de Allerslechtste Chauffeur van Nederland: Ruben Nicolai beleeft weer auto-ongeluk met tv-show

Gepost door D.E.N.N.I.S. 
de Allerslechtste Chauffeur van Nederland: Ruben Nicolai beleeft weer auto-ongeluk met tv-show [www.ad.nl]

Opnieuw heeft er een auto-ongeluk plaatsgevonden bij de opnames van de Allerslechtste Chauffeur van Nederland. Ruben Nicolai bleef nu echter wel ongedeerd, in tegenstelling tot de vorige keer toen hij door een kandidaat werd aangereden.

Al op de eerste dag van de opnames is het mis gegaan. Nicolai vertelt aan 3FM: 'We zijn een half uur aan het opnemen en de kandidaat knalt vol op een prachtige oldtimer van een heel aardige meneer.'

De onfortuinlijke kandidaat zou te veel zijn afgeleid door de routebeschrijving en zijn bijrijder, waardoor hij niet op het verkeer lette. Voor Nicolai illustreert het ongeluk dat het programma niet voor niets wordt gemaakt. De presentator zweert dat het niet om een promotiestunt gaat.

Omver gereden
In het eerste seizoen van de Allerslechtste Chauffeur werd Nicolai omver gereden door een finalist. De jongen vloog uit de bocht, schepte een cameraman en daarna de presentator, die roerloos in het gras bleef liggen. Beide slachtoffers werden met verwondingen opgenomen in het ziekenhuis.

BNN besloot om het ongeluk toch uit te zenden. De uitzending vestigde het kijkcijferrecord voor het televisieprogramma van ruimt 1,2 miljoen kijkers.

De vorige keer was het slimmerik Pim: [www.youtube.com]
Gatver, jammer dat dat programma weer begint. Waarom moeten we in Nederland randdebieliteit en aandachttrekkerij belonen?!

en de kandidaat knalt vol op een prachtige oldtimer van een heel aardige meneer

Van mij mag het programma per direct van de buis.
Jeetje80
Het berichtje uit de plaatselijke courant hier in Enschede...

Linkje

Hopelijk kunnen ze de onderdelen vinden om deze auto weer mooi te maken.
Joh, ze zijn in 't Oosten al lang blij dat er ook eens wat gebeurtwinking smiley
Zonde van zo'n origineel Nederlandse Volvo.

En verbazingwekkend dat die kneuzen in dit tv programma nog hun rijbewijs hebben...
Vind ik altijd grappig.
Niemand kijkt er naar en toch heeft iedereen het er over de volgende dag, rara hoe kan dat?!
Lijkt me total loss. Eigenaar wordt met 1000 euro schadeloos gesteld, zodat hij een ander belastingontduikertje kan halen.
stoterstangen90
Lijkt me total loss. Eigenaar wordt met 1000 euro schadeloos gesteld, zodat hij een ander belastingontduikertje kan halen.

Het lijkt me dat hij zijn oldtimer wel heeft laten taxeren, en waarschijnlijk is die Volvo nog eens niet total loss. Zo'n auto heb je niet voor €1000, zeker niet zo'n nette. Ik denk eerder aan het 10-voudige.

Ik hoop dat deze liefhebber zijn auto weer kan laten maken, en als ik hem was zou ik die tv-ploeg financieel wel zo ontzettend kaal plukken dat ze het volgende keer wel uit hun hoofd laten om op deze manier zo'n programma te maken... Ruben Nicolai en zijn ploeg wéten dat ze een programma maken over mensen die bar en bar slecht autorijden. Enige voorzorgsmaatregelen lijken me dan wel op zijn plaats eye rolling smiley

Wat een onverantwoord gedag, en wat een ontzettende blunder zeg!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-03-2012 22:29 door General Custom.
General Custom
als ik hem was zou ik die tv-ploeg financieel wel zo ontzettend kaal plukken

*kuch* belastinggeld *kuch*
Rob076
General Custom

En dan? Nicolai & co doen (weer) zomaar iets, waarvan ze redelijkerwijs zouden kunnen verwachten dat het mis gaat. Daar betaal ik met liefde en plezier belasting voor winking smiley
De vraag is in hoeverre zo'n ongeluk door het programma wordt veroorzaakt. De kandidaat wordt natuurlijk niet voor niets opgegeven. De kans dat 'de slechtste chauffeur' buiten het programma brokken maakt is natuurlijk ook groot. Wat dat betreft helpt het programma alleen maar door rijtraining te geven. Maar misschien wil zo iemand voor de camera nog even extra 'leuk' doen. Hoe dan ook, lullig voor de oldtimermeneer is het wel.
General Custom
Rob076
General Custom

En dan? Nicolai & co doen (weer) zomaar iets, waarvan ze redelijkerwijs zouden kunnen verwachten dat het mis gaat. Daar betaal ik met liefde en plezier belasting voor winking smiley

Ik niet winking smiley

@Karmann.,
Dat is precies de reden waarom destijds 'Gevaar op de Weg' van de buis werd gehaald. Mensen gingen opzettelijk slecht/gevaarlijk rijden om zo op tv te komen. Persoonlijk vind ik dat dergelijke mensen in de knie geschoten mogen worden, ware het niet dat ze deze kans krijgen aangeboden. Door de publieke omroep nota bene! Ik heb een erg hoge pet van BNN, maar dit....
i4S
Joh, ze zijn in 't Oosten al lang blij dat er ook eens wat gebeurtwinking smiley

big smile smiley De laatste keer dat er in het Oosten iets gebeurde was toen FC Twente kampioen werd....

Ontopic: aan de foto te zien is het best hard gegaan. Dit soort ongelukken gebeuren gewoon, ook zonder tv camera's. Het is altijd zuur als je auto kapodt wordt gereden maar als het dan een oldtimer is, is natuurlijk wel ontzettend balen.
Karmann.
De vraag is in hoeverre zo'n ongeluk door het programma wordt veroorzaakt. De kandidaat wordt natuurlijk niet voor niets opgegeven. De kans dat 'de slechtste chauffeur' buiten het programma brokken maakt is natuurlijk ook groot. Wat dat betreft helpt het programma alleen maar door rijtraining te geven. Maar misschien wil zo iemand voor de camera nog even extra 'leuk' doen. Hoe dan ook, lullig voor de oldtimermeneer is het wel.

Tuurlijk. Dat ongeluk zal wel echt gebeurd zijn, maar je kunt met deze formule op je vingers natellen dat het fout moet gaan. Die opdrachtjes vorig jaar waren ook zodanig dat ze wel blikschade moesten opleveren. Alleen al het feit dat je kunt winnen door de slechtste te zijn, is natuurlijk vragen om kijkcijfers problemen. Als de afvallers een goede prijs zouden krijgen en de winnaar overblijver serieus iets zou verliezen wordt het een ander verhaal. Benieuwd wat voor een typetjes ze dit jaar weer gecast hebben.
Hoge snelheid?
Vol geramd?

Ik zie dat LV van de oldtimer geraakt is, foutieve inhaalactie of even afgeleid en teveel naar links gestuurd (en daarna teruggestuurd)?
Wat jammer voor de Volvo eigenaar.
En ook jammer voor de kandidaat.

Het blijft een leuk programma, binnenkort weer kijken dusthumbs up
stoterstangen90

Wat een ontzettend flauwe opmerking. Leef je eens in in de Volvo eigenaar. Je koopt een oude Volvo en bent een jaar elke avond in je schuur bezig er weer een mooie auto van te maken. Vervolgens komt er zo'n idioot die niet hoort te rijden en die rijdt hem aan gort. Dat is gewoon erg triest voor die Volvo man.

Uit zijn verhaal op het Volvo klassieker forum begrijp ik dat BNN de schade wil vergoeden, da's dan wel weer netjes. Maar je vraagt je wel af of er eerst doden moeten vallen voordat zo'n debiel programma van de buis gaat. Da's toch niet leuk meer als je zo mensen schade berokkent?

Groetjes,
Jan
s velthuis
Karmann.

Tuurlijk. Dat ongeluk zal wel echt gebeurd zijn, maar je kunt met deze formule op je vingers natellen dat het fout moet gaan. Die opdrachtjes vorig jaar waren ook zodanig dat ze wel blikschade moesten opleveren. Alleen al het feit dat je kunt winnen door de slechtste te zijn, is natuurlijk vragen om kijkcijfers problemen. Als de afvallers een goede prijs zouden krijgen en de winnaar overblijver serieus iets zou verliezen wordt het een ander verhaal. Benieuwd wat voor een typetjes ze dit jaar weer gecast hebben.

Ik denk dat jij het programma nooit gezien hebt... De winnaar zijn rijbewijs is doorgeknipt en de 'beste' won een auto...
stoterstangen90

Zo, weer lekker aan het trollen? winking smiley

Janneman
dat BNN de schade wil vergoeden, da's dan wel weer netjes

Is wel het minste wat ze kunnen doen, lijkt me.
Er zijn dus nog steeds mensen die de opmerkingen van ss90 serieus nemensmiling bouncing smiley

BNN besloot om het ongeluk toch uit te zenden.

Dat zou ik al eigenaar zijnde proberen te voorkomen. Ik wil niet bij zo'n schandelijk programma betrokken raken, en zeker niet op een dergelijke manier. En dat BNN misbruik maakt van het ongeluk om meer kijkers te trekken is zeer onfatsoenlijkthumbs down
i4S
s velthuis
Karmann.

Ik denk dat jij het programma nooit gezien hebt... De winnaar zijn rijbewijs is doorgeknipt en de 'beste' won een auto...

I.m.o. doen alleen aandachtstrekkers mee aan zo'n programma. Die doen alles om maar zo veel mogelijk aandacht te krijgen en maakt het niet uit dat hun rijbewijs doorgeknipt wordt. Dat hebben ze er voor over.

Tegenwoordig lijkt het wel dat je zo kneuzig als wat moet zijn. Het is niet meer in om de beste te zijn want dan gaat alles goed. Men wilt ongelukken zien...

Jammer, daardoor worden dit soort programma's gemaakt. Ik kan me ook niet indenken dat er niet veel in scene gezet is.

Kan me uit de vorige serie herinneren dat er een gast bij was die het op een gegeven moment niet meer wist. Wat deed hij: stuur los, gas er op houden en handen voor de ogen! Midden in een stad! Zo iemand voor altijd rijbewijs af nemen.

Hoe komen die mensen ook aan een rijbewijs? Bij een pakje boter gekregen ofzo?
Ik word altijd zo depressief van dit soort camping-tv. Daarbij, wie zegt niet dat dit gewoon weer een mediastunt is om wat publiciteit te scoren (ies ook graties)?

Ik kan me ook niet voorstellen hoe mensen die zo dramatisch slecht autorijden ooit aan hun rijbewijs gekomen zijn...

Offtopic, dat ze die Ruben Nicolaï vorig jaar voor zijn donder reden, vond ik eigenlijk helemaal niet zo erg. Persoonlijk vind ik dit één van de meest aanstellerige, irritante, nietszeggende, niet-komische personen op de Nederlandse televee).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-03-2012 09:46 door Olds.
Hoe is het uberhaupt mogelijk dat zulke mensen geslaagd zijn voor hun rijbewijs !
Lijkt mij dat er ergens iets niet klopt in de hele schakel van het behalen van een rijbewijs bij dit soort mensen.
Wel opvallend dat het spatbord van buiten naar binnen is ingedeukt, maar het wiel en chromen wieldop geen schade heeft.

Was het een SUV? Of toch een stuntje voor het programma?
De Schaduw
Janneman
dat BNN de schade wil vergoeden, da's dan wel weer netjes
Is wel het minste wat ze kunnen doen, lijkt me.
Inderdaad, maar is dit niet gewoon een verzekeringskwestie? Dan zou het alleen gaan om het deel wat eventueel niet gedekt is.

D. Elzinga

BNN besloot om het ongeluk toch uit te zenden.
Dat zou ik al eigenaar zijnde proberen te voorkomen. Ik wil niet bij zo'n schandelijk programma betrokken raken, en zeker niet op een dergelijke manier. En dat BNN misbruik maakt van het ongeluk om meer kijkers te trekken is zeer onfatsoenlijkthumbs down
Die opmerking ging dacht ik nog over het oude programma, met een auto van het programma zelf. Maar ongetwijfeld willen ze deze beelden ook maar al te graag uitzenden.
Joep83
En dan lees ik nu dit:

[www.spitsnieuws.nl]

Voorgoed van de weg halen/houden die Iris!

Nekschot voor Iris wat mij betreft (als Spits tenminste gelijk heeft), snapt er niets van en leert er kennelijk ook niets van. Verkeer is geen spelletje en ook niet geschikt om het als een spelletje te behandelen.
Schoondochter oldtimerbestuurder op Twitter
de kandidaat reed 70 waar je 30 mag..stel dat het een fietser was...en dat voor een tv-programma...
bron: Twitter
Als dat klopt, mogen ze inderdaad blij zijn dat het slechts om blikschade gaat.

Edit: foto doet het kennelijk niet maar het gaat om een zwarte Suzuki Swift eye rolling smiley

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-03-2012 14:15 door Karmann..
Ben zelf vanochtend op een paar mierenneukersfoutjes gezakt bij het CBR, hoe is het mogelijk dat zulke idioten wel een rijbewijs hebben? eye rolling smiley Bah.
i4S

Symbolisch. Ten eerste is het nog maar de vraag of dat cht het rijbewijs was, ten tweede zegt het niets of dat doorgeknipt wordt. Als het rijbewijs ongeldig verklaard is door het CBR, dan wordt het een ander verhaal. Hier doe je gewoon even aangifte van vermissing. Kost een paar tientjes...
s velthuis
i4S

Symbolisch. Ten eerste is het nog maar de vraag of dat cht het rijbewijs was, ten tweede zegt het niets of dat doorgeknipt wordt. Als het rijbewijs ongeldig verklaard is door het CBR, dan wordt het een ander verhaal. Hier doe je gewoon even aangifte van vermissing. Kost een paar tientjes...

Ja hehe, dat lijkt me nogal logisch... Maar jouw geschetste beeld klopt dus niet. Als je de uitzendingen had gezien had je ook geweten dat de 'winnaar' al had aangegeven voorlopig niet te gaan rijden.
de 'winnaar' krijgt ook rijlessen, maar daar heb ik niemand over gehoord.

@D. Elzinga:

Omver gereden
In het eerste seizoen van de Allerslechtste Chauffeur werd Nicolai omver gereden door een finalist. De jongen vloog uit de bocht, schepte een cameraman en daarna de presentator, die roerloos in het gras bleef liggen. Beide slachtoffers werden met verwondingen opgenomen in het ziekenhuis.

BNN besloot om het ongeluk toch uit te zenden. De uitzending vestigde het kijkcijferrecord voor het televisieprogramma van ruimt 1,2 miljoen kijkers.
als je de hele tekst goed gelezen had ging het om de laatste uitzending van vorig jaar, waarbij Nicolai werd aangereden door Pimmetje.
Want, de uitzending haalde een kijkcijferrecord, iets wat een nog te produceren televisieprogramma nooit kan halen als het nog niet uitgezonden is..
i4S

Ja hehe, dat lijkt me nogal logisch... Maar jouw geschetste beeld klopt dus niet. Als je de uitzendingen had gezien had je ook geweten dat de 'winnaar' al had aangegeven voorlopig niet te gaan rijden.

Ik heb de uitzendingen gezien, in elk geval een aantal. Zag vooral heel veel dingen die makkelijk in scene te zetten waren/te arrangeren waren/waar op aangestuurd kon worden. Als iemand niet goed kan parkeren en je laat hem of haar zo snel mogelijk een onoverzichtelijke sloep in een klein gat proppen, dan levert dat vanzelfsprekend spektakel-TV en hoge kijkcijfers op, maar het zegt werkelijk geen zak over degene die achter het stuur zit. Als je zo iemand wil helpen, zijn er veel effectievere methodes te verzinnen die echter totaal oninteressant zijn om naar te kijken. Zij die te goed waren, vielen voortijds af en konden daar niets mee winnen. Dat loont dus niet. Diegene die het er net dik genoeg op legt, blijft in de race voor een prijs. Voel je waar de kneep zit? Die knakker die voortdurend het stuur los liet, het gas intrapte en vervolgens de handen voor ogen deed was typisch zo'n voorbeeld van zo'n clown. Die heeft echt zijn rijbewijs zo niet gehaald. Bovendien was het vrij opvallend dat de gecaste typetjes nagenoeg één op één gelijk liepen met de castingtypetjes uit de eerste belgische uitvoering van dit programma. Vreemd dat je op zoek gaat naar de slechtste chauffeurs en dat je daarbij in twee landen op dezelfde typetjes uitkomt van de onzekere oma, de nichterige homo, de blije meisjes, etc. Niet erg geloofwaardig. Wat een winnaar verkondigt zegt mij vrij weinig. Ik zie iedere dag op TV mensen dingen verkondigen die ze helemaal niet menen. Dat is zelfs een beroep. Politicus Acteur.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-03-2012 23:50 door s velthuis.
s velthuis
Zij die te goed waren, vielen voortijds af en konden daar niets mee winnen. Dat loont dus niet.

Dan heb je dus echt niet goed gekeken, die konden weldegelijk een auto winneneye rolling smiley
Ah, ik kreeg al z'n dejavu gevoel:

[www.autoweek.nl]

Om mijzelf even te quoten:

Humor: Zeven jaar geleden (!) hebben ze exact dezelfde discussie gehad, over exact hetzelfde programma, met blijkbaar exact dezelfde, gecaste typetjes, even wat quotes uit dat forum uit 2004:

Ook ik vind het maar een beetje opgezet spel ...
Die twee winkelgeranten doen dat express, die ene draait mooi haar gat voor de hele camera, ze zitten zo opzettelijk stomme dingen te doen, pfff !!!
Om inderdaad over dien johnny met zijn paardenmuil maar te zwijgen Hij zat daar als een gedrogeerde schuin te lachen achter zijn stuur ... My god !!!
Die homo's waren beestig =)=)=)=) Alleen toch geen echt slechte chauffeurs ??? Enkel hun versnellingen kennen ze niet, voor de rest toch maar een normale rijstijl ..
De oudere mensen ... Tja, dit was te verwachten hè Ze hadden misschien beter nog Maureen van Driving School gevraagd =)=)=)=)=)=)

Die 2 homos, man man man das echt om u een breuk te lachen, alles voor hun is pure fun
Ik zie die 2 nog hun eigen show krijgen op vtm , iest zoals eva pauwel en die andere daar , die door Italie crousen. Maar nu die homos door vlaanderen
(griappig, exact deze quote staat nu ook op het BNN forum, over die homo's die nu in het programma van BNN zitten, 7 jaar na dato)

Ik heb nooit een hele aflevering gezien van De Slechtste Chauffeur, maar in die fragmentjes die ik gezien heb (tijdens zappen of van reclame) vind ik het al overduidelijk dat dat serieus in scène gezet is. Ik snap trouwens nog steeds het concept van het programma niet. De slechtste chauffeur krijgt een nieuwe wagen/geld ofwat? Want in dat geval wil ik ook wel een aantal keer voor de camera tegen een boom rijden...

Voila, hoe je het ook draait of keert, het hele concept is niet zuiver op de graad (voor mensen die er nog aan twijfelden )
hehe niemand twijfelde daar nog aan denk ik
de beste deelnemer vorige week vond ik wel niet die oude man

en volgens mij doet da oud wijf (die één als die in "paniek" graakt haar handen van et stuur doet en planché gas geeft) enkel zo stom voor dee auto!
(herkenbaar gedrag...)

die moeten met een jeep een terreinparcours afleggen... what's the point? precies of je midden in de stadskern een moeras tegenkomt (als de reeks al echt zou zijn)...

da zijn allemaal acteurs...
... die nog niet kunnen acteren ook, vtm-mentaliteit noem ik zo iets...
Nja of het nu opgezet spel is of niet, ik heb mij met dat programma al een breuk gelachen, vooral met die homo's
ik kan er niet mee lachen, tis zo geoveracteerd (wat een woord ) en zo nou ja, gewoon achterlijk!

Conclusie: het is niet alleen fake, het is zelfs schaamteloos één op één gekopieerd van een 7 jaar oudere versie uit Vlaanderen.

Ik wens iedereen in elk geval veel leedvermaak en kijkplezier! thumbs up

Maar ik zou niet alles geloven wat je op TV ziet...
s velthuis
Ik wens iedereen in elk geval veel leedvermaak en kijkplezier! thumbs up

Maar ik zou niet alles geloven wat je op TV ziet...

Dat is een hele andere discussie... Heeft hier niet zo veel mee te maken.
i4S
s velthuis
Zij die te goed waren, vielen voortijds af en konden daar niets mee winnen. Dat loont dus niet.

Dan heb je dus echt niet goed gekeken, die konden weldegelijk een auto winneneye rolling smiley

Nee, zo interessant vond ik het verder niet. verigens, de reisorganisatie waar mijn vader ooit voor werkte schreef ieder jaar een wedstrijd uit waar twee fietsen te winnen waren. Wat buiten het bedrijf niemand wist is dat er nooit een fiets de deur uit is gegaan. En iedereen maar meedoen en denken dat ze een kans maken... Aandoenlijk, dat wel. Maar niet echt.
s velthuis
i4S
s velthuis

Nee, zo interessant vond ik het verder niet. verigens, de reisorganisatie waar mijn vader ooit voor werkte schreef ieder jaar een wedstrijd uit waar twee fietsen te winnen waren. Wat buiten het bedrijf niemand wist is dat er nooit een fiets de deur uit is gegaan. En iedereen maar meedoen en denken dat ze een kans maken... Aandoenlijk, dat wel. Maar niet echt.

Klinkt ontzettend bekend grinning smiley
Scheur-ijzer
Ben zelf vanochtend op een paar mierenneukersfoutjes gezakt bij het CBR, hoe is het mogelijk dat zulke idioten wel een rijbewijs hebben? eye rolling smiley Bah.

Dan ben ik benieuwd op welke "foutjes". Eén keer niet gekeken misschien?
Terence
s velthuis
i4S
s velthuis

Klinkt ontzettend bekend grinning smiley

Inderdaad, of als er wel een prijs uit gaat is het voor familie of vrienden.
Tip voor de critici: Kijk op het tijdstip dat de Allerslechtste Chauffeur van Nederland op TV wordt uitgezonden naar een ander programma. Dan hoef je je ook niet af te vragen of het wel of niet gespeeld is.

Ondertussen ga ik genieten van een goed gemaakt programma. En dat laatste is zeldzaam tegenwoordig.
Ik denk dat de eigenaar van die Volvo het niet zo aardig vindt...

www.tctubantia.nl
ENSCHEDE - De eigenaar van de oldtimer die door een kandidaat van het programma Slechtste Chauffeur van Nederland in elkaar is gereden heeft enorme financiële strop. De verzekering heeft het antieke voertuig total loss verklaard en de eigenaar moet het wrak zelfs terugkopen.

Waar Bart Lasscher bang voor was, is gebeurd. Zijn klassieke Volvo PV544 werd verzekeringtechnisch total los verklaard. De antieke 'kattenrug' werd op 13 maart door een deelnemer aan het BNN-programma Slechtse Chauffeur van Nederland geramd. Het gevolg is dat de Enschedeër er op dit moment dik bijin schiet als hij de wagen wil restaureren en hij het wrak ook nog eens moet terugkopen. Voor 4.500 euro. De Tukker baalt enorm. Omroep BNN had al snel na het ongeluk gezegd de schade te zullen vergoeden, maar dat is niet op papier gezet. BNN wil er inhoudelijk pas op reageren na contact met Lasscher.

De schade bedraagt 10.000 euro en bij uitkering van een schadebedrag komt het wrak in bezit van de verzekeraar en kan het worden teruggekocht. De televisieaflevering met de chauffeur die het ongeluk veroorzaakte is te zien op 2 april op BNN.

Daar ben je dan lekker mee...
Hij heeft iig nog het geluk dat BNN geen 'de grote beurt'-achtig programma heeft...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep