| @ koppelmeister
Ik heb helemaal niks met volkswagen, maar jou mk1 gti ziet er strak uit! Mooie foto's!
@ Twix Ok, zou ik doen dan! Alleen niet te vergelijken met de ring natuurlijk. Alleen kan je wel net zoveel lol hebben, verwacht ik!
|
 | Ik heb een jaar lang "full-time" en 5 jaar lang "part-time" gewoond in het dorpje Wanderath. Geschatte 4 km van de Nordschleife, misschien 8 tot aan de ingang van het circuitpark. En ik ben er nog n o o i t geweest.... 
Zelfs niet als toeschouwer. Wel een hoop er van meegekregen: hele omgeving niet door te komen als de F1 plaatsvond, Schumacher die met zijn helikopter gebracht wordt, als de wind goed stond kon je de races "live" meemaken, net zoals "Rock am Ring". Heb menig bolide staan bewonderen tijdens het tanken aan de ED pomp, recht voor het circuit, waar ook vaak racers tanken. Of hele optochten Ferrari's, Lambo's etc. als er weer een evenement was.
Maar nooit zelf geweest. Nou zou ik dat ook in het diepste geheim moeten doen, mijn vrouw flipt al als ik zeg dat we met onze eigen auto eens aan een rijvaardigheidstraining mee zouden moeten doen. Ze is erg bang dat er wat kapot gaat, en we zijn behoorlijk afhankelijk van onze 4-wieler...
Maybe, one day....
Leuk topic btw!
|
 | Je hoeft ook niet op de baan. Alleen het kijken is al leuk!
|
 | Ja, maar na kijken komt rijden. Ik zei ook ,3jaar geleden, dat het bij kijken bleef.....en nu +_ 160 rondjes later......
Alleen dit jaar nauwelijks gereden, maar dat zal heus nog wel eens komen....
|
 | Quote LoveMyJeep
Ik heb een jaar lang "full-time" en 5 jaar lang "part-time" gewoond in het dorpje Wanderath. Geschatte 4 km van de Nordschleife, misschien 8 tot aan de ingang van het circuitpark. En ik ben er nog n o o i t geweest....  Zelfs niet als toeschouwer. Wel een hoop er van meegekregen: hele omgeving niet door te komen als de F1 plaatsvond, Schumacher die met zijn helikopter gebracht wordt, als de wind goed stond kon je de races "live" meemaken, net zoals "Rock am Ring". Heb menig bolide staan bewonderen tijdens het tanken aan de ED pomp, recht voor het circuit, waar ook vaak racers tanken. Of hele optochten Ferrari's, Lambo's etc. als er weer een evenement was. Maar nooit zelf geweest. Nou zou ik dat ook in het diepste geheim moeten doen, mijn vrouw flipt al als ik zeg dat we met onze eigen auto eens aan een rijvaardigheidstraining mee zouden moeten doen. Ze is erg bang dat er wat kapot gaat, en we zijn behoorlijk afhankelijk van onze 4-wieler... Maybe, one day.... Leuk topic btw!
Wtf? Geen één keer geweest? Ook niet ff op een zondagmiddag wandelen naar het circuit om ff sfeer te proeven?
Ik zou in jouw geval sowieso een paar keer per maand de mountainbikeroute om de Ring fietsen, maar ja, moet je wel Mountainbiken als hobby hebben 
<btw: ik moet toegeven dat, als Harderwijker, ik de laatste keer dolfinariumbezoek ergens in mijn prille jeugd was..>
|
 | Je weet wat ze zeggen hé, wat je hebt waardeer je pas als je het kwijt bent....
|
 | @ LoveMyJeep
Zonde zeg, maar je hoeft niet te racen! Je kan ook wat normaler rijden en goed rechts houden. Dr gaan ook touringcars met touristen overheen. Net wat ik zeg, goed rechts houden dan is er niks aan de hand.
|
 | Ringrit 2011 ---> Nürburgring.

De Ringrit 2011 vindt plaats op zaterdag 13 augustus 2011.
Deelnemen en opgeven via: golfgtiforum.nl --> topic: "meeting".
link: GolfGTIforum
Gr. Wehoo.
|
 | @ hotdog, Ik ga dr idd wat aanpassen! Ik weet nog niet hoe en wat, maar staat iig vast dat er lichtmetalo's onderkomen met breedrubber, wat verlaagd en natuurlijk wat meer vermogen. Misschien voor wat later overtollig gewicht (achterbank etc.), kuipstoelen en rolkooi!
@ porschegek, Ok, nice. In wat voor auto ga je? (nu en straks) Als je terugkomt van vakantie lijkt mij het idd een goed idee om ff mee te pakken. Ik ga zelf naar oostenrijk en reken maar dat dan elke keer de ring word mee gepakt. (waarschijnlijk op de heenweg ook!!)
|
 | @Woudam: Heb nu nog niks. 1e keer met mijn vaders Mondeo erover geweest, 2e keer met Mitsubishi Colt. :mrgreen: Volgende keer hoop ik met een E36 318iS er over heen te gaan. 
|
 | @ Porsche Gek Lache man, ga je waarschijnlijk veel plezier aan beleven. Ga je die aanpassen of wacht je dan liever totdat je wat snellers en leukers hebt?
|
 | Hotel Hohe-acht is ook wel een aanradertje. Bijna naast de ring en niet te duur. Zelfs afgelopen weekend tijdens de GP waren ze aan het stoeien op een gedeelte van de schleife
|
 | En die weg van Adenau omhoog naar dat hotel is nog erg mooi ook. Ik ga 7 augustus weer is de planning, voor het eerst met semi slicks.
|
 | Ik ga 13 augustus a.s. naar de Nordschleife. Tevens een wandeling naar Hohe Acht (747 m) maken. Ga die dag niet de Nordschleife op, de Ring is mij in het weekend te druk. Met die drukte is het wel leuk om naar anderen te kijken en een bezoekje te brengen aan Nürburgring Erlebniswelt, of wat daar nog van over is...
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-07-2011 22:17 door Luap.
|
 | Gisterochtend mijn nieuwe speeltje opgehaald. Ze is een stuk sneller dan de Micra, en dankzij een sport onderstel ook echt stukken beter in de bochten. Garage heeft alles netjes opgelost, dus ze rijdt heerlijk!
@ GP3 Dat hotel heeft echt een prachtige ligging, ook zo'n goed alternatief. Word voor mij nog moeilijk kiezen.
@ Stefan740 Ahh, dat wordt plakken op de baan. Ik kan uit ervaring ook vertellen dat zo'n mini standaart al plakt. Dus dit gaat nog een stukkie beter. Houdt je ook tijden bij? Want dan wordt het nu nog een betere tijd!
@luap volgens mij is het ook een hele mooie omgeving daar, met mooi weer zal het wel heerlijk wandelen zijn. En die erlebnisweld, wat is dat dan?
|
 | Vandaag bij de Ring geweest. Toen we kwamen was hij helaas dicht door een ongeluk, maar hij ging later weer open.
Was weer erg leuk, en er reed leuk spul rond.
We zijn er zelf niet op geweest, het was namelijk wel erg druk.
|
 | As zaterdag ben ik er te vinden. Waarschijnlijk niet zelf rijden ivm drukte.
|
 | Ik time mijn ronden niet maar ik wil wel weer eens een rondje proberen te filmen. Het zal iets van 9 minuten rond zijn. De semi's zijn meer om de normale banden niet kapot te rijden dan om een betere rondetijd te krijgen.
In de zomerse weekenden is het eigelijk ook te druk. Als ik zelf lekker wil rijden ga ik meestal op de vrijdagmiddagen dat de baan open is, met een groep of bij een evenement wordt het altijd het weekend. Dan moet je vooral niet snel willen rijden maar genieten van de auto's het zonnetje en de exoten die dan te bewonderen zijn.
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-07-2011 19:42 door stefan740.
|
 | Juist, helaas kan ik vrijwel alleen in de weekenden. Maar ach, het is zo ook genieten!
|
 | Rondjes in de stromende regen zijn ook altijd erg leuk. Geen pk-monsters en geen brommers onderweg, en minder slijtage en verbruik. 
|
 | @Joël D. Ok, mooi dat je dat even verteld! Ik zat vandaag de webcam te bekijken en zag dat er allemaal auto's op het rechte stuk geparkeerd stonden, weet jij wat er aan de hand was? Ik heb gekeken of ik het kon vinden, maar helaas!
@ Roy R Heb je zelf wel ronden gereden? Er rijdt genoeg moois rond, dus plezier zou je zeker hebben. En als je foto's maakt, plaats ze dan maar hier gerust!
@ stefan740 Uit video's kan je natuurlijk ook een tijd maken. En semi's zijn toch zachter dan normale banden, en hebben daardoor meer grip en meer slijtage? Of verwissel jij telkens van banden!
@ JPeG Dat zal ook wel wat meer spectakel geven. Maarja heb je wel meer kans dat ze de ring sluiten. Dus het heeft allebei voor- en nadelen.
|
 | @ Woudam; dat valt juist reuze mee, maar dan bedoel ik ook dat het met bakken uit de lucht komt. Dat zijn de rondjes waarin je niet ingehaald wordt, en ook nauwelijks anderen inhaalt. Zo rustig is het dan.
Je moet gewoon je rijstijl en tempo meer aanpassen, en dan kun je mooi écht leren rijden en je auto 100% leren kennen. Pas als er gedeeltes van de baan beginnen op te drogen, dan wordt het verraderlijk en gaat het vaker mis.
|
 | Ik heb geen idee wat er aan de hand was Woudam.
|
 | Afgelopen woensdag en donderdag daar geweest. Was er nog niet eerder geweest en ''ken'' de baan enkel van spelletjes. Mijn ervaring: Super mooi gebied, ook rondom de ring leuke wegen. Erg relaxt overnacht bij een pension (ringpension.de) met gastvrije Nederlanders. De bedoeling was om met een Clio RS van me maat enkele rondes te doen. Helaas gaf dat ding de geest nog voor we de Nordschleife wilden bekijken. Gelukkig was het de donderdag droog en heb ik met me 106 nog een rondje kunnen sturen. Echt fenomenaal! wat een brilliant circuit in het echt zeg! Ik wist dat hij vet was, maar IRL boven verwachting gaaf 
Ga daar zeker vaker een bezoekje brengen.
|
 | Quote Woudam @ stefan740 Uit video's kan je natuurlijk ook een tijd maken. En semi's zijn toch zachter dan normale banden, en hebben daardoor meer grip en meer slijtage? Of verwissel jij telkens van banden!
Maar filmen is verboden dus dat doe ik nauwelijks, moet je ook net een leuk rondje hebben. Semi's heb ik net maar inderdaad die ga ik voortaan wisselen op de dag ervoor en daarna weer terug.
Er staat op drukke dagen ook een slagboom op de baan, die auto's op het rechte stuk wilden nog een ronde rijden maar de baan is af en toe opeens gesloten en dan sta je daar te wachten...
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-08-2011 00:18 door stefan740.
|
 | @ stefan740
Ok, zag dr wel leuk uit op de webcam. Je zag dr vanalles tussen staan.
Maar dat je dat telkens wil verwisselen, waarschijnlijk kan je het zelf, dus waarom dan niet!
Ja, dat is jammer dat het verboden is. Je gaat waarschijnlijk ongemerkt toch harder rijden ofzo. Ik zelf zou het ook wel eens willen filmen.
Even een vraag aan iedereen: Kan ik met de standaard remmen van mijn Almera over de Nordschleife? Of zijn die na de halve baan oververhit?
|
 | Quote Woudam
...
Even een vraag aan iedereen: Kan ik met de standaard remmen van mijn Almera over de Nordschleife? Of zijn die na de halve baan oververhit?
Nee, na een kwart 
Dat ligt met name aan je rijstijl, maar als je flink doorrijdt (da's de bedoeling) kun je die na een ritje Nordschleife wel vervangen denk ik 
|
 | Wat zijn dan goeie ( en niet al te dure) alternatieven? En dan alleen blokken of ook schijven?
|
 | @ CorZa Ik zou zeggen: zoek een leuk hotel daar in de buurt, en geef een week of weekend cadeau. En geef dan ook aan dat je een dagje naar de Nordschleife wil! Zo zou ik het doen.
|
 | Quote CorZa
Quote Woudam
...
Nee, na een kwart  Dat ligt met name aan je rijstijl, maar als je flink doorrijdt (da's de bedoeling) kun je die na een ritje Nordschleife wel vervangen denk ik 
Het kan makkelijk hoor. Ze zullen niet extreem meer slijten dan bij normaal gebruik. Echter, je zult wel eerder moeten beginnen met remmen, en de kans op fading is ook groter. Pas als je het motorvermogen extreem gaat verhogen moet je de remmen ook maar eens gaan aanpakken..
|
 | Als je echt flink je best gaat doen zullen je schijven en niet te vergeten je remvloeistof e.d. meer dan bovenmodaal slijten. Dat is normaal bij een auto met vrij weinig vermogen. Als je meteen M3 CSL daar gaat rijden zul je er nauwelijks last van hebben, maar bij een Almera vrees ik dat je nadien, mits je doortrapt, toch echt even alles na moet (laten) kijken...
|
 | Quote Woudam
Wat zijn dan goeie ( en niet al te dure) alternatieven? En dan alleen blokken of ook schijven?
Ik zou beginnen met grotere schijven en remklauwen die deze grotere diameter aankunnen..
|
 | Gewoon je rijstijl aanpassen en kort en hevig remmen ipv 'slepend' remmen. Helpt meer als een budget remupgrade.
|
Gewoon je rijstijl aanpassen en kort en hevig remmen ipv 'slepend' remmen.
Inderdaad, maar dat geld ook voor op straat vind ik. Komt je remmen wel ten goede in het algemeen.
Alleen zul je het op het circuit net even wat fanatatieker toe moeten passen.
@Stefan, ga je 15 november ook me DF naar de Ring?
|
 | In het begin zou ik niet gelijk gaan boenderen, dan is het vooral verkennen met een beetje gang. Dus voorlopig kan ik nog met deze door dan. Op straat laat ik haar ook ff uitrollen en daarna wat harder op de rem. Maar als ik serieus ga rijden komen er wel wat upgrades, of misschien wel een andere auto!
|
 | DF am Ring wordt het niet voor mij. Tegen die tijd probeer ik de MINI een winterslaap te laten houden. Ik rij gewoon af en toe wat rondjes als er mooi weer voorspelt wordt.
Video van vandaag
|
 | @ Stefan740 Doe je zeker goed, nette ronde. Ook goed gefilmd, na dat stukje dat je door die E30 3-serie wordt ingehaald zie je hoe diep de ring kan gaan. Ik heb meerdere filmpjes bekeken en ook meerdere games gespeeld, maar nooit gezien dat het zo diep kan gaan. Wat voor camera heb je? En hoe heb je eigenlijk die camera opgehangen?
|
 | Ja die GT3 was verdwaald geloof ik, elke bocht ging hij weer stilstaan en mij erlangs laten ho maar. Die Golf en E30 waren nauwelijks sneller maar die zitten dan op je kont na zo'n gele vlag situatie en dat heb ik liever niet. Zo met mijn zusje ernaast en semi's slicks op de wielen was het sowieso even zoeken naar een fijn tempo. In het 4de rondje kwam ik 3 ongelukken tegen op de baan dus toen hij (voor de 2de keer) dicht ging hebben we het maar voor gezien gehouden. 15:00 weer thuis
Ik zie net pas dat ik het beeld op 4:3 ipv 16:9 heb staan dus hij wordt opnieuw opgeslagen en upgeload zucht. Video Ik heb een Creative Vado HD en een Chasecam cameramount op mijn rolbeugel, werkt prima inderdaad.
3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-08-2011 19:47 door stefan740.
|
 | Nouja op dat moment waren er op drie plekken ongelukken gebeurt dus dat zal niet geholpen hebben. Maar op zo'n zomerse zondag is de baan minimaal 2 uurtjes (opgeteld) dicht in totaal ja... Hij heeft wel de juiste plek uitgekozen, er zijn maar twee grindbakken op de totaal 75 bochten
Je bent zelf niet even de baan opgegaan?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-08-2011 19:56 door stefan740.
|
 | Mooi commentaar van je zu: 'l*l' haha 
|
 | Quote Mooggie
(...) De boel heeft gewoon ruim een uur stil gelegen  , maar misschien dat dat wel gebruikelijk is hoor, had het zelf eigenlijk nog niet eerder van dichtbij meegemaakt.
Voor alleen een auto die in de grindbak staat, zal de Ring niet dicht gaan. Tenzij hij eerst hard de vangrail heeft geraakt danwel letsel heeft. Pas als er Polizei of Notartz de baan op moet, gaat hij dicht. Die zullen wel onderweg zijn geweest voor een van de anderen ongevallen, zoals Stefan al zei. Door die anderen ongevallen, zal de berger het ff spitsuur hebben gehad, en dan moet het minst erge geval het langste wachten.
Baansluitingen doen ze sowieso niet meer zo snel, aangezien ze sinds 1.5 jaar je geen inkomstenderving kunnen laten betalen, omdat er door bijv. jouw schuld de baan dicht moet. Voorheen betaalde je dik €1000 per uur, dat je de baan hebt laten sluiten,
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-08-2011 20:03 door JPeG.
|
|