Audi A5 3.0 TDI vs BMW 335d coupe vs Mercedes E350 CDI Coupe
 | Beste lezers,
Deze discussie is vast een groot aantal keren besproken, maar had laatst een goede discussie met een aantal vrienden over deze 3 auto's.
Ervan uit gaande dat elk van deze drie auto's full option zijn, zowel interieur als exterieur... (S line pakket, M pakket, AMG pakket, navi pro, volleer, speciale pakketten noem maar op...)
Welke van deze drie auto's zult u kiezen en waarom? Een paar belangrijke aspecten die graag ter discussie wil brengen:
- Rijplezier (wegligging, motorisch, rijdynamiek) - Looks (oog wilt ook wat! Interieur als exterieur...) - Aanschafwaarde, onderhoud en restwaarde - Andere punten?
=]
|
 | Waarom wil je dat precies weten? Het blijft vooral een subjectief verhaal waarom iemand voor een bepaalde wagen kiest. Dmv een discussie kom je nooit op "de beste" uit. Dat wordt vaak geen discussie, maar een standaard scheldpartij van fanboys met argumenten als "FWD is voor kinderdriewielers" (onderbouwd met het welbekende plaatje), "als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi", "Audi is een dure VW" en meer van dat soort ongein. Daarnaast krijg je waarschijnlijk ook nog de reactie dat diesel voor tractoren is en je dus nooit een diesel in een coupé moet bestellen.
Ik zou geen van de drie kiezen, ik heb er totaal niets mee. Maar goed, dat vroeg je dan ook niet. 
|
 | Diesel is voor tractoren, dus ik zou nooit een diesel-coupé bestellen..

|
 | Ik zou voor de Benz gaan. De Audi en de BMW zijn er al een tijdje langer, en ondanks dat ik best wel BMW-minded ben vind ik de Benz ook de mooiste van de drie. Qua weggedrag zullen ze allemaal behoorlijk dicht bij elkaar liggen, vermoed ik.
|
 | een blauwe! 
|
 | Geef er maar een, maakt me niet uit welke. Ik kan de opbrengst van de verkoop ervan nu wel gebruiken.
|
 | 335d coupé, een stuk degelijker als je het mij vraagt!
|
 | Audi valt altijd af.
Blijven de Mercedes en BMW over en kan dan nog niet kiezen eigenlijk.
Doe mij maar de buitenkant van de BMW met de binnenkant van de Mercedes.
|
 | De mercedes natuurlijk! kwaliteitsbakken!
|
 | Quote MarcelCLS
De mercedes natuurlijk! kwaliteitsbakken!
Ja want die andere twee zijn inferieure rotzooi! 

|
 | @§anitarium, omdat ik het gevoel had dat op deze forum toch wel enkelen zullen zijn die een goed geformuleerde mening zou hebben over betreffende auto, misschien tijdlang rijervaring met een van de bovenstaande auto's of iets dergelijks? @Total Loss Ik vind juist het interieur van mercedes niet aan een E coupé voldoen. Aan de andere kant is het een plaatje van de buitenkant! @MarcelCLS volgens mij doen Audi en BMW qua kwaliteit niet onder aan Mercedes…
|
 | Het is 'dit' forum, niet 'deze' forum. Voor de rest kan iedereen wel een topic starten met 'welke auto wil je liever'. Dat soort lijstjes maakte ik ik in m'n eentje toen ik 12 was met m'n 1:18 schaalmodellen. Post het dan tenminste in het 'koopadvies' gedeelte.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-06-2012 22:39 door Autoseksueel.
|
 | Quote Autoseksueel
Post het dan tenminste in het 'koopadvies' gedeelte.
Alsjeblieft niet, dit soort fantasietopics moeten daar juist verre van blijven.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-06-2012 23:02 door Wouter82.
|
 | @Autoseksueel, excuses voor mijn te foutieve grammatica en dank u wel voor uw volwassenheid... precies wat dit forum nodig had!
@Wouter82, pls enlighten me... fantasietopics? wat is hier precies non realistisch?
|
 | Ik zou voor de Audi gaan. Ondanks dat ik best wel BMW- en Mercedes minded ben vind ik de Audi ook de mooiste van de drie. Qua weggedrag zullen ze allemaal behoorlijk dicht bij elkaar liggen, vermoed ik.
Overigens zou ik nooit een diesel kopen. Tenzij het een V12 TDI is in een Q7, dan weer wel.
|
 | Niet zo moeilijk, de 335d. Dat ding is in le mans blauw met M-pakket veruit de mooiste van de drie en het gaat lekker de bocht door. De A5 kan daar gewoon niet aan tippen en voor de Mercedes ben ik nog niet bejaard genoeg.
|
 | Quote Nyls
@Autoseksueel, excuses voor mijn te foutieve grammatica en dank u wel voor uw volwassenheid... precies wat dit forum nodig had!
@Wouter82, pls enlighten me... fantasietopics? wat is hier precies non realistisch?
Zo lang je niet echt voor de keuze staat 1 van deze drie wagens aan te schaffen is het fantasie.
|
 | Audi is vlees nog vis, smaak nog kraak, dus valt af BMW stuitert dus blijft de Benz over
|
 | Het is allemaal subjectief, daar is geen regel voor! De ratio is even buiten spel, al denk je dat je het kunt beredeneren.
|
 | Quote Nyls @§anitarium, omdat ik het gevoel had dat op deze forum toch wel enkelen zullen zijn die een goed geformuleerde mening zou hebben over betreffende auto, misschien tijdlang rijervaring met een van de bovenstaande auto's of iets dergelijks?
En, wat is je conclusie tot nu toe als je de reacties leest? Men reageert zoals gewoonlijk alleen maar met zijn persoonlijke voorkeur van merk of exterieurvoorkeur. Rationeel is er niets over te melden: ze zijn allemaal snel, zitten allemaal bomvol opties, het zal allemaal net zo goed rijden en de kwaliteit zal ook niet veel verschillen.
En als je wel serieus tussen deze modellen twijfelt, dan heeft een polletje opzetten hier ook totaal geen zin, dan moet je juist zelf uitgebreide proefritten gaan maken om te ervaren welke auto je voorkeur heeft. En verder kun je dan beter de Myreviewsectie doorspitten op zoek naar kwaliteitsmankementen of verbruikscijfers bijvoorbeeld.
|
 | De persoonlijke voorkeuren van diverse forummers mogen wel duidelijk zijn (die heb ik ook), maar eigenlijk is er wat de verschillen tussen de 3 auto's betreft (en de merken in het algemeen) in de laatste 25 jaar weinig veranderd:
BMW is het sportiefst MB het meeste comfort Audi tussenin.
Dus gewoon een kwestie van eigen voorkeur.
|
 | Quote Autoseksueel
Diesel is voor tractoren, dus ik zou nooit een diesel-coupé bestellen.. 
Veel tractoren zijn zelfs alleen in cabrio uitvoering leverbaar.
|
 | Denk toch de 335d, al vind ik de A5 3.0TDI ook geen straf..
|
 | Ik zou voor de Mercedes-Benz gaan. De Audi is te voorspelbaar, de 3 serie oud en vind ik op de een of andere manier goedkoop ogen (E46 coupe is wat mij betreft veel mooier). Alleen vind ik het interieur van de E verouderd aandoen, het interieur van de C coupe is mooier.
Of dan toch de A5 Sportback? Hmh, een Laguna coupe 3.0 dCi zeg ik ook geen nee tegen....
|
 | Een echt inhoudelijk discussie blijkt niet mogelijk. Gek als je bedenkt dat we het over bedragen hebben van 50.000 euro en meer. Blijkbaar speelt bij dit soort auto's dus toch alleen maar het imago en de looks. Speelt de daadwerkelijk inhoud, net als bij een mooie blonde vrouw, geen rol meer.
|
 | Wellicht liggen ze inhoudelijk zo dicht bij elkaar dat je het automatisch over looks gaat hebben...
Gek die parallel naar vrouwen... Auto's en vrouwen zijn toch 22 heel verschillende onderwerpen.
|
 | Quote kierke
Een echt inhoudelijk discussie blijkt niet mogelijk. Gek als je bedenkt dat we het over bedragen hebben van 50.000 euro en meer. Blijkbaar speelt bij dit soort auto's dus toch alleen maar het imago en de looks. Speelt de daadwerkelijk inhoud, net als bij een mooie blonde vrouw, geen rol meer.
Precies, het gaat over bedragen die de gemiddelde bezoeker van dit forum niet uit kan geven, er is dus weinig ervaring met het rijden in dergelijke bolides. Als jezelf voor de serieuze aanschaf van een dergelijke auto staat moet je hier ook niet komen keuvelen maar lekker gaan proefrijden.
|
 | Mogen wij hier alleen maar praten over auto's tot € 10.000? Of waar ligt dan de grens?
Voor mij is de vraag van TS volkomen normaal en kan daar best normaal op worden gereageerd.
edit: Nulletje gewist
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-06-2012 15:58 door meeuw.
|
 | Quote meeuw
Mogen wij hier alleen maar praten over auto's tot € 10.0000? Of waar ligt dan de grens?....
och, voor een ton kun je toch ook wel wat leuks kopen? 
|
 | Oeps, aangepast.
|
 | Zoals al eerder is gezegd is deze keuze voornamelijk subjectief. Een objectief vergelijk zoals de topic starter dat voor ogen heeft is niet echt mogelijk.
Hoewel ik voor de Mercedes zou gaan vanwege mijn voorliefde voor het merk kan je eigenlijk stellen dat deze auto's elkaar weinig ontlopen. Allemaal zullen ze een sportieve rijervaring bieden met de in de openingspost genoemde pakketten. Zoals Meeuw heeft gezegd zijn het verschillende soorten auto's die dus ontworpen zijn voor verschillende soorten mensen. Het is zo dat de BMW en Audi ouder zijn dan de Mercedes en daardoor minder zijn qua elektronica, maar op andere gebieden zullen ze dat ruimschoots goedmaken, zoals het bochtengedrag in geval van de BMW en de relatieve ingetogenheid van de Audi (nu is dat eigenlijk niet zo in geval van het s-line pakket, maar standaard vind ik een A5 minder aandachttrekkend dan de andere auto's).
|
 | Quote meeuw
Mogen wij hier alleen maar praten over auto's tot € 10.000? Of waar ligt dan de grens?
Voor mij is de vraag van TS volkomen normaal en kan daar best normaal op worden gereageerd.
edit: Nulletje gewist Er over praten kan altijd, maar wat verwacht je voor reactie op auto's waar 98% van het forum nooit in heef gereden of in zal rijden? Het kan dan alleen maar over uiterlijk en emotie gaan. TS concludeert dan ook voor dit forum terecht "Blijkbaar speelt bij dit soort auto's dus toch alleen maar het imago en de looks. "
|
 | Tussen deze 3 wagens is er geen beste aan te wijzen, alleen een auto die het beste bij jou past.
Over Audi in het algemeen het volgende. De Audi 3.0 TDI is altijd quattro. Deze auto is dus het veiligst. Met quattro is het mogelijk om enorm hard een bocht uit te knallen. Voorts de beste tractie bij regen en sneeuw. Met BMW en MB kan je harder een bocht in knallen.
Voorts biedt de Audi de beste rechtuit rij-eigenschappen. Hij zal het meest rustig sturen, ook met zijwind. Bij snel rechtuit is FWD of AWD in het voordeel. (trekken is beter dan duwen) Op de Autobahn is deze auto dus het best in zijn element. Voor zo snel mogelijk een bergpas met haarspeldbochten kan je beter naar de andere twee kijken.
De Audi is leverbaar met 3 verschillende onderstellen (normaal, sport en S-line). Dus bij een keuze voor deze wagen is het echt niet de showroom in lopen en bestellen. Of je bent zeer dom bezig. Dit is één van de moeilijkste keuzes, welk onderstel met welke velgdiameter. Dat betekent dus: uitgebreid proef rijden. Een lager onderstel biedt nog betere rij-eigenschappen, maar je levert comfort in.
Tenslotte is de Audi van binnen het best afgewerkt. Maar of dit een doorslaggevend argument is, ik denk van niet. Om het verschil te zien met de andere twee, moet je echt gaan zoeken bij de details.
En over het interieur valt weinig te zeggen. Dit zal bij alle 3 zo aangekleed kunnen worden als je wilt. Verschillende soorten leer, verschillende soorten hout en alu, zwart of witte hemel, etc. Mijn auto mag een aardig voorbeeld zijn.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-06-2012 19:08 door Hansyii.
|
|