Checken hoeveel auto`s per merk (model) rond rijden in nederland

Gepost door GortieBekkers 
Ik had een vraag , waar kun je checken hoeveel auto`s er rond rijden van een specifiek merk / model.
Bijv : Hoeveel Dodge Chargers er rond rijden in Nederland (of hoeveel er op kenteken staan)

Ik zoek hier al dagen naar maar kan niks vinden. Mischien kunnen jullie helpen ? ....

Groet
Mobiliteit in cijfers > [www.bovagrai.info]. Lang niet alles (bijvoorbeeld geen Dodge Chargers), maar veel gedetaillerder dan dit ga je het waarschijnlijk niet vinden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-07-2012 23:46 door .Timo.
Iets om mee te beginnen.
Jammer dat er geen andere modellen tussen staan.
En je mist veel andere merken. Maar in ieder geval bedankt!!!!
Dus blijkbaar rij ik in 1 van de nog geen 13k C2's. Wist dat het er niet zoveel waren, maar dit is erger dan ik dacht. tongue sticking out smiley
Staan ze niet op deze site?

Hierboven staat een balk.
Klik op "Aktueel".
Klik op "Verkoopcijfers"
Je vindt daar met een beetje doorklikken de cijfers per model en dat gaat terug tot 1984.
Dan krijg je alleen hoeveel er verkocht zijn.
Ik wil graag weten hoeveel er nu nog rond rijden , haha
Mmm, de BOVAG loopt blijkbaar achter, alleen de cijfers van 01-01-2011 staan online (zie post van .Timo), die van 01-01-2012 nog niet eens. Je kan het bij de RDC proberen, kost je echter wel geld, dat is namelijk gewoon een commercieel bedrijf. De Renault 25-aantallen kwamen daar eerder ook altijd vandaan, een liefhebber regelde die lijsten.
Wij hadden bij de Safrane club ook iemand die hele precieze cijfers wist te achterhalen, al zou ik niet weten hoe. Toen mijn Saf naar de recycling ging, waren er nog 43 van dat bouwjaar op de weg.

Jammer, wel om te zien dat er nu nog maar een kleine 3000 Safranes op de weg zijn, zeker de Ph1 is toch een tijdloos mooie auto.
Dat was dezelfde persoon weet ik toevallig, ging ook via de RDC. winking smiley
Er zijn bedrijven die met de datakoppeling van de RDW ook op specifieke modellen kunnen zoeken.
Van mijn Clio RS182 destijds waren er 53 geleverd in 2004 en 2005, maar nog 45 over 2 jaar terug. De rest was geŰxporteerd of TL.
M'n huidige auto zijn er maar 33 van geleverd, alleen het aantal hoeveel er nu nog rondrijden geen idee.

Wat Sanitarium ook aangeeft, RDW/RDC kun je de vraag bij neerleggen, maar het zal je wel eurie's kosten smiling smiley
GortieBekkers
Dan krijg je alleen hoeveel er verkocht zijn.
Ik wil graag weten hoeveel er nu nog rond rijden , haha

Bedacht ik mij ook - wilde de inzending deleten maar dat is blijkbaar niet gebeurd.
Mijn oprechte deelneming, sorry, excuses! ;-)
Wat leuk dat dit gelinkt wordt, ik kende het niet, en van mijn auto's rijden er respectievelijk 3100 en 340.000 rond\
Def
Wat leuk dat dit gelinkt wordt, ik kende het niet, en van mijn auto's rijden er respectievelijk 3100 en 340.000 rond\

321.000 bedoel je? winking smiley
rickm
Def

321.000 bedoel je? winking smiley
oeps, ja inderdaad
Jammer dat zo iets nie gratis is.
Ik zou toch van een paar specefieke modellen wel willen weten hoeveel er nog rondrijden.
Maar is dat duur om dat na te vragen bij het RDC?
GortieBekkers
Jammer dat zo iets nie gratis is.

Voor niks gaat de zon op.

GortieBekkers
Maar is dat duur om dat na te vragen bij het RDC?

Wat let je om dat eens te vragen bij RDC zelf?
Eigenlijk niks , Ik zal volgende week eens informeren.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep