er wordt hier onterecht mij een schade in de schoenen geschoven......
 | Donderdagavond problemen met de lease 206: melding op het centrale scherm: oliedruk te laag. Athlon stuurde een berger op mij af. Auto afgesleept. De vervangende auto een Suzuki Swift uit 2010 in het pikkedonker (23.30 uur) in ontvangst genomen). Volgende dag normaal naar het werk. Auto 's-middags ingeleverd zegt die medewerker van Bergnet Almere: "Er zit een schade in het rechterachterscherm". Waarop ik hem mededeel dat die schade er dan al heeft moeten zitten omdat ik de auto keurig netjes heb behandeld en zeker niks heb geraakt.
Volgens hem moest hij de schade toch melden. Hiervoor moest hij een fax sturen (afmelden van de auto). Ik heb mijn handtekening moeten zetten dat ik de auto heb ingeleverd. Wel heb ik er expliciet bij de regel opmerkingen er bij geschreven dat ik de auto in goed vertrouwen heb meegenomen en dat ik de schade niet heb veroorzaakt.
Ben benieuwd of ik er nog iets van hoor. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat ze alle schades noteren als ze een auto innemen. Zijn ze hier een keer nalatig in geweest en dan moet ik er voor bloeden? Dit is zeer onterecht en voelt niet goed.
Kunnen jullie adviseren wat ik kan doen?
|
 | En de schade kan niet 's nachts zijn veroorzaakt door een onverlaat?
Erg balen, maar ik zou zo niet weten wat je hiertegen kunt doen.
|
Kunnen jullie adviseren wat ik kan doen?
Even afwachten of je er nog iets van gaat horen...
|
 | Heb je bij ontvangst van de Swift ook iets getekend en stond deze schade op dat formulier vermeldt?
|
 | @ TYN: er stonden wel twee andere kleine schades op het formulier vermeld, deze echter nog niet.
Het is echter het woord van de één tegen het woord van de ander. Ik heb een rechtsbijstandsverzekering en als ik er nog wat van hoor dan zal ik die zeker informeren.
|
 | @Verlichting: Als ik voor de garage waar regelmatig kom, een auto moest wegbrengen of ophalen, liep ik er eerst altijd om heen voor controle, je weet immers nooit.
|
 | Quote D. Elzinga
Even afwachten of je er nog iets van gaat horen...
Ik denk dat dit voorlopig het beste advies is. De kans dat je er ooit nog wat van hoort schat ik redelijk klein in.
|
 | Quote TYN
Heb je bij ontvangst van de Swift ook iets getekend en stond deze schade op dat formulier vermeldt?
Quote verlichting
@ TYN: er stonden wel twee andere kleine schades op het formulier vermeld, deze echter nog niet.
Heb je daadwerkelijk iets getekend?
|
 | Mijn handtekening staat op het papier maar met heel duidelijk daarbij vermeld dat ik niet aansprakelijk ben voor de schade.
Schade was ook nauwelijks waarneembaar. Laten we hopen dat het voor mij gunstig uitvalt. (Zou terecht zijn).
|
 | Hebben wij ook een keer gehad. Auto ging stuk en we kregen om 23:00 een vervangende auto. Wel een beetje erom heen gelopen om te kijken of er schade op zat, maar niks kunnen vinden. Volgende dag leveren wij hem in bij de dealer; beginnen ze te zeuren dat er een krasje op zit. Tsja... natuurlijk niet akkoord gegaan. Geloof dat we de auto wel konden inleveren zonder extra te hoeven betalen.
|
 | Quote verlichting
Mijn handtekening staat op het papier maar met heel duidelijk daarbij vermeld dat ik niet aansprakelijk ben voor de schade.
Schade was ook nauwelijks waarneembaar. Laten we hopen dat het voor mij gunstig uitvalt. (Zou terecht zijn). Maar bij ontvangst heb je neem ik aan ook getekend voor schades?
Als de schade zoals je zelf aangeeft nauwelijks waarneembaar is, lijkt het me wel zo redelijk wanneer het bedrijf het er verder bij laat zitten.
|
 | Quote verlichting
@ TYN: er stonden wel twee andere kleine schades op het formulier vermeld, deze echter nog niet.
Je hebt getekend voor ontvangst van een wagen met 2 schades, bij het inleveren is er een extra-beschadiging vastgesteld. Dan vrees ik dat jij daar zal voor opdraaien.
|
 | Lijkt me niet helemaal redelijk en billijk om te verwachten dat je om 23:30uur een leen auto in het donker dusdanig visueel kan inspecteren, dat je wel of niet weet in welke staat hij verkeerd.
|
 | Je kan nog even vragen of ze het formulier erbij pakken van de vorige keer dat de auto werd ingeleverd.
|
 | Quote Rookworst
Lijkt me niet helemaal redelijk en billijk om te verwachten dat je om 23:30uur een leen auto in het donker dusdanig visueel kan inspecteren, dat je wel of niet weet in welke staat hij verkeerd.
Dan laat je in het afleveringsformulier een voorbehoud opnemen voor je tekent.
|
 | Quote British Racing Green
Quote Rookworst
Lijkt me niet helemaal redelijk en billijk om te verwachten dat je om 23:30uur een leen auto in het donker dusdanig visueel kan inspecteren, dat je wel of niet weet in welke staat hij verkeerd.
Quote verlichting
Mijn handtekening staat op het papier maar met heel duidelijk daarbij vermeld dat ik niet aansprakelijk ben voor de schade.
|
 | Quote Terence
Quote British Racing Green
Quote Rookworst
Quote verlichting
Ik bedoel wel : voorbehoud voor de reeds voorafbestaande schade laten noteren op het ontvangstformulier wegens onmogelijkheid de wagen uitgebreid te taxeren in het donker! Bij het opnieuw inleveren wordt elke gebrek genoteerd en wat in tussentijd erbij gekomen is, dat is voor jouw verantwoordelijkheid.
|
 | Quote Rookworst
Lijkt me niet helemaal redelijk en billijk om te verwachten dat je om 23:30uur een leen auto in het donker dusdanig visueel kan inspecteren, dat je wel of niet weet in welke staat hij verkeert.
[flauw]Er was toch verlichting bij? [/flauw]
|
 | .
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-10-2012 23:27 door Monsieur Le Loure.
|
|