De NAP deugt niet

Gepost door bert928 
De NAP deugt niet
31-03-2011 21:46
Op 11 November 2009 ben ik met de door mij nieuw gekochte auto naar de APK gegaan. Op het APK afmeldingsformulier staat de correcte kilometerstand van 44682 vermeld. Vandaag ga ik naar de garage om mijn auto in te ruilen op een nieuwe en wat schetst mijn verbazing, in de NAP staat voor die datum de stand van 144682, dus een ton teveel. Als ik dit niet rechtgezet krijg ga ik nooit meer naar de APK.

Hoe krijg ik dit opgelost? Het APK bewijs heb ik gelukkig nog. Wat is de procedure bij een APK voor de kilometerstand? Moet een garagehouder deze tweemaal invoeren of is de RDW hier de schuldige?

Groet Bert928GT
Het is aan de apk keurmeester de correcte stand door te geven bij afmelden van keuring in systeem RDW.
Mocht er een typfout zijn gemaakt in de afmelding, kan dit gevolgen hebben. Immers de stand van de kilometerteller moet overeen komen met de opgegeven stand bij afmelden. Sterker nog is dat niet zo; dan kan er bij steekproef van RDW een sanctie volgen voor het APK station.

RDW kan niets anders doen de stand te hanteren die de keurmeester doorgeeft. Neem contact op met RDW voor eventuele correctie in bestand aan de hand van voormalige standen, apkformulier en eventueel actuele stand. Wellicht dat ze het kunnen corrigeren.
Re: De NAP deugt niet
31-03-2011 22:06
Voor alle duidelijkheid op het APK bewijs staat de goede stand, alleen in de NAP deugt hij niet. Mijn vraag is dan ook wie zet hem in de NAP , is dat de keurmeester of gaat dat via de RDW?

Groet Bert928GT
31-03-2011 22:42
Dan heb je kans dat je teller is teruggedraaid.

Maar je kunt de hele historie zien en als het in totaal wel klopt (stel dat elk jaar een beperkt aantal kmers bij is gekomen, dan zou bv jouw stand wel kunnen kloppen). Als er een fout gemaakt is kan dat gefixt worden, maar dan moet het wel verklaarbaar zijn en moeten ze achterhalen waar en wanneer er een fout is gemaakt.
Anton !
Dan heb je kans dat je teller is teruggedraaid

Bert heeft zijn auto nieuw gekocht. Zijn teller is niet teruggedraaid. Er is alleen een verkeerde stand doorgegeven.
31-03-2011 22:58
ik heb de auto zelf nieuw gekocht. Waar het om gaat is dat er op het keuringsbewijs de goede stand staat en dat er in de NAP een foute stand staat voor diezelfde datum. De RDW geeft de stand van de APK door aan de NAP en volgens mij heeft de RDW hier de fout gemaakt. Gelukkig heb ik het keuringsbewijs nog in mijn bezit. Ik kan iedereen alleen maar adviseren dat je mee moet kijken als de stand van je auto wordt in getoetst.

De schade ga ik zeker op de RDW verhalen.

Groet Bert928GT
bert928
Wat voor schade heb je eigenlijk als de onjuiste registratie binnenkort wordt hersteld? confused smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-03-2011 23:01 door Phaeton W12.
01-04-2011 02:04
bert928
Ik kan iedereen alleen maar adviseren dat je mee moet kijken als de stand van je auto wordt in getoetst.

Kun je uiteindelijk ook posten hoe je het heb rechtgezet? Waarschijnlijk even de juiste afdeling contacten, en klaar is Kees Bert. Daar hebben mensen denk ik meer aan dan het meekijken wanneer de stand in de computer wordt getoetst. Volgende keer gaat er wat anders fout, en dan moet je daar ook al bijblijven. Op het einde van de rit werk je 's ochtends parttime in een garage en 's middags bij de RDW... winking smiley
01-04-2011 07:36
bert928
ik heb de auto zelf nieuw gekocht. Waar het om gaat is dat er op het keuringsbewijs de goede stand staat en dat er in de NAP een foute stand staat voor diezelfde datum. De RDW geeft de stand van de APK door aan de NAP en volgens mij heeft de RDW hier de fout gemaakt. Gelukkig heb ik het keuringsbewijs nog in mijn bezit. Ik kan iedereen alleen maar adviseren dat je mee moet kijken als de stand van je auto wordt in getoetst.

Groet Bert928GT

Je tekst hierboven is wel erg krom (meekijken=garage, maar de fout ligt bij RDW).

Voor zover ik weet moet de monteur (keurmeester) bij het afmelden van de APK de kilometerstand ingeven. Deze waarde wordt via een automatisch systeem doorgezet naar de NAP. Ik zie dus niet wat de RDW daar fout aan kan doen.

Dit komt wel vaker voor, domweg een typfout bij het invoeren. Even opvragen bij NAP hoe je dat moet aanpassen, daar zal je uiteindelijk de hulp van de betreffende garage bij nodig hebben.
01-04-2011 07:52
Inderdaad, de garage kan je verder helpen als het goed is.
"Daarnaast ontvangt Stichting NAP tellerstanden van alle RDW-erkenninghouders (bijvoorbeeld alle bedrijven die APK keuringen uitvoeren), ANWB keuringsstations, schade-expertisebureaus, RDW-keuringsstations enzovoorts. " [www.autopas.nl]

Dat lees ik als: de APK-keurmeester vult het APK-rapport in (met de pen) en voert de gegevens in bij de RDW én bij de NAP.

Hoe de garages correcties kunnen doorvoeren: [www.autopas.nl] (*). Er is duidelijk sprake van een trendbreuk. Je hebt bijvoorbeeld standen:
nov 2006: 11.000
nov 2007: 22.000
nov 2008: 33.000
nov 2009: 144.682
nov 2010: 55.000 (kennelijk is dit nog niet voorgekomen, want dan wordt de trendbreuk geconstateerd, art. 6.3)

Volgens mij moet je terug naar de garage die de fout gemaakt heeft. Dan zien ze toch meteen dat er een trendbreuk is die ze best zullen corrigeren. Met je APK-rapport erbij kun je dat zelfs aantonen. Zie artikel 6.5.

Hier het hele NAP handboek.
Hoofdstuk 1
Hoofdstuk 2
Hoofdstuk 3
Hoofdstuk 4
Hoofdstuk 5
Hoofdstuk 6
Hoofdstuk 7
Hoofdstuk 8
Status juni 2008. De link boven met de asterisk gaat naar een deel van het handboek met afwijkende paginanummers (moeten ze nu ook een Nationale Pagina Pas opzetten om dat bij te houden?), dus dat kan een oudere of een nieuwere versie zijn.
01-04-2011 10:19
Wrangler
Het is aan de apk keurmeester de correcte stand door te geven bij afmelden van keuring in systeem RDW.
Mocht er een typfout zijn gemaakt in de afmelding, kan dit gevolgen hebben. Immers de stand van de kilometerteller moet overeen komen met de opgegeven stand bij afmelden. Sterker nog is dat niet zo; dan kan er bij steekproef van RDW een sanctie volgen voor het APK station.

RDW kan niets anders doen de stand te hanteren die de keurmeester doorgeeft. Neem contact op met RDW voor eventuele correctie in bestand aan de hand van voormalige standen, apkformulier en eventueel actuele stand. Wellicht dat ze het kunnen corrigeren.

Afgelezen km stand is de ingevulde stand.
Een flink aantal auto's is uitgerust met een teller die slechts 5 cijfers kan weergeven. Dit zie je enorm veel op Marktplaats.
Ook al heeft MP de optie dat er bij km stand het NAP logo erachter komt, wil dat niet zeggen dat dit klopt. Dit gaat altijd over de afgelezen km stand.
Dan zet men in de advertentie, afgelezen km stand en kan men nooit als koper aanspraak daarop maken. Veel autobedrijven bedienen zich daarvan.
Veelal kun je wel aan de auto zelf zien of dit klopt of niet. Afgesleten pedalen, stuur danwel andere zaken.

Ik ging bij een Suzuki Swift kijken die op MP staat, 44.000 gelopen uit 1998.
Ik kom bij de auto, kijk naar de smerige motor, hoeveelheid roest en andere beschadigingen en kon daaruit wel conlcuderen dat er een 1 voor moet.

Dat geeft bij mij wel de indruk dat zowel het MP systeem als het NAP systeem an sich totaal niet betrouwbaar is.
En om alleen auto's te bekijken die een 6-cijferige teller hebben, gaat me ook wat te ver.
02-04-2011 22:02
Inmiddels wordt de boel hersteld. De garage die toen de auto gekeurd heeft, heeft inmiddels een afschrift van het keuringsbewijs gefaxt naar de NAP.
Daar is het al binnengekomen en het wordt binnen 2 a 3 werkdagen afgehandeld.

Ik heb een geprint rapport uit 2009 en alles wijs erop dat de RDW hier de fout gemaakt heeft, gewoon een 1 voor de kilometerstand getoetst, bij doorgeven aan de NAP. 44000 km is een heel verschil met 144000km. Nogmaals ik ben de eerste eigenaar van de auto dus ik weet echt wel wat ik rijd.

Waar ik geen vrede mee heb is de hufterigheid van de RDW en de stichting NAP. Ik heb beide een mail gestuurd met een copie van het keuringsrapport uit 2009 en ze doen gewoon niets en zeggen alleen maar dat de garage die gekeurd heeft de enige is die een wijziging kan aanleveren. Dat is te beperkt, de garage kan inmiddels failliet zijn en dan heb je pech. Ook als ik het oude keuringsrapport niet bewaard had dan was ik de klos geweest. Feitelijk moet je na de APK een check op de NAP doen anders kun je de klos zijn. Ik heb er niet om gevraagd om gecontroleerd te worden met mijn kilometerstand, ik kan er wel schade door ondervinden.

Overigens had de ANWB zich al bereid verklaard om dit varkentje voor mij te wassen. Zij zagen het onredelijke direct in. Gewonnen had ik dit altijd, linksom of rechtsom.

Groet Bert928GT
03-04-2011 14:09
Wat een stompzinnig geblaas over niks. Om wat voor reden zou de RDW of de Stichting NAP een 1 plaatsen voor een door een garagehouder ingevoerde kmstand? Heel deze topic is gebaseerd op paranoia. Er is maar een reden voor de niet kloppende NAP en dat is een invoerfout van de garagehouder. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt en zo komt het voor dat iedere garagehouder enkele keren per jaar een correctieverzoek naar de Stichting NAP stuurt om dit soort foutjes op te lossen. Dat dit op te lossen is door de garagehouder een afschrift vh keuringsbewijs te laten sturen naar de NAP, is klinkklare onzin. Deze kan iedereen maken of kopieren. Het gaat om de kilometerhistorie en het wel of niet logisch hierin kloppen van een ingevoerde kmstand. Het invullen van een correctieverzoek met hierin genoemd de foutief ingevulde kmstand kost ongeveer een minuut. Het was een stuk makkelijker geweest als dit meteen gedaan was, niet Bert?
03-04-2011 18:21
Dat zou ik niet zeggen dat het stompzinnig geblaas is, mijn geprint APK bewijs is nu bewijsmateriaal. De garagehouder heeft het inmiddels laten herstellen,maar de invoerfout ligt dus niet bij de garagehouder. De wijziging is nu binnen 2 a 3 dagen verwerkt.
Maar wat had ik kunnen doen als de garage niet meer bestaan had? Alle instanties zeggen dat alleen de garagehouder, die de auto gekeurd heeft de fout kan herstellen.
Deze fout komt ruim 20000 maal per jaar voor aldus de NAP zelf en dat vind ik bepaald geen geblaas en paranoia, maar te zot voor woorden.
Een terugkoppeling naar de eigenaar zou een oplossing zijn bij invoer van een kilometerstand.
Ik had het afgelopen weekeinde uitgetrokken om een paar dealers langs te gaan om mijn auto in te ruilen, dat is dus nu in het water gevallen door een RDW en NAP die zich nou niet bepaald soepel opstellen. Sowieso is die hele NAP een wassen neus, iemand die de boel echt wil bedriegen krijgt een auto toch goed in de NAP, de voorbeelden kan iedereen zelf wel bedenken. Wat ik hiermee wil zeggen is dat een auto die logisch in de NAP staat echt teruggedraaid kan zijn en niet zo'n beetje ook. Er wordt dus teveel waarde aan gehecht aan een logische NAP.

Groet Bert928GT
03-04-2011 18:37
bert928
Dat zou ik niet zeggen dat het stompzinnig geblaas is, mijn geprint APK bewijs is nu bewijsmateriaal. De garagehouder heeft het inmiddels laten herstellen,maar de invoerfout ligt dus niet bij de garagehouder. De wijziging is nu binnen 2 a 3 dagen verwerkt.
Maar wat had ik kunnen doen als de garage niet meer bestaan had? Alle instanties zeggen dat alleen de garagehouder, die de auto gekeurd heeft de fout kan herstellen.

Feit is dat je bijzonder bevooroordeeld bent ten opzichte van de RDW, vanaf je eerste post. Waarom zou deze instantie de waarde aanpassen of dit uberhaupt handmatig invoeren?

Alleen de invoerder kan de fout herstellen. Weet je zeker dat je dealer niet even makkelijk onder de schuld uit probeert te komen?
Het geprinte APK bewijs komt volgens mij niet geautomatiseerd uit het APK afmeld systeem. Daar ben ik niet 100% zeker van, maar ik zie in ieder geval nog steeds met pen ingevulde formulieren.
Dat zou betekenen dat de garage de waarde 2 keer in moet voeren (in het systeem voor het afmelden en in het eigen systeem voor het vullen van het APK bewijs). Misschien dat een keurmeester hier op het forum dat kan bevestigen / corrigeren.

Met je betoog tegen de kwetsbaarheid van het systeem ben ik het op zich wel eens. Er is inderdaad eenvoudig onder uit te komen en het is gevoelig voor invoerfouten (mensenwerk). Maar een beter (maar wel uitvoerbaar) systeem is ook niet zomaar bedacht.
03-04-2011 20:25
Met je laatste zin ben ik het helemaal eens. Voor de rest niet helemaal. Mijn APK keuringsbewijs is een officieel RDW document waar mijn kilometerstand correct op geprint staat. De kilometerstand wordt tijdens de APK éénmaal ingevoerd. Wie zou jij dan aanspreken als de NAP een andere stand aangeeft voor dezelfde datum , exact 100000km meer?

Groet Bert8928GT

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-04-2011 20:28 door bert928.
03-04-2011 20:58
Je keuringsbewijs is een RDW document, dat klopt. Maar dat komt niet ingevuld bij de garage terecht, die hebben een hele stapel lege liggen. Dat die waarde maar 1 keer ingevoerd wordt betwijfel ik, die 1 komt niet uit de lucht vallen en in handmatig overkloppen van de gegevens door de RDW geloof ik niet.

Gezien je stellingen vraag ik me af wat voor beeld jij bij de rol van de RDW hierin hebt. De RDW levert lege keuringsformulieren aan garages en hebben een site waar de afmeldingen op gedaan kunnen worden. Het printen van data op het lege keuringsformulier gaat voor zover ik weet niet via een applicatie van de RDW, maar nogmaals: input van een keurmeester op dit punt zou nuttig zijn.

Ik heb 2 keer een auto gehad met een onlogische kilometerstand, waarvan eentje met hetzelfde probleem als bij jou (een ongewenst "1-tje" ervoor). Daar ben ik achteraan gegaan (de andere auto had geen waarde meer, ongeacht de verkeerde stand), de auto had ik gekocht bij een dealerbedrijf. Die waren er nogal laconiek onder toen ik daarmee kwam. De ingevoerde waarde was weer bij een ander bedrijf gedaan. In die tijd (1997?) kon je er niet eenvoudig achter komen waar die waarde ingevoerd was.
Uiteindelijk maakte het bij - particuliere - verkoop weinig of geen verschil, had het nog wel in de advertentie gemeld.
03-04-2011 21:05
Ik sluit me aan bij MikeM.

En exact om deze reden vind ik deze topic en de mening van Bert stompzinnig:

MikeM
Gezien je stellingen vraag ik me af wat voor beeld jij bij de rol van de RDW hierin hebt. De RDW levert lege keuringsformulieren aan garages en hebben een site waar de afmeldingen op gedaan kunnen worden. Het printen van data op het lege keuringsformulier gaat voor zover ik weet niet via een applicatie van de RDW .
03-04-2011 21:21
MikeM
Je keuringsbewijs is een RDW document, dat klopt. Maar dat komt niet ingevuld bij de garage terecht, die hebben een hele stapel lege liggen. Dat die waarde maar 1 keer ingevoerd wordt betwijfel ik, die 1 komt niet uit de lucht vallen en in handmatig overkloppen van de gegevens door de RDW geloof ik niet.

Gezien je stellingen vraag ik me af wat voor beeld jij bij de rol van de RDW hierin hebt. De RDW levert lege keuringsformulieren aan garages en hebben een site waar de afmeldingen op gedaan kunnen worden. Het printen van data op het lege keuringsformulier gaat voor zover ik weet niet via een applicatie van de RDW, maar nogmaals: input van een keurmeester op dit punt zou nuttig zijn.

Ik heb 2 keer een auto gehad met een onlogische kilometerstand, waarvan eentje met hetzelfde probleem als bij jou (een ongewenst "1-tje" ervoor). Daar ben ik achteraan gegaan (de andere auto had geen waarde meer, ongeacht de verkeerde stand), de auto had ik gekocht bij een dealerbedrijf. Die waren er nogal laconiek onder toen ik daarmee kwam. De ingevoerde waarde was weer bij een ander bedrijf gedaan. In die tijd (1997?) kon je er niet eenvoudig achter komen waar die waarde ingevoerd was.
Uiteindelijk maakte het bij - particuliere - verkoop weinig of geen verschil, had het nog wel in de advertentie gemeld.

Mike ik kan me voorstellen dat het jou niets uitmaakt wat er in de NAP staat, maar mij maakt het wel uit. Ik zal je uitleggen waarom, een auto met 60000 kilometer brengt echt meer op dan diezelfde auto met 160000km. Een garage is zelfs wettelijk verplicht om een auto terug te nemen als de klant via de NAP ontdekt dat de teller is teruggedraaid.

Je bent suggestief aan de gang, zowel de RDW als de stichting NAP hebben de afgelopen week toegegeven dat er bij hun fouten gemaakt worden bij het invoeren van kilometerstanden via de APK en wel zo'n 20000 keer per jaar. Je kunt dit wel blijven ontkennen maar je zit ernaast. De kilometerstand wordt één keer ingetoetst bij de afmelding en vervolgens rolt er een keuringsformulier uit de printer. ik heb nu vele telefoontjes gepleegd met de RDW en de NAP en ik weet echt wel hoe het zit nu. Als de RDW een officieel dokument beschikbaar stelt met daarop een kilometerstand dan is ze ook verantwoordelijk. Juridisch is dat ook zo. Alleen zijn ze pas na druk uit oefenen bereid iets te doen.

Groet Bert928GT
03-04-2011 22:06
bert928
Mike ik kan me voorstellen dat het jou niets uitmaakt wat er in de NAP staat, maar mij maakt het wel uit. Ik zal je uitleggen waarom, een auto met 60000 kilometer brengt echt meer op dan diezelfde auto met 160000km. Een garage is zelfs wettelijk verplicht om een auto terug te nemen als de klant via de NAP ontdekt dat de teller is teruggedraaid.

Ik bedoelde alleen aan te geven dat ik je situatie herken maar dat die van mij destijds geen gevolgen had. Ik heb niet gesteld dat het in het algemeen niets uitmaakt. Dat die stand goed moet zijn daar zijn we het over eens.

Je bent suggestief aan de gang, zowel de RDW als de stichting NAP hebben de afgelopen week toegegeven dat er bij hun fouten gemaakt worden bij het invoeren van kilometerstanden via de APK en wel zo'n 20000 keer per jaar. Je kunt dit wel blijven ontkennen maar je zit ernaast. De kilometerstand wordt één keer ingetoetst bij de afmelding en vervolgens rolt er een keuringsformulier uit de printer. ik heb nu vele telefoontjes gepleegd met de RDW en de NAP en ik weet echt wel hoe het zit nu. Als de RDW een officieel dokument beschikbaar stelt met daarop een kilometerstand dan is ze ook verantwoordelijk. Juridisch is dat ook zo. Alleen zijn ze pas na druk uit oefenen bereid iets te doen.

Groet Bert928GT

Nee Bert, ik ben niet suggestief aan de gang. Ik baseer me op de informatie die ik heb. Jij hebt blijkbaar ook informatie, maar die heb je tot aan bovenstaande post niet neergezet. Had je dat eerder gedaan dan had dat een boel discussie bespaard.

Niettemin begrijp ik nog steeds niet waar dit mis loopt. Zoals ik jouw verhaal nu begrijp voert de garage de kilometerstand in - zover waren we al - en daarna wordt deze waarde ergens in het traject handmatig ingeklopt door de RDW in het NAP systeem.
Klinkt mij erg vaag in de oren, daarom lijkt je verhaal me nog steeds niet helemaal compleet. Wat heb je precies gehoord van RDW dat ze fout gedaan hebben? Of heeft iemand ergens uitgelegd hoe de procedure precies loopt?
De RDW heeft geen enkel belang bij de kilometerstand (misschien is dat juist het probleem) maar het afmelden - naast een aantal andere momenten - wordt gebruikt om de stand te registreren. Er zijn ook registratiemomenten die los van de APK staan en dan dus ook niet via de RDW lopen.
03-04-2011 23:20
Hallo Mike,

ik heb veelvuldig contact gehad met de NAP en RDW. De rayonmangager van de RDW heeft me twee keer teruggebeld. Belangrijk om te weten is dat beide instanties toegeven dat het ruim 20000 keer per jaar fout gaat met een bij afmelding opgegeven kilometerstand. De RDW manager gaf telefonisch toe dat er bij hun fouten in het systeem zijn geweest in 2009 bij de overdracht van kilometerstanden naar de NAP, onvoorstelbaar maar waar. Wie nu precies de fout maakt vind ik los daarvan niet zo heel belangrijk, het gaat erom wie er verantwoordelijk is voor de fout. De verantwoordelijke moet de fout herstellen, dat is gewoon mijn stellige overtuiging.
In dit geval loopt de transmissie volledig onder verantwoording van de RDW, zij zijn opdrachtgever voor de keuringen en het doorgeven van de kilometerstanden bij APK keuringen. Zij geven standen door aan de NAP. De garage die de keuring verricht heeft was wel APK station maar geen NAP deelnemer. Op het moment dat ik de goede stand op mijn keuringsbewijs heb staan vallen alle fouten juridisch gezien onder verantwoording van de RDW. Misschien zou de RDW het wel willen herstellen, maar dat kan dan weer niet omdat de NAP alleen zaken doet met bij hun aangesloten garages.
Mijn garage kan alleen een verzoek indienen om de stand te wijzigen die bij de NAP is ingevoerd bij de APK-keuring. Zelf kan een niet NAPdeelnemer geen standen invoeren bij de NAP, wel kan hij APK keuringen doen. Als mijn garage ook NAP deelnemer was geweest dan was het misschien sneller opgelost.
De kern van mijn betoog is dat de verantwoordelijke voor dit soort fouten ook de mogelijkheid moet krijgen om fouten te herstellen en dit niet moet afschuiven naar anderen. De RDW is van a tot z verantwoordelijk voor het hele keuringsproces, zij verricht ook de steekproeven. Voor elke andere fout in het keuringsproces kun je wel terecht bij de RDW alleen niet voor een verkeerde kilometerstand. Van een automobilist mag wel verwacht worden dat hij de gegevens op het keuringsbewijs controleert en daarmee houdt het op. Ik heb de indruk dat het doorgeven van die kilometerstanden bij de RDW gewoon een ondergeschoven kindje is.

Groet Bert928GT
Kortom, je had in je openingspost even moeten melden dat je APK-garage geen NAP-deelnemer is. Dan was de hele discussie onnodig geweest. En als je dat toen nog niet wist, dan blijkt dus dat je beter meteen naar de garage had kunnen gaan, dan hadden zij het het je meteen kunnen uitleggen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-04-2011 06:01 door Dennis_zw.
04-04-2011 09:44
Kijk, met alle informatie wordt het toch een heel ander verhaal. Wel interessante situatie trouwens.

Dat de kilometerstanden voor de RDW een ondergeschoven kindje zijn geloof ik wel, ze hebben er geen enkel belang bij. De waarde zal alleen aan het keuringsrapport toegevoegd zijn vanwege de NAP.
Wel apart dat men weet dat het in 2009 misgegaan is maar dat daar - blijkbaar - niets aan gedaan is.
04-04-2011 16:22
Krijg zo even een mail binnen van de RDW dat ze op dit moment geen kilometerstanden meer registreren en doorgeven aan de NAP. Voor de fout uit 2009 moet ik me melden bij de NAP. Dit noem ik hufterigheid van de bovenste plank.
Eerst fouten maken, vervolgens stoppen met registreren, maar de gemaakte fout niet herstellen. Hun advies dat ik me bij de NAP moet melden is opzettelijke misleiding. Zij weten echt wel dat de NAP alleen zaken doet met garages. Kijk dat is dan nu de schitterende service van de RDW. Dit kan ook best anders. Hopelijk is toch een dezer dagen alles rechtgezet.

Groet Bert928GT
05-04-2011 13:19
Ik zou gewoon lekker 100.000 km gaan rijden om lekker bij te komen van deze elende.

Daarmee los je het probleem ook meteen op.thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep