weet ik die niet precies te zitten bij een Audi A3
Audi-dealer, of is dat een te voor de hand liggend idee?
Jochiehans
Die wisten het niet.
Sorry, maar dat vind ik behoorlijk slecht! Je hoort als dealer je product te kennen? nut smiley
Jochiehans
Die wisten het niet.

Dan zoeken ze het voor je uit!
Gevonden op internet:

"De dealer, of iemand van het forum met VagCom, kan je xenonverlichting lager zetten. Dan heeft niemand in Engeland last van je verlichting.

In de nieuwe types kun je via MMI, de reismodus instellen, dus de verlichting lager zetten."
Heb ik net gedaan..dat uitzoeken Terence. Kostte me iets van 2 minuten...
wibi

Gefeliciteerd? Ik vind het bizar dat de dealer dat niet voor je uitzoekt als je zoveel duizend euro brengt.

Overigens is het niet de oplossing die TS zoekt. Namelijk van rechts naar links!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2012 11:54 door Terence.
Dit is de oplossing volgens de 'deskundigen' op het forum daar...
wibi

Oooooowja dat forum, ik weet precies wat je bedoeld!
Terence
wibi

Het Audiforum (lijkt me niet erg moeilijk te raden eye rolling smiley)
Letterlijke quote:

De headlamp converter past je Xenonverlichting aan aan het rechts rijden (in de UK bijvoorbeeld). Het is een instelling die je gewoon via het CAR-menu in je MMI kan aan-/afvinken. Staat in het instructieboek beschreven hoor en vervangt het afplakken van een deel van de lampen bij de gewone halogeenverlichting.

en dat lijkt me exact de beantwoording van de vraag. Alleen weten we niet of TS dit ook in zijn auto heeft.
singleframegrille
Terence
wibi

Het Audiforum (lijkt me niet erg moeilijk te raden eye rolling smiley)
Letterlijke quote:

De headlamp converter past je Xenonverlichting aan aan het rechts rijden (in de UK bijvoorbeeld). Het is een instelling die je gewoon via het CAR-menu in je MMI kan aan-/afvinken. Staat in het instructieboek beschreven hoor en vervangt het afplakken van een deel van de lampen bij de gewone halogeenverlichting.

en dat lijkt me exact de beantwoording van de vraag. Alleen weten we niet of TS dit ook in zijn auto heeft.

Nee maar wibi vindt het lastig een bron te noemen.

Maar we hebben het over xenon en dan weer over halogeen en ook over een deel van het afplakken wat niet meer hoeft.
wibi

Daar helpt de lamme de blinde. grinning smiley

Terence
wibi

Gefeliciteerd? Ik vind het bizar dat de dealer dat niet voor je uitzoekt als je zoveel duizend euro brengt.

Overigens is het niet de oplossing die TS zoekt. Namelijk van rechts naar links!

Zit die gebruiksaanwijzing er dan voor Jan Doedel bij?

En overigens, hierin staat voor mijn auto, dat ik voor rijden in Engeland de xenon moet laten aanpassen bij de dealer.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2012 14:02 door Hansyii.
wibi
Gevonden op internet:

"De dealer, of iemand van het forum met VagCom, kan je xenonverlichting lager zetten. Dan heeft niemand in Engeland last van je verlichting.

In de nieuwe types kun je via MMI, de reismodus instellen, dus de verlichting lager zetten."

Om mezelf te quoten...daar hoef ik toch geen bron bij te zetten ? TS zou blij moeten zijn met dit antwoord, want de 'duurbetaalde' Audi dealer deed niets voor hem. Als de dealer dit wel aan hem verteld had zouden ze toch ook geen bronvermelding hoeven te geven ? Of zijn er hier mensen die overal een bewijs voor moeten hebben ? Kan het gezellig worden....
wibi
wibi
Gevonden op internet:

Om mezelf te quoten...daar hoef ik toch geen bron bij te zetten ? TS zou blij moeten zijn met dit antwoord, want de 'duurbetaalde' Audi dealer deed niets voor hem. Als de dealer dit wel aan hem verteld had zouden ze toch ook geen bronvermelding hoeven te geven ? Of zijn er hier mensen die overal een bewijs voor moeten hebben ? Kan het gezellig worden....

Tuurlijk: draai de vraag om, verdraai hem en doe net alsof je de rest niet leest thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep