Gebruik maken van no-claim beschermer

Gepost door Waal 
Peiling
Schade claimen bij verzekeraar
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 8 stemmen ontvangen.
JA schade claimen en 6 jaar terug in schadevrijejaren0

0%
NEE zelf ca. 500 euro betalen8

100%

Vanochtend kwam ik bij mijn auto en bleken er 4 deuken in de passagiersdeur te zitten. Zoals ik het kan beoordelen is er iemand met een fiets tegen aangevallen, maar de dader ligt op het kerkhof. Nu heb ik bij mijn verzekering een no-claim beschermer maar is het raadzaam om hier gebruik van te maken. Als ik hier gebruik van maak, zak ik niet op de bonus-malus trede, maar ga wel van 15 schadevrijejaren terug naar 9 terug. De schade wordt geschat op ca. 500 euro. Wat is verstandig de schade claimen of zelf het geld betalen?
Er kan tegenwoordig zeer veel gedaan worden met uitdeuken zonder spuiten, heb het net naar volle tevredenheid laten doen.
Had een grote vouw van 25 cm in mn deur en volledig weg.

En dat was geen 500 euro voor 10 deukjes.

Plaats eens een foto?
Ligt ook nog eens aan de staat van de auto, hoe lang je er nog mee wilt blijven rijden, etc. etc.
Als ik jou was zou ik het eerst proberen via het waarborgfonds. Die is er juist voor dergelijke schades 'zonder dader'. Collega heeft daar ook eens gebruik van gemaakt. Kost je wel wat tijd/voorbereiding, je hebt wel kans dat de schade vergoed wordt.
Leon in z'n SEAT
Als ik jou was zou ik het eerst proberen via het waarborgfonds. Die is er juist voor dergelijke schades 'zonder dader'. Collega heeft daar ook eens gebruik van gemaakt. Kost je wel wat tijd/voorbereiding, je hebt wel kans dat de schade vergoed wordt.

Als de eigenaar al denkt dat het door een fiets komt, dan zal de expert/waarborgfonds niet anders denken.
En alleen schade veroorzaakt door een motorvoertuig wordt eventueel uitgekeerd.

Ik wacht nu al een half jaar op uitkering, ik + getuigen moesten het opnieuw invullen, expert moest aanvullende verklaring sturen etc.
Werd vorige week weer gebeld of ik btw kan aftrekken...nee....pffffffff.

En dan niet te vergeten dat er een duidelijke trekhaak in mijn bumper/kenteken zit, niet te missen.

Snap het overigens wel dat ze het secuur doen, maar hup...
Als je er dus over nadenkt is het echt schandalig, we zijn verzekerd, maar de verzekeringsmaatschappijen hebben zo'n systeem gecreëerd dat niemand schade meldt...

Ik zou eerst het advies van Terence volgen.
Heb besloten de schade toch te gaan claimen bij de verzekering. Wel belachelijk dat je wordt teruggezet in schade vrije jaren, maar ja om nou weer 500 euro te gaan betalen, vind ik toch te gortig. Waar heb je anders de verzekering voor. Gelukkig blijft de bonus malus korting gelijk.

Topic kan gesloten worden.
Heb je geen eigen risico?

Meestal is dit 150 euro...
Je verbind je alleen een aantal jaren aan je huidige verzekeraar. Immers bij overstappen ga je premie betalen obv het lagere aantal schadevrije jaren. Ik zou dus eerst een premie check doen alvorens hem te gebruiken.

En dan nog, 500 euro is eigenlijk een laag bedrag om je verzekering voor te gebruiken. Als je nog een schade rijdt dan val je nog veel verder terug en kost je het een vermogen (en daar helpt dan een no claim beschermer niets aan).

Maar dat is altijd de afweging van een verzekering, het systeem zit zo in elkaar dat al je de verz gebruikt daarmee alles duurder wordt en je hem dus niet altijd moet gebruiken. Precies wat de maatschappijen er mee beogen. Meestal kun je nog tot een half jaar na dato besluiten de schade zelf te vodoen.
Waal
Heb besloten de schade toch te gaan claimen bij de verzekering. Wel belachelijk dat je wordt teruggezet in schade vrije jaren, maar ja om nou weer 500 euro te gaan betalen, vind ik toch te gortig. Waar heb je anders de verzekering voor. Gelukkig blijft de bonus malus korting gelijk.

Ze zijn blij bij de verzekeraar, jou 500 euro uitkeren en 1000 euro extra premie ontvangen thumbs up
Terence
Waal

Ze zijn blij bij de verzekeraar, jou 500 euro uitkeren en 1000 euro extra premie ontvangen thumbs up

Nou die 1000 euro extra premie gaan ze niet van mij krijgen hoor. Rijd nu 14 jaar schade vrij en ga nu voor het eerst een schade claimen. De bonus malus korting blijft gewoon gelijk, dus niets aan de hand lijkt mij.
Waal
Terence
Waal

Nou die 1000 euro extra premie gaan ze niet van mij krijgen hoor. Rijd nu 14 jaar schade vrij en ga nu voor het eerst een schade claimen. De bonus malus korting blijft gewoon gelijk, dus niets aan de hand lijkt mij.

Je zit op je maximale korting?
Terence
Waal
Terence
Waal

Je zit op je maximale korting?
Nee hij gebruikt zijn no-claim beschermer. Hij valt wel terug in schadevrije jaren maar hoeft geen extra premie te betalen. Feitelijk is de no-claim beschermer een verzekering in een verzekering.
Ik neem aan dat je die no-claim beschermer nog geen tien jaar hebt (zolang bestaan ze volgens mij niet?) maar je hebt toch al zo'n 300 euro eraan betaald? Met die eigen risico erbij blijft het nog geen werelddeal winking smiley

Bij ASR krijg je geen malus als de schade niet direkt je eigen schuld is, dus misschien heb je ook zoiets en vallen ook je jaren niet terug.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-09-2012 16:01 door Pio.
Pio
Ik neem aan dat je die no-claim beschermer nog geen tien jaar hebt (zolang bestaan ze volgens mij niet?) maar je hebt toch al zo'n 300 euro eraan betaald? Met die eigen risico erbij blijft het nog geen werelddeal winking smiley

Bij ASR krijg je geen malus als de schade niet direkt je eigen schuld is, dus misschien heb je ook zoiets en vallen ook je jaren niet terug.
No blame, no claim winking smiley

De meeste maatschappijen hebben zelfs geen no-claim beschermer meer. Kan financieel niet meer uit want wie sluiten er met no-claimbeschermer(over het algemeen dan). Juist de brokkenpiloten.
Pio
Waar lees je dat?
Nou er is geen eigen risico. Alleen als ik overstap naar een andere verzekering overstap of binnen nu en 1 jaar claim ik weer een schade is het nadeelig voor mij.
bat
..
Waar lees je dat?

Ow ik neem even aan dat TS zo'n 5 euro per maand betaalde voor de no-claim beschermer, 5 jaar lang (gok ik) = 300 euro. Tel de eigen risico erbij (150) en je zit aan toch weer bijna aan het bedrag van de schade, alleen nu wel met terugval in schade vrije jaren.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep